Autor |
Wiadomość |
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:23, 22 Maj 2009 |
|
"Jako kolejny pomysł na taming dodam:
Co po wiecie by zwierze zbandowane zajmowalo o 1slot wiecej niz nie zbandowane?
Nie bylo by juz banda dla kazdego. Aby miec banda trzeba by miec animal lore. Tamer tez nie uzywal by tak czesto bandow bo moglby miec wiecej zwierzakow niezbandowanych. "
Genialny pomysl Mitkas. Wazne zeby byla roznica - niezbondowany mocny zwierz zajmuje 'mniej' slotow ale jest tez 'duzo' mocniejszy.
Niech tamer bedzie mocny PvM jesli jest bez bondow i ryzykuje strate swego zwierzaczka - adrenalinka jest i nagroda rowniez.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Ari
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 22:10, 22 Maj 2009 |
|
Jeśli chodzi o bondy... i taming ogólnie to dyskusja na oddzielny temat, ale najsensowniejszy wydaje mi się pomysł Gudissimo. Też bardzo mi się podoba system trenowania zwierzaków, ale jeśli nie ma innego sposobu na przywrócenie dawnej siły mobków a tym samym tamera, to może lepiej jest z niego zrezygnować... Colt mówił że dopóki będzie bonding nie będzie zmian w tamerce, jestem ciekawa czy te zmiany o których myślał byłyby na lepsze?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:16, 23 Maj 2009 |
|
Taming:
System trenowania moznaby zostawic tyle ze bez bondow. Tamerzy beda trenowali swoje zwierzatka ale jak im padna to juz sie nic nie poradzi.
Tak w ogole to moznaby taming fajnie rozwijac np. treser komenda mowilby ziwrzakowi jakie skile ma rozwijac i animal lore moglby sprawdzac skile zwierzakow, np zwierz moze trenowac 4 skille z puli np. 10.
Tamer by mu mowil jakie skile ma trenowac komenda a potem moglby sprawdzac jak nauka idzie. To tylko przyklad.
PvP;
Sal ty ogarniasz PvP. Bylbys w stanie jakos rozpisac zmiany dla PvP tak by nie uwalic PvM?
Z dwoma czesciami: ogolna i szczegolowa.Rezygnacja z 'klas' a skupienie sie na skillach np.
Zalozenia ogolne (przykladowe):
1. Szybkie PvP:
a. Tamer ma wolne zwierzaki, nie bedzie wiec grac PvP dlatego moze z vetka solowac zwykle demony.
b. Druid ma ograniczenia fabularne wiec jest najlepszy PvP i PvM (obronca rownowagi)
c. Palek i Nekro sa rowni - maja przeciwne cele, sa stronniczy
d. Dalej to nie wiem bo nig gram PvP
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Sob 16:48, 23 Maj 2009 |
|
Hm... da się to rozpisać raczej, nie zmieniając pvm, pod względem siły czarów, dmg bronii, speedu broni itp.... Ale jak się okaże że stosowniejsza będzie cała przebudowa mechanizmu, to niestety może być kłopot. (np. ressist w pvp ma także odzwierciedlenie w pvm.) Dlatego wtedy trzeba by przebudowywać skrypty... co prawda powiny wystarczyć 2 zmienne boolowe, określające co jest celem i kto wykonuje dany atak + algorytmiki odpowiednio modyfikujące efekt, problem jest ofc. że taka bzdurka x (20-30 + ludzi na pvm + 10 na pvp) x 40 czynności wymagających sprawdzenia tego na minute, może okazać się zbyt obciążające... dlatego w takim przypadku trzeba by to dobrze zrobić od strony skryptowej, pod kątem wydajności... . Ofc. może się okazać że nie będzie to obciążało zbytnio serwa, wtedy nie będzie problemu (niestety nie znam architektury POL-a i e-scriptu by to jakoś tak na 100% stwierdzić)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:53, 23 Maj 2009 |
|
Uwaga 1: teraz jest jest rozroznienie skryptowe miedzy PvP a PvM wiec tego juz robic nie trzeba.
Chodzi o taki projekt ktory nie kaze srypterowi siedziec nad tym godzinami a jedynie zmienic jeden parametr w skrypcie ktory da pozadany efekt (trzeba cwaniakowac i czasami isc na kompromis wyniekiem czego nic nie bedzie idealnie zbalansowane bo idealu sie nie osiagnie) np.
Jesli zalozenie ogolne mowi:
1. Druid jest najmocniejszy w PvP i PvM
Sal sie zastanawia: Czy tak jest? Jesli tak to zostawic jak jest i przejsc dalej.
Jesli nie - wzmacniasz procentowo jakies 2-3 czary kluczowe druida ale wszystko procentowo np 20% skuteczniejsze wszystkie czary.
Rozwiazanie ma bazowac na tym iz zmiana jest opisana w zalozeniu i skrypter ja zrobi w 2 minuty zmieniajac 1 lub dwa parametry i odhaczajac ten punkt.
2. Palka bym zostawil jak jest
3. Nekro przywrocil stan sprzed roku ale tak by palek mogl z nim powalczyc jak rowny z rownym
--------------------
Albo zupelnie inne podejscie bo balans juz jest (ekipa pracowala nad nim miesiacami ino trzeba modyfikacji PvP) ale to Ty Sal musisz obiektywnie to przemyslec:
Jedyne zmiany dls wszystkich:
1. nie mozna pic w biegu butli
2. ustawic delay miedzy butlami tak by skrocic czas walki
3. Wzmocnic nekro w granicach balansu (3 -4 czary kluczowe tylko)
4. Poniewaz to uwala PvM - zmniejszyc sile czarow wszystkich mobow o np. 20% albo zwiekszyc delay miedzy czarami mobow znacznie
Te zmiany zajma skrypterowi 10 minut a sprawia ze PvP bedzie szybkie.
Powiedz Sal co o tym myslisz?
++++++++++++
Jeszcze jedna sprawa.
Mysle ze nalezy zerwac z doktryna CL mowiaca:
Nie solujemy silnych mobow
na
Mozna solowac sile moby oprocz glownych bosow (Smok, Najpotezniejszy Demon etc.)
Zawsze argumentacja tego twierdzienia bylo: CL ma byc zabawa dla druzyny a nie single player.
To zalozenie wg mnie jest bledne. Dlaczego? Bo gracze juz wyrosli (praca, nauka, rodzina, obowiazki) i nie maja czasu na umawianie sie i poswiecanie godzin na gre - czasy szkoly sredniej minely i juz nie wroca.
Co ci gracze maja robic oprocz PvP?
Dac im cel i zabawe bicia np. demonow oficjalnie, a nie ze jak ekipa widzi ze gracz sam tlucze demona to sie cos uwala bo tak byc nie moze.
Massive PvM zasze jest fajniejsze i skuteczniejsze ale tu trzeba isc na kompromis bo to jest luksus na ktory nie kazdy sobie moze pozwolic a ta gra ma byc atrakcyjna/miodna/czaderska/etc. a nie tylko kox & ograniczenia.
+++
Dodatkowo dalbym kazdemu drake dropa 1 smoczej luski zawsze.
Dlaczego? Bo nie wieze ze postawa 'psa ogrodnika' do czegos dobrego prowadzi. Dzieki tej zmianie srednie postaci sobie z czasem na smocza uzbieraja a nie tak jak test teraz (bylo niedawno): super koxy chodza w smoczych/runach a 'normalny' gracz to moze sobie pomarzyc. Wg mnie takie podejscie sie nie sprawdza. Dajcie wszyskim nowe dostepne zabawki. To oni sa sila napedowa serwera. A vet/kox sobie i tak z takim graczem poradzi wiec nie ma o co kruszyc kopii.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:25, 23 Maj 2009 |
|
1. Sprawdzic czy kartografia nie jest uwalona (2 osoby sie na to skarzyly na forum) a Boxi uwazal ze jest OK
Kartografia sprzyja wspolnym wyprawom wiec nie powinna byc trudna w 'obsludze' bo to esencja UO
2. Ulatwic recallowanie sie wojom z obciazeniem albo uniemozliwic. (ja jestem za ulatwieniem).
Teraz koxy sie recalluja bo maja full STR a cala reszta nie (wiadomoze magowie bede przeciw ale przeciez mag ma gate)
Ten punkt to luzna propozycja, tak mi sie przypomnialo, nie powinien jakos specjalniechyba wplynac na online wiec mozna pominac.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qler
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów
|
Wysłany:
Nie 11:33, 24 Maj 2009 |
|
Co do lusek, to ja bym tego nie ruszal.
A recall z iskry nie jest taki zly, tylko czasem trzeba bandaze zakrwawione wywalic albo butle puste. To nakreca rynek tez.
Moja postac nie ma tak duzo str, a potrafi sie zrecallowac iskra w plycie, z druga na plecach (jak sie odbijalem naprzyklad) i z lupami z pvm. Oczywiscie przy uzyciu duzej mikstury sily i wywalajac bandaze i butle.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:47, 24 Maj 2009 |
|
Qler - znaczy iskra jest OK. To zrownac recall palka do iskry i juz.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:53, 24 Maj 2009 |
|
Rzucam kolejne pomysly ktore wg mnie moglyby przyciagnac starych/nowych graczy:
1. Przywroc tradycyjny system rud czyli najrzadsza ruda ma najlepsze AR i resy a najpospolitsza ruda jest najslabsza (AR + Resist). Farbkami do ubran mozna 'barwic' wykuta zbroje bez wymagan/kosztow (tak jak teraz materialy moze kazdy bez skilla sobie barwic).
Dzieki temu najlepsza ruda bedzie 'najlepsza' a kolor bedzie podpasowany pod charakter postaci. Mozna dac ograniczenie ze caly set nie moze miec wiecej niz np. dwoch kolorow (albo jeden) zeby nie bylo dziwactw.
Dobre rudy pojda w gore a bedzie urozmaicenie wzrokowe.
(Nie mozna brawic krwawnika bo jest 'the best' )
2. Kartografia niech sie nie liczy do skillcapa. Kazdy bedzie ja mogl miec bez wymagan skillowych.
Dlaczego 'poszukiwacz skarbow' nie moze byc tez pelnowymiarowa postacia (mag, woj, tamer etc) tylko musi z czegos rezygnowac by moc szukac skarbow?
Patrzcie na to pytanie w kategorii: co zrobic by CL bylo najlepszym serwer UO i gracze tu przyszli/wrocili!
Trudnosc skrzyn spowoduje ze aby je robic trzeba bedzie zebrac grupe a jednoczesnie slabe skrzynie spowoduja ze znudzeni gracze PvP/PvM nie majacy akurat mozliwosci grupowego granie beda mogli sobie sami slabe skrzynie robic i miec fun.
Usunac wymaganie lockpicka ze skarbowania - niech to bedzie tylko dla wlamywaczy/zlodziei.
Te 3-4 postacie majace teraz carto+locpicka - niech GMi dadza im inne skile w zamian by nie byli stratni i kazdy bedzie happy a UO da kazdemu jeszcze jedna mozliwisc zabawy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 14:01, 24 Maj 2009 |
|
radze nie dawac tysiaca propozycji w jednym wątku ale zakładać poszczególne wątki dla oddzielnych propozycji w dziale PROPOZYCJE
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Nie 22:19, 24 Maj 2009 |
|
po pierwsze. Zablokowanie picia butli w biegu osłabi wszystkie klasy lekko zbrojne i wprowadzi dominację wojów (tylko oni mogą się leczyć w biegu i nekro z ss.) więc ten pomysł jest kiepski.
Dellay na butle powinien być 10 sek. - taki był dellay na cl:te, a i dellay na wszystkie butle, poza blessami i ew. maną (bo jednak jej wykorzystanie jest większe w pvp/pvm przez wszystkie klasy i mogło by to uwalić palladynów nieco czy wojów z większą ilością int-a, nastawionych na wykorzystanie specjali) tzn, rzucam wybuch, to nie mogę użyć żadnej innej inne butli, poza blessowymi i many, używam żółtej, to nie ukryję się niewidką ani nie zdejmę trucizny butlą itp.
W nekro trzeba wzmocnić: włócznie, strzałkę na manę, chill touch i coś z klątwą obszarową ponaprawiać, bo chyba nie działa w jakikolwiek normalny sposób. Dodatkowo chyba zwiększono progi czarów, bo nie mogłem rzucić przy 100.x nekro unholly sacrafice i veritum dess (a wcześniej jednak bez problemu ten drugi rzucałem a unholly od czasu do czasu wychodził...). Co więcej? WIĘCEJ NIC!! za dużo zmian naraz to tylko świetny pretekst by coś zrąbać, a pozostałe czary nekro dają radę.
NIE RUSZAĆ RUD/KOWALKI itp. Ruszysz to, i ruszasz cały balans obrażeń fizycznych (znowu inaczej bronie dmg zadają) niszczysz ludziom wcześniej zdobyty sprzęt (ile to już Korgan smoczych "stracił" ? 4? )
zmieniasz balans vs wszystkie klasy magiczne (z wyłączeniem druida w zasadzie), bo ressisty ze zbroi są dosyć ważne. Do takich zmian, trzeba mieć ustaloną sytuację z ogólnym balansem, żeby wiedzieć co faktycznie działa lub nie działa.
Cofnąć do poprzedniej wersji ściany ognia. Są przesadzone, w szczególności z autocombo z meteorem... już widze klony elvenów z ziółkami na meteora i ścianę paraliżu/paraliż ściągających sprzęty za 1mln gp.
Zastanowić się porządnie nad magią. To nieco paniczne uwalanie zabijania kombami powoduje że trzeba podwyższać dmg czarów, co doprowadza do sytuacji jak ta z akapitu powyżej... kompletny bezsens. Promujemy ,lameriadę a nie faktyczny skill grania. Ktoś z niskim poziomem ogrania komba nigdy nie wykręci a każde kombo, jakie do tej pory udało mi się znaleść (poza jednym, ze ścianą i klatką - to było przegięte, tyle że jakoś umknęło twórcom klatki to, że takie komba na 100% powstaną), można było w miarę szybko przerwać lub go uniknąć... . Jak widać było to za mało, trzeba było uczynić je wysoce małoprawdopodobnym w realizacji, by jakaś gapa nie padała na nim 10 razy, nim się połapie w czym jest haczyk.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Solkin
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Nie 23:36, 24 Maj 2009 |
|
@Salomon dlaczego twoje propozycje zmian idą typowo pod maga?
Wprowadzić jak mówisz delay 10s na butle, ale ŁĄCZNIE z maną, bo pretekst, że to może uwalić palka lub woja z dużym intem jest śmieszny. I nie popadajmy w skrajność- delay 10s na jeden rodzaj butli byłby wystarczający.
Myślę, że mogłoby to ruszyć pvp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
boxi
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pon 6:40, 25 Maj 2009 |
|
To nie jest TOpik z pomysłami panowie - zrobił się mega off top niech to ktoś zamknie ;D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gudissimo
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:01, 25 Maj 2009 |
|
Ten temat to mega oftop dlatego ze probuje odpowiedziec na mega pytanie:
co zrobic by serv zaczol przyciagac graczy. Jest to pytanie otwarte.
Ja tu pisze rozne rzeczy (a nie w propozycjach) dlatego ze jestem z tych co 'nie ogarniaja' i wiem ze moje pomysly wymagaja weryfikacji graczy 'ogarniajacych'
I tu moja prosba do 'ogarniajacych':
Jesli uwazacie jakies pomysly z tego 'oftopa' za trafne (majc na mysli rozwoj serwera nie wlasnej postaci) - dajcie je do dzialu propozycje. Ja nie chce zaspamowac forum i rozwalac balansu serwera. A wiadomo ze nadmiar szkodzi.
Niech to bedzie Wasz wklad w lepsze jutro CL
+++++
Kolejna propozycja do weryfikacji:
Wzmocnic leczenie BM-a (wiecej leczy i ma maly disturb, czas castu w miare szybki [nie wiem jak dokladnie jest]), reszte czarow zostawic jak jest.
Tak zeby mogl brac moby na klate.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pon 23:40, 25 Maj 2009 |
|
Solkin mi to rybka :] ja tak potrafię grać. Przecież na cl:te nie było żadnych rozróżnień, poza blessami o ile dobrze pamiętam. Większe leczenie dla bm-a? jesteś pewien? Bm z młotem 2h 5 run spell chanelling kula ognia + mocne leczenie w czarze? Albo bm ze swordem i kataną + 5 run + kula ognia + spell chanelling i leczenie mocniejsze? Bm-i sobie radzą akurat.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|