Autor |
Wiadomość |
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Pon 14:23, 17 Wrz 2007 |
|
No ja powtorze co mowilem wczesniej: Zostaje przy ML. I popieram powyzsze wypowiedzi: IMO tez nie ma co nastawiac sie na KR chodzby z powodu klocenia sie z legalnoscia (nie chcemy zeby nam CLke zamkneli, nie? ) no juz o blokadzie niektorych sciezek rozwoju nie wspominajac.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 14:32, 17 Wrz 2007 |
|
To i ja cos od siebie dodam...
GRAFIKA
Pierwsze co uderza w KR to nowa szata "graficzna" , panowie z EA postarali sie by cala gra byla bardzo mila dla oka i raz po raz ciesza nas miodne animacje zarowno npc jak i otoczenia czy zaklec.Trzeba tu nadmienic ze na KR custom mapa zdeka wgniata w ziemie(jezeli kupka kamieni na ML robila wrazenie to tutaj jest to dodatkowo potegowane.
Taki odświezony wyglad napewno zwroci uwage nowych potecjalnych graczy ktorzy cenili UO za ogrom mozliwosci ale niestety zniechecala ich grafika,natomiast tym co juz graja sporo czasu w UO KR da mozliwosc czerpania wiekszej przyjemnosci z rozrywki.
Jezeli chodzi o wymagania "graficzne" to dostalismy mozliwosc dostosowania "grafiki" do naszych potrzeb oczywiscie w standardowej formie: Low/Medium/High no i oczywiscie rozdzielczosc(1280x1024 max)
INTERFACE
Tutaj tez zaszła olbrzymia zmiana - wraz z KR dostajemy calkiem nowy przejrzysty interface przy ktorego tworzeniu tworcy wzorowali sie na takich "hitach" jak Lineage 2 czy WoW czyli zrobili go tak jak chciala wieksza czesc graczy MMO na swiecie.
Tutaj dla przykladu mozna podac nasz dobry stary plecak - mamy w nim do wyboru 2 opcje: pierwsza ktora nam pozwala miec kochany przez wielu balagan w ktorym to bandarze sie placza z marchewkami i butlami leczenia lub opcje druga klikamy na krysztalek i plecak jest nam dzielony na sektory w ktorych ladnie sa nam poukladane itemy.
Dodatkowo tworcy gry zatroszczyli sie o rozbudowany system makr(zastepstwo razora?).
Minusem lub plusem moze byc wciskanie entera jak chce sie cos napisac no ale to kwestia raczej przyzwyczajenia(mi w dibalo2 to potem nie przeszkadzalo...)
MUZYKA
Tez mila dla ucha,po paru h testowania KR nie zbrzydla mi ani troche a w razie czego mozna przeciez wylaczyc:-)Tez bardzo mile sa odglosy otoczenia:ćwierkajace ptaszki,ryk niedzwiedzia etc.
PODSUMOWUJAC
Najlepszym oczywiscie rozwiazaniem bylo by dac wybor gracza ML albo KR wtedy napewno bysmy zyskali troche nowych graczy i "ustabilizowali" po czesci pozycje starych(bo w koncu nie kazdy chce grac wiecznosc na ML i a nie kazdemu sie podoba KR)
Zeby tak naprawde docenic KR to trzeba "pograc" na nim troche wtedy czlowiek sie przyzwyczaja do nowych rozwiazan i gra staje sie przyjemniejsza oczywiscie ortodoksyjny UOwiec nie zmieni swojego ML na KR..zreszta wszystko kwesti gustu.
Z rzeczy ktore nie dzialaja jak nalezy(na obecna chwile) to:
-Freez przy castowaniu zaklec(klient sie nie wysypuje ale trzeba robic reloga)
-Brak obslugi custom mapy(juz ktos to rozgryzl i wystarczy poczekac az bedzie to szerzej udostepnione)
-Brak mozliwosci dodawania/obslugi nowych kolorkow(tez napewno ktos nad tym pracuje)
-Bledne wyswietlanie przedmiotow w plecaku(a raczej ich brak - tez do naprawienia)
-Brak mozliwosci dodawania nowych grafik(cos za cos...ale nie zapominajmy ze bedzie sie dalo sciagac nowe grafiki z kolejnych dodatkow badz beda dodawane nowe w paczach)
-Jak nrazie brak mozliwosci wyciagniecia "miedzyefektu" z animacji(z czasem i to pewnie bedzie sie dalo)
Wiekszosc z tych rzeczy jestem pewien ze zniknie z czasem jak ludzie rozgryza KR bo w tej chwili to troche przypomina poczatki emulacji UO;]
Obstawiam na KR
@Ryouko gdzie ty widzisz cukierkowosc w tej grafice?;]
@Xurt jakie sciezki rozwoju?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nobono
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 14:40, 17 Wrz 2007 |
|
Co nie zmienia faktu, że żeby to przerobić na customa to już potrzeba masy roboty a nie jak do tej pory paru godzin z photoshopem.
Dla przykładu - jestem obecnie w stanie w przeciągu miesiąca dać krasnoludom własną animację wraz z przeskalowanymi itemkami ale... nie bo KR.
Pare osób pytało mnie już czy np dałoby się dodać maski/kaptury które uprzyjemniłyby grę np assasinem albo stosowanych jako "inko dla nieczarujących". Żaden problem. Gdyby nie KR.
Wszystko co znajdziecie w necie + to co sami zrobicie, a jest przystosowane do UO (ma odpowiednie wymiary, jest graficznie spójne z resztą otoczenia) można dodać. Gdyby nie KR. A ja osobiście chętnie zobaczyłbym np miasto krasnoludów z odpowiednimi dla nich statuami oraz małymi, brodatymi postaciami machającymi młotkiem ;P
Było "bo Ami" jest "bo KR" ;P ;]
A.. to jeszcze dodam... Wg mnie, KR ogranicza nas do tego "co z OSI" przynajmniej jeśli o grafiki chodzi. W związku z dość dynamicznym rozwojem community zajmującym się złamaniem KR uważam, że KR to nie będzie nic co uczyni nasz shard wyjątkowym, a wręcz przeciwnie, graficznie ujednolicimy się z większością liczącej się konkurencji. (Mimo tego, że RunUO oficjalnie KR nie wspiera, to jako że jest to open source to już dawno na tym da się grać i wsparcie dla tego jest prawie tak dobre jak to oficjalne).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 14:50, 17 Wrz 2007 |
|
@Nobono ale nie zapominaj ze sa ludzie ktorzy maja checi i zapal by tez robic grafiki na KR wiec moze wystarczy poczekac?
Zreszta wystarczy zrobic by grafika z ML byla inaczej wyswietlana na KR(krasnal jak czlowiek , kaptur jak czapka etc - zreszta co do kaptura to z samuraj empire zdaje sie sa ciekawe rzeczy dla assasina)
Ktos chce miec krasnale,kaptury inne customy ok niech ma na ML nie chce to KR i tyle.
Edit;]
Nobono nie zapominaj ze bedziemy miec inna mape niz OSI i inne skrypty - do tego momentu przeszlo 6-7 lat jechalismy na grafikach z OSI i wszystko bylo ok no chyba ze wg ciebie ta garstka itemow ktora mamy custom tak bardzo przyciaga graczy(w co szczerze watpie)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nobono
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 14:54, 17 Wrz 2007 |
|
A co gdy ktoś odgrywając assasina w kapturku walnie emotę typu "naciąga kaptur na oczy" a drugi ktoś, kto mniej ogarnia "klimacenie" odpowie: "Człowieku, ale ty masz czapke"
Co do zmian grafik w KR - na głupi paperdoll trzeba już robić 3d modele, o animacjach in game nawet nie chce mysleć. Do takiego przedsięwzięcia potrzebny jest już ktoś, kto dużo poważniej zajmuje się grafą i ma na tyle czasu by to zrobić.
W SE nie dali np statuek o których mówiłem. ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 17:39, 17 Wrz 2007 |
|
Ja nie wiem czemu sie wszyscy zachwycaja grafa KR. Z teo co widzialem na screenach to wszystkie postacie i moby sa pokraczne, a grafiki przedmiotow zostawiaja wiele do zyczenia (np nozyczki ktore wygladaja jaby mozna bylo drzewa scinac). Zostanmy przy ML ktore mozemy modyfikowac swobodnie do wlasnych potrzeb.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Pon 21:27, 17 Wrz 2007 |
|
Hmm mysle ze wszystko w tym temacie zostalo powiedziane, powtarzamy tylko wlasne i cudze wypowiedzi na zasadzie: tresc ta sama slowa inne. Proponuje ankiete. Glosowac nalezy dopiero po wnikliwym przeczytaniu wszystkich postow w tym temacie. Ankiete pod tytulem "Chcemy wspierac KR czy custom grafiki" (bo nie widze tego zeby ktos robil modele 3D na KRke). Osobiscie bede glosowal za druga opcja.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 21:40, 17 Wrz 2007 |
|
@XurtVers sory ale taka ankieta bedzie mogla byc dopiero w momencie gdy ludzie podziala chwile na KR bo ML kazdy widzial wie jak co wyglada i dziala a na KR widzialo w "akcji" doslownie bardzo mala garstka osob(z 5?) z czego wydaje mi sie ze najdluzej siedzial Coltain ktory tez zmienil conieco swoje podejscie do KR od 1 posta.
Przyklad Hirimaru - nie podobal mu sie KR ze screenow/ogolnie srednio to widzial.Zobaczyl KR "na zywo" to diametralnie zmienil zdanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 8:29, 18 Wrz 2007 |
|
KR krem - narazie emulator jest do tego nie przystosowany, potrwa to pewnie jeszcze dluugooo
jak narazie mozna pogapic sie (sam biegalem ponad 1h zeby pozwiedzac krajobraz)
ML jest supportowanym klientem przez ekipe, KR nie bedzie dopóki nie bedzie wszystko na nim pieknie działało, no i musimy mieć narzędzia...
no ja sie bawie na ML, KR to tylko jak narazie odlegle widoki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|