Autor |
Wiadomość |
Skipperro
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium
|
Wysłany:
Śro 15:02, 15 Wrz 2010 |
|
Witam.
Po ponad dwuletniej przerwie zatęskniłem za klimatem UO i postanowiłem zapisać się do jakiegoś shardu. Przeczytałem co oferuje Clair's Lair i czekam tylko na UP'a, żeby zacząć grę. Może w międzyczasie jak ekipa się uwija z nową mapą zechcecie mi udzielić kilku porad odnośnie mojej planowanej postaci.
Mam koncepcję czystego maga/skryby, poszukiwacza wiedzy wszelakiej. Planuję mu dać następujące umiejętności:
Magery
Medytacja
Eval Int.
Inskrypcja
Alchemia
Wrestling
Identyfikacja
Mile widziane będą wszelkie porady i uwagi dotyczące gry takim magiem na CL i w ogóle tego, na co powinienem zwrócić uwagę na CL. Dodam, że nie jestem noobkiem w UO, znam mechanikę itp, tylko na CL mnie nigdy nie było.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 15:18, 15 Wrz 2010 |
|
Musisz mieć Magic Resistance. Ja bym pozbył się Identyfikacji ;] Tak było wcześniej, coś się na pewno zmieni ale nie sądzę, żeby mag bez odporności był dobrym wyborem ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
merq
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Śro 16:34, 15 Wrz 2010 |
|
Podobnie z wrestlem, właściwie to nijak się on ma do czystego maga, bo taki mag nie może posiadać żadnych umiejętności bojowych. Poza tym nie widziałem jeszcze nigdzie pm'a, który byłby alchemikiem. Skryba jak najbardziej mile widziany;)
ze swojej strony proponuje ci taki build postaci:
Magery
Medytacja
Eval
Inskra
Resist
Ukrywanie
Skradanie się
Te dwie ostatnie umiejętności często ratują bezbronnemu magowi życie w walce z wojem, tak więc one będą chyba bardziej odpowiedniejsze do twojej postaci w przeciwieństwie do alchemii i wrestla.
pozdro;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skipperro
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium
|
Wysłany:
Śro 16:57, 15 Wrz 2010 |
|
Lista umiejętności raczej zostanie na swoim miejscu, bo może nikt już tak nie robi, ale ja jeszcze jestem ze "starej szkoły" i najpierw robię koncepcję postaci, a potem dopasowuje do niej skille, nie odwrotnie. Co do wrestlinga, to czytam na stronie i na forum sprzeczne informacje, raz że utrudnia czarowanie tak jak inne bojówki, raz że nie. Nie wiem więc czy tak, czy nie, ale jeżeli tak, to wrestling mi odpadnie, bo do koncepcji nie pasuje.
Co do odporności na magię, też czytam na forum, że działa podobnie do normalnej OSI i ludzie narzekają że nieprzydatne, więc raczej nie wezmę.
Aha, nie napisałem chyba najważniejszego dla niektórych - nie bawi mnie już PvP i doglądanie jak tu wycisnąć 1% więcej, żeby być niezwyciężonym. Wolę porządną, klimatyczną wyprawę na potwory w dobrym towarzystwie... i nie muszą to być demony, czy smoki. Wystarczy banda trolli, czy najazd orków i już będę miał rozrywkę, której oczekuje po UO.
Dlatego prosiłbym np. o rady w stylu "ciężko dostać zioła, bo są drogie", albo "jak chcesz być skrybą nie bierz mniej niż XXX złota za co cośtam, bo jest popyt".
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 18:22, 15 Wrz 2010 |
|
Teraz Ci tego nikt nie powie... zakładana była przebudowa systemu skilli w tym i resa, a także gospodarki. To ma być nowa CL'ka po prostu. Ile z tego wyjdzie, nie wiem ponieważ nie udzielam się teraz na kanale ekipy, nie mam pojęcia co się dzieje... A Merq podał Ci typowego PM'a do walki. Krótko mówiąc: do startu serwera nikt nie udzieli Ci żadnych konkretów, bo to jedna wielka niewiadoma
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:15, 15 Wrz 2010 |
|
to może i ja się wypowiem bo grę zaczynałem z bardzo podobnymi skilami, choć było to wieki temu Prawda, że się pozmienia trochę więc ludzie nie wiedzą czy resist będzie bardziej potrzebny czy mniej, ale na pewno będzie w jakimś tam stopniu potrzebny i w sumie każda postać powinna go posiadać bez względu jaką drogę obierze.
Kolejna prawda to to co merq napisał, że idealny PM ma właśnie taki zestaw skili i tylko przy takiej kombinacji może myśleć o PVP. Co do PVM to raczej nie polecam tej klasy, acz przy dobrej polimorfii też da się pograć. Niestety samo PVM wymaga więcej wysiłku, więcej kombinacji i wiąże się z nieporównywalnie większym ryzykiem niż u innych klas. Do tego jakiekolwiek lagi kończą się zazwyczaj w zaświatach.
Plus jest jednak taki że jak się zejdzie z tego świata to się za wiele nie traci w porównaniu do innych, bo w sumie to głównie zioła i trochę butelek.
Nie polecam też rozpoczynania gry samym PM. Ja tak robiłem, ale z perspektywy czasu widzę że w ten sposób jest bardzo trudno. Lepiej zacząć jako mag bojowy, a potem awansować poprzez zwykłego maga do PM. Na początku nasze statystyki są niskie, nie mamy zbroi na sobie i magia jeszcze marna. Raczej oprócz szkieletów i jaszczurów to wiele nie zabijemy, bo taki młody PM ginie od jednego ciosu.
Zatem polecam jednak założyć jakąś tam zbroje, wziąć kija w łapę i stopniowo uczyć się magii nie dając się przy tym zabić.
Wracając do koncepcji jaką masz, to akurat ten wrestling na początku od biedy by pomógł jeśli bardzo chcesz pójść trudniejszą drogą, bo unikniesz kilku ciosów.
Identyfikacja to nie wiem nawet czy działa. Po za tym po co by Ci ona była?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 22:57, 15 Wrz 2010 |
|
Po to, że niektórzy grają postacią dla idei? Nie dla procentów "pałera"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:27, 16 Wrz 2010 |
|
.. no to są tylko praktyczne informacje, żeby nie było potem niespodzianki.
Oczywiście tak jak sobie autor zaplanował też można grać i nikt niczego nie narzuca. Wielu graczy (włącznie ze mną zaczynało podobnie).
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mitikas z Aure dnia Czw 12:35, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 13:03, 16 Wrz 2010 |
|
Aiedail napisał: |
Po to, że niektórzy grają postacią dla idei? Nie dla procentów "pałera" |
dziwne bo jakoś nigdy nie giną od strzała ;D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skipperro
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium
|
Wysłany:
Pią 13:50, 17 Wrz 2010 |
|
A co z rzeczami, które może robić skryba i alchemik? Z tego co czytam sobie na forum pojawiają się jakieś nazwy jak "perfumy", czy "mikstury mocy". Mógłby ktoś mi wyłożyć jakie to ciekawe mikstury i rzeczy od skryby są na CL i jak działają. Byłbym wdzięczny też za taką samą listę a propos krawiectwa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pią 20:39, 17 Wrz 2010 |
|
Co do skryby się mogę wypowiedzieć:
- amulety/naznaczanie broni - skryba może naznaczyć amulet/broń na jeden z konkretnych typów potworów (demony, nieumarłe, smoki, mechaniczne) dające później szansę na zadanie ogromnych obrażeń w walce z danym przeciwnikiem
- kule żywiołów dodające specjalne, randomowe efekty czasem do czarów i uderzeń
Były jeszcze runy które zwiększały potencjał broni i pancerzy, do których potrzeba było skryby i rzemieślnika, a które pewnie znikną, bo za dużo problemów z balansem robiły. No i urny do bondowania zwierzaków z którymi też nie wiem co będzie xD
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Skipperro
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium
|
Wysłany:
Wto 12:49, 21 Wrz 2010 |
|
OK, wszystko fajnie, jest UP, zacząłem grę, tylko... skąd wy bierzecie ziółka do czarowania? Idę do jedynego zielarza w mieście - raz na 2h ma po 60 sztuk ziółek, które zamieniam na pieniądze za pomocą alchemii w jakieś 10 minut.
Więc się nauczyłem zielarstwa i sobie latam po łące szukając zielska. Pomijając już to, że nie wypada to co akurat potrzebuje, to... na żadnym serwerze nie widziałem, żeby ziółka tak wolno się zbierało. Po godzinie spędzonej na łące uzbierałem jakieś 100 czosnku i żeńszenia, z 60 mandragory i ze 20 krwawnika.
Mam nadzieję, że jest jakiś sposób, żeby te zioła zdobyć, bo zanim będę mógł w ogóle myśleć o trenowaniu inskrypcji trzeba będzie przez kilka miesięcy zbierać składniki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Yasiu
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany:
Wto 13:01, 21 Wrz 2010 |
|
Belladona rosnie na bagnach, sieci pajecze masz w pniach drzew, czarne perly mozna ponoc na plazach wykopywac
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skipperro
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium
|
Wysłany:
Wto 17:14, 21 Wrz 2010 |
|
To już wiem. Tylko strasznie małe ilości idą z tego zielarstwa i z tego co czytam forum, to nie ma dużej różnicy między 50 a 100 skilla.
Dlatego pytam o inne sposoby na zaopatrzenie się w składniki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Teron
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:49, 21 Wrz 2010 |
|
Z zabitych potworów
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|