|
|
Poll :: Fajne? |
Bardzo fajne. |
|
75% |
[ 6 ] |
Bardzo fajne w wersji uproszczonej (surowce - ceny ustala gracz). |
|
12% |
[ 1 ] |
Bardzo fajne w wersji bardzo uproszczonej (surowce - ceny z góry ustalone). |
|
0% |
[ 0 ] |
Niefajne (z uzasadnieniem w postaci posta plz). |
|
12% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:55, 22 Lis 2007 |
|
Ciężko mi było wymyślić temat wątku, oryginalnie myślałem, żeby dać "Skup". Niestety pomysł wymagałby sporego nakładu pracy, a Coltain, zdaje się, na urlopie.
Chodzi o taki system, który w pewnym sensie łączy Aukcję, sprzedawców NPC i sprzedawców graczy.
Sprzedający wydobywa/produkuje przedmiot i idzie z nim do odpowiedniego NPCa (płatnerz, zbrojmistrz, górnik, zielarz etc.). Tam wystawia go na sprzedaż - podaje cenę towaru i płaci podatek (może 1% oczekiwanej ceny). Później może wrócić do tego NPCa i za pomocą jakiegoś menu zmieniać cenę, w zależności od zmian na rynku (np. ktoś wystawi to samo, ale ciut taniej).
Kupujący idzie do odpowiedniego NPCa i mówi, że chce coś kupić. Pokazuje mu się ogromniaste, kilkuczęściowe okienko, coś jak menu crafterskie. Za jego pomocą wyszukuje sobie itemy: rodzaj (zbroja->płytowa albo miecze->katana) oraz materiał (dowolny, lub jakiś konkretny albo nawet "od velitium w górę" itp.). W miarę zawężania kryteriów wyszukiwania pokazuje mu się aktualna lista pasujących itemów posortowanych według ceny. Kto grał w EVE wie o co chodzi, kto nie grał niech wyobrazi sobie z grubsza takie Allegro ale z samym "Kup teraz".
I teraz albo kupuje i dostaje item do ręki, albo, dla urozmaicenia (jak w EVE), musi go odebrać u NPCa, u którego towar został wystawiony (ale może za niego zapłacić i "zaklepać" sobie u dowolnego NPCa danego typu).
Ułatwiłoby to młodym crafterom/kopaczom "wchodzenie na rynek", a kupującym zdobywanie przedmiotów. Każdy kmiotek mógłby łatwo i przyjemnie coś sprzedać czy kupić.
Od biedy (bo potrafię sobie wyobrazić, że zrobienie takiego wyszukiwania w Escripcie, czy jak mu tam, mogłoby być mega trudne) może niech to działa tylko dla materiałów. Czyli taki ogólnoświatowy targ/skup surowców - sztab, ususzonych ziół, drewna, skór, szkła, gliny etc. Z tym, że nie po z góry ustalonych cenach, tylko ustalanych przez graczy. Nie każdy "drobny kopacz" chce wydobywać na skalę przemysłową i postawić sprzedawcę w Aure. Natomiast Aukcja, siłą rzeczy, nie jest idealnym sposobem skutecznego handlu. Podejrzewam, że najbardziej taka propozycja uradowałaby magów i zielarzy (bo nie wiem jak jest z dostępnością rud).
Od biedy od biedy może niech NPCe skupują i sprzedają po z góry ustalonych cenach zdobyte drogą kupna surowce? Tj. zawsze kupują np. Mithril po 100 gp i sprzedają po 120. Przy okazji miasto miałoby jak zamieniać zdobyte z podatków monety na surowce do rozbudowy np. strażników (w końcu nie każdemu widzi się .wpłacać na rzecz miasta:P).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:29, 22 Lis 2007 |
|
Calkiem ciekawy pomysl... ale mozna gdyby przywrucic sensowne oplaty na aucji, np 1% od sprzedazy, to moze nie musieli bysmy nieczego nowego wprowadzac i oskryptowywac.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
+
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 11:55, 22 Lis 2007 |
|
Dobrze, pomysł ciekawy, ale co w wypadku jak noobki nawalą jakichś pierdół za 2gp? ktoś będzie szukał np jakiegoś miecza, a taki nobek nazbiera z banitów jakichś śmieci i zacznie wystawiać z myślą ze moze ktoś kupi, a on będzie miał zarobek. Teraz niech takich noobków trafi sie kilkunastu, a przyszły nabywca potencjalnego miecza, ustawi sobie spis przedmiotów od najtańszego, to w takim przypadku będzie przewijał te okienka xxxxx razy aż dojdzie do czegoś za więcej niż 2gp
Może to troszkę przesadzone, ale chce zwrócić uwagę na takie proste, a jakże utrudniające życie problemy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kixar
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...
|
Wysłany:
Czw 12:42, 22 Lis 2007 |
|
Takich sytuacji trzebaby uniknac bo zjadlby RAM w chwile moment ;]
Firek dobrze powiedzial... niech to bedzie tylko skup/sprzedaz surowcow... albo ograniczyc sprzedaz itemow tylko do wytworzonych przez graczy... Dobrym sposobem na ograniczenie zasmiecania byloby wprowadzenie limitu itemow ktore mozna wystawic do powiedzmy 10-20 albo ;] taka wersja troche masochistyczna ;] automatyczny zwrot rzeczy do banku po 48h... jak ktos nawrzuca 100 itemkow ;] pozniej te 100 bedzie musial przekladac ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abie Filarel
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lasu
|
Wysłany:
Czw 17:13, 22 Lis 2007 |
|
Bardzo dobry pomysł (oczywiście z ograniczeniami przed sytuacją jaką przedstawił "+")
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skreczi
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:34, 22 Lis 2007 |
|
Pomysł świetny - zakodowanie tego jednak pewnie jest ogromnym koszmarem. A rzeczy mogły by być stakowalne w takim sklepie co uniknęło by sytuacji przedstawionych przez '+' Z 200 mieczyków za 2GP zrobił by się jeden przedmiot (wystawiony przez USER) w 200 egzemplarzach za 2GP. No i tak jak napisał Kixar oferta ważna prze 48H (albo tydzień najlepiej).
Jednak wątpię by ktoś miał czas taki Market zrobić niestety To pewnie droga przez mękę ale kto wie... może na nowy rok czy święta ekipa zrobi nam prezent taki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |