Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Za dużo itemów? Craft nie ma co robic! Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Solkin



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 433 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 18:55, 21 Sie 2009 Powrót do góry

Craft nie ma co robić? To niech mi zrobi wpizde łuków i kusz, dobrze płacę... ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sangrattus



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:26, 21 Sie 2009 Powrót do góry

ogólnie można by było zostawić domki bo idzie na to w cholerę kasy. Myślę, że z gildiami to samo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team


Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:01, 21 Sie 2009 Powrót do góry

a ja mysle ze mam inne, troche bardziej pracochlonne rozwiazanie, ale sprawiedliwsze.
Zostawic domostwa, natomiat zrobic cos w rodzaju skupu zbroji, broni, mikstur, regow, itd. przez ekipe. Wpierw jednak ustalic ogolnie dostepny cennik. Pozniej mozna by zrobic wipa wszystkich przedmiotow pozostawiajac samo złoto.
Wykonalne, sprawiedliwe i ozywi gospodarke przynajmniej na jakis czas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pikus--



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.

PostWysłany: Pią 23:07, 21 Sie 2009 Powrót do góry

wlaczyc rozpadanie sie domkow ! niech pogina chomiki co nie graja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Solkin



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 433 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 23:23, 21 Sie 2009 Powrót do góry

Pikus-- napisał:
wlaczyc rozpadanie sie domkow ! niech pogina chomiki co nie graja.

ZA Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sangrattus



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:43, 21 Sie 2009 Powrót do góry

Boże gracze CL maja zdolności do zmiany tematu... który się tyczy czegoś innego a nie ROZPADANIA DOMKÓW!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
worthus



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 2:12, 22 Sie 2009 Powrót do góry

Jezli zostalo by wlaczone rozpadanie sie domkow to byl by to swego rodzaju wipie ;P

Ale uwazam, ze wipe teraz to zly pomysl ;s zmiany teraz tez nie wiele juz dadza, to wszystko bylo trzeba przemyslec i stawic raz a porzadnie jak ludzie dopiero zaczynali po przejsciu na nowego pol'a ;] teraz to jest o kant pupy rozbic za przeproszeniem ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Sob 9:33, 22 Sie 2009 Powrót do góry

Wipe i konsekwentne trzymanie sie polityki gospodarczej byloby, jesli chodzi o skutecznosc, dobrym rozwiazaniem, jednak przy obecnej koniunkturze wiecej by raczej zaszkodzilo niz pomoglo. Tak czy inaczej nalezy pamietac, ze to Wy naciskacie na zmiany podejscia do gospodarki bo 'za malo rud na ekspy/za malo i ziol/za malo wszystkiego. Teraz od Was wychodzi inicjatywa naprawy, smieszna sprawa, nie? ;]

Kasowanie domkow w obecnej chwili nie da nic ciekawego, ci co nie graja i tak nie wplywaja swoim majatkiem na gopspodarke, a z drugiej strony mysle ze zniecheciloby ich do powrotu gdyby zastali ruiny swojego zamku po zalogowaniu sie.

Podstawowy klopot to niemal zamkniety obieg przedmiotow. Na pvp nic nie ginie, tylko przechodzi z rak do rak. z PVM jest niemal identycznie, bardzo rzadko cos sie gubi, zwykle wszystko jest odbijane, predzej czy pozniej, przez wlasciciela lub kogos innego. Tutaj mogloby byc pewne pole do zmiany. Niech zbierajacy mob ma szanse na pozarcie jakiegos przedmiotu po jakims czasie (znika z lootu jesli nie zostanie odbity przez okreslony czas). Z jednej strony to teraz mogloby byc klopotliwe, ze wzgledu na trudnosc zebrania wiekszej ekipy do ubicia stwora, ale moze z drugiej strony wieksza ostrozcnosc zaowocowalaby tym, ze nie kazdy kto zlapie mieczyk z adamku w lape leci od razu na demona "Bo przeciez i tak ktos odbije w razie czego".

Worthus - na poczatku nowego POLa bardzo dokladnie to bylo pilnowane, zwlaszcza przez Noba, ktory sobie wzial do serca rownowage gospodarcza. Potem niestety zaczela sie lekka wolna amerykanka, z pomoca Waszych forumowych naciskow ;P No i sie sytuacja troche zmienila, chociaz i tak bylo wiadomo, ze predzej czy pozniej dojdzie do nasycenia. Chcielisby tylko zeby to bylo pozniej.

Wedlug mnie najwiekszym problemem i tak jest "epokowosc" sprzetu, a nie jego ilosc w skrzyniach. Chodzi mi o to, ze "Chce kupic zbroje, ale nie nowa, stara, nieee, nie tak stara, tylko troche stara..." - czyli zmieniajacy sie na przestrzeni czasow 'balans' (brzydkie slowo) przedmiotow.

To co Tymmo napisal o np 100gp do np wykucia czegos - to jest analogiczne do zlotych sztab w magikach, ktore zostaly w prowadzone glownie zeby odplywalo zloto i sprawdzaja sie bardzo dobrze. Ogolnie idea przeniesienia tego na reszte jest niby okej, ale zabilaby kompletnie szanse noobkow na rozwoj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Sob 9:35, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
CrowD



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 720 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 10:13, 22 Sie 2009 Powrót do góry

dalej za wipem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arivald z Wybrzeża



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 10:49, 22 Sie 2009 Powrót do góry

Zadecydujcie więc za nas w tej kwestii, jak "Nob we wczesnych działaniach pola". Zmiana może wywołać protesty u tych co mają najwięcej do stracenia (smocze zbroje itp.), ale każdy zdaje sobie sprawę, że jest ona konieczna do całkowitego wyzerowania systemu, a wtedy to jak z wychowywaniem brzdąca, dajesz mu to co najlepsze i patrzysz jak zdrowo się chowa Rolling Eyes . Każdy po wipie poniesie jakieś koszta, ale to takie mniejsze zło, tak czy inaczej wszyscy na tym zyskamy, nie mówiąc już o wreszcie stabilnej gospodarce i możliwości jej prawidłowej kontroli przez Ekipę. Bardzo pomocna mogłaby być lista wad i zalet tej reformy, a już na pewno bardziej obrazowa Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Saloth
CLFE-Seer Team


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 12:40, 22 Sie 2009 Powrót do góry

a po wipe znow beda placze, ze za malo sie wykopuje adamku, za malo scina hebanu i po 2 latach kolejny wipe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arivald z Wybrzeża



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 12:46, 22 Sie 2009 Powrót do góry

Wipe stworzy równe szanse. To o czym piszesz nie będzie miało miejsca, jako że nastapi likwidacja itemow a nie zdolności do ich wytwarzania. Zatem gdy zabraknie itemów, wytworzy sie na nie popyt, i zwiększy podaż. Crafterzy urobią się po łokcie. Obecnie mamy crafterów, ale nie logujących się, bo nie ma popytu na ich produkty. Myślę, że taki obrót spraw na nowo ich przyciągnie do gry, podobnie trzeba coś zrobić z grupą graczy bawiących się w pvp, aby ich na nowo skłonić do zabawy, tylko na sprawiedliwych warunkach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Saloth
CLFE-Seer Team


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 13:30, 22 Sie 2009 Powrót do góry

No to mielismy juz taka sytuacje. 96 zaczelo sie od wipe'u wszystkiego Arivaldzie. te prae lat temu zaczynalismy od 0. Crafterzy owszem, urobili sie po lokcie, az do momentu kiedy podaz przerosla popyt i mamy dzisiejszy dzien. Bedzie koniecznosc powtarzania wipe'u co 2-3 lata.

Zeby to naprawic, trzebaby zmienic cala sytuacje rynkowa i faktycznie wprowadzic mozliwosc bezpowrotnego stracenia itemow i dopiero wtedy wipe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Sob 13:32, 22 Sie 2009 Powrót do góry

Mi sie wydaje, ze to akurat trzeba po prostu zostawic, przynajmniej na razie, to nie jest dobry czas na robienie jakichs rewolucji.
Wlasciwie nie do konca rozumiem problem, ja sie loguje postacia zwykla raz na miesiac, uzupelniam kupca na targu i to mi starcza na oplacenie wynajmowanego domu i jeszcze zostaja fundusze.
Jesli chodzi o mlode postacie to planujemy male zmiany zwiazane z NPCami, dzieki czemu mlodzi beda mieli lepsza mozliwosc zarobku. Starzy z pewnoscia sobie poradza, jestem przekonany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raw



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 334 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Sob 13:38, 22 Sie 2009 Powrót do góry

Wipe nie bedzie miało najmniejszego sensu. Gracze którzy graja obecnie są starymi skoxanymi wyjadaczami.

Spójrzcie prawdzie w oczy. Każdy dobrze wie że crafterow nie ma obecnie na cl. Zatem osoby ktore przetrwały nie były od nich uzależnione.

Zatem efektem wipe będzie ruszenie starych znajomości potocznie zwanych mułkami, a rynek zapieprzy się jeszcze szybciej niż ostatnio.

Trzeba szukać rozwiązania w inny sposob. Założe się że jedynym ciekawym efektem wipe będzie hardcorowe pvp Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)