Autor |
Wiadomość |
Algaron
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 16:19, 11 Lut 2009 |
|
Tak na fali propozycji naszedł mnie pomysł.
Obecnie zwoje są nie przydatne. Z godnie z opisem skila na stronie czarowanie z zwoju zwiększa szansę powodzenia i nic więcej. Wraz z wzrostem umiejętności magii problem z niewychodzeniem czarów zanika.
Propozycją jest by uczynić zwoje użytecznymi. Teraz w jaki sposób?
W mojej głowie powstał zamysł by czarowanie z zwoju było bardziej efektywne. (dawało dopał do czarów) Oczywiście mam pełną świadomość, że to może wpłynąć na balans. Więc to trzeba dokładnie przemyśleć. I dlatego nie dam ankiety bo propozycję trzeba doszlifować.
Teraz przejdźmy do konkretów. Jakie plusy mogłoby takie czarowanie dawać.
Lepszy efekt końcowy. Czyli blesy wyższe, obr. wyższe i wszystkie inne efekty 5% dla zwykłego i 10% dla expa.
Zwiększenie szybkości castu o 0.25s dla expowego zwoju.
Obniżenie kosztu many o 5% i 10%.
Przy tym zachowanie ułatwienia czarowania z zwoju. Jednak tutaj gdyby byłoby to możliwe dodać test czy bez zwoju czar by wyszedł, jeżeli bez zwoju byłaby porażka to nie dostaje się bonusów.
Minusy? Ja dostrzegam jeden, mogłoby zachwiać balansem PvP. Może ograniczyć tylko do PvM?
Plusy. Przepływ gotówki coś co się zużywa, i daje dopał zamiast kupienia jednego przedmiotu który ma sobie działać przez Bóg wie ile czasu. Przepływ pieniędzy ponoć zawsze gospodarkę wspiera.
Ewentualne zwiększenie szans mag vs wojownik (niektórzy uznają, że tu brak balansu)
Zwiększenie łupu z PM-a. Może z sobą targać x zwojów które będzie można innemu magowi sprzedać z y złota.
Skryba będzie miał co sprzedawać w większych ilościach.
Na koniec wersja hardcorowa. Idąc za niektórymi głosami na forum wywalić iskrę i dać KAŻDEMU możliwość recalu z zwoju. Oraz stawiania bram przy 70% skila magicznego.
Jako założyciel tematu proszę ewentualnych wypowiadających się o:
Konstruktywną krytykę.
Propozycję jeżeli jakieś mają.
Oraz głównie o brak wycieczek osobistych. Mnie (i sądzę wielu innych) nie interesuje kto jest czyim kumplem i jak dobrze gra PvP oraz czy chce robić coś pod siebie.
Pozdrawiam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:55, 11 Lut 2009 |
|
opis nie jest kompletny
-zjadaja mniej many (albo powinny)
-exp zwoje nie zjadaja many
hmm, co do zmiany szybkosci castu - moze i dobry pomysl...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coltain dnia Śro 16:58, 11 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bilbur89
CLFE-Seer Team
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie;)
|
Wysłany:
Śro 16:58, 11 Lut 2009 |
|
Propozycja nie glupia. Co do wywalenia iskry? Nie! Ale te % do many, sily czaru i casta? Ok. Tylko zeby to dzialalo na PVM wylacznie wtedy nie bedzie placzu.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bilbur89 dnia Śro 16:58, 11 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Algaron
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 17:35, 11 Lut 2009 |
|
Sprawdziłem ile many zabiera.
Ściana bez zwoju kosztowała 9 many, czarowana z zwojem też 9 many. Expa aktualnie nie mam by sprawdzić.
Ja jestem za opcją PvP i PvM o ile nie wywali to do góry nogami PvP, tutaj jakiś test by się przydał.
Z jednej strony wojownik walcząc ponosiłby większe ryzyko, ale w razie wygranej miałby większy łup. Większe ryzyko -> większa nagroda
Oraz zapomniałem w umieścić. Dać możliwość pisania zwojów nie magowych. To dlatego, żeby inne klasy magiczne nie zostały w tyle. Oczywiście taki zwój wymagałby od skryby umiejętności rzucenia konkretnego czaru i były nie możliwy do wpisania do księgi. O ile da się to zrobić.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Oberdaszek
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 20:52, 11 Lut 2009 |
|
exp zwoj nie zabiera many i ziolek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Solkin
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 1:05, 13 Lut 2009 |
|
Zwykłe zwoje nie zabierają ziół, a expowe dodatkowo nie zabierają many... W sumie można by dodać nieco szybszy cast, wtedy zwoje byłyby bardziej przydatne. W ogóle dodałbym skrybie możliwość pisania innych zwojów- nekro, palka, druida, pod warunkiem oczywiście, że potrafi się samemu czarować określone czary.
Co do iskry to stanowcze NIE. Zostawić jak jest.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 1:16, 13 Lut 2009 |
|
Szybszy cast z zwojow spowoduje znowu zmiany w balansie pvp tak samo jak np silniejsze czary z zwojow ....
Skryba ma aktualnie i tak jest przydatna i potrzebna profesja w porownaniu co bylo kiedys ..... amulety , potrzeba inskrypcji do wbijania run , naznaczanie broni jako slayers chyba nawet jakies kule moze robic jak sie nie myle ...... wiec zwoje exp ktore nie biora many to chyba wystarczajace aktualnie ..... pozatym slyszalem ze czary latwiej sie rzuca z zwoju niz z ksiegi czyli dla poczatkujacego maga ktory jeszcze nie wykoxal 100 czy 110 przydatne takie zwoje ostatniego kregu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
qooepi
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 3:19, 13 Lut 2009 |
|
Z tym szybszym castem ze zwojow.. jedynie osoby ktore chociaz w jakims drobnym stopniu obczajaja makra beda z tego powodu zadowoleni. Napisza sobie, badz wklepia w razorze na uzycie zwoju. Wszyscy inni ktorzy zwykle klikaja na ikonki czarow beda mieli problemy ze znalezeniem odpowiedniego zwoju w plecaku.. To jedno.
Drugie, jak ograniczyc wszystko do pvm, kiedy szybkosc czarowania i to czy zuuzywa mane czy nie nie ma na to zadnego wplywu? Jak chcesz to niby uzaleznic? Ze jak sa mooby wokol Ciebie to wtedy cast jest wiekszy? Heh przemyslcie to..
Trzecie, jesli jest tak jak Coltain mowi.. to dla mnie to juz itak wystarczajacy powod zeby zwoje naprawde staly sie uzyteczne. Tylko co bedzie ze zwojami znajdowanymi w moobach? Takze jesli upgr. cast spd. to tylko do exp..
Czwarte, jaki jest sens wywalenia iskry skoro kazdy itak bedzie mogl sie teleportowac? :/ zaden.. (no moze poza finansowym dla skrybow)
Piate, Solkin ma racje co do pisania innych zwojow niz tylko magowe, pod warunkiem posiadania skila 'nekro/pall'
Szoste, popieram w calosci Korgana, jesli uwazacie ze skrybowie nie maja zarobku.. to sami to spowodowali, przez to ze robia 'kumplom' za friko.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mojzes
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 15:56, 13 Lut 2009 |
|
mam troche mieszane uczucia, obawiam się że magowie zaczną biegać tylko ze zwojami (robionymi przez muly) i nikt nie będzie chcial juz czarowac w sposob tradycyjny.
Poza tym jestem kategorycznie przeciw zmniejszaniu czasu castowania. Przeciez zwoj trzeba rozwiznac i przeczytac, a jak mag zna czar to wypowiada go z pamieci.
Powinna być jakaś różnica pomiędzy magiem który opanował czarowanie w sposób perfekcyjny a tym który ledwo coś tam duka.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mojzes dnia Pią 15:56, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:00, 13 Lut 2009 |
|
ekhm...niewiem, mzoe sie myle ale... czy mi sie wydaje czy zwoj ma jedna wielka zalete juz?
Mianowicie zcar ze zwoju latwiej rzucic, gdziestak o 1krag chyba... przy mocnych czarach mzoe to miec wplyw i na rozpraszanie tez powinno miec od ciosu;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Algaron
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 17:17, 13 Lut 2009 |
|
No cóż trzeba bronić swego pomysłu....
Najpierw, co do skrócenia czasu castu. Argument z rozwijaniem zwoju jest racjonalny jednak, nie w świecie gry. Bazując na stronie shardu (która raczej jest oficjalną wykładnią, aż ktoś z ekipy nie powie, że jest inaczej) by rzucić czar z zwoju mag go nie odczytuje ale spala. Spalenie kartki przy użyciu magii raczej trwa krócej niż żmudne machanie rękoma i dokładne wymawianie inkantacji.
Skoro zwoje zmniejszają trudność czaru więc są towarem adresowanym do młodszych stażem magów. Jednak czy ktoś widział gdzieś zwoje na sprzedaż? Ja kiedyś szukałem u różnych kupców, były amulety i księgi. Zwojów brak, więc raczej nie schodziły. Inaczej ktoś by je sprzedawał. Oraz zwoje niższych kręgów. One na co komu? Jak już jest jakiś przedmiot to dobrze gdyby był przydatny. A taki zwój to co? Ani to ładnie nie wygląda, w domku nie da się postawić, no nic.
Także cóż za różnica czy magowie będą czytać z księgi czy zwojów? Tego nie rozumiem.
Oraz sama propozycja zakłada przewagę lepszych magów nad tymi co tylko czarują z zwoju:
Cytat: |
Przy tym zachowanie ułatwienia czarowania z zwoju. Jednak tutaj gdyby byłoby to możliwe dodać test czy bez zwoju czar by wyszedł, jeżeli bez zwoju byłaby porażka to nie dostaje się bonusów. |
Doskonale wiem, że niektórych czynników nie da się ograniczyć tylko do PvM (cast). Tylko czy ja gdzieś stwierdziłem, że to w pełni gotowa propozycja? Za to zwiększenie mocy czary w PvM jest możliwe. Koszt many jest chyba możliwy w czarach które wymagają wskazaniu celu.
Jeżeli cel to mob, to Dodaj czarującemu x many.
Jeżeli nic się nie mana jest zabierana po wskazaniu celu. Więcz teoretycznie chyba się da.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:10, 13 Lut 2009 |
|
Nizszych kregow sa nieprzydatne, ale taki np zwoj zywiolaka... znalem magiczne co miala 100/100 1xx/100 i 8krag sie rozpraszal.... zgaduje ze gdyby rzucala ze zwoju by sie udawaloz awsze;) ale to tzreba by sparwdzic...... magiem jak zywiolaki i demony;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Sob 0:03, 14 Lut 2009 |
|
mojzes napisał: |
mam troche mieszane uczucia, obawiam się że magowie zaczną biegać tylko ze zwojami (robionymi przez muly) i nikt nie będzie chcial juz czarowac w sposob tradycyjny.
|
Ofk nie ma mułów kowali/górników/alchemików/tinkerów/rolników i jaki tam jeszcze crafting sobie wymyślisz.
Zwoje nie są używane o nawet jeśli nie zjadają many to koszt wytworzenia exp scrola, to przynajmniej kilka rzuconych czarów więc się to normalnie nie opłaca.
Sensowne propozycje to moim zdaniem (mowa o exp czy też dobrej jakości)
-zwiększenie szybkości rzucania,
-brak distruba podczas rzucania czaru ze zwoju.
Korg nie pisz jakichś bajek o przydatności scroli dla maga bo wiesz, że maga się koxa do 80-90 w domku resztę albo na pvm albo dalej w domku...
Natomiast dziwne, że wojowie zwykle płaczący że z maga nie ma lootu nie chcą by exp zwoje były przydatne. Nie lepiej od razu napisać, że zależy wam tylko na tym by was mag nie pojechał? Bronie wszechstronności, runiczne to nie zachwiały balansu w pvp? Jak czytam że szybsze rzucanie czaru ze scrola to się śmiać chce.
qooepi napisał: |
Szoste, popieram w calosci Korgana, jesli uwazacie ze skrybowie nie maja zarobku.. to sami to spowodowali, przez to ze robia 'kumplom' za friko.
|
Tak, tu macie racje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Sob 0:40, 14 Lut 2009 |
|
Cytat: |
Bronie wszechstronności, runiczne to nie zachwiały balansu w pvp? Jak czytam że szybsze rzucanie czaru ze scrola to się śmiać chce |
Tak bronie wszechstronnosci zachwialy balansem ..... ale na + dla magow chyba dobrze o tym wiesz.
Bronie runiczne moga wykorzystywac nie wylko wojowie ale takze magowie ...... wiec nie widze tu takiego problemu.
Zato szybszy cast z zwojow moze pochranic wrzystko nieziemsko .....
Co do loota z maga ....
Zbierzesz woja zbierasz exp plytke ktora jak nikt nie kupi mozesz w najgorszym przypadku przetopic by wykuc sobie zbroje ....
A jak woj zgrabi magowi exp zwoje to co z nimi zrobi ? Chyba uzyje jako rpg papier toaletowy :>
Robta co chceta z tymi zwojami .... moga nawet miec instant cast jezeli magowie wyplakali juz szybsze czarowanie w chainie ( dawno temu ) teraz dodajmy im szybsze czerowanie z zwojow ...... to bedziemy mieli bma z wrestlem i bronia wszechstonnosci magiczna runiczna z zwojami exp w plecaku.
Zaraz mi havok napiszesz ze ZM czy PM nie uzywa broni czy tam drozszych zbroi ...... jeno polepszenie ich sytuacji w stosunku do BMa tkwi w braku np run zwiekszajacych AR jak sie wlozy je w skorki .... a nie w polepszeniu uzytecznosci zwojow.
Bo jak doszlismy juz do wniosku skryba ma tutaj dosyc obszerny wachlarz mozliwosci zarobkowych w porownaniu z tym co bylo kiedys ... a sam skill daje dopal jeszcze do pewnych czarow.
Ja np alchemikiem chcialbym miec takie mozliwosci zarobkowe ... a jedyne co to moge robic kegi .... kupic ziola , kupic kega ... dodac koszt tych surowcow dodac jaies 3-5k za robocizne bo wiecej nie warto za 1 clickniecie przycisku. Brakuje mi w tym skillu takich cacek jak np a inskrypcji. A przydaly by sie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Sob 1:56, 14 Lut 2009 |
|
Korg napisał: |
Brakuje mi w tym skillu takich cacek jak np a inskrypcji. A przydaly by sie. |
co na samej inskrypcji mozna zarobic ? tuz po wipe zwoje mialy wartosc, obecnie pelna ksiege magii mozna przy dobrych wiatrach ogarnac za darmo.
wkuwanie run - sama inskra nie wystarczy; ladowanie ksiegi- raz na miesiac przy intensywnym graniu mozna zarobic pare k za naladowanie. nie widze jakos tych przerastajacych alchemie mozliwosci zarobkowych.. DOpal do czarow ? +1-2 ar na uus sanctcie, dopal do czarow z inskrypcji widzialem tylko na CL-R(v1.0) jak przenioslem sobie tam psotac wykoksana na CL
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|