Autor |
Wiadomość |
mojzes
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 15:12, 11 Lut 2009 |
|
Postanowiłem poruszyć ten temat jako, że jest bliski memu sercu.
Proponuję wprowadzić uprawę ziół, jako dodatkowy sposób (alternatywa) do ich pozyskiwania. Osobiście wydaje mi się taka uprawa ciekawsza i wprowadza urozmaicenie do nudnego klikania celownikiem po łące.
Uprawa odbywałaby się na takiej zasadzie jak uprawa innych roślin.
Potrzebna byłaby znajomość rolnictwa + zielarstwa i oczywiście nasiona odpowiednich ziół. Dodam tylko, że hodowla objełaby tylko te rośliny które mogą wyrosnąć -> siarka, czarne perły, pajęczyny i inne podobne odpadają.
Ilość zbieranych ziół uzależniona byłaby od poziomu skilla i inta, oczywiście nie bylyby to nie wiadomo jak duże ilości ziół. Chodzi o to aby urozmaicić trochę grę i (jeśli chodzi o mnie) znacznie uatrakcyjnić.
Ci co by chcieli, dalej by zbierali ziółka za pomocą jednego skilla, jednak w powiedzmy o 20% mniejszych ilościach i z tą różnicą, że zbieraliby to co im się trafi a w przypadku uprawy, można by się było nastawić na konkretne ziele.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:24, 11 Lut 2009 |
|
pomysl neiszkodliwy, wazne tylko chy chcesz w doniczkach i w doku czy na farmie?
ale popieram ide..... (bardziej doniczki chyba niz farme..)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mojzes
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 15:30, 11 Lut 2009 |
|
tez myślałem o doniczkach, ale nie chciałbym za dużo roboty Coltainowi robić jakby pomysł przeszedł. Na farmie sadziłoby się ziółka jak całą resztę więc moża wykorzystać inne skrypty a do tego rosłoby jak marchewka, tylko grafikę zmienić z marchewki na ziółko i cacy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:39, 11 Lut 2009 |
|
nie no, pomysl jak pomysl, jak zwykle to tylko pomysl,nie ma nic wiecej danych, moze juz koncepcja i projekt???
zacznijmy zatem:
1. grafiki uzyte: x - zenszen, y - doniczka, itd (goto Pikus for instruction)
2. jak ma sie odbywac sadzenie? mam "wymyslac" nasionka czy wystarcza sadzonki np wydobyte przez zielarza?
3. a moze dac uprawe ziol do rolnictwa z wymogiem wtedy obu skili (to by bylo najszybsze)?
4. ile trwa czas wegetacji?
5. ile zbiera sie z sadzonki?
itd itp, im wiecej informacji ujmiecie w koncepcji tym sa wieksze szanse na powstanie skryptu
Mam gdzies wątki typu: trzeba by zrobic XXXXXXXXXXX, no to czesc, ja tu tylko jecze (nie kixar?)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kixar
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...
|
Wysłany:
Śro 16:35, 11 Lut 2009 |
|
hehe ;]
Badz fair i daj sobie warna
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pikus--
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.
|
Wysłany:
Śro 16:50, 11 Lut 2009 |
|
Wedlug mnie doniczki to zly pomysl, niech zostana dla ozdobnych kwiatkow.
Ale na farmie czemu nie? Ja bym to tak widzial:
Za kazde 20% (rolnictwo + zielarka) Mozemy zebrac 1 krzaczek gotowy do suszenia (taki jaki jest obecnie przy wykopaniu ziola)
Czas dorastania roslinki do zbioru 60min. Te 60 min podzielic na 3 fazy
-sadzonka xxx
-dojrzala sadzonka xxx
-krzak xxx
gdzie xxx to nazwa ziola sadzonego. Podczas dorastania rosliny oczywiscie trzeba podlewac.
Nasionka do znalezienia w mobkach czarujacych, raczej srednich i mocnych oraz do kupienia u zielarza/rolnika za jakies 500-1000gp jedno nasionko.
Przy jakos 150% sumy skilli mozliwe ze odzyskasz nasionko podczas zbierania z krzaczka.
Po 3 oproznieniu krzaka nie wydaje on wiecej plonow = trzeba orac i sadzic nowe.
(respawn na krzaczku ~15min + podlewanie ofc.)
Wiec jedno sadzenie + zebranie wszystkich ziol razem z odrastaniem trwaloby 1h 45min.
Liczby sa podane na oko. Nie mam pojecia ile ma sie ziola z ususzenia jednej rosliny.
Potrzebne ID`ki
0x18DF //mandra
0x18E1 //czosnek
0x18E5 //belladona
0x18E9 //zenszen
0x0DD1 + kolor 39// krwawy mech
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:54, 11 Lut 2009 |
|
kixar nie moge
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mojzes
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 17:10, 11 Lut 2009 |
|
podoba mi się projekt Pikusia.
Ale dodałbym, zeby nie bylo za łatwo, ze uprawiać ziola bedzie mozna od 60% kazdego skilla (60% rolnictwo + 60 zielarstwo). Wtedy za 120 % sumy skilli będzie można (tak jak Pikuś pisze) zebrać 6 krzaczków gotowych do ususzenia. Maks 10 krzaczków z jednej sadzonki przy 200% sumy skilów. Z jednego krzaczka (znowu w zaleznosci od skilla zielarstwo) udaloby sie ususzyc odpowiednia ilosc ziół - przy 100% zielarstwa 5 ziółek. (teraz przy 97% z jednego krzaczka są 4 ziółka).
Od 150% sumy skilli pojawia się połowa szansy na odzyskanie nasionka, aż do 200% sumy skilli, gdzie zawsze odzyska się jedno nasionko, z jednego zbioru.
Dodatkowo dla urozmaicenia przygody dodałbym (podobnie jak u innych crafterów ) przepisy na sadzenie : czarnych perel (w googlach znalazlem ze perly mozna uprawiac) oraz grzybków i innych ziólek dla nekro i druida (nie wiem jakie tam jeszcze to rosliny).
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mojzes dnia Śro 17:15, 11 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:59, 11 Lut 2009 |
|
perly mozna uprawiac ale nie na poletku predzej to w lazni chyba;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 18:06, 11 Lut 2009 |
|
Amras napisał: |
perly mozna uprawiac ale nie na poletku predzej to w lazni chyba;) |
Imho, lepszy pomysl wtedy bylby z akwarium. Daloby to tez zarobek glassblowerom, ktorych akwaria sa obecnie chyba tylko dekoracja. Dodatkow perly moznaby hodowac z malzy, ktore wylawialby rybak.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mojzes
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 18:17, 11 Lut 2009 |
|
to lepiej, mozna byloby hodować małże.
Małże można by było kupić (podobnie jak nasionka) u rolnika, rybaka za 2000gp/szt.
Wrzycaloby się małże do akwarium/łaźni/dębowej kadzi i czekało aż dorosną po 60 min.
Takie małże wyławiałoby się do 10szt z jednej wrzuconej (znowu w zależności od sumy skillów). Małże można rozłupać i wydowbyć czarne perły lub przeznaczyć na kolejną uprawe.
I teraz tak :
- do jednego akwarium maks 5 wrzuconych małży (co daje 50 małży po 1h)
- do dębowej kadzi (odpowiednio zmienić nazwę) do 10 małży
- łaźnia - dwie małże na jedno pole w łaźni
3 sposoby uprawy małży proponuję jedynie dlatego, że wiem jak ciężko jest mi znaleźć teraz stolarza, a co dopiero glassblowera.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bilbur89
CLFE-Seer Team
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie;)
|
Wysłany:
Śro 18:28, 11 Lut 2009 |
|
Glassblower to dla alchemika który ma 100% skila a nie dla stolarza;) Stolarz ma Kamieniarstwo:)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mojzes
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 18:40, 11 Lut 2009 |
|
ale dębowa kadź to chyba stolarz
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nana
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:52, 11 Lut 2009 |
|
Bardzo przyjemny pomysł :) Aby tylko nie było za banalne zdobycie nasionek, hm..?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kisiel
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:07, 11 Lut 2009 |
|
a male malze (sadzonki) lowil by rybak
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|