 |
|
Autor |
Wiadomość |
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Czw 22:04, 03 Maj 2007 |
 |
Zaczne od tego, ze jestem w trakcie skryptowania tego dla naszego kochanego shardu. A oto moja wizja (wersja alpha 0.001 na razie, do rozwiniecia - pomozcie mi!):
1. Kupujemy deed na grunt budowlany u architekta (lub wykupujemy jakis wytyczony grunt na obszarach w okolicach miejskich, do ustalenia - moze jedno i drugie, ale wtedy te przy miastach drozsze na przyklad), cena zalezna od metrazu gruntu.
1a. Byc moze bedzie mozliwosc powiekszenia gruntu przez GMa, za odpowiednia oplata oczywiscie.
2. Grunt na starcie jest otoczony drewnianym plotkiem, ktory mozemy albo zmienic na inny (mury obronne na przyklad) albo w ogole usunac. Oczywiscie wszystko za odpowiednia oplata u wynajetego architekta, lub, jesli jestesmy stolarzami (albo w wypadku kamiennych rzeczy - stonecrafterami) to mozemy duzym nakladem sil i srodkow zrobic to sami (odpowiednia opcja do wyboru w menu, i albo mamy minimum iles tam skila i material, albo material i pieniadze, albo same pieniadze).
3. Zaczynamy budowe. Na danym gruncie mozemy budowac nie jedna, a wiele rzeczy, jesli grunt jest odpowiednio duzy. Zaczynamy od fundamentow i podmorowki, potem sciany, itd. Wszystko z menu sie robi tak samo jak przy plotach - kasa, material, skil.
4. Jesli wynajmujemy architekta, to musimy mu placic dniowke jakas, i dopoki jest na dzialce to mozemy budowac, a jak juz go nie ma - to tylko to gdzie skil + material. Budujac skil + material budujemy prawie natychmiastowo, a z opcja architekta trwa to iles tam dni za kazda rzecz do zbudowania, dlatego tez gracze - crafterzy beda mieli duuuze wziecie.
5. Kwestia secure pojemnikow i przedmiotow stackowalnych - bardzo prosta sprawa IMO. Wszystko co wlozylismy w dzialke jest przeliczane na $$ i dodawane do wartosci dzialki (nawet jak bylo skil+material). Zaleznie od wartosci dzialki bedzie tabelka ilosci secure / lock przedmiotow.
6. Rozbiorki - tez kosztuja lub trzeba miec skil do tego (do drewnianych wystarczy lumberjacking, choc stolarstwo tez sie nada ;P). Jednak oczywiscie jak cos rozbieramy to nie dosc, ze to kosztuje, to jeszcze od wartosci dzialki oczywiscie sie odejmuje to co sie dodalo przy tworzeniu tego co rozbieramy
7. Oczywiscie przewiduje wielopietrowosc domow, ale to bedzie cholera nielatwe do oskryptowania, no i najtrudniejsze beda dachy, to wiem - ale damy rade, to tylko taka tam mala dygresja. Ludzi ktorzy budowali kiedys skosne dachy w UO prosze o kontakt na priv. Za kazde pietro w gore coraz wiecej sie bedzie placic, czyli za 1-sze pietro XX kasy, za drugie 2*XX, za 3-cie 4*XX, za 4-te 8*XX, itd. Nie ma latwo, przeciez trzeba wzmocnic kondygnacje i fundamenty aby to wytrzymaly - a moze inaczej, juz przy tworzeniu fundamentow bedziemy stwierdzac ile maxymalnie pieter maja byc w stanie udzwignac, i od tego ich cena bedzie zalezec, i cena potem innych elementow (sciany itp).
To taki konspekt tylko na razie, wszystko do dopracowania, czekam na propozycje.
Uprzedzam pytanie - nie, custom housing nie bedzie bardzo lagowal. Udalo mi sie zmniejszyc zalagowanie mniej wiecej 8-10-cio krotnie w porownaniu do tego co by bylo normalnie, ale jak to juz moja slodka tajemnica
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Faltir
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 2:27, 04 Maj 2007 |
 |
Jestem jak najbardziej za wprowadzeniem custom housing. Ale dlaczego nie w wersji z OSI? Nie trzeba będzie skryptować, uniknie się wielu bugów, a i GM nie będa potrzebni, żeby zmienić to czy owo.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Pią 6:58, 04 Maj 2007 |
 |
Faltir z bardzo, ale to baaardzo prostego powodu - bo POL nawet w wersji 097 jeszcze nie supportuje custom housingu - ze trzeba to sobie oskryptowac jesli chcemy miec.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:38, 04 Maj 2007 |
 |
gm jest potrzebny zeby nie bylo przekretow (ostatnio nawet najbardziej "zaufani" gracze traca na zaufaniu)
domy maja byc latwe
w pol097 nie ma wpisanych funkcji do zabawy w custom
zobaczymy jak to wyjdzie...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 11:28, 04 Maj 2007 |
 |
Podoba mi sie, choc troche to chaotycznie napisane i nie do konca wszystko rozumiem
Pamiętasz, mam nadzieje, ze trzeba zrobic ograniczenie wysokosci domow? (Tylko nie pamietam ile, ale to boby wiedza).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Pią 18:27, 04 Maj 2007 |
 |
No to prosze Bobow o jakies wskazowki dla mnie, szczegolnie chodzi mi o budowanie dachow. No i to ograniczenie wysokosci.
Z powodow technicznych (glownie, ale nie tylko) lekka zmiana, a raczej rozwiniecie koncepcji:
Dzialka budowlana bedzie miala wielkosc 10x10 kratek, bedzie to jedyny wymiar dzialki mozliwy do kupienia, ALE, UWAGA! Dzialki mozna ze soba laczyc, tzn postawione 2 dzialki obok siebie w obsludze dla gracza beda dzialaly jak 1. Bedzie dzieki temu latwiej stawiac to, a w menu dzialki bedzie mozliwosc "dokup teren obok". Mysle ze bedzie to na tej zasadzie, ze w momencie gdy stawiamy dzialke to w specjalnym menu dla GMow pokazuje sie ze jest niesprawdzona dzialka, GM sprawdza, i stwierdza w ktora strone mozna rozszerzyc a w ktora nie. Dopiero jesli mamy stwierdzone ze mozna, to mamy opcje rozszerzenia. Bedzie mozna wykupywac tereny roznego rodzaju, zarowno pola trawy, pustynne, jak i lasy. Dzialka jednak nie bedzie od razu ogrodzona, trzeba bedzie ogrodzic we wlasnym zakresie (albo nie ogradzac, jesli cala dzialke ma zajmowac budynek) Teraz prosze o wypowiedzi na pare tematow:
1. Cena takiego terenu. Mowimy o cenie samego terenu, czyli mozliwosci budowania na danym obszarze 10 x 10 kratek. Stala? Czy uzalezniona od miejsca (przy miastach drozej, dalej taniej)? Konkretne kwoty. Ile?
2. Aby wszystko dzialalo pieknie i ladnie, bedzie potrzebna podmiana 2 pliczkow w grze - ponizej 1 MB. Mam nadzieje ze nikomu to nie przeszkadza? No ale wypowiedzi prosze. Jesli wprowadzimy z podmiana i ktos nie podmieni to bedzie mu sie wywalal client przy spotkanym customowym domku. Bez podmiany szczerze mowiac wali mi sie cala koncepcja, i bedzie trzeba zrobic duuuuuuuuuzo ubozsza wersje tego co chce zrobic.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 19:53, 04 Maj 2007 |
 |
Cena dizalki 10x10 hmm *Zastanawia sie* np 10 000-100 000
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
krzat
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:30, 04 Maj 2007 |
 |
Mam nadzieję, że te wymogi skillowe przy budowaniu nie będą jakieś abstrakcyjne, tylko w miarę realne, tzn. do zbudowania zwykłej ściany z desek nie trzeba będzie profesora ciesielstwa z czterdziestoletnim stażem i znajomością fizyki kwantowej, tylko zwykłego chłopka który ma czasem problemy ze skleceniem stołka.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:41, 04 Maj 2007 |
 |
No ja nie wiem, czy te 100k to nie bedzie malo. Fakt, ze (z tego, co zrozumialam) bedzie trzeba dalej doplacac zeby postawic cos na tym terenie, ale custom housing ma byc luxlux (zeby nie skonczylo sie na tym, ze domki od architekta beda przez nikogo nie uzywane ).
Wg mnie koszt wybudowania customowego domu powinien byc 3-5x wiekszy od kosztu zakupu domu podobnej wielkosci u architekta.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pią 20:42, 04 Maj 2007 |
 |
To mozeokragly 1 milion
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 20:56, 04 Maj 2007 |
 |
A ja wlasnie mysle ze robienie custom domku powinno miec ceny mniejwiecej zgodne z tymi u architekta ..... poto ktos to robi zeby bylo uzywane ... a jak np mala wieza kostuje 600k u npc to cos co moznaby samemu zbudowac okolo tej samej wielkosci powinno mniejwiecej tyle samo kosztowac.
Poprostu lenie kupowaliby u npc a ci co chca sie pobawic budowaliby swoje.
Jednakze mam jedno ale.
Proponuje by gmowie / seerowie nadzorowali takie domki zeby np drow niewybudowal sobie palacu drzewkowego a np elf .... zakrwawionego domku smierdzacego szkieletami i zgnilym miesem
Chodzi oto zeby koncepcja domku pasowala do postaci :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Pią 21:11, 04 Maj 2007 |
 |
Korg to sie rozumie samo przez sie, przeciez to to samo co odgrywanie good/evil postaci.
Mysle ze cena nie powinna byc przesadzona, ale moze jednak za grunt wprowadzi sie podatek (niewielki jakis, ale jednak) - przynajmniej w bezposredniej bliskosci miast?
A z fabularnego pkt widzenia - ludzie! Przeciez dlaczego teren pod budowe ma byc drozszy od WYBUDOWANEGO OD RAZU I OD REKI GOTOWEGO domu, ktory tez teren zajmuje? A przeciez jak kupujesz grunt to sie jeszcze nieze napocic trza zeby cos tam powstalo.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 8:05, 05 Maj 2007 |
 |
To u npc wieża za 600k a od playera z gruntem 400k ino trzeba ja troche dluzej robic np kilka dnich ultimowych:D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 11:21, 05 Maj 2007 |
 |
E, sory, ale moim zdaniem custom housing jest na tyle fajny, ze ja niezaleznie od ceny wolalabym miec domek wlasnego projektu niz brac ogranego gotowca.
Kto z Was tutaj woli domek od architekta niz customowy?
No, wlasnie tak myslalam, dlatego ceny musza byc wysokie (moze rzeczywiscie nieprzesadnie, ale napewno wyzsze od gotowcow).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Sob 11:36, 05 Maj 2007 |
 |
No dobra jednak maszracje wolalbym miec customowego domka niz gotowca:D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |