Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 No i co dalej ? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Oberdaszek



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Czw 14:54, 10 Lip 2008 Powrót do góry

uwazam ze jak na nowej mapie bedzie tych miast tyle co na starej to i tak wszyscy beda siedziec w jednym miejscu, albo sie rozejda po mapie wiec dwa dodatkowe miasta roznicy nie sprawia. a bedzie wiecej miejsc do pvm, nie bedzie trzeba zwijac domkow (zwłaszcza ze duzo osob nie ma i by im sie mogly popsuc- jesli to kogos obchodzi w ogole), bedzie klku sprzedawcow wiecej (problem kostek).

mnie obecna mapa sie podoba. (co nie znaczy ze nie czekam na nowa)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arklonis



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:58, 10 Lip 2008 Powrót do góry

Fir napisał:
Skoro juz narzekamy na ekipe - wczoraj byl event, online bylo kilkunastu (bodajze 12) graczy, poszly globalne msge, ze cos sie dzieje, podano konkretna lokalizacje, latwo bylo znalezc, toczyla sie tam akcja przez pewien czas wiec chetni mieli czas na przyjscie.
Ostatecznie zainteresowaly sie 4 osoby.


lol Fir brawo. Nie chcę Ci wytykać palcami być wścibski ale komu ty robiłeś ten event 12 graczom?
- 2 przypuśćmy poszło się odbijać.
- 3 było swoimi mułami więc pomyśleli, że daruję sobie bicia się swoim rzemolem z mobkami.
- 3 było na .afk w banku Mistas.
Przecież to oczywiste, że ze 100% nie przyjdzie Ci 100% osób. Zobacz sobie wybory RP ile Ci na je przychodzi?

Nie wiem czy pamiętasz ale na mircu spytałem się kiedyś dokładnie o to samo co spytał pikuś. Co z tym cl? Jak mogę pomóc. Lecz otrzymałem kompletne zlanie. Nie mam 15 lat, jestem tutaj ponieważ cl to dla mnie jedyny i ostatni serwer ultimy na którym będę grać, lecz to co się dzieje mnie trochę martwi.

pavlp napisał:
Marudzenie, marudzeniem, mam nadzieję że jak nowa mapa będzie cała to online wzrośnie. Niektórzy przecież tylko czekają aż będzie nowa mapa, ponieważ aktualna mapa jest mała i się wielu osobom znudziła po prostu. Z płaczami na temat małego online powinno się poczekać.

Mapa niczego nie zmieni. Coraz więcej osób ucieka z serwera (nie mówię tu tylko o nie logowaniu się, również przenoszenie się na inne serwery) niedługo nie będzie już komu się tu logować ani komu wracać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arklonis dnia Czw 19:04, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
merq



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:27, 10 Lip 2008 Powrót do góry

A może zamiast tych ciągłych płaczów i lamentów ktoś by się w końcu wziął za serwer i pomagał w pozyskiwaniu online? Można by zrobić akcję reklamowania serwera na jakiś forach rpg, mmorpg co na jednym z serwerów się sprawdziło.

Może warto też jest zacząć robić coś w grze co zachęciło by graczy do zalogowania się na serwer np. jakiś festyn? turniej?(ogłoszony na provku), przez co można by się zorientować ilu jest clkowych graczy;). Jak to było na ostatnim festynie... Niby 20-30 online, a w określonym dniu, o określonej godzinie online sięgnęło 9x Wink Oczywiście nie twierdze, że teraz jest podobnie, ale na pewno podobne przedsięwzięcia zrzeszają graczy na serwerze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez merq dnia Czw 19:29, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Czw 19:40, 10 Lip 2008 Powrót do góry

merq ma całkowitą rację.

Od siebie:
Nie płaczcie, że nikogo nie ma, tylko sami spróbujcie się przyczynić do tego, by wrócili, bądź pojawili się nowi. Wszystko to co większość z was pisze na forum, że mało osób itp. itd, tylko jeszcze bardziej odstrasza graczy, zarówno tych nowych, jak i starych.
Gdybyście zaczęli pisać, że jest dobrze, zachęcili byście innych by choć na chwilę zajrzeli do gry, no ale po co pisać o tym co jest fajne, jak można tylko krytykować?

No i tu skończę tego posta, bo mi już za dużo niepotrzebnych słów zaczyna napływać do głowy.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Galdious dnia Czw 19:40, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ashantiel
CLFE-Seer Team


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Czw 19:42, 10 Lip 2008 Powrót do góry

Brawo merq!
Właśnie o to chodzi, zamiast płaczów i lamentów, gracze by mogli wziąć się za coś, co by ten online zwiększyło, ale swoją drogą, łatwiej popłakać i czekać aż ktoś coś zrobi, niż samemu wysunąć i zrobić jakieś zdarzenie.

Eot

Kolejne bezsensowne płacze, myślę iż mogę sobie pozwolić, będą kasowane.
Czekamy na inwencję graczy, a nie na pytanie co z tą Ultimą.


Edit: Gal, uprzedziłeś mnie ;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ashantiel dnia Czw 19:44, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gubrin



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:43, 10 Lip 2008 Powrót do góry

Woofca napisał:
Rany, ile mozna o tej mapie... Jasne, jakby zajmowala sie tym setka oplacanych ludzi na stalym etacie to podmiana map przeprowadzona bylaby juz dawno i ludzie piali by z zachwytu jaka to ona sliczna. A ze realia sa jakie sa, czyli gramy na darmowym shardzie, na ktorym wszystko robione jest w formie wolontariatu, a mapa zajmuje sie tak naprawde garstka ludzi (i to nieregularnie), to wszystko wydluza sie w czasie bardzo. Ale latwiej jest narzekac, poplakac za "starymi dobrymi czasami" niz we wlasciwym czasie isc i efektywnie pomoc.
CLka sie zmienia caly czas, to proces ciagly. W koncu i ta legendarna mapa wejdzie w calosci. Tyle tylko, ze nie sama mapa stanowi o powodzeniu/niepowodzeniu shardu.


Chyba nie zrozumiałeś. Ten koleś o ile grał na CL to dawno temu i nie odszedł przez mapę. On tylko wyraził swoje zdanie na ten temat przy okazji ogólnej dyskusji o mmo i czasach gdy się w to jeszcze grało ...

Nikt tam nie wypominał, że mapa długo zajmuje. Osobiście myślałem, że już jest zmieniona na 100%. Po prostu dla niektórych ultima to właśnie po części mapa i zmiana na zupełnie nową wielu się po prostu nie spodobała.

Dodać do tego okres cyrków w ekipie, cyrków z "balansem", całkowitej zmiany mechaniki przy przejściu na nowego Pola, wejście gier mmo nowej generacji i macie powód dla którego online jest jaki jest.

Ludzie którzy postanowili grać w UO jeszcze jakiś czas przeszli do konkurencji za czasów uwalactwa lub zmiany mechaniki/mapy, a reszta gra w wowa albo inne podobne.

Tak to wygląda ze strony kogoś, kto grę w UO ma już za sobą. Na nowym POL-u byłem parę razy na becie i mi się średnio podobało, ale nie było to powodem mojego zaprzestania gry. Mnie UO po prostu znudziło.

Galdious napisał:
Gdybyście zaczęli pisać, że jest dobrze, zachęcili byście innych by choć na chwilę zajrzeli do gry, no ale po co pisać o tym co jest fajne, jak można tylko krytykować?


Naprawdę w to wierzysz ? Smile

Większość starej ekipy już nie wróci z takich czy innych powodów.

Przyszłością są nowi gracze, a ci stoją przed wyborem:
"Zaczynam grać w starą grę, która lata świetności ma dawien dawno za sobą. Zacząć grać na serwie gdzie w przyszłości może być spory online czy na takim gdzie online jest już teraz przyzwoity ?"

Nie wiem co trzeba by zrobić by reanimować online, ale w skuteczność pisania naciąganych peanów nad serwerem, jako sposobie na jego zwiększenie jakoś mi się nie chce wierzyć.

Peace.

Gubrin


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gubrin dnia Czw 21:54, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Pikus--



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.

PostWysłany: Czw 22:30, 10 Lip 2008 Powrót do góry

Jak mamy pisac ze jest dobrze jak nie jest "censored"? Tak zylka poszla :F

Może jakaś kultura języka? - Ash


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Algaron



Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 23:59, 10 Lip 2008 Powrót do góry

Rada na ściągnięcie starszych graczy i przyciągnięcie nowych jest dość prosta:
Zrobić tak by postać zawsze mogła się rozwijać, np. znieść limit wysokości skilla do 100. Czemu 1-2 wybrane nie mogłyby rosnąć w nieskończoność? Pod warunkiem odpowiedniego trudu włożonego do ich zdobycia. No i bez jakiś kosmicznych dopałów powyżej tej setki. To by mogło zmotywować, gra nie przeżywała by stagnacji na wbiciu 100 skila i expa. Taki gracz może postawić pytanie "Doszedłem na sam koniec drogi rozwoju, i co teraz mam robić?"
Stawiać nowe wyzwania, i to nowe a nie podnieść poziom starych. Oraz wyzwaniem nie musi być zabicie nowego UBER-PRO-HYPER-BOSSA, na dłużej może starczyć jakaś zagadka. Coś takiego powinno mieć nagrodę, bo po kiego ***** biegać po mapie i ruszyć głową jeżeli szybciej zbiorę złoto dla kowala który stworzy mi lepszy sprzęt. Dla radości z ukończenia zadania? Dla części odpowiednia motywacja dla innych nie, i ta druga grupa nie musi być gorsza pod jakimkolwiek względem.
Zrobić parę wydarzeń które kształtują historię, z udziałem graczy i ich wpływem na los.
Na stronie głównej ktoś odpowiedzialny za wizje świata powinien zamieścić jakieś opisy. Ciekawie opisany świat ma potencjał przyciągnąć ludzi.

I na koniec reklama, reklama i jeszcze raz to samo. Przy dobrej reklamie sprzeda się i kał na kiju. A ten serwer ma o wiele lepsze możliwości od kału na kiju i jest bezpłatny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pikus--



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.

PostWysłany: Pią 0:26, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Wez wyjdz z tymie niograniczonymi %. Ultima to nie tylko kox i nabiijanie niebieskich i zieloonych napisow na ekranie :E


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mch88



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 4:13, 11 Lip 2008 Powrót do góry

pierwszy raz merq napisal cos madrego. wydaje mi sie ze warto teraz zrobic jakis wlasnie festyn (niekoniecznie turniej, bo walczacych duzo sie nie zbierze) polaczony z walkami pokazowymi. nalezy to oglosic na provku (ludzie nadal zagladaja tam) i w ten sposob sie przypomni ze jednak cos sie dzieje na shardzie i warto sie lognac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ezehiel



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:36, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Witam

Starzy gracze nie wroca. Trzeba szukac nowych, ktorym ten POL i ta mechanika odpowiada. Ratunkiem i duzym bodzcem do uzyskania tych drugich bedzie Kingdom Reborn, ktory przyciagnie nowych graczy (czasy kiedy nie mozna sobie pozwolic na karte grafiki lepsza niz Radeon 9500 minely lub mijaja).

Jak wyżej: Starzy gracze nie wrócą i w tym miejscu należy przyznać Gubrinow rację. Dla starych graczy ultima to stara Sosaria i stara mechanika, pvp. Mi osobiscie nawet pvm bardziej podobalo sie na starym CL:TE.

To nie jest moja opinia i nie jest to tylko opinia Gubrina, ale opinia naszych znajomych (zapewne) którzy grali tu po kilka ładnych lat.

Pozostaje reklamować serwer, iść naprzód. Nie oglądać się na starych graczy, którzy już dali sobie spokój - ale uzyskiwać nowych. Może coś na Youtubie , jakis flashowy filmik reklamujacy serwer. Zebranie pozytywnych aspektow mechaniki i idei serwera i rozpropagowanie na lamach moze jakis portali z grami darmowymi. Latwiejsze podanie (lepiej miec 16-stolatka ktorego mozna utemperowac, niz nie miec nikogo).

Powodzenia
-E


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ezehiel dnia Pią 7:08, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
voult



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:19, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Ja dodam od siebie taką opinie, że piszecie o tym, że wyszły nowe morpgi, mmo, itd., itp., ale pokażcie mi, który z nich ma tak szeroki wachlarz rozbudowy skryptów jak w uo i co za tym idzie, możliwości spędzania czasu tylko na np. crafterce. Wiele osób by się zachywciło uo właśnie przez to jak wiele można zrobić dzięki fajnym skryptom, ale, no właśnie musi być jakieś ale, proste gierki też potrafią nieźle wciągnąć, i tak właśnie było w wypadku clki na skryptach na których jechała w wersji 3 i wcześniejszych. Owszem, brakowało fajnych skryptów dla crafterów, owszem brakowało mapy (dalej jej nie ma, ale nikt na to nie poradzi, że część osób się zniechęciła fajnym podejściem zarządzających mapą, albo się ludziom po prostu nie chce robić i robią zlewke, łącznie z Garthem), ale reszta była w miare przyzwoita, mam tu na myśli pvm i pvp (zawsze były jakieś płacze o balans itp., ale tego się nie da wyeliminować).
Sam się bawiąc tą cholerną mapą zastanawiałem się, czy nie da się zrobić połączenia tego wszystkiego, w miare fajnego, co zostało już zrobione ze starą mapą, oraz przywrócenia części skryptów, np. pvm i pvp z cl3 zostawiając jednocześnie możliwości crafterskie obecne, przynajmniej w wypadku mapy było by to o wiele szybciej, bo ja kiepsko widze żeby ona w ogóle weszła przy obecnym stanie prac.
No ale ja sobie moge, to i tak musi chcieć zrobić Colt z Barczarem (bo to oni zarządzają tym serwerem), a przypuszczam, że im się nie będzie chciało...

Zawsze jest też możliwość dogadania się z Voicerem żeby połączyć siły i zrobić coś ciekawego, no ale znowu pokazują się problemy, bo chłopaki się nie lubią itd.
Wygląda to tak, z jednej strony wszyscy podkreślają, że to tylko gra, zabawa, a z drugiej jest jakaś przedziwna walka o wpływy i strasznie poważnie traktowanie wszystkiego co związane z zarządzaniem serwerem... albo w ogóle takie jest życie i na wszystkich shardach na całym świecie tak jest, albo po prostu mamy polacy taką mentalność, że musimy się dowartościowywać pixelkami i zarządzaniem nimi, bo banknotów nam w portfelikach brak Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pupeq



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z tamtont : >

PostWysłany: Pią 9:35, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Eloł,

Moim skromnym zdaniem szansą na przyciągniecie nowych jak i sprowadzenie z powrotem starych graczy jest łatwiejszy dostęp do trudno dostępnych klas takich jak Nekromanta, Druid, Wampir i Paladyn.. Właśnie nimi wiele nowych twarzy , ale i starszych pragnie grać chociażby z tego powodu że wcześniej ich nie było(nie wszystkich a jeśli były to nie w obecnej formie ; ) ) lub z ciekawości. A wiadomo jesteś ciekawy to brniesz dalaj i dalej a to wymaga czasu i przywiązania : >

Oczywiście nie neguje obecnego systemu udostępniania graczom wyżej wymienionych klas bo na pewno coś w sobie ma i pozwala ekipie na szczegółową selekcje kandydatów. Ale,
biorąc pod uwagę fakt że na innych serwerach nie jest to wymagane a przez to łatwiejsze zniechęca tych bardziej leniwych do kontynuacji przygody na szaradzie.
Dlatego też proponuje nie bronić zostać graczom kim tam sobie wymażą( nie nękać podaniami ; P )

Świat potrzebuje więcej paladynów ^-^ żeby bronić się przed horda śmierdzieli, druidów żeby dbali o czystość w lasach ^.^ Wampirów żeby czyścili z krwi arenę po walce : p a Nekromantów żeby Palki miały co bić : >

Teraz kwestia tego czy kandydat nadaje się czy nie pod względem yrpygy. Wydaje mi się że poprzez podanie tego do końca nie da się wychwycić dlatego trzeba obserwować go w grze ale po przemianie/przywilejach bo wiadomo stanie się tak jakby inna osobą i inaczej będzie/powinien odgrywać swoja postać.
I teraz żeby nie było że delikwent robi sobie co chce, palący się do roboty gm’i oraz serki co jakiś czas zerkają na jego grę. Jeśli jest cacy lecą dalej jeśli nie upominają go poprzez jakiś cool event. : > Nie pomoże ? To jeszcze jeden ewent ale już z odebraniem nadanej mocy lub jej czesci i tak dalej. Być może zbyt wiele wymagam w tym miejscu od ekipy a zbyt mało od graczy ale ładu pilnuje głownie ekipa… no tak czy nie : > ?

Jest jeszcze jeden powód dla którego nie powinno być utrudnienia w postaci podań mianowicie to że do stania się, no standardowo nekruskiem potrzeba nazbierać zwojów z zaklęciami oraz drogich ziół do inkantacji nie wspominając o statach : >. Co jest barierą(dla młodego motywacją) dla młodego którą może pokonać tylko dużo grając(a dla starego mułujac : p) tym samym zasilając online. Wiadomo, reszczcie uber klas też czasu poświecić trzeba sporo.

No dobra to tyle lub aż tyle ; P

PS. Nie pisałem tego pod siebie, bo akurat ubiegam się o jedną w wyżej wymienionych klas, lecz z myślą o tych co chcieli a nie dostali i przestali grać oraz z dbałością o lepsze jutro dla wspaniałego serwera. Ja sobie rade dam tak czy siak, nie za pierwszym podejściem to za drugim, trzecim. Ale wierzcie mi są osoby, które umieją odgrywać postać, ale nie mają cierpliwości do administracji.

Dziękuję i pozdrawiam.
Amen : >


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Pią 10:06, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Dostęp do klas - jesli chodzi o paladyna i druida to nie ma podan, jest tylko pewne wymaganie dotyczace trzymania poziomu. Jesli ktos nie posiada pomyslu na postac i chce przeleciec szystkie skile zeby zobaczyc co ma powera, to nie dostanie druida. Jesli natomiast interesuje go ODGRYWANIE takiej postaci i pokaze to (nie trzeba wiele wysilku, na prawde, wazne zeby bylo widac checi) to moze liczyc na to ze dostanie czego chce. To samo dotyczy paladyna, z nekrusami jest wlasciwie podobnie. Na obecna chwile tylko wampiry tradycyjnie wymagaja podania, ale to podanie sprawdzaja GRACZE grajacy wampirami, oceniaja w grze kandydata i decyduja o przemianie w wampira.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oberdaszek



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 10:32, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Voult i inni

Nie rozumiem co wy ciagle z tym starym polem starym pvm pvp, wszystko poszlo do przodu, az tak sie rozni od obecnej formy? Pewnie jak by byl stary pol to by sie tydzien pogralo, a wszyscy co zaczeli grac na nowym poszli by gdzie indziej.obecny pol daje wiecej mozliwosci.
A ci co mieli wrocic na cl to juz wrocili tak jak napisal gubrin ludzie maja inne sprawy na glowie niz uo.
I dajcie ta mape jaka jest wstawic mobki i bedzie zabawa (nameczycie sie nad mapa a po takim czasie oczekiwania nie spelni pewnie oczekiwan)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)