|
|
Autor |
Wiadomość |
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Czw 13:33, 30 Paź 2008 |
|
A jak dla mnie spowolnienie bicia jest racjonalne. Pal nie może być równy PW w czystej walce. W takiej sytuacji PW jest na straconej pozycji.
Fabularnie pomyśl o tym tak:
Paladyn ze względu na swe obowiązki nie ma tak dużo czasu na trening jak wojownik, więc włada nieco słabiej orężem. Za to jego poświęcenie jest nagradzane boskimi mocami. W ten sposób ma niwelowaną słabość. Jako przykład mogę przytoczyć choćby mechanikę D&D 3 czy 3.5.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aiedail dnia Czw 13:34, 30 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Czw 14:52, 30 Paź 2008 |
|
W takim razie PW zeby nie byc leszczem bierze sobie pala/necro/poisa i dorównuje palowi ; )
Ja myślałem że po to inwestuje sie w skill, a co za tym idzie- długie godziny grania/treningu, żeby skill ten dawał przewage nad graczem, który w ten skill nie zainwestował, ale był też równowagą dla gracza który zainwestował w inny, ofensywny (mówimy o pvp). Np. necro powinien równoważyć pala. I równoważy. Ale pomyślano tu też tak, żeby czysty woj, który NIE ZAINWESTOWAŁ w skilla dorównywał gościowi, który ma woja+ chiva, którego trenował. I co to za balans? Jeśli już, to nie mówmy o balansie, ale mechanice polegającej na tym, że "gracze nie potrafiący grać pvp/padający jak muchy (bo nie znają podstawowych praw mechaniki i płaczą że za ciężko im ubić gościa który sie wytrenował w czymśtam, a im sie tego trenować nie chciało) mają luz, bo podkręci sie mechanike tak żeby im było łatwiej.
A już nie będę przytaczał żadnego RunUO/mechaniki OSi, bo nie ma to żadnego sensu w miejscu, gdzie wszystko jest porozkręcane tak, że niewiadomo od czego zacząć by złożyć to do kupy i uniknąć płaczu ; )
Jeszcze jedno, nawiązując do poprzedniego bo akurat mam chwile czasu na dokładne wytłumaczenie o co mi chodzi z tym powyższym.
Paladyn nie może dorównywać PW w czystej walce (czyli bez mocy paladyna, poprostu te same skille, byle bez chiva). Ale dlaczego? Przypatrzmy sie. PW inwestuje w skille:
-taktyka
-fenc/mace/sword
-heal
-anatomia
-parr
To jest czysty woj z parrem. Teraz czysty woj z chivem (paladyn)
-taktyka
-fenc/mace/sword
-heal
-anatomia
-parr
-chiv
I teraz- czysty woj potrzebuje mniej czasu na wytrenowanie sie do paladyna. Jemu skoxanie chiva zajmie dodatkowe kilka godzin (taa, chiv szczerze mowiac to za szybko nie leci, do tego straci multum kasy na Thiding Points). I teraz nasuwa sie pytanie: "Jakim prawem czysty woj ma być lepszy w czystej walce od Paladyna?" Bo ten zainwestował swój czas i kase w grze na wytrenowanie um. która o dziwo miała mu tylko pomóc (PvP/PvM)? To niedorzeczne. To już czystego woja sprawa że nie poświęcił więcej czasu na dotrenowanie innego skilla by dorównać osobie, która to zrobiła. Może wiąć poisa- potruje paladyna śmiertelną, ten na pewno szybko sie z niej nie wyłapie (expor flamus, czyli odtrucie pala zabiera 10 many, więc jest to 10 many na speca/czar mniej). Może też wziąć necro kosztem parra+SS, i śmigać z kosą. Duże hity+bleed+moce nekro. Nie wiem czy paladynowi poszłoby tak łatwo. Zapewne padałby raz jeden, raz drugi. Chociaż tutaj nekro nawet nie musi głowić sie za co wstawić skilla necro, bo sprawe ułatwia mu Focus wyrzucony na bok poza skille (na OSi focus jest SKILLEM trenowanym tak samo jak inne, do 100% - nie licząc PS'ów etc.) No więc znowu zadam pytanie- czemu śmierdzący leń (czysty woj) ma być lepszy w czystej walce z palem?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zoorek dnia Czw 15:19, 30 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
worthus
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:36, 30 Paź 2008 |
|
Zoorek przestan juz pierniczyc, bo to sie smutne zaczyna robic :/
To jako pw jak beda mial dwa skille bojowe np macki/arch to mam miec za to kolejnego bonusa? bo poswiecilem 2 skile bojowe, zeby byc wyjatkowym wyjownikiem ? No wkoncu poswiecilem wiecej czasu na walke wiec jestem bardziej zaprawionym wojem od palka ktory siedzial w kaplicy i sie modlil :/ zalosne tak mozna na wszystko znalesc tlumaczenie, wiec daj se juz spokoj... Balans pw/palladyn jest teraz przyzwoicie zrobiony i nie ma sensu w nim mieszac. A jak Cie to boli to zrob sobie zwyklego PW i tylko odgrywaj palladyna ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez worthus dnia Czw 15:37, 30 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Czw 15:40, 30 Paź 2008 |
|
Worthus, to Ty przestań za przeproszeniem, jakżeś się wyraził- pierniczyć. Po pierwsze, przeczytaj powyżej jak sie pisze poprawnie PALADYN. Po drugie, twoje tłumaczenie nie jest żadnym tłumaczeniem tylko na szybko wymyślonym, naciąganym pseudo argumentem. Arch nie ma za zadanie dawać żadnego bonusa wojownikowi walczącemu bronią białą. A Chivalry ma. I nie mam zamiaru tłumaczyć sto razy osobie tego samego, która nie zrozumiała przekazu, więc daruj sobie takie "wyskoki" z argumentami z kosmosu.
A jeśli już nawiązujesz do rzeczywistości (że więcej sie trenuje walke niż modli w światyni żeby chiv rósł)- poproś Boga w jakiego wierzysz o ksiege pala z czarem leczenia wzdęć i znikania ran, powodzenia ; )
Pozatym biorąc bojówke np. mace i archa masz pewien bonus- w każdej chwili możesz zarzucać gracza gradem strzał z odegłości 7 kratek, czego nie zrobi pal np. z kataną
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zoorek dnia Czw 15:44, 30 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Ashantiel
CLFE-Seer Team
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Czw 16:40, 30 Paź 2008 |
|
Powiem tak, jeśli dyskusja nie zejdzie na prawidłowe tory, to temat zostanie zamknięty z racji, że jest kolejnym w którym zaczynają się osobiste wycieczki.
Zoorek, proszę, pograj trochę i dopiero się wypowiadaj, załap trochę klimatu, ale również zasad tu panujących, bez próby zmieniania kolejnych na coraz to kolejne.
Tu mamy jako taki balans na zasadzie necro ma być równe palowi, który ma być równy wojowi, ten z kolei łucznikowi itd. "klasa" jak to wyrażają niektórzy dodaje kilka fajnych czarków i możliwości, za które jednak postać płaci na zasadzie, którą postawił Pikuś, coś za coś.
EOT z tej strony, napominam na niewycieczkowanie do siebie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Czw 18:36, 30 Paź 2008 |
|
Zoorek napisał: |
A jeśli już nawiązujesz do rzeczywistości (że więcej sie trenuje walke niż modli w światyni żeby chiv rósł)- poproś Boga w jakiego wierzysz o ksiege pala z czarem leczenia wzdęć i znikania ran, powodzenia ; )
|
Nie wiem skąd te porównanie do rzeczywistości, ale ok. Pytasz się czemu ma dostawać w czystej walce? Bo nie musi walczyć czysto, ot co. Zakłada sobie swoje czary, więc już jest notabene mocniejszy. A jeśli chodzi o PvP... Robienie Paladyna, żeby kosić PvP nie sądzisz, że jest dziwne? Pal ma niszczyć zło i ku temu ma mieć moce (więc niech będzie kox na umarlaki i nekruski), a nie żeby wymiatać innych wojów na sparingach. Oczywiście myśli, że mógłby grabić nie potrafię do siebie dopuścić. Więc obstaje przy swoim, że wolniejsze hity są ok. A balans powinien się oprzeć, że każdy jest dobry na coś i na coś słaby, zamiast "nie może dostawać od kogoś w dupę, mają być zbalansowani". To nie demokracja, to świat fantasy...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Czw 19:05, 30 Paź 2008 |
|
Dobra, w sumie przyznam ze znow zapomnialem sie, że aby wprowadzic w zycie jeden taki plan z OSi to trzebaby było zmieniac wszystko, bo to POL ; )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ashantiel
CLFE-Seer Team
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Czw 19:31, 30 Paź 2008 |
|
Przyznam szczerze, to nie jest OSI!
My tu mamy wykwalifikowanego skryptera, robiącego na licencji beerware (jak to sam określił ;] ) i przyznam, niektóre pomysły może i są podobne do tych z OSI, ale przywyczajcie się, że to nie to samo.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Czw 19:42, 30 Paź 2008 |
|
Zeby nie bylo nieporozumien- poddaje sie w tej kwestii, bo widze ze nikogo nie przekonam, a pozatym nie mialoby to wiekszego sensu bo trzebaby bylo zmieniac cala mechanike. Chociaz uwazam ze rozwiazanie te byloby lepsze, tak jak i caly system OSi (moze nie tyle lepszy, co bardziej zbalansowany).
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Czw 20:06, 30 Paź 2008 |
|
Jak mawiają najstarsze indianki- Tylko głupcy sie nudzą
Co nie znaczy, że gdyby połączyć mechanike pvp OSi (nie powiesz że nie jest dobra) ze skryptami crafterskimi/etc. z pola (które da sie zrobic tez na runie) to nie wyszłoby coś lepszego ; p
Colt, czemu skasowałeś posta?! ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zoorek dnia Czw 20:07, 30 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
worthus
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:13, 30 Paź 2008 |
|
Zoorek, ale to jest CL'ka! my nie jestesmy OSi czy jakeis inne shardy:) Ten serwer ma swoj urok wlasnie przez to, ze jest wyjatkowy i moze niech tak zostanie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Tymmo
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 252
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 22:04, 30 Paź 2008 |
|
Zoorek napisał: |
Chociaz uwazam ze rozwiazanie te byloby lepsze, tak jak i caly system OSi (moze nie tyle lepszy, co bardziej zbalansowany).
|
Kpisz.
Paladyn i Nekromanta (jak i zresztą cały dodatek AOS) Zniszczył stary i dobry balans OSI
Nowa forma opierała się na dwóch skillach (chiv/nec) a gra bez żadnego z nich podchodziło pod masochizm.
Koniec.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Pią 7:09, 31 Paź 2008 |
|
Tjaaa, powiedz to czystym magom ktorzy lecieli jak chcieli i poisonerom
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pikus--
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.
|
Wysłany:
Pią 21:12, 31 Paź 2008 |
|
Zrobie wszystko aby ten topic zostal zamkniety.
Czesc jestem Pikus i lubie czasami pograc w ultime ale moj byly tamer mial minusy do strzelania z luku i skasowalem go po tym jak przeczytalem ten topic. Zegnam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zoorek
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003
|
Wysłany:
Pią 21:57, 31 Paź 2008 |
|
Nie wiem o co ci chodzi ale wszystko juz zostalo wyjasnione a topick jest przeznaczony do zamkniecia. Chcesz wracac do tematu- pisz prv, chcesz sie poklocic- pisz prv. Ale nie zasmiecaj znowu forum i nie nabijaj postow.
Jednoczesnie prosze jakiegos operatora o zamkniecie tego tematu.
dop. Ash: done
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |