Autor |
Wiadomość |
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Nie 8:18, 03 Sie 2008 |
|
Jak widać na provku Coltain nie jest juz skrypterem naszego shardu, obecnie ja staram sie zlapac pewna wiedze o POLu i jego dzialaniu, dopoki nie zapoznam sie wystarczajaco dobrze nie bedzie zmian w balansowaniu skili/czarow/przedmiotow. Chaosu na razie starczy.
Nie zmienia to jednak faktu, ze jakies zmiany moglyby sie pojawic, dlatego postanowilem przemyslec poruszany kiedys temat zapomnianych umiejetnosci. Mamy kilka takich, ktore sa obecnie rzadko uzywane (niemal wcale):
Taste Id
Forensic
Camping
Stworzenie silnej funkcjonalnosci dla kazdego z nich moze byc trudne, dlatego mamy dwie opcje - przesuniecie skili poza skillcap (mnie sie osobiscie nie podoba ta opcja, nic ciekawego nie wnosi) albo polaczenie skili w jeden dajacy kombinacje skili survivalowo-inkstynktowych, nie boostujacych szczegolnie innych skili natomiast ulatwiajacych i umilajacych gre oraz czyniacych ja ciekawsza. Przyklad takiej opcji - mozliwosc poznania prawdziwego imienia osoby bedacej na Inco (wplyw z Forensica). Mozliwosc wykapania sie w morzu/rzece albo i w zupelnej dziczy (wplyw Camping), itp
Mamy takze jeszcze dwa inne skile - tracking i detect hidden, ale mysle ze te swobodnie moga pozostac takie jakie sa, ich funkcjonalnosc jest jednak dosc wyraznie okreslona (przy malych poprawkach moglyby zostac jako samodzielne)
Ciekaw jestem waszego zdania, moze inaczej nieco to widzicie? Kazda propozycja mile widziana. Prosze tylko - nie komentujcie swoich pomyslow wzajemnie, bo temat znowu sie rozrosnie niepotrzebnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Nie 8:19, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 8:31, 03 Sie 2008 |
|
Ale Ja mam Foresnic Eval i czesto urzywam (urzywałem?) tegoż w celu rozpoznania co się wokół mnie wyprawia i uważam że jest funkcjonalny i niewiem czemu nikt nie chce sięze mną bawic. Ewentualnie można by dodac że np. 50< podaje nie tylko zabójce i kto zgagarnoł manele ale także np. czas jaki upłynoł od zgonu (1 klepsydre, 5 ziarenek) mocno zgnite, swierze..itp) ewentualnie rodzaj ran (magiczne, cięte, kłute) choc podejżewam że mało znajdzie się takich amatorów skila (jest raczej mało efektowny) ..ale mi się podoba.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Nie 11:22, 03 Sie 2008 |
|
Ja bym polączył Forensic Evaluation z Detect Hidden. Jako detecta target na siebie, jak forensic na zwłoki, jako zdejmowanie inco na kogoś. A Camping połączyłbym z Trackingiem, jako skile związane z survivalem.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aiedail dnia Nie 11:22, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:30, 03 Sie 2008 |
|
Ja kiedys myslalem, czy nie uzyc tych skili jako kolejnych klas - kaplan, wilkolak i coistam
taka techniczna w sumie sprawa bez dodawania nowych
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Nie 12:33, 03 Sie 2008 |
|
Geom napisał: |
Ale Ja mam Foresnic Eval i czesto urzywam (...) choc podejżewam że mało znajdzie się takich amatorów skila (jest raczej mało efektowny) ..ale mi się podoba. |
No i to jest największa wada tych skili. Tzn służą tylko do zabawy, nie da się na nich zarobić ani nikogo zabić. Być może jakieś ich przerobienie i wrzuceni poza skillcap nie jest takie głupie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 12:58, 03 Sie 2008 |
|
Havok ale wlasnie zabawa jest chyba kwintesencja gry....nie jest? Posiadanie Foresnic + tracking + detect hidden daje nie jako klase Dedektyw (jak ten mnich w Imieniu Róży) zrobiłem sobie tak ale szybko zmieniłem, poprostu nie miałem się jak bawic (za slabe staty) i może wróce do tych pozostałych dwóch skili ( jak się troche więcej ludzi nawróci na UO, bo Tracking to moge narazie wskazówki na zegarze ratuszowym w Oclo).
Napewo pewnym rozwiązaniem było by wyrzucenie ich zza SkillCap, ale czy to uczyni grę ciekawszą? Nie sądze. Pojawi się bezklasowośc, więc co to będzie za RPG..Kierunek Colta wydaje się byc lepszy ^_^
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Nie 13:12, 03 Sie 2008 |
|
masz rację, ale dla większości graczy uo to pvm, pvp + yrpygy. Stąd moja teoria o małej "przydatności" tych skili. Zresztą jedyną osobą którą znam i która bawi sie w detektywa jesteś...Ty . Ofk im większa różnorodność i więcej możliwości tym moim zdaniem lepiej. Choć patrząc na graczy (clr) to może właśnie im mniej i im prościej tym lepiej...Podsumowując te skile nigdy nie będą miały znaczenia takiego jak maggery czy sword. W sumie to pomysł na zapychacze u jakichś klas (wamp czy coś) nie jest zły. Byle znowu nie był to wampir trzymający na klacie demona. Ot mały offtop na koniec
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Havok dnia Nie 13:13, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:17, 03 Sie 2008 |
|
nie wiem czy to tak latwo wyrzucic cos poza skillcap, trzeba by poszukac
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hangeron
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:49, 03 Sie 2008 |
|
Ja uzywam trackingui wcale nie jest taki nieprzydaty - noob postaci cakliem czesto ratuje zycie (i ulatwiapolowanie). A co do campingu byly juz gdzies propozycje np. logout ze zwierzakiem.
I jak juz jest poruszany temat campingu to przydalo by sie dodac mozliwoscgotowania przy ognisku, bo jak dla mnie to bug - brak mozliwosci zrobienia na wyprawie potrawki z krolika nie jest pro rpg.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Nie 15:08, 03 Sie 2008 |
|
Ja jestem za tym zeby poswiecic np camping na rzecz skila kaplanstwo tak jak mowi Colt;) Tak, propozycja jest pod moja postac
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Nie 19:07, 03 Sie 2008 |
|
Ale takich skili jest duzo przeciez, a jak wybierze sie opcje nr 2 to z 3 skili robi sie jeden i dwa pozostale sa wolne. Ja sie tu pytam o zmiany w istniejacych skilach na razie a nie dorabianie nowej klasy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 9:05, 04 Sie 2008 |
|
no to jeszcze raz:
FE - ocena stanu zwłok (świeże, śmierdzą, powodują odruchy wymiotne wśród przejeżdżających)
Tracking - zwiększyć zasięg zdecydowanie, fajne do PVP było by np. możliwość typu "śledź najbliższą postać" w ferworze walki ciężko użyć skila przez bezpośrednie wskazanie, a tracking mógłby być szalenie przydatny w walce (gdy przeciwnik zniknie nam z pola widzenia)
DH - żeby było coś takiego że naszą postać nachodzi przeczucie że w naszym sąsiedztwie ( liczonym w kratkach zależnie od poziomu skila) ktoś się ukrywa.
identyfikacja smaku...nic mi nie przychodzi narazie do głowy..
..więc to narazie tyle
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Pon 10:18, 04 Sie 2008 |
|
Jesli chodzi o detecta to myslalem o roznych mozliwosciach, poczynajac od przeczucia a konczac na dokladnej detekcji kto gdzie stoi i mozliwosci odkrycia wybranych.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
merq
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Pon 13:03, 04 Sie 2008 |
|
Coltain napisał: |
Ja kiedys myslalem, czy nie uzyc tych skili jako kolejnych klas - kaplan, wilkolak i coistam |
Za, była by to ciekawa zmiana. Jestem za urozmaicaniem gry
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 13:33, 04 Sie 2008 |
|
Taste id może jako jakiś boost do cookingu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|