Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Re: System Naliczania HP Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Siltris



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pon 17:14, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Juz byl ten temat ale ludzie zaczeli offtopikowac i doniczego niedoszedlo.
Proponuje aby przywrocic stary system naliczania hp czyli:
1str=1hp 5%anatomi=1hp (tylko dla wojownika)


System ten troche moze byc niefajny dla postaci majacych ponizej 70 str ale potem to juz sie nieoplaca ale nietylko o tym mowie mowie takze o blesach.
Dostaniesz blesa, niedosc ze naliczanego ze statow to jeszcze zamiast 20 hp dostajesz 10.
Terazniejszy system wyglada
50hp +str/2 i 10% anatomi +1hp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Korg



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pon 17:29, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Tu nie ma takiego czegos jak klasy czyli naliczanie hp jak u pw na 95 nie powinno miec miejsca ..... powinien byc tak jak teraz 1 system hp dlawszystkich czyli 50 + str/2 + anatomia/10 + exp z anatomii/20 ( te ostatnie jest inaczej choc nie wiem z jakiego powodu :> )
Brakuje jedynie w skrypcie 1 linijka if str > 100 then hp = 50 + str/2 + anatomia/10 + exp z anatomii + 1 za kazdy punkt sily ponad 100.

Mniej wiecej o to chodzilo w poprzednim topicu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Siltris



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pon 18:06, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Czyli anatomia z 100 expa daje 20 hp no dobra to juz o klasie woja jest do wywalenia ale dalej te naliczanie 50hp +str/2 jest do bani bo sie nieoplaca postacia ktore maja duzo str, np. nooba albo maga to sie udziela bo maja duzo hp. Tak teraz wpadlem na pomysl aby wprowadzic 1str=hp i +10 zamiast +50 i str/2
Wiec gdy masz 100 str masz 110 hp dotego 20 z anatomi i masz 130:) dostajesz blesa za 40 masz juz 170 i to jest rulez;)
A teraz masz 100 str to masz 120hp i z blesa dostajesz dodatkowe 20 tylko an ie 4.
Ale korg twoja propozycja if str>100 niejest zla ale zauwaz ze tutaj teraz mgr/eval niema tak duzego wplywu na dobrego blesa jak naliczanie statow. Ktore moim zdaniem jest bezsensowne. Teraz praktycznie roznica pomiedzy 33 mgr a 100 niejest duzo o ile jest w ogole jakas. Dotego system patrz na staty jakie masz wlasnie wiec jak jestes w plycie to ci nalicza z dexa tego ktorego w plycie masz;) wiec przed blesem musisz sciagnac zbroje zeby dostac pare dexa wiecej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kosturek



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 20:12, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Siltris i pokonaj puszke mająca 170hp powodzenia zabicia magiem takiego terminatora ale mito pasuje nie zartuje 170hp to strasznie dużo obecny system jest bdb.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Siltris



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pon 20:33, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Kosturek tylko pamietaj ze jak woj ma to mag tez ma... Obecny system jest przychylny dla noobow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Siltris



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pon 20:35, 01 Paź 2007 Powrót do góry

Zapomnialem dodac ze teraz 100 str to 100 hp i 20 z anatomi razem ejst 120.
Przy moim przy 100 str masz 120 hp i 10dodatkowe razem 130 max.
20 z anatomi to licze 100 anaty i 100 expa skilowego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Wto 6:48, 02 Paź 2007 Powrót do góry

Obecny system wlasnie ma byc przychylny dla noobow i zostanie taki jaki jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ryouko



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 300 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:34, 02 Paź 2007 Powrót do góry

I znowu rozmowa schodzi na zupełnie inny tor,

zupełnie jak z postem z "klatka maga"

obecny system nie jest "zły" jest inny i "krzywdzący" starych graczy.

Cały czas jest mowa tylko jednym małym drobiazgu a mianowicie żeby HP odzwierciedlały STR tak jak to było kiedyś i jest wszędzie i jest to dość naturalne i oczywiste, cały plus z DODATKOWYMI HP zostaje tak jak jest, jednak przy wyższym poziomie STR pojawia sie MINUS, który chciałem wyeliminować, i tu sie zaczynają schody, z zupełnie dla mnie niewiadomego powodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:55, 02 Paź 2007 Powrót do góry

no nie rozumiem, 1hp = 2str , jakie minusy? o co wam chodzi, kto jest krzywdzony??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ryouko



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 300 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:03, 02 Paź 2007 Powrót do góry

No Coltain a weź zobacz ile hp masz przy 110 STR, bo mi się wydaje ze wtedy 1STR = 0.95 HP , tylko o progu powyżej 100 jest mowa


ps.: zły i krzywdzony masz w cudzysłowach więc nie traktuj dosłownie.

Dla mnie oczywistym jest 1hp = 1str, pomijam plusy bo są fajne, ale czemu minus ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:52, 02 Paź 2007 Powrót do góry

wzor sie nie zmienia przy 110...

no ile powinno byc hp? 50+110/2=105

nadal str/2=1h

moze chcecie wzor 50 + str =hp?

50 zostaje ze wzgledu na nooby...

nie widze w tymczasowym wzorze zadnych bledow...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ryouko



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 300 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:07, 02 Paź 2007 Powrót do góry

No i właśnie o tym mówię, że się nie zmienia.

50+110/2 = 105 dokładnie tak jest jak napisałeś.

Mając 110 STR mam 105 HP czyli 1str =/= 1hp, a wydaje mi się, że powinno być 110 str = 110 hp czyli 1hp = 1str.

Wzór podawałem we wcześniejszym topicu.

I PODKREŚLAM, że chodzi mi tylko o wzór powyżej 100STR, ponieważ ten wzór który jest, jest bardzo dobry do TEGO progu, pomaga młodym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Wto 10:58, 02 Paź 2007 Powrót do góry

Ten "minus" bierze sie z porownania do 095, o ktorym powinniscie zapomniec. Wojak ze 100 ma 100, wojak ze 110 ma 105, to wiecej niz 100 wiec ten minus to tak troche dodatni jest...

EDIT:
Poza tym jak wzor nie bedzie liniowy to oprocz noobkow bedzie promowal nakoksane postacie co maja duzo ponad 100 po blessie. Znow poleca wszyscy do kopalni zeby miec te 90 sily minimum i korzystac. Teraz kazdy sie zastanowi, czy chcialby miec jednak jeszcze wiecej HP, czy moze przy takim poziomie statow zainwestowac cos w INT lub DEX.

Argument ze przy 110 odzwierciedlenie sily w HP to 0.95 to jest raczej niezbyt trafiony - no oczywiscie, ze tak jest bo wzor zawiera czesc stala. Jak zmienisz zapis dla sily powyzej 100 na inny to zaraz wyskoczy na forum ktos kto skrupulatnie wyliczy, ze przy 10 str (55hp) ma stosunek 5.5, a przy 50 str (75hp) 1.5 wiec powinno sie natychmiast poprawic wzor bo on krzywdzi postacie z 50 str (i wiecej).

Jestem absolutnie przeciw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ryouko



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 300 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:35, 02 Paź 2007 Powrót do góry

Nie bierze się z porównania do 95 a z naturalnego porównania do czegokolwiek jak naliczania dex, int, naliczania z innych gier czy to planszowych czy komputerowych.

Fir najlepiej wszyscy bądźmy tacy sami (równi) i niech hp będzie zawsze równe np.: 100

Niezbyt trafiony ? ? ?

mnie nie boli ze taki Firedacer z 40 str ma 70hp mnie boli ze Ryouko po blesie ma 110str i ma 117 hp gdzie mam 100/6x w anatomii

Twój kontr argument koksu jest śmieszny bo ja teraz widzę magów z 40 str 100dex i 80 int HP tyle by nie zejść na ciosa i KOKS dexa by nie zostać trafionym.

I PODKREŚLAM nie bierze się to z porównań do 95 a porównań do wszystkiego innego, dostałeś ukłon w stronę postaci z niskim STR fajnie, choć też bym mógł marudzić i się z tym nie zgadzać, ale czemu żywotność ma być inaczej naliczana niż stamina czy mana !

Mam znowu ironizować ? z wprowadzeniem takiego samego naliczania dla Mana i Staminy ? ! wnioskuje o +50 do mana dla wojow na specjale !!! i ograniczenie many magom powyzej 100 inta !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Wto 11:59, 02 Paź 2007 Powrót do góry

Porownywanie do czegokolwiek to blad. Po pierwsze nie jestesmy inna gra zeby sie do niej porownywac, po drugie STR nie jest innymi statami zeby wyciagac analogie wprost z kazdego.

Slusznie, ze Cie Fir nie boli, zwlaszcza, ze mi ogolnie powiewa ten bonus i jeszcze ani razu nie skorzystalem z niego.
Dlaczego Cie boli Twoja postac? Masz wiecej HP niz ktos kto ma 100 STR po blesie. Sprawiedliwie.

Mowiac o koksie mialem na mysli raczej wojakow (ale tez innych), dla ktorych STR byl kiedys primary statem (co owocowalo wzmozonym zainteresowaniem przemyslem gornicznym), a cos takiego jak INT wlasciwie nie istnialo i wpadalo przypadkiem z anatomii lub alchemii. Teraz jest weselej.

Zmienilismy to juz daaaawno, kiedy ty sobie w najlepsze grales gdzie indziej i wiesz co? Balans pvp jakos przez to nie upadl, caly ten czas ludzie ze soba walczyli i nie ma tragedii.

Zmiana many i staminy? Wnioskuj - bede mial wiecej many i staminy.

A jesli chcesz jakiejs deklaracji: Tak, to jest uwalenie postaci z bardzo duza sila, tak, wiedzialem o tym od poczatku, tak, ten system sie sprawdzil.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)