Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 CL:Reborn - uzdrowienie ekonami i sytuacji na serwerze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
boxi



Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 1083 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 10:39, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Jak wiadomo, CL powoli umiera, ekonomia serwera oparta jest na czyiś kontach, a osoby które na co dzień tu nie grają - wpadają tylko pomordować N00bów.

Jest wielu miłośników UO, którzy z chęcią zaczęli by grac na innym shardzie, jednak, co mamy im do zaoferowania,
- nie opuszcza miasta bo zgina - bez żadnego powodu ostrzeżenia po prostu dla zabawy
- nie kupią nic, bo u sprzedawców jest mało, a ekonomia na serwerze żadna - oparta na starych kontach, ktoś się loguje robi znajomym i znika.
- RPG - dobra jakie rpg.
- Questy, na nie łapią się raczej starzy gracze, a nagroda to trochę GP.

Pomimo to zdarzają się nowe postacie, nowi ludzie zaczynający grac i bardzo szybko im przechodzi. Postać bez biernego koxania, sparowania po nocach. rozwija się jednak zbyt długo i trudno (brak dostępu do składników, oraz brak możliwości opuszczenia miasta).

Każdy zna to na pamięć i nie muszę się tu rozwodzić bardziej, otóż analizowałem ,tą sytuacje i myślę iż mogło by się wiele zmienić przy zaangażowaniu niewielkim i chęciach ze strony ekipy. Jednak zmian jest bardzo wiele.

Ekonomia:
- żeby poprawić ekonomię, trzeba zrobić porządek z starymi kontami.
- każdy może mieć max 2 postacie na koncie, większość robi sobie postać rzemieślnika i główna, rzemieślnik może sprzedawać bez problemów swoje wyroby na aukcjach, - jednak po zlikwidowaniu nadmiaru kont, powstanie deficyt na składniki oraz na wyroby, trzeba by zwiększyć dostęp do podstawowych składników u sprzedawców(chwilowo na rok), żeby rozwój umiejętności był możliwy, co do szybkości rozwijania umiejętności rzemieślniczych (jest on chyba wystarczający). Chodzi tez o to by uniknąć mułowania. Postacie tworzone tylko po to zęby wspomagały ekonomicznie kolegów bądź Gildie (karane kasacja postaci bez żadnego zbędnego gadania). 2 postać, to ma być Postać tworzona nie tylko żeby była suportem.
(Albo poświecimy 100 umiejętności na głównej postaci, albo zrobimy grywalnego rzemieślnika - który będzie pojawiał się w świeci nie tylko żeby nakręcić kegów.)

Postać:
- wielka wada jest różnica miedzy młodymi a starymi postaciami, przewaga w Statystykach jest ogromna i ciężko ją zniwelować bez długofalowego koxu.
Oczywiście, są tacy co koxaja na makrach przez całą noc - ich nie unikniemy będą mieli postacie jeszcze szybciej wykoxane (ale przyłapani surowo karani rozwijana umiejętność do 0 i po -20 statystyki na jakie ma wpływ). Przyspieszenie przyrostu statystyk i niektórych umiejętności, ma mieć na celu zniwelowanie różnicy miedzy postaciami starymi a nowymi. żeby każdy mógł w rozsądnym czasie mieć wymarzoną postać, i nie musiał Koxac po nocach biernie. - Pomyślmy o ludziach normalnych nie znanych nam "przypadkach" - każdy chce mieć dobrą postać czemu mamy im tego nie dać - większy nacisk zostanie położony na ekonomie i pixele, o które będą zabiegać, zdobywanie skarbów umagicznień, pvm, a może w końcu nawet rozsądne wojny i walki pvp bez przewagi tych gorzej ubranych.
Niech osoby młode mogą się zacząć bronić bo nie maja 2x gorszych statystyk, a możliwość rozwinięcia postaci i skili "rozsądne przez dużę R" i nie muszę koxac NOCAMI.
Nie każdy jest – obrażę tu specjalnie niektórych „upośledzony umysłowo” i może poświęcić tyle czasu, Młodzi ludzie są ograniczani przez rodziców, a dorośli nie mają czasu na pierdoły – nie tak dużo jak kiedyś.(Postacie będą w stanie się obronić, albo uniknąć walki jeśli tego nie lobią, nie będą bezsensownie zabijane po wyjściu z miasta, zaczyna zabiegać o sprzęt co również poprawi ekonomię) Przyrost statystyk zwiększył bym dwukrotnie na początek, a umiejętności (tutaj jest w miarę rozsądnie wystarczy dostęp do składników, ewentualnie o 0,5) Są umiejętności trudne do szkolenia je potraktować wyjątkowo (np.: Zatruwanie – zwiększyć takie trudne umiejętność 2x).

RPG i EKIPA:
-takie zabijanie bez powodu poza miastem bo postać jest EVIL ukarać (zła nie oznacza zabijania wszystkiego co się rusza jak tylko znajdzie się w zasięgu wzroku)
-jeśli ktoś pojawia się tylko rozrabiać – uspokoić
-nagradzać, nagradzać starania, nawet nieudolne i nagradzać wysoko np.: +5 do wybranej statystyki
-tak samo jak nagradzać tak samo karać tych którzy np.: wyzywają Adminów, albo wymieniają w grze numery GG – 10 do statystyk(będą rosły łatwiej)
-Nagradzać Hojnie, Karać 2x gorzej.
-Niech Prowadzący questy docenią słabe postacie robi im mini eventy niech nobek zostanie np.:”honorowym strażnikiem miasta dostanie +10 do dexa i str w nagrodę starania, albo jakąś magiczna bron, lub przepis”
-Idźmy młodym na rękę (np.:jak ktoś się nie zna i pomylił 1 rządny – zmieńmy mu Go, ale zaznaczmy ze to zrobił i drugi raz nie może)
-Niech nagroda naprawdę coś znaczy poza np.: +5 , +10 do statystyk niech zyska też 20% umiejętności albo pobłogosławiony mieczyk „obrońcy miasta” który pomoże mu się czasem odbić (o słabych parametrach – ale zawsze), bron magiczną, rzadki przepis, rzadkie Regi, Umagicznienie (coś co mu się przyda niemożliwość jest wiele)
-Inne turnieje poza PVP, i PVM w których szanse mają tylko koxy (przynajmniej na razie robić eventy dla nobkow i nagradzać).

(podsumowując chodzi mi przede wszystkim o wyrównanie szans, oraz o to by ludzie wiedzieli, że warto się starać, wielu się stara bo lubi i robią to bez zbędnego wysiłku, nagradzajmy takie zachowanie, jak komuś to nie odpowiada to niech zmieni shard, ten jest RPG, spodoba się jakiemuś serowi rozmowa w grze wnosi coś dla tych co obserwują sytuacje pokazuje jak należy prowadzić dialogi jak prawidłowo ozywać emocji – nagrodźmy to spektakularnie (pojawić się „za godna postawę czeka cię nagroda”).
Myślę że każdy wie o co mi chodzi, ktoś zaraz powie ze to utopia albo coś równie głupiego, nie to po prostu serwer z myślą o ludziach, graczach nie koxach i z myślą o RPG a nagrody w postaci statów czy skili (i tak postać rozwijać się będzie łatwo) a jak ktoś otrzyma przepis – korzystnie wpłynie to na ekonomie.
Zaraz pojawią się oskarżenia ze jakiś admin daje coś swoim kolegą – trzeba sobie ufać i nie wolno przekraczać granic – nie trudno będzie zapracować na jakiś bonus – wystarczy się bawić !!! )

Piszę to prostym językiem i proszę o brak idiotycznych komentarzy odnośnie stylu i treści.
(błędy chętnie poprawie – PW)
Proszę wypowiedzi które mogą coś wnieść i poprawić sytuacje na CLU, oraz o poważne potraktowanie tego postu.
To nie konkretna propozycja (choć może taką być),che wam jedynie zwrócić uwagę na to co może pozytywnie wpłynąć na przyciągniecie graczy oraz zachęcenie ich do zabawy, może w końcu znajda się osoby chętne i zaangażują w budowę nowej mapy i rozwój serwera)


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Antoni



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 232 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Galicja

PostWysłany: Śro 11:09, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Jestem za, zwłaszcza karaniem biernego koxu, chociaż bez makr jest strasznie ciężko, przyznaje się do ciągłego koxu na makrach, ale przynajmniej siedze przed monitorem i sprawdzam czy mi ktoś makroczeka nie wyświetla (w tej chwil też to robię). Dodałbym do tego jeszcze jedną rzecz. Noob nie ma szans na kupno juczniaka (o golemie nie wspomnę), a bez tego ani rusz, a nikt od niego nic nie kupi. Dlatego można by dołożyć większe limity npców w temacie kupowania wyrobów. W tej chwili można sprzedać za max 1k, a i tak jakieś podatki pobierają i nigdy tyle nie wychodzi.
Co do skili i reszty popieram przedmówce. Zostałem na dłużej dlatego, że udało mi się parę skilli w rozsądnym (w miarę) czasie skoxać, ale można by to trochu przyspieszyć. Wiem, zaraz rozlegną się krzyki starszych (stażem) graczy, że skoro oni mogli to dlaczego zmieniać. Dlatego, że czas się ma jak się do szkoły chodzi, a potem czas się ma jak się go wygospodaruje, bo robota, rodzina, prace domowe i inne tego typu pierdoły, a na rozrywkę zostaje minimalna ilość czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oberdaszek



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 12:11, 03 Gru 2008 Powrót do góry

HM cieawe
ale jak zweryfikujesz takie ble konta co opisujesz?

tak mi przyszlo do glowy w zwiazku z tym ze nie zmusisz ludzi by robili dla innych. jest skilkap jaki jest z czasem kazdy woli isc na pvm pvp niz siedziec i zbierac zloto craftem. kiedys jak ludzie mieli czas to bylo wszystko dostepne.
pamietacie czasy kiedy mag to bylo magery i medyta? a teraz magery medyta ewal? zmierzam do tego iz dawniej ludzie narzekali ze ktos dobry w pvp jest sobie samowystarczalny wiec dodawalo sie niezbedniki i moze to z czasem doprowadzilo do obecnego stanu
hybrydy to kolejny problem ktos woli sie wzmocnic w pvp pvm niz dziergac
a skile rzedne? poco mam uczyc sie umiejetnosci w ktorej nie bede dobry i tak bede musial szukac kogos na 110 by byc pewnym czegos itp.

umagicznienia moze kazdy rzemislnik powinien miec mozliwosc dodawania we wszystkim? wbijanie run bez pomocy skryby niech to bedzie np armslore potrzebne do wbijania run, kuje sie tylko kowalka


obecnie jakby nie bylo hybryd i postaci wymagajacych 7 skili do perfekcji w czyms to byli by crafterzy. dam przyklad na sobie:

nekromanta: nekro, spiryt, rezist, taktyka, macki, medyta i alechemia
jak bym nie mial alchemi od dawien dawna to pewnie bym mial anatomie dla paru hp. moze ja jestem leszcz i musze np miec macki do pomocy ale jest to duze ulatwienie w pvm (w pvp nie bardzo bo spowalniaja) taktyke musze miec jakby ktos chcial mnie bic. itd itp.

np Boxi (jak cos to edytne) jestes wampirem samym wampirem nie bedziesz musisz byc do tego wojakiem albo magiem i tez napewno rezygnujesz z wielu przydatnych skili by byc skarbiarzem Ty poswiecisz sie ale wielu nie.

zmierzam do tego ze za duzo kabinacji sie porobilo. nie ma stalych. moze to jest problem.

dobra sie rozpisalem pewno bykow od zarabania sorki

doddam jeszcze ze trzeba sie dostosowac z serwem do obecnych czasow i nie liczyc na online 100 pare kiedys to bylo kiedys .. tylko zebysmy nie przegieli


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oberdaszek dnia Śro 12:14, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
boxi



Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 1083 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 12:41, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Piszesz nie na temat,

- Konta lewe da się zweryfikować wystarczy się zaangażować. (nie będę się rozpisywał jak ekipa ma metody zna graczy etc.)
- Są ludzie co mają postacie czysto rzemieślnicze i sprawia im to frajdę.
- Nic na przymus rynek ukształtują potrzeby - jeśli będzie zapotrzebowanie na np: skrybę ktoś się skusi poświecić 100 skila żeby zaspokoić tą potrzebę, napełnić sakwę (jeśli nie będzie lewych kont).

Chodzi o to by zlikwidować nazwijmy to "korupcje", i dać możliwość szybkiego rozwijania postaci, żeby można było elastycznie i szybko naprawić "gospodarkę" - która ucierpi na stracie lewych kąt.

Jest wielu np: Kowalów i zawsze będą kowalami, społeczności które tworzą się w grze "gildie" na pewno pomogą komuś rozwinąć postać rzemieślnicza żeby mogła wspomagać gospodarkę, i zaspokoić rosnące potrzeby na np: stolarza. Jakoś się gospodarka uzdrowi puki co musimy zwiększyć podstawowe składniki u sprzedawców żeby "wypełnić lukę gorszymi produktami" bez których reszta gospodarki jest "zachwiana", im więcej graczy zachęcimy do "zabawy" tym prędzej zwiększy się zapotrzebowanie oraz znajdą się chętni żeby te potrzeby zaspokajać.

Pierw to zdobyć graczy - czyli zlikwidować to co ich odstrasza i uprzykrza zabawę.
- łatwe rozwijanie postaci *żeby postacie mogły się bronic i cieszyć urokami gry nie koxać*
- karać głupotę i nagradzać starania.

UO to gra bardzo bogata nie ogranicza się tylko do PVP czy PVM, to całą ekonomia bogaty Housing, jakiego nigdzie indziej nie spotkamy, znajdzie się z pewnością ktoś to z przyjemnością zrobi postać rolnika, po to tylko żeby kiedyś odegrać jego "przemianę w wojownika czy upadek i zostanie nekromantą", lub zaspokoić potrzebę rynku i zbić miliony (zamek pixelki, i inne) warunek jest jeden - usunięcie przeszkód.

Bardzo mnie Razi brak rozpowszechnionej Mitologi CL, historii, koncepcji świata, religii, czyli wszystkiego tego co nadaje kierunek życia gracza, zmusza do podejmowania decyzji, wyborów etc ... (coś co jest ale nie ingeruje w żaden aspekt "gry" a powinno)

Chodzi mi o rozpowszechnienie "Fabuły Serwera" (poruszę to w osobnym temacie - jak tylko coś zacznie się zmieniać - mam nadzieję ze ktoś z ekipy nad tym pracuje)

Nie mamy co liczyć ze coś się zmieni - jeśli zostawimy to tak jak jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boxi dnia Śro 13:03, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Oberdaszek



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 15:02, 03 Gru 2008 Powrót do góry

chyba zaprzeczas sam sobie
jest gildia x co ma 5 czlonkow. jeden z tych graczy ma sekonda rzemieslnika ktory robi itemki dla pozostalych 4. i ty chcesz mu zabronic to robic w celu ruszenia gospodarki bo ma robic dla kazdego kto potrzebuje nie wazne czy mu sie chce czy nie. jak mu sie nie chce to niech idzie na inny shard (sam badz z kolegami)

ja nie mowie ze nie trzeba czegos zmienic.
i nie wiem czy tak wszystko nie na temat. poprostu propozycje inne niz twoje i nie koniecznie superasne ale mnie sie podobaja. bo widzisz jakby kazdy gracz moglby byc i zpecem w walce i miec ta 100 na krafterke (cos nie zwiazane z walka) to by sie nauczyl i oferowal uslugi innym

a co do rpg przyznam ci nie mal calkowita racje.
ja jako nekro jestem nie tolerowany w miastach (powiedzmy) ale sama ekipa nie jest jednolita w wizji nekro (czy to mag czy truposz itp)
czy np drow podobnie, nie powinien byc tolerowany ale jakos nie mierzi to ludzi.
ale trzeba pamietac ze gra nas niewiele wiec ciezko cos ustalic i 20 osob porozsylac po miastach i kazac siedziec bo wybrali taka klase a nie inna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
boxi



Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 1083 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 15:13, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Oberdaszek napisał:
chyba zaprzeczas sam sobie
jest gildia x co ma 5 czlonkow. jeden z tych graczy ma sekonda rzemieslnika ktory robi itemki dla pozostalych 4. i ty chcesz mu zabronic to robic w celu ruszenia gospodarki bo ma robic dla kazdego kto potrzebuje nie wazne czy mu sie chce czy nie. jak mu sie nie chce to niech idzie na inny shard (sam badz z kolegami)


Robi dla 4 a dla siebie nie ? ciekawe (to po prostu zwykłe miłowanie) albo jest w gildii i ma skile crafterskie albo jest w gildi rzemieślnikiem - wcale nie mowie ze każdy ma mieć seconda - po prostu istnienie takich kont wspomagających jest złe dla gospodarki - i zazwyczaj są to osobne konta.

(sa na serwerze osoby samowystarczalne przez ilość posiadanych kont/postaci) i to jest złe.

a taka kontrabanda - jest uskuteczniana choć oficjalnie zabroniona !

I nie mam zamiaru na to pozwalać i ekipa myślę też - już wielokrotnie był ten temat wałkowany - i chyba wszyscy są co do tego jednomyślni trzeba po prostu zrobić porządek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zoorek



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: BiM 2003

PostWysłany: Śro 15:30, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Radziłbym zastanowić sie także nad grupą docelową graczy. Na stronie jak i w ogłoszeniu top shard CL widnieje jako KLIMATYCZNY shard. A ja teraz moge zarzucić kilkunastoma screenami z odzywkami/opisami nieumiejętnych "klimaciarzy".Uprzykrzają oni życie tej grupie która przyciągnięta magicznym napisem "klimat" chciała się jakoś odnaleźć w tym świecie... no ale nic nie wyszło. Przez to shard traci wartościowych ludzi, wypartych przez graczy "only pvp". A więc wypadałoby się zabrać za ten klimat- bo klimat to nie tylko napis na www, ale także questy- jednak jest coś ważniejsze od questów- respektowanie praw przez samych graczy i egzekucja kar dla tych, którzy robią jeden wielki burdel z klimatu. Nie ma na nich bata- pożytecznych graczy ubywa, koxów nie przybywa, a więc online to równia pochyła.

Co do propozycji Boxiego nie zgodzę się z jednym, a konkretnie skillami. Lecą tu one szybko jak cholera (i to nie jest ironia). Po 4 dniach grania tutaj (1h dziennie przez 3 dni i 1 dzień 3h, czyli razem 4h) zrobiłem niemalże skillcap (oczywiście heal leci jak leci, ale reszta skilli woja max. 5 dni grania po godzine). A różnica między starymi a nowymi musi być- na co komu rok grania jak w miesiąc ktoś będzie mógł dojść do tego samego co on (nie licząc złota, jak wiadomo w uo złoto=czas). Lecz mimo wszystko ja tu widze że nowy gracz jak sie postara to w 2 miesiące spokojnego grania powiedzmy 2-3h dziennie będzie miał statcap/skillcap.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zoorek dnia Śro 15:35, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Antoni



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 232 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Galicja

PostWysłany: Śro 15:48, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Różnica polega na tym, że ja chcę pograć (nie mylić z tłuczeniem wszystkiego co się rusza), na dokładkę uwielbiam rzemieślników, a na to nie wystarczy 3-4 dni po kilka godzin, a kilka tygodni po 3-4 godz. dziennie. Fakt woja można skoxać migiem, skile zapitalają jak mały motorowerek, a i złoto na życie jest. Spróbuj to samo zrobić jakimkolwiek skilem crafterskim, nie da rady. Dwa - to piniążki, crafter noobek, który nie nastawi się od razu na pvm jest w czarnej dupie. Nic lepszego nie może kupić, bo go nie stać, a nie stać go bo nikt bele czego kupował od niego nie będzie, a npce płacą tylko po 1k złota i fertyk. W sumie jak by się nie obrócić i tak zadek z tyłu.
Cytat:
Lecz mimo wszystko ja tu widze że nowy gracz jak sie postara to w 2 miesiące spokojnego grania powiedzmy 2-3h dziennie będzie miał statcap/skillcap.

Spróbuj to zrobić jak Ci żoneczka wisi nad głową i dudra Laughing , a poważnie to jest tak jak pisałem wcześniej, Ci którzy zaczynali grać w UO parę lat temu (nieważne na jakim shardzie) w tej chwili przeważnie są żonaci, dzieciaci, pracują, a grę traktują jak odskocznie, rozrywkę i przypomnienie "smarkatych" lat. Zapewniam Cię, że wtedy siedzenie przez dwa miechy przed kompem to wieczność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oberdaszek



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 16:03, 03 Gru 2008 Powrót do góry

boxi nie chce sie klucic ale: tak nie robi dla siebie bo bylo by to mulowanie. i zmieni to cos? nawet jak wywalone zostana konta jak chcesz, to i tak beda sytuacje jak opisalem (nie mowie zeby nie wywalac takich kont) tylko to nic nie da.
i prosze nie mow ze ekipa bez dowodow ma robic takie akcje, bo moze zostac pokrzywdzony ktos niewinny

Zoorek skilkap sie da zrobisz szybko w miare ale statkapa nie, wez pod uwage ze im wiecej stata tym wolniej leci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aiedail
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Śro 16:23, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Wypowiem się odnośnie RPG. Grając na pewnym shardzie, nazwy nie przytaczam, gdzie obecne były PD i dało się wymieniać je na skille/staty/GPki zostałem na samym początku porażony stosunkiem graczy. Do Elfowa nikt nie wszedł, a moja postać poprosił jakiś vet "staruszek" o czytanie tablicy ogłoszeń bo on niedowidział. Jak dostałem pierwsze PD za *przysiadł na kamieniu i zaczerpnął tchu* po ucieczce przed mobem, na prawdę czułem, że warto się starać. Nie zapominajmy, że to gra i ma dawać radość. A takie wymierne nagradzanie starań na prawdę jest budujące. PD'ki mogą poprawić klimat i mam nadzieję, że to uczynią.

No i jeśli rozchodzi się o rasy... Aktualnie nie robi to absolutnej różnicy, ani w statach ani podejściu graczy. Boxi sam widział jak do mojego Drowa wszyscy "wesoło machali". Ja sobie zarobiłem na taką opinie, celowo jak najbardziej. Ale pogromem jest to, że do każdego Drowa tak się bedą odnosić. Tutaj zły Drow zaczyna być egzotyką. Pamiętam osobiście Aure z samych moich początków gry. Wszedłem tam dopiero jak miałem specjalne pozwolenie. I chciałbym serdecznie podziękować GMowi / seerowi, za odgrywanie strażnikami "rasizmu" czułem, że i tak mnie tu nikt nie lubi, ledwie toleruje. Niech Drowy będą potępiane, nekro niech się ludzie boją, a Elfy nie uśmiechają się do każdego krasnoluda jak do starego ziomka. Ale do tego potrzeba zachęty. Tylko czy na CL "Social Edition" możliwe są jakieś podziały? Wszyscy równi zawsze i wszędzie?

Odnośnie gospodarki, ostre wzięcie się za muły na pewno by pomogło. Z czystej woli przeżycia ludzie zaczęli by sobie radzić, a skuszeni złotem młodzi gracze pewnie by zaczęli zajmować się rzemiosłem. Może zwiększmy limit złota kupcom co by mieli komu sprzedawać swoje początkowe dzieła? (na przytoczonym już shardzie spokojnie dało się wyżyć z NPC'ów, lecz tam najlepsza zbroja z 10k kosztowała może).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aiedail dnia Śro 16:31, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Amras



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:16, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Aiedail-to mi wyglada chyba na KC tak z 2 lata temu... bo potem bylo gozej jeno;0
A co do propozycji z 1 postu , generalnie jestem za, sam sposob jak i co zrobic mozna jeszcze dogadac, ale to troche roboty by trza.... bo narazie mistas jest dla wszystkich;0 co do gospodarki, niom mulki sa zawsze, ale ejsli ktos ma kowala i loguje sie tylko zeby wykuc znajomym to ekhm... niom dziwne i troche psuje gospodarke;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Antoni



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 232 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Galicja

PostWysłany: Śro 18:16, 03 Gru 2008 Powrót do góry

A komu tu innemu kuć, czasami ktoś w banku zaczepi, a kużnia w Mist jest mało bezpieczna. Już mnie tam kilka razy ubili i okradli ze szczętem.
A co do PD... no to fajne by było, ino kto tego pilnował będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amras



Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:35, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Tu sie zgadzam ze w kuzni mistas niema strazy a to wielki minus biorac pod uwage ze z racji obciazenia kowal jest latwym celem nawet jesli ma bojowki...
ale...no wlasnie...ja w uo mam 1 postac na serwer nigdy wiecej;) raz mialem 2 ale gralem 1 bo pierwsza zmiana kals uwalila nizej niz do poziomu gleby;]
z 2 strony kowal gornik bo tacy wsumie tylko sa jesli chodzi o mozliwosc gry jest b.mocno ograniczony... w zasadzie niegrywalny.... osobiscie bym rzucil jeszcze inny pomysl do pakietu zmian mianowicie:
w wypadku mlotka kowalskiego lub duzego (wzglednie o grafice 2 recznego i specialach itp , o mniejszym jednak dmg i spedzie) dac 2 bron mlota kowalstwo i al by dzialalo jako bojowka..... (bs +al) *0,9 /2
...
podobnie mozna zrobic z drwalstwem/stolarstwem i gornictwem.... daloby to szanse przynajmniej czesc rzemeislnikow stworzyc postaci nadajace sie do gry innej niz dla kasy(mieliby bojowke w ramach gospodarczych skili nie jednego ofcours a 2 powiedzmy...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Havok



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 19:47, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Boxi, kilka uwag. Pd to poroniony pomysł, nawet nie chcę się za dużo rozpisywać,, bo to już było. Chcesz wiecej klimatu? Zacznij yrpygować sam i wciągać w to otoczenie. Ekipa powinna (ofk wiadomo że w miare możliwości) zachcęcać graczy i raczej z rzadka karać. I tak opinia jest często taka, że bycie gm to bardziej policjantowanie.
Noby i pvp, wybacz ale jak noob się potrafi zachować to nie dostanie w palnik zamiast "dzien dobry". Z kolei jak ktoś robi postać walczacą to niech się nie dziwi że czsem dostanie. Na pvm jak padnie i go mob zbierze też będzie płakał? Zresztą ludzie jak widać sobie radzą. Page np. chyba nie gra pvp a jakoś nie zauważyłem by ktoś ją kilował, znaczy jakoś można? Zresztą to nie jedyna taka postać.
Gainy skili, statów, imo można delikatnie podkręcić, mi jest rybka że ktoś mnie dogoni, bylebym miał równe szanse w walce (balans hehe). Byle robić to z głową i w sposób ewolucyjny.

Na koniec o dobrych drowach. Ile razy wyganialiście drowa z banku w Mistas? Siedzi sobie drow w banku i czaruje i nikt nie zwraca uwagi. Relacje między graczami zależą tylko od was...
Można ustawić na kamieniu jako "niemile widzianą rasę"? Pewnie nie...

A i co cię naszło z mułowaniem to nie wiem :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Havok dnia Śro 19:47, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zorgan



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 548 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 19:50, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Havok w sprawie rpg dobrze prawi. Takie Rpg jak sobie sami stworzycie. Jesli gracze leja na rpg to sie nie dziwcie ze wszyscy kochaja drowy itp itd...... Eh a taka mialem wizje drowiej kaplanki i wszystko poszlo w piz.......
Pozdrawiam Pa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)