|
|
Autor |
Wiadomość |
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Wto 12:58, 19 Lut 2008 |
|
Temat ma na celu zebranie Waszych pomysłów na tą instytucję. Nie jest to ankieta za/przeciw ani też wybór spomiędzy waszych propozycji, więc jeśli ktoś nie ma nic WŁASNEGO do powiedzenia (podchodzą pod to wypowiedzi: "za / przeciw / [nie] zgadzam sie z XXX!" oraz pokrewne) to niech sobie odpuści pisanie tutaj bo i tak wytnę.
edit: podkreslilem nieco bo juz pierwsza osoba miala wyrazny klopot z zauwazeniem przeslania
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Wto 13:21, 19 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
Woofca
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:33, 19 Lut 2008 |
|
Jeśli ekipant chce wyróżnić jakoś poszczególnych graczy, może zawsze urządzić eventa z jakąś oryginalną i atrakcyjną nagrodą (i nie mam tu na myśli magika +XX, ale po prostu coś rarowego, wyróżniającego), pod warunkiem oczywiście, że jegomość wykaże się odpowiednio. A sam system PD nie podoba mi się za bardzo.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Woofca dnia Wto 13:34, 19 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Wto 14:00, 19 Lut 2008 |
|
Okej, to moze ja, na zachete, napisze pare punktow, jak ja, prywatnie, to widze (nie wszystko bo jeszcze nie do konca mam niektore rzeczy przemyslane):
1) Brak wplywu PD na mechanike postaci (a na pewno brak biernego wplywu jaki mialy znane nam stare PD, jesli juz jakis wplyw to na zasadzie zdobadz/wydaj)
2) Historia +/- -> kiedy, ile, za co, do wgladu z rozna szczegolowoscia przez graczy i ekipe
3) Nieprzecietne wartosci na + -> dodatkowe eventy/klesty, jakies interesujace nietypowe nagrody (zadnych dobr typu 'zaraz sprzedam i kupie zamek'
4) Nieprzecietne wartosci na - -> dokladne przetrzepanie postaci zarowno live (zwracanie wiekszej uwagi) jak i dokladne przetrzasniecie logow - ze wszystkimi konsekwencjami wynikajacymi z regulaminu shardu
5) Orientacyjna tabelka z przykladowymi wartosciami - (+ trudno okreslic, zwlaszcza ze zwykle o + decyduje czynnik pozytywnego zaskoczenia)
6) Sposob wplywu na PD przez graczy przy pomocy rekomendacji (zarowno do + jak i -)
Nie twierdze, ze wszystkie (jakikolwiek) z tych punktow ma sens/jest wykonywalny, ale tak sobie pomyslalem jak do tej pory.
NIE JEST TO STANOWISKO EKIPY TYLKO MOJE
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
[6]
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:28, 19 Lut 2008 |
|
1. Mozliwosc sprawdzenia przez gracza PD tylko w postaci : "masz dodatnie" albo "masz ujemne".
2. Bierny wpływ plusowych PD na mechanike postaci ( lepsze rzuty na random ) . Czemu ? bo nie kazdy gra duzo zeby robic po 3 questy dziennie bo ma duzo PD. Pozatym tzw koxowanie PD ( co z tego ze po to zeby miec bonusy ) to imo pozytywne zjawisko - nigdy za malo RPG - jezeli sie ma ciagla kontrole nad stanem punktow ( patrz punkt 3).
3. Nieprzecietne wartosci na + -> dokladne przetrzepanie postaci zarowno live (zwracanie wiekszej uwagi) jak i dokladne przetrzasniecie logow - ze wszystkimi konsekwencjami wynikajacymi z regulaminu shardu
4. Nieprzecietne wartosci na - -> dodatkowe eventy/klesty, jakies interesujace nietypowe nagrody motywujace do rpg (zadnych dobr typu 'zaraz sprzedam i kupie zamek' . No ale wiem ze to nierealne
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Wto 14:51, 19 Lut 2008 |
|
I bardzo dobrze ze sa "faworyzowane".
Po to sa czarne listy i biale listy na forach GMowych, zeby faworyzowac gracz, ktorzy soba cos przedstawiaja, a marginalizowac graczy, ktorzy wnosza jedynie chec walenia glowa o blat biurka.
co do PD:
Osobiscie widzialbym bym te punkty jako kombinacje:
fir & Edek napisał: |
2. Bierny wpływ plusowych PD na mechanike postaci ( lepsze rzuty na random )
3) Nieprzecietne wartosci na + -> dodatkowe eventy/klesty, jakies interesujace nietypowe nagrody (zadnych dobr typu 'zaraz sprzedam i kupie zamek'
4) Nieprzecietne wartosci na - -> dokladne przetrzepanie postaci zarowno live (zwracanie wiekszej uwagi) jak i dokladne przetrzasniecie logow - ze wszystkimi konsekwencjami wynikajacymi z regulaminu shardu
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Saloth dnia Wto 14:51, 19 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Zargal
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany:
Wto 14:56, 19 Lut 2008 |
|
Fir napisał: |
5) Orientacyjna tabelka z przykladowymi wartosciami - (+ trudno okreslic, zwlaszcza ze zwykle o + decyduje czynnik pozytywnego zaskoczenia)
|
No wlasnie ten podpunkt idealnie opisuje bezsesownosc systemu PD.
- beda lecialy na lewo i prawo podczas gdy na + to bedzie trzeba zaskoczyc Gma, ciekawe z kad gracz ma wiedziec jakie to zachowanie jest w stanie zaskoczyc GMa. No bo rozumiem ze juz normalna gra rozmawianie, zucanie emotow i trzymanie sie koncepcji postaci bedzie niewystarczajace. Czyli jednym slowem system ktory jest niezrownowazony w rozdawaniu powmiedzy + i -. A nastepnie to wchodzimy w podpunkt 4 i komletna inwigilacja.
Jak sobie chcecie wprowadzac system PD to jedyny ses ma rozdawanie tych + i ewentualnie za to jakies nagrody zeczowe. A - nie sa potrzebne natomiast spewnoscia przydalo by sie aby ekipa zaczela egzekowowac regulamin wobec graczy. Bo na forum ciagle placze o zlodziejow obkradajacych na cham a wtsaraczylo by tylko aby GM do paki powkladal ich za podpunkt zwany smarkateria.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Wto 15:03, 19 Lut 2008 |
|
heh... system pd kiepsko sie sprawdził. Mase było sytuacji w których ludzie dostawali pd grając pod publiczkę. Kwestia jest taka, że prawie że nie możliwym jest ocena rpg postaci która jest konsekwentnie budowana xlat ekipa zwyczajnie nie zna tych historii i zwykle coś co, w ich mniemaniu, może się wydawać nieuzasadnione, jest podparte wydarzaniami sprzed 2-3 lat np.
Dlatego jeżeli bardzo chcemy tych pd... to tak:
a) - żadnych bonusów bezpośrednio do systemu czy przyspieszonego gainowania czegokolwiek
b) - wyraźne przedziały za co dostaje się + pd a za co nie. I np. tak:
- odgrywanie postaci zgodnie z jej koncepcją, przy założeniu że koncepcja jej jest solidnie udowodniona fabularnie.
- nagrody za klimat. Ktoś kto swoją osobą jest widoczny w świecie i wpływa na jego kształtowanie i postrzeganie pewnych zjawisk przez graczy (tu też to może się łączyć z pt-em pierwszym..)
- wybitny udział w questach, wprowadzanie w nich pewnej wielowątkowości, odbieranie ich przez swoją postać a nie pod seera itp. itd.
To m/w tyle.
Ewentualne nagrody za to... myślę że za 5 pd - można by powiększyć efektowną ilość statów o 1.. czyli mając 5 pd i 60 str-a, to wszystkie testy siły są liczone dla siły o wartości 61, to samo z intem i dexem.
Za 3 pd bleesed ciuszek związany jakoś z postacią jaką odgrywamy - tu oczywiście strata tych pd.
Przy 10 pd można by się zastanowić nad + 1 do wybranego stata... i tez wyzerowanie.
Czemu staty? Bo jak ostatnio mówił Colt, staty mają wpływ ale zdaje się nie jakiś wielki..
Oczywiście te wszystkie "nagrody" są opcjonalne.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Salomon dnia Wto 15:06, 19 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kixar
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...
|
Wysłany:
Wto 15:06, 19 Lut 2008 |
|
Zargal... ale to co mowi fir nie kloci sie z tym co mowisz Ty...
Zrobic PD na zasadzie pkt tak jak pajacyk... i nagrody do wyboru... tylko jakies z pomyslem...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pavlp
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suszec
|
Wysłany:
Wto 15:49, 19 Lut 2008 |
|
Zargal napisał: |
Pozatym niebardzo wiem jaki skutek niby ekipa chce osiagnac wprowadzajac system PD no bo jesli pod grozba restrykcji ekipa chce podniesc poziom RPG na sheradzie no to ju to testowalismy i egzaminu niezdalo, czemu mialo by sie sprawdzic tym razem ?? |
Sluchaj (a wlasciwie czytaj) - jesli ktos z ekipy uzna dana postac za np. dobrze odgrywana to doda np. 1 pkt PD, wtedy ktos inny z ekipy ktory zajmuje sie czyms innym anizeli (w tym wypadku) podgladaniem graczy, bedzie wiedzial ze ta postac (jesli ma juz np. 103 PD, czy 3 PD) nie jest byle poczatkujacym i np. zamiast bana dostanie ostrzezenie, czy zada postaci questa....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arael
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:41, 19 Lut 2008 |
|
To taki pomysł, który zaistniał jeszcze na byłym CL:R (tyle, że nie zrealizowany)
Brak PD negatywnych.
Istnieją tylko PD pozytywne. Za odpowiednią ich ilość, można wybrać nagrodę.
Przykładowe nagrody:
5pd za 1 stat na poziomie od 50 do 59 danej statystyki
6pd za 1 stat na poziomie od 60 do 69 danej statystyki
...itd.
3pd za 1% skilla na poziomie 90-99%
2pd za 2% skilla na poziomie 80-89%
1pd za 4% skilla na poziomie 70-79%
1pd za 6% skilla na poziomie 60-69%
...itd.
PLUSY:
Ekipa nie robi questów/eventów, tylko dla tych którzy mają już dużo PDków. Nie zajmujesz się koxem, a Twoja postać także, nieznacznie staje się silniejsza.
MINUSY:
Potrzeba porządnego oskryptowania tabelki z automatycznym przelicznikiem PD na nagrody (Trid0x co prawda nie gra, ale zawsze może znaleźć się ktoś inny chętny do skoxania tak postaci na bugu). Nadmierny kox PD.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Wto 18:08, 19 Lut 2008 |
|
Dziekuje wszystkim, ktorzy konstruktywnie wypowiedzieli sie na temat starego systemu, mimo, ze pytanie w pierwszym poscie mowi o czyms zupelnie innym i nawet nie sugeruje ze ktos chce/planuje wprowadzic cokolwiek takiego w najblizszym czasie.
Serdeczne podziekowania dla tych, ktorzy w swojej naiwnosci/glupocie sadza ze PD sluza ekipie do represjonowania, sprostowanie - mozemy represjonowac bez PD.
Posty w.w. osob przechodza do niebytu, w ramach nagrody.
Od pozostalych czekam na wiecej.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Wto 18:11, 19 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Brutal Player
CLFE-Seer Team
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: że panie władzo
|
Wysłany:
Wto 20:15, 19 Lut 2008 |
|
1. Każdy gracz ma wgląd w ilość posiadanych punktów.
2. 100 punktów doświadczenia otrzymuje każdy, jest to próg który trzeba przekroczyć,aby otrzymywać jakiekolwiek nagrody.
3. jestem przeciw wprowadzaniu jedynie pozytywnych punktów
4. No i teraz ogólna wizja systemu - nagrody\kary
a)punkty na +
Za ładne rpgy, odgrywanie swojej postaci (przede wszystkim odpowiednio rasowo i zgodnie z koncepcją), sposób reakcji na najdrobniejsze nawet eventy, brak podziału gry na kox\rpgy <--- to absurd Itd itd każdy dobrze wie,za co można dostać nagrodę Dawane punkty doświadczenia w przedziale np od 1 do 5 max,żeby nie przesadzać.
Oczywiście,żeby otrzymać punkty dodatkowe trzeba mieć uzupełniony opis oraz koncepcję. Jeśli ktoś ma jakieś problemy z tym to serdecznie zapraszam, pomogę. Odnośnie koncepcji - wgląd w to ma tylko ekipa. Nikt nie wymaga od Ciebie,żebyś wysilał się tam rpgowo i pisał jakieś poematy. Wystarczy,że jasno się określisz np "Jako Rycerz pomagam wszystkim jak tylko mogę, kieruje się zasadami ogólnopojętego honoru, gardzę mordercami i banitami. Moimi największymi wrogami są nekromanci. Lubię \nie lubię takiej i takiej rasy bo ... i tu co Cię drażni" itd to bardzo proste, a ekipant patrząc na to co tam wypisujesz może się jakoś ustosunkować do tego co prezentujesz sobą w grze. Nie chce tu urazić jakiś ambitnych zasłużonych redów,ale jeżeli już taką frajde sprawia wam poprostu zabijanie kogoś napiszcie to w koncepcji "bije wszystko co się rusza, widok śmierci sprawia mi przyjemnosć itd" - no i tu liczcie się z zwracaniem uwagi na kolesiostwo ( i nie bicie kolegów blue ). A inni którzy zamierzają tylko ograbić .przeszukaj (zawsze bardzo lubiłem tą komendę), rpgowo można kogoś nastraszyć itd... a jeżeli ktoś wybitnie nie reaguje ucieka itd, nie daje się przeszukać nie chce czegoś oddać. Tnij ile wlezie tylko to czymś motywuj. To naprawde nie jest takie skomplikowane.
b)punkty na -
Jasno określony sposób karania wszelkiego rodzaju przewinień, powiedzmy jakaś tabelka czy coś do której odpowiednio z czasem (bo część wybryków jest wybitnie indywidualna) będą dodawane nowości.
Więc jak miałby wyglądać taki system. Każdy gracz po wprowadzeniu punktów doświadczenia dostaje swoją szansę aby zmienić obraz gry jaki do tej pory reprezentował i na jego konto trafia 100pd. Jak wykorzysta tą szanse czas pokaże. Zatem tak... zacznę od nagród. Dopiero punkty doświadczenia powyżej 100 dają możliwość wyboru jakiejś nagrody. Wybór nagród pozostawiam ekipie (np 10pd pozwoli na dodanie sobie 1 stata bądź 1% jakiegokolwiek skilla; 20pd pozwoli na wybranie pewnego elementu ubioru nie do stracenia w jakimś fajnym kolorze ciekawie nazwany - oczywiście bez przesady jeśli chodzi o kolorki itd; hymmm ewentualnie można zrobić tak,że 10pd można również wykorzystać na jakiś itemik do wystroju domku operowałem troche inside uo i jest tego naprawdę mase i myślę,że są tu gracze-simsy których bardzo cieszy ładnie ogarnięty domek itd.; można też rozważyć opcję że gracz np nie chce wykorzystywać tych punktów na itemki itd to powiedzmy będą progi punktowe że od 25 nieznaczny + do randoma, od 50 przeciętny + do randoma od 75 dwukrotność 25pd i od 100 istotny wpływ ale jak pisałem niech nagrody rozważy ekipa). No więc teraz system kar . Więc, poniżej 100 pd nie można wybierać żadnych nagród co jest logiczne. Ujemne punkty powoli zmierzające do 0 po spotkaniu się z nim skutkują banem. Oczywiście nawet delikwent przy 7pd może walczyć i ambitnie prezentować emotki zdobywając dodatkowe punkty i zmierzając konsekwentnie do 100.
5. apropo interpretacji kto zasłużył na + kto na - . Kto się teraz ze mną nie zgodzi odsyłam do działu Etykieta na provku. Skoro ktoś należy do ekipy to jest jasne,że jest osobą która ma właśnie to cudowne prawo oceniania kto zasługuje a kto nie zasługuje i to chyba nie podlega dyskusji. Jestem pewien,że nie ma tu kolesiostwa ze strony ekipy.
Taka moja wizja apropo PD.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
campari
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:03, 19 Lut 2008 |
|
Grasz ładnie i nagle widzisz na ekranie napis w chrakterystycznym kolorze, który mówi Ci za co dostałeś PD. W Twoim plecaku pojawia się pióro feniksa (stakują się, gracz nie może z nimi zrobić nic, nie ważą nic, niemożliwe do ukradzenia)
Lamisz i nagle widzisz na ekranie napis w chrakterystycznym kolorze, który mówi Ci za co dostałeś -PD. W Twoim plecaku pojawia się ogon skunksa (stakują się, gracz nie może z nimi zrobić nic, nie ważą nic, niemożliwe do ukradzenia)
Co pewien czas pojawia się w mieście "stary kupiec", który za pióra feniksa sprzeda : bele materiału w rare kolorze, młotek samokuj, itp
Co pewien czas pojawia się w mieście "nauczyciel", który za pióra feniksa przeszkoli podnosząc stata lub skilla.
Co pewien czas konkretne postacie nawiedza "wieczny śmierdziel", który zabiera ogony skunksa, a z nimi stata albo skilla trochę, albo smoczą zbroję, albo worek złota, po uważaniu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
paqul
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:14, 21 Lut 2008 |
|
Juz od CLSE meczyl mnie skillcap
byly juz setki postow z prosbami o podniesnie skillcapa itd.
moja propozycja jest nastepujaca
+10 PD = + 1 do skill capa
-10 PD = -10 do skill capa
gdzie maxymalne ograniczenie tego to 1000%
Gra wtedy staje sie o wiele bardziej dluga....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Czw 16:20, 21 Lut 2008 |
|
Zadnych + czy - statowo/skilowo/balansowo/dupowych z systemu pd .....
Moim zdaniem mozna to rozwiazac w inny sposob.
Rozszerzyc system pajacykowy .....
a) wymyslec wiecej nagrod
b) dac mozliwosc seeerom dodawania i odejmowania punktow w tym systemie
c) dodac komende wgladu kto co jak za co nam dodal lub zabral
Pozwoli to osoba rpgujacym na szybsze nagrody w postaci jakis rare itemikow itp itd
PZDR
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |