Autor |
Wiadomość |
Darqs
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Praskie Księstwo Warszawskie
|
Wysłany:
Pon 12:48, 29 Cze 2009 |
|
Myślę, że powody tak niskiego onlinu są spowodowane naszą nieurodzajną mapą, jest tylko Trinsic i śmieszne Cove... Wiem że budowniczowie sporo się narobili żeby Britt było pustynią, zeby było ślicznie zrujnowane Minoc.
Jednak wydaje mi się, że gracze oczekiwali normalnej mapy własnie z miastami oryginalnymi. Można przecież coś takiego zrobić i ulepszenie gotowych już miast nie byłoby cięższe do zrobienia niż to co jest teraz.
Na pewno jest wiele osób które chciałyby pograć i poszwędać się po Britt, albo Yew, na pewno jest dużo osób które chętnie odwiedziłyby moonglow. Problem polega na tym że wszyscy od nas poszli na inny serwer bo ludzie którzy tamten serw robili zrobili go tak jakby chcieli tego gracze. Jest normalna mapa, są ciągłe usprawnienia, jest on line, no zastanówmy się czemu u nich jest 120+ a u nas max 10? U nas ciężko jest iść gdziekolwiek bez runicznej zbroi, miecza ze slayerem i paczki proszków na uspokojenie... Tam dla przykładu powiem, że nie ma czegos takiego, są tylko normalne expy i bronie z esencji, no i oczywiście magole w skarbach. Wiem że rzesza osób napracowała sie żby były te runiaki, slayery i przepisy itp. itd. Ale przez to ciężko jest nowej osobie u nas pograć, bo zwyczajnie nie chce mu się szukać kamieni, do kamienia sztaba złota, do sztaby złota skryba i kowal. no pardon troche tu się trzeba nabiegać... I bez tego pobiegania ciezko jest isc na cos mocnego i ciekawego do zabicia.
A jak ktoś się śmieje, to niech zrobi postać od nowa i gdzies pójdzie, dla przykładu powiem ze mi samemu jest ciężko wbić się w lasy nad trins, a co dopiero młoda postac.
Do tego gdzie ta młoda postać ma np. sprzedać rude u npca? za 1k złota? No wiem ustawić kupca na targu i czekac na cud. To te wszystkie utrudnienia spowodowały to że nikt tu nie chce grac prócz osób ze starym stażem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pon 13:05, 29 Cze 2009 |
|
Aktualnie chyba zakończyliśmy dyskusje na temat złota u NPC ze skutkiem pozytywnym dla graczy. Nie chcę obiecywać gruszek na wierzbie ale powinna zwiększyć się ilość złota u NPCów o co sam zabiegam. Także nieco zmieni się w związku z tym sposób "robienia" bulków - czyli wróci do tego, jak miało być
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aiedail dnia Pon 14:18, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Morgrim
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pon 13:56, 29 Cze 2009 |
|
Darqs cycu Ty mój! Nic dodać nic ująć ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Radossi
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 17:21, 29 Cze 2009 |
|
Morgrim napisał: |
Darqs cycu Ty mój! Nic dodać nic ująć ;] |
co z tego jak nic sie nie zmieni
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Morgrim
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pon 18:10, 29 Cze 2009 |
|
Radossi napisał: |
co z tego jak nic sie nie zmieni |
Wiem ;x
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Pon 19:16, 29 Cze 2009 |
|
No i przez długi czas było tak, że ludzie biegali ze zwyklakami, czasem jakiś lepszy boss miał ekspa, ale trzeba było płakać, płakać, płakac, boostować wykonywanie ekspow, dawać więcej przepisów do lootu, więcej składników, nowe (oczywiście zawsze lepsze od istniejących) rudy, skóry itp, poprawiać skile, bo przecież "kiedyś sam solowałem demona a teraz nie moge". Skończyło się tak, że średnia postać mogła czyścić wszystko, więc trzeba było podnieść trudność mobków, żeby pvm nie nudziło się po 3 dniach. Efekt finalny - żeby pograć trzeba mieć wyboostowany sprzęt.
Ciekawe ile z tych pomysłów wychodziło od ekipy, hm?
To wszystko jest konsekwencja tego, że gdy przeciętny gracz zwęszy w zmianie poprawę dla siebie to zaraz ślepo głosuje za wprowadzeniem, natychmiast wyłącza się długofalowe myślenie i wszelkie próby ukazania sytuacji w dłuższej perspektywie legną w gruzach. Spoko, jasne, możemy to odkręcać teraz - uwalając stopniowo przez dwa lata, albo od jutra, wtedy znów zapłaczą się wszyscy, którzy nie zdążyli narobić sobie jeszcze tych super hiper broni i zbroi i będą upośledzeni w porównaniu do reszty.
Zesraj się, a nie dogodzisz.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Pon 19:23, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
Tymmo
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 20:39, 29 Cze 2009 |
|
Oj prawda prawda..
Ekipa powinna mieć głęboko w poważaniu zdanie graczy odnośnie balansu/gospodarki a jedyną formą kontaktu między przeciętnym graczem a Gmem powinna być krótka rozmowa w starroomie odnośnie długości kary jaką ów osoba odbędzie za łamanie regulaminu ;]
Ehh.. stare dobre czasy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Solkin
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pon 20:59, 29 Cze 2009 |
|
Akurat przepisy to jest jedna z lepszych rzeczy na tym serwerze.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
qooepi
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 21:00, 29 Cze 2009 |
|
Tymmo napisał: |
Oj prawda prawda..
Ekipa powinna mieć głęboko w poważaniu zdanie graczy odnośnie balansu/gospodarki a jedyną formą kontaktu między przeciętnym graczem a Gmem powinna być krótka rozmowa w starroomie odnośnie długości kary jaką ów osoba odbędzie za łamanie regulaminu ;]
Ehh.. stare dobre czasy |
Tja.. 'giemie giemie, wielki giemie' - Huba. Kto to jeszcze pamieta? (nie pytam muminkow)
Przepisy owsze, ale ku.. w ilosci 1-2 na caly serwer. A nie, 1-2 gracze na 1000 przepisow.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qooepi dnia Pon 21:01, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:06, 29 Cze 2009 |
|
a ja Wam powiem tak.
Ja widze szanse dla CLki w poprawieniu spawnow na naszej mapce. Wydaje mi sie ze o ile zruinowane miasta sa bardzo ciekawie ospalnowane, to cale obeszary po za nimi sa przypadkowe. Dungeony podejrzewam ze tez sa dobre choc nie wszedzie bylem.
Przede wszystkim trzeba poprawic to co mamy wokol Trinic, tak by mlode postacie mialy tam raj pvm, by mogly bez bolu odnajdywac kolejne coraz to silniejsze stworzenia w miare zapuszczania sie w las. Na CLR na wyspie dla mlodych postaci, jest to wzorcowo rozwiazane i byc moze to zacheca tych co dopiero sie pojawiaja na ich serwerze. Staty i skile bojowe rosna bardzo szybko. U nas ponoc zostalo to przyspieszone, sam ocenie jak juz bedzie UP i porownam. Jak dla mnie moze to rosnac tak jak na CLR do jakiegos tam progu powiedzmy 150 statów.
Stworzyl bym tez jakas ciaglosc wsrod miejsc pvm tak, by kazda postac na roznych poziomach zaawansowania miala gdzie pojsc samotnie na wyprawe. Mam nadzieje ze uzyskam przyzwolenie reszty ekipy i w miare czasu bede mogl w tej kwesti pomoc.
Co do tego ze za malo miast u nas... nie zupelnie, tylko zeby latwiej bylo sie duszkiem przedostac do miasta po smierci. Sa moongaty, ale jak dla mnie za malo wciaz.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Radossi
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 22:06, 29 Cze 2009 |
|
brak brit brak minoc vesper yew to sa przyczyny za ktorymi gracze tesknia najbardziej! stare miasta!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Darqs
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Praskie Księstwo Warszawskie
|
Wysłany:
Pon 22:29, 29 Cze 2009 |
|
Dokładnie!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
del
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:47, 29 Cze 2009 |
|
Ja wypowiem sie jako osoba z serwerów typowo postawionych na RunUO, ale gralem również na Pol'u, pierwsza rzecz która po prostu była mi niczym drzazga w ch.. (tu cytat z filmu - chlopaki nie płacza) jest ruszenie mechaniki, na serwerach na których grałem nie mialo znaczenia czy to woj, nekro, mag czy cokolwiek innego, kazdy mial rowne szanse w zwarciu.
Podoba mi się odmienność CL względem innych serwerów, ale balansu tu nie widzę.
Przykładowo na każdym serwie (poza CL) magiem moglem robic takie blood bez problemu, dopiero jakis paragon daemon, chaos daemon, bone daemon, ancient wyrm itp. stwory wymagaly pomocy ze strony tamera, ew. tankera co by mogl takie stworzenie trzymac na klacie.
Mapa CL-ki stanowi bardzo dobry atut, jest to coś nowego, a nie oklepane wzorce, chociaz może przydaloby się wiecej jakis ciekawych miejsc, by kazdy gracz znalazl cos dla siebie.
Pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|