Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Porady dla nowego na CL Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Skipperro



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium

PostWysłany: Śro 15:02, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

Witam.

Po ponad dwuletniej przerwie zatęskniłem za klimatem UO i postanowiłem zapisać się do jakiegoś shardu. Przeczytałem co oferuje Clair's Lair i czekam tylko na UP'a, żeby zacząć grę. Może w międzyczasie jak ekipa się uwija z nową mapą zechcecie mi udzielić kilku porad odnośnie mojej planowanej postaci.

Mam koncepcję czystego maga/skryby, poszukiwacza wiedzy wszelakiej. Planuję mu dać następujące umiejętności:

Magery
Medytacja
Eval Int.
Inskrypcja
Alchemia
Wrestling
Identyfikacja

Mile widziane będą wszelkie porady i uwagi dotyczące gry takim magiem na CL i w ogóle tego, na co powinienem zwrócić uwagę na CL. Dodam, że nie jestem noobkiem w UO, znam mechanikę itp, tylko na CL mnie nigdy nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aiedail
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Śro 15:18, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

Musisz mieć Magic Resistance. Ja bym pozbył się Identyfikacji ;] Tak było wcześniej, coś się na pewno zmieni ale nie sądzę, żeby mag bez odporności był dobrym wyborem ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
merq



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 16:34, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

Podobnie z wrestlem, właściwie to nijak się on ma do czystego maga, bo taki mag nie może posiadać żadnych umiejętności bojowych. Poza tym nie widziałem jeszcze nigdzie pm'a, który byłby alchemikiem. Skryba jak najbardziej mile widziany;)

ze swojej strony proponuje ci taki build postaci:
Magery
Medytacja
Eval
Inskra
Resist
Ukrywanie
Skradanie się

Te dwie ostatnie umiejętności często ratują bezbronnemu magowi życie w walce z wojem, tak więc one będą chyba bardziej odpowiedniejsze do twojej postaci w przeciwieństwie do alchemii i wrestla.

pozdro;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skipperro



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium

PostWysłany: Śro 16:57, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

Lista umiejętności raczej zostanie na swoim miejscu, bo może nikt już tak nie robi, ale ja jeszcze jestem ze "starej szkoły" i najpierw robię koncepcję postaci, a potem dopasowuje do niej skille, nie odwrotnie. Co do wrestlinga, to czytam na stronie i na forum sprzeczne informacje, raz że utrudnia czarowanie tak jak inne bojówki, raz że nie. Nie wiem więc czy tak, czy nie, ale jeżeli tak, to wrestling mi odpadnie, bo do koncepcji nie pasuje.
Co do odporności na magię, też czytam na forum, że działa podobnie do normalnej OSI i ludzie narzekają że nieprzydatne, więc raczej nie wezmę.

Aha, nie napisałem chyba najważniejszego dla niektórych - nie bawi mnie już PvP i doglądanie jak tu wycisnąć 1% więcej, żeby być niezwyciężonym. Wolę porządną, klimatyczną wyprawę na potwory w dobrym towarzystwie... i nie muszą to być demony, czy smoki. Wystarczy banda trolli, czy najazd orków i już będę miał rozrywkę, której oczekuje po UO.

Dlatego prosiłbym np. o rady w stylu "ciężko dostać zioła, bo są drogie", albo "jak chcesz być skrybą nie bierz mniej niż XXX złota za co cośtam, bo jest popyt".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aiedail
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Śro 18:22, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

Teraz Ci tego nikt nie powie... zakładana była przebudowa systemu skilli w tym i resa, a także gospodarki. To ma być nowa CL'ka po prostu. Ile z tego wyjdzie, nie wiem ponieważ nie udzielam się teraz na kanale ekipy, nie mam pojęcia co się dzieje... A Merq podał Ci typowego PM'a do walki. Krótko mówiąc: do startu serwera nikt nie udzieli Ci żadnych konkretów, bo to jedna wielka niewiadoma


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:15, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

to może i ja się wypowiem bo grę zaczynałem z bardzo podobnymi skilami, choć było to wieki temu Wink Prawda, że się pozmienia trochę więc ludzie nie wiedzą czy resist będzie bardziej potrzebny czy mniej, ale na pewno będzie w jakimś tam stopniu potrzebny i w sumie każda postać powinna go posiadać bez względu jaką drogę obierze.
Kolejna prawda to to co merq napisał, że idealny PM ma właśnie taki zestaw skili i tylko przy takiej kombinacji może myśleć o PVP. Co do PVM to raczej nie polecam tej klasy, acz przy dobrej polimorfii też da się pograć. Niestety samo PVM wymaga więcej wysiłku, więcej kombinacji i wiąże się z nieporównywalnie większym ryzykiem niż u innych klas. Do tego jakiekolwiek lagi kończą się zazwyczaj w zaświatach.
Plus jest jednak taki że jak się zejdzie z tego świata to się za wiele nie traci w porównaniu do innych, bo w sumie to głównie zioła i trochę butelek.

Nie polecam też rozpoczynania gry samym PM. Ja tak robiłem, ale z perspektywy czasu widzę że w ten sposób jest bardzo trudno. Lepiej zacząć jako mag bojowy, a potem awansować poprzez zwykłego maga do PM. Na początku nasze statystyki są niskie, nie mamy zbroi na sobie i magia jeszcze marna. Raczej oprócz szkieletów i jaszczurów to wiele nie zabijemy, bo taki młody PM ginie od jednego ciosu.
Zatem polecam jednak założyć jakąś tam zbroje, wziąć kija w łapę i stopniowo uczyć się magii nie dając się przy tym zabić.

Wracając do koncepcji jaką masz, to akurat ten wrestling na początku od biedy by pomógł jeśli bardzo chcesz pójść trudniejszą drogą, bo unikniesz kilku ciosów.

Identyfikacja to nie wiem nawet czy działa. Po za tym po co by Ci ona była?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aiedail
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Śro 22:57, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

Po to, że niektórzy grają postacią dla idei? Nie dla procentów "pałera" Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:27, 16 Wrz 2010 Powrót do góry

.. no to są tylko praktyczne informacje, żeby nie było potem niespodzianki.
Oczywiście tak jak sobie autor zaplanował też można grać i nikt niczego nie narzuca. Wielu graczy (włącznie ze mną zaczynało podobnie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mitikas z Aure dnia Czw 12:35, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Arivald z Wybrzeża



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Czw 13:03, 16 Wrz 2010 Powrót do góry

Aiedail napisał:
Po to, że niektórzy grają postacią dla idei? Nie dla procentów "pałera" Razz


dziwne bo jakoś nigdy nie giną od strzała ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skipperro



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium

PostWysłany: Pią 13:50, 17 Wrz 2010 Powrót do góry

A co z rzeczami, które może robić skryba i alchemik? Z tego co czytam sobie na forum pojawiają się jakieś nazwy jak "perfumy", czy "mikstury mocy". Mógłby ktoś mi wyłożyć jakie to ciekawe mikstury i rzeczy od skryby są na CL i jak działają. Byłbym wdzięczny też za taką samą listę a propos krawiectwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aiedail
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pią 20:39, 17 Wrz 2010 Powrót do góry

Co do skryby się mogę wypowiedzieć:

- amulety/naznaczanie broni - skryba może naznaczyć amulet/broń na jeden z konkretnych typów potworów (demony, nieumarłe, smoki, mechaniczne) dające później szansę na zadanie ogromnych obrażeń w walce z danym przeciwnikiem
- kule żywiołów dodające specjalne, randomowe efekty czasem do czarów i uderzeń

Były jeszcze runy które zwiększały potencjał broni i pancerzy, do których potrzeba było skryby i rzemieślnika, a które pewnie znikną, bo za dużo problemów z balansem robiły. No i urny do bondowania zwierzaków z którymi też nie wiem co będzie xD


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Skipperro



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium

PostWysłany: Wto 12:49, 21 Wrz 2010 Powrót do góry

OK, wszystko fajnie, jest UP, zacząłem grę, tylko... skąd wy bierzecie ziółka do czarowania? Idę do jedynego zielarza w mieście - raz na 2h ma po 60 sztuk ziółek, które zamieniam na pieniądze za pomocą alchemii w jakieś 10 minut.

Więc się nauczyłem zielarstwa i sobie latam po łące szukając zielska. Pomijając już to, że nie wypada to co akurat potrzebuje, to... na żadnym serwerze nie widziałem, żeby ziółka tak wolno się zbierało. Po godzinie spędzonej na łące uzbierałem jakieś 100 czosnku i żeńszenia, z 60 mandragory i ze 20 krwawnika.

Mam nadzieję, że jest jakiś sposób, żeby te zioła zdobyć, bo zanim będę mógł w ogóle myśleć o trenowaniu inskrypcji trzeba będzie przez kilka miesięcy zbierać składniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Yasiu



Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Wto 13:01, 21 Wrz 2010 Powrót do góry

Belladona rosnie na bagnach, sieci pajecze masz w pniach drzew, czarne perly mozna ponoc na plazach wykopywac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skipperro



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Monachium

PostWysłany: Wto 17:14, 21 Wrz 2010 Powrót do góry

To już wiem. Tylko strasznie małe ilości idą z tego zielarstwa i z tego co czytam forum, to nie ma dużej różnicy między 50 a 100 skilla.

Dlatego pytam o inne sposoby na zaopatrzenie się w składniki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Teron



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 113 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:49, 21 Wrz 2010 Powrót do góry

Z zabitych potworów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)