Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zmiana systemu narastania EXP'a Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poll :: Czy jestes za zmiana w systemie wzrostu EXP'a

Tak.
71%
 71%  [ 5 ]
Nie.
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7


Autor Wiadomość
kixar



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...

PostWysłany: Wto 13:50, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

W zwiazku z dyskusja na irc zakladam temat z propozycja...

W obecnej sytuacji przyrost EXP'a nastepuje dla skilli powyzej 89,1%
Jest on liczony w czasie online przy czym przy aktywnej grze rosnie on lepiej
EXP jest czescia skilla ktora poprawia jego dzialanie

Zatem obecny przyrost EXP'a w odczuciu wielu graczy jest niesprawiedliwy...
Daje on profity dla osob ktore pozostawiajac wlaczonego kompa wogole nie uczestnicza w grze...
W dawnych czasach bylo to nazywane BIERNYM MACREM Smile Tutaj nie trzeba nic robic wiec nazwe to BIERNYM ;]
Roziwazanie ktore funkcjonuje obecnie jest nawet nie do przyjecia z logicznego punktu widzenia... Bo z jakiego tytulu postac zdobywa pkt doswiadczenia jak nic nie robi ??
Na serverze promujemy klimat i dawanie furtki koxom ktorzy zwiekszaja umiejetnosci swojej postaci biernym graniem uwazam za niepotrzebne

Co proponuje
a) EXP rosnie tak jak rosl z tym ze postac musi byc aktywna (macra typu chodzenie w kolko powinny byc traktowane jako BIERNE MACRO)
b) Przywrocic log out po idle 15 min tak jak to bylo na 095
c) Uzaleznic EXP'a danego skilla od czestosci jego uzywania


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
qooepi



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 490 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 13:55, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Wlasciwie narazie nie mam nic do dodania.. w calosci zgadzam sie z Kixarem i glosuje za zmiana.
Sadze jednak, ze pojawi sie wiele kontrargumentow na ten temat i z tego tytulu zamierzam bacznie obserwowac ten watek i walczyc w imieniu sprawiedliwego rozdzielania punktow doswiadczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:59, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Osobiście (czyli nie jako GM) uważam, że EXP czyli tzw. doświadczenie powinien rosnąć wraz z zastosowaniem umiejętności - gain expa w danym skillu jest możliwy tak jak normalne gainy tegoś skilla - kuje - zdobywam doświadczenie - siedze na tyłku - nie zdobywam doświadczenia.

Obecnie i tak jest lepiej niż było. Idle timeout to nie jest dobra droga, bo niby czemu zmuszać kogoś do logoutowania się. A jeśli musiał by dla expa używać danej umiejętności - to wtedy już na ta nocke musiałby zostawić makro ustawione co dla większości pewnie skończyło by sie marnie.

Oczywiście, skille stosowane biernie, takie jak np eval czy AL rosną wraz z zastosowaniem umiejętności przez nie wspieranych (wolniej) bądź przez stosowanie samej umiejętności (tak jak "zwykłe" umiejętności).

Na razie głosu nie oddałem, chętnie poczekam na dalszą część dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zasoova



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 13:59, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Ogólnie zgodzę się, że zmiana byłaby pożądana, ale nie w takiej formie, jak piszesz.

Propozycja, ktora zdobyla najwieksze poparcie w poprzedniej ankiecie, była taka:

Kod:
Exp rośnie offline, ale kiedy przyjdzie czas na wzrost +1, sprawdzana jest ilosc uzyc skilla od ostatniego wzrostu expa. Jesli ilosc_użyc > minimum (wartosc ustalona) then exp = exp + 1;

Jako użycia skilla traktujemy również bierne uzycie skilla, czyli gdy walczymy czyms, naliczaja sie uzycia na bojowce, takcie i anatce, gdy czarujemy, nalicza sie magery i eval, gdy oswajamy, nalicza sie at i al itd itd. NIE TRZEBA BEZPOŚREDNIO UŻYWAĆ SKILLI TZW. POMOCNICZYCH, żeby wzrósł w nich exp


Myślę, że trzeba od razu jasno określić za czym ludzie mają głosować, bo się burdel zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ryouko



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 300 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:08, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Ja mam taka propozycje by EXP rósł OFFLINE z wymogiem np, jednorazowego zalogowania się co 48h tak by mógł narastać nieprzerwanie.

Dlaczego tak ?
Nie mam już tyle czasu by grać a nie nazwałbym mojej postaci noobem i nie posiadającą doświadczenia, taki sposób naliczania także wyeliminował by konta graczy nie aktywnych.

Exp nie powinien być kolejną rzeczą do obchodzenia i koksu a czynnikiem który blokuje żonglerkę skillową oraz zmianę klasy postaci w zależności od panujących trendów.

Narost od 89.1% czy tam 90% jest ok, ewentualnie tak jak było to napomknięte w innym topicu exp rośnie dajmy na to od 60% ale rośnie tylko do wartości równej danemu skillowi, czyli:

110 fenca 110 exp
80 parry 80 exp
100 takt 100 exp
100 anat 100 exp
105 resa 105 exp
60 hela 60 exp
100 alchemii 100 exp
60 trucia 60 exp

715 w skilu

dało by dużo większe możliwości dobierania skilli a nie 7x100


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:54, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

hmm, offline odpada...

ze wzgledu czysto skryptowego, obecnie skrypt sprawdza tylko postacie online (srednio kolo 40), inaczej by musial sprawdzac okolo tysiaca, skrypt jest pętlą więc jest odpalany co pewien okres czasu i nie jestem skory nakazac mu sprawdzac tyle danych

czy skrypt sprawdzac ma postacie zalogowane <48h?? to samo co wyzej

zatem offline odpada

jeszcze z innej beczki, dlaczego ktos kto ma tego skila >89 ma wylaczyc kompa i za x czasu nielogowania miec postac z max expa, pozyskują Ci co grają, stanie cale dni to tez pewna forma grania, nie bede dyskutowal czy sluszna czy nie, to ze komus przeszkadza ze ktomus lepszy piksel biega po ekranie niz jego wlasny niech zmieni serwer, to nie serwer pogoni za cyferka, to serwer do zabawy w tzw. rpgowanie!!!

co do online, nie bede zmienial zadnych zasad... jest dobrze

ankieta jest bezzasadna, byla juz kiedyś poruszana ta sprawa, tak jak i ta zostanie nietkniete


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
XurtVers



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss

PostWysłany: Wto 14:59, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

IMO powinno sprawdzac. Za kazdym razem gdy chce przyznac te +1 expa (ale nie czastkowe tylko calosciowe, bo pewnie skrypt nalicza czastki jakies pierw, nie?) sprawdza czy od ostatniego przyznania +1 expa zostal uzyty dany skill choc raz. Jesli tak - przyznaje, jesli nie - przestaje naliczac czastki, czeka az postac uzyje skilla, dopiero jak uzyje znow nalicza "czastki" dla nastepnego +1. O ile dziala to jak mysle of corz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)