|
|
Autor |
Wiadomość |
AL|EN
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica Polski 1944-1945
|
Wysłany:
Wto 11:42, 14 Gru 2010 |
|
Witam
Nie było mnie około 3 lata. Zacząłem na nowo grać od Up-a czyli 29 listopada.
Podzielę się zmianami jakie zauważyłem. Dopiszcie jak o czymś zapomniałem istotnym. Tylko nie pisać, że coś jest złe czy dobre do tego inny temat można założyć. Dodam, że wcześniej sporo grałem.
1. Jawność mechaniki.
Kiedyś to było nie do pomyślenia. Statystyki były widoczne bez miejsc po przecinku. Nikt dokładnie nie wiedział jak działają skille i tak dalej. Trzeba było się domyślać co dokładnie daje walka mieczem. Czy celność czy dmg czy szybkość i tak dalej. Nie wiadomo było jaki broń zadaje dmg i ja szybko się psuje.
2. Resisty zbroi
To całkowita nowość. Wcześniej Zbroje dawały jedynie ar. poza smoczą, która chyba coś od ognia chroniła. Skill resist można by powiedzieć, że nie ma takiego znaczenia. Ma i to spore ale o tym dalej.
3. Statystyki STR DEX INT
Zapierdzielają strasznie szybko. Pokazane są wartości z jednym miejscem po przecinku. Na co mają wpływ? Jeszcze nie wiem dokładnie. Kiedyś dex wpływał na szybkość machania bronią. Siła hp, a int mana.
4. Klasy
Teraz mamy druida, paladyna, nekromantę, maga bojowego, zwykłego i czystego. Wcześniej był jeszcze PW czyli czysty wojownik. Był to bonus w skillach fightera. Nie będę mówił jaki bo nie mam dokładnego potwierdzenia tego co obiło mi się o uszy. 10hp więcej z racji tego, że Anatomia dawała nie 1hp, a 2hp na 10skilla.
5. Moby
O tak to będzie obszerny temat. Pierwsza rzecz jak wpada w oko to siła czarów. Jest czasem do takiego stopnia duża, że nie jedne złożył by się na hita. Są to jednak sporadyczne przypadki. Mówię o kolejnej nowości jaka są paragony i złote paragony. Co do Demonów Balronów i Czarnych Liczy to ujdzie to jak czarują. Sprawdzałem na 105 resista i ze średnią zbroją. Może lodowy demon ma przy silną burze czy jak ten czar się nazywa bo się na nich nie znam.
Wytrzymałość Mobów. Jeżeli nie czaruje jest do zabicia. Jeżeli czaruje często nie da się tego zrobić. Zanim zdążymy zabić odzyskuje manę i zabawa od nowa. Wujek random musi być po naszej stronie żeby się udało. Często jest tak, że mob nie ma już teoretycznie many. Nagle leczy się prawie całkowicie i Wali burze i trzęsienia. Kolejną sprawą jest że moby strzelające i czarujące uciekają co utrudnia ich zabicie. Kiedyś wszystkie podbiegały i stały sztywno.
Znacznie zmienił się loot mobów. Kiedyś kamienie służyły magom do postawienia bramy. Im lepszy kamień tym bram więcej istot mogła przenieść. teraz kamienie się sprzedaje bo złota w mobach jest niewiele. Posiadają za to znacznie większą ilość ziół. Co do loota mobów z najwyższej półki strasznie mały w porównaniu do tego co było.
6. Skille
Wcześnie 700 teraz 700 bazowo i 715 po pewnym czasie. Na oko wygląda mi na 150 dni online. Pierwszorzędne i drugorzędne skille. Szybciej ich się uczymy i dają jakiś tam bonus więcej. Pierwszorzędny 110 max. Drugorzędny 105 max.
7. Komendy
.dane .skile .sortuj 1/2/3. Nie ma .przenieś co od razu zauważyłem. Oczywiście lista komend jest na stronie. Opisuje pierwsze spostrzeżenia. Nie ma .walka .walka1 .walka0. Kiedyś to dawało nam możliwość decydowania czy nastawiamy się na atak czy obronę. .rudy jawność mechaniki pozwoliła coś takiego wprowadzić
8. Rudy
Wcześniej było ich 21. Teraz jest mniej bo 15, ale można robić stopy. Nazw się sporo zmieniło. Żelazo, brąz, matowa miedź, stara miedź, miedź, malachit, kobalt (kalcyt), srebro, złoto, valorite, verite, mithril, magnetyt, krwawnik, tetrahryt. Wymieniłem część bo wszystkich nie pamiętam.
9. Zbroje płytowe i bronie.
Wiadomo, że przez 2 tygodnie grania nie da się wszystkiego sprawdzić. Zauważyłem, że bronie psuja się w strasznie szybkim tempie. Po jednej wyprawie z 17-19 miałem 15-17. Kolejna już 13-15. Po kolejnej się rozpadła. Zbroje to samo. Ar schodzi w strasznie szybkim tempie. 3 lata temu nie było takich problemów z tym.
10. Online
Jeżeli chodzi o liczbę graczy to z 200 (max jaki pamiętam 316). Mamy teraz średnio 10. Powstała nowa CL:R. Gdzie część odeszła. Teraz mamy grę bez lagów i z szybkimi save. Wcześniej save trwał nawet 10 min z zegarkiem w ręku, a gra często lagowała praktycznie wszystkim.
11. Ekipa i gracze.
Ekipa też się zmieniła poza Barczarem. No i Fir awansował. Reszta to nowość. No i stary wyga jest opiekunem paladynów. Jeżeli chodzi o graczy to mam wrażenie, że większość jest młodych postaci.
Na razie tyle. Jak coś jeszcze istotnego się zmieniło dajcie znać. Nie wiem jak z balansem PvP jeszcze do tego nie doszedłem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Eldaren
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
|
Wysłany:
Wto 16:55, 14 Gru 2010 |
|
Sporo wychwyciłeś
A.d. 9. Kiedyś psuło się to wolniej, dużo wolniej, ale nie dało się naprawić do końca, czyli po każdej naprawie ubywało trochę armora. Teraz naprawia się do max za każdym razem o ile wiem.
12. Powstał bierny skill Focus, będący poza skillcapem. Odpowiada za to jak szybko odnawia się nam hp/stama/mana
13. Poza skillcap wyszedł także Forensic Evaluation, który pozwala czasem dowiedzieć się czegoś ciekawego o mobku, np jego dmg.
13. Skille elitarne, jak Animal Taming, czy Nekromancja przestały być elitarne. Nie lecą już tak koszmarnie wolno, jak kiedyś, ale tamer ze smokiem nie nie budzi już takiego popłochu jak kiedyś. Na nekromantę już nie chodzi się całymi ekipami. Kiedyś żeby resować jego czary trzeba było mieć spirit speak. Teraz starczy resist. Nie roznosi słynnego dawniej "sarsa"
14. Przedmioty magiczne:
Na cl3 były wyłącznie znajdowane w skarbach/mocnych mobach. Na cl4 w takich miejscach znajdowały się przepisy, wedle których rzemieślnicy mogli sporządzić magika. Owszem, były jeszcze znajdowane magiki typu katana[+1], ale z relacji ludzi były ponoć bezużyteczne.
Obecnie po wipie i pewnych zmianach magików nie ma. Pozostały jednak składniki do nich, które się dalej znajduje. Może to oznaczać, że magiki powrócą, albo i nie.
15. Ataki specjalne.
Wersja Ultimy ML której używany, wprowadziła dla każdej broni po 2 ataki specjalne, które wymagają many.
Jednak tak samo jak magiki, specjale są obecnie wyłączone u nas.
Tyle co mi do głowy przyszło.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Wto 22:23, 14 Gru 2010 |
|
Czy moze znalezc sie ktos z obecnej Ekipy w mocy do stworzenia /przywrocenia/napisania od nowa systemu magikow? Albo naprawienia balansu pomiedzy zarabianiem z crafterki a z lochow? Czy Maniak wroci? Czy Coltain wroci? Duzo jest pytan na temat obecnej sytuacji servera, fajnie byloby odrobine sie czegos dowiedziec, nawet operujac ogolnikami
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arivald z Wybrzeża dnia Wto 22:24, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
CrowD
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Śro 7:29, 15 Gru 2010 |
|
a po co nam AL|EN piszesz to? przeciez wiemy co jest na serwerze.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Yasiu
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany:
Śro 8:10, 15 Gru 2010 |
|
Po prostu dzieli sie swoimi spostrzezeniami. Jesli sa poprawne, mozna poprzec, ze chlopak dobrze mysli. Jesli sa niepoprawne, mozna go poprawic.
Ponadto mozna dopisac istotne rzeczy, na ktore wypadaloby zwrocic uwage (tak jak zrobil to Eldaren).
Ja np. dowiedzialem sie paru ciekawych rzeczy dzieki temu postowi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
AL|EN
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica Polski 1944-1945
|
Wysłany:
Śro 8:50, 15 Gru 2010 |
|
CrowD napisał: |
a po co nam AL|EN piszesz to? przeciez wiemy co jest na serwerze. |
Miałem wolną dłuższą chwile w pracy.
Wiedziałem, że ktoś zada takie pytanie.
Yasiu napisał: |
Ja np. dowiedzialem sie paru ciekawych rzeczy dzieki temu postowi Smile |
Jak i ja z tego co Eldaren napisał.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Eldaren
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
|
Wysłany:
Śro 12:04, 15 Gru 2010 |
|
Jeszcze dwie rzeczy mi sie przypomniały.
16. Blessy/ Klątwy
Zmiana, którą zauważa się po pierwszej wyprawie pvm. Dawniej mając blessy było się odpornym na klątwy i na odwrót. Teraz po prostu się sumują. Klątwy w pvm trwają wiele krócej, za to stworki, które mają ten czar rzucają go praktycznie jak tylko klątwa nam zejdzie.
Oczywista oczywistość, ale spora to zmiana, dlatego ja dodaję.
17. Życzliwość ludzi
Zdecydowanie na plus. Dawniej po zadaniu pytania na ircu spotykało się z milczeniem, lub kilkoma uwagami na temat swojej mamy. Teraz jest nawet spora szansa, że ktoś ci pomoże, jeśli umie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Yasiu
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany:
Śro 12:24, 15 Gru 2010 |
|
Ad 17.
Ja mysle, ze to akurat wynika paradoksalnie z malego online. Dlaczego?
1) malo graczy, wiec po co zrazac kolejnego, ktory potrzebuje pomocy piszac, ze jego / jej mama.... itp itd.
2) graja (i siedza na ircu) Ci, ktorzy sa starymi wyjadaczami i nie zrazili sie niuansami takimi jak dlugi down czy wipe.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marhuda
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 14:06, 15 Gru 2010 |
|
CrowD napisał: |
a po co nam AL|EN piszesz to? przeciez wiemy co jest na serwerze. |
sorki że pisze ale normalnie mnie rozniosło
CrowD NIE WSZYSCY są/znają kogoś z ekipy
podpowiedz mi skąd wiemy ( może z postów taki miłych ludków jak AL|EN )
CrowD jeśli wg ciebie to ma być super-hiper-mega elitarny shard dla super-ultra wymiataczy którzy zawsze i wszystko wiedzą, to załatw takie info na stronie [link widoczny dla zalogowanych] a ja zbiorę wiaderka, grabki, łopatki i pójdę do innej piaskownicy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salladin
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 14:38, 15 Gru 2010 |
|
Ja kiedyś nazywałem się Korgan de Elderong czy coś takiego to też jest zmiana ;pp
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Siundio
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 3:16, 02 Lut 2011 |
|
Lol tez właśnie chce wrócić (nudy w pracy) i nie było mnie chyba już z 4 lata na serwerze wiec temat się przydał.
Mam pytanko czy da się jakoś przywrócić albo przypomnieć mi login i hasło do starej postaci (chyba z cl2 jeszcze) jeśli znam imię postaci ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:38, 02 Lut 2011 |
|
Z samego imienia może być kiepsko (jesli postac i konto jeszcze jest).
Napisz do ekipy (pm na forum np) i postaraj sie podac cos wiecej (np. mail, ew. dokladnie skile lub screny, cos co pozwoli Cie zidentyfikwoac jako wlasciciela konta;-) )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |