Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Powrot do klas postaci Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
horac



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 13:41, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Zaiste temat byl walkowany juz nie raz.. ale ja teraz postaram sie to opisac z ze swojego punktu widzenia... no to zaczynamy jazde po kruchym lodzie ( btw proszenie zamykac topika)

W tej chwili na CL mamy system hybrydowy.. kazdy moze miec kazdy skill z tym ze jedne oslabiaja inne.. niby jest balans ale teraz wezmy walke hybryda vs hybryda. No i tutaj pojawia sie problem.. czy necro z magery wygra z druidem wojownikiem. Kazdy z tych skili u obu postaci wplywa na siebie na wzajem negatywnie.. wiec z punktu programisty ( O ja pier ja mam to .. zbalansowac ?)No wlasnie.. Ultima Online jest stworzona pod klasy postaci. O wiele latwiej o balans gdy mamy jasno sprecyzowane klasy. Mag, Pure Mag, PW i woj, Necro z alchemia bez bonusow z PW jak to bylo na starym CL. Pod koniec 095.. jedni plakali na balans inni mowili ze jest ok.. zaiste nie byl idealny ale.. tez DH mial gdzies 095 i budowal swoj swiat w ktorym teraz uczestniczymy. Wiekszos starych graczy potracila na 096.. swoje KLASY.. bo tutaj MAG z bojowkami moze wojowac z platynkami.. wiec musiala pozrzucac bojowki itp.. jak kazda inna klasa cos stracila.. na HYBRYDOWYM SYSTEMIE. Zbalansowanie tego nie wymaga pracy jednego programisty bo predzej osiwieje.. tylko kilku a moze calej grupy.. + testy na osobnym serwerze z graczami PVP. Tylko komu sie chce ? prawda.. nie prosciej byloby juz na nowej MAPIE przywrocic klasy postaci i wyrzucic zeschniety juz makaron skryptowy DH.. ambicje go przerosly.. bez klas postaci ULTIMA nigdy nie bedzie zbalansowana.. bo jest stworzona pod KLASY.. juz na pocztaku w 2001 jak sie logowalem mialem do wyboru lowce czarownic, warlocka itp.. wiec.. nie zmieniajamy zalozen TWORCOW GRY.. mamy stworzyc SHARD ULTIMY ONLINE a nie shard DH ONLINE... dlaczego mowie o DH.. bo Coltain jedynie przejal miske z makaronem skryptowym od DH i sam chyba nie wie co ma z tym zrobic.( bez umniejszania)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zasoova



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 13:47, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Nie widzę ani jednego argumentu w Twojej przydługawej wypowiedzi. Bo nie uwierzę, że martwisz się o los skrypterów.

Oby upnęło jak najszybciej, bo niektórym to się nieźle nudzi Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Saloth
CLFE-Seer Team


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Czw 13:48, 14 Lut 2008 Powrót do góry

tez nie widze argumentow w tym.. w szczegolnosci, ze ultima to wlasnie jedna z niewielu gier, ktora nie jest zrobiona pod klasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
horac



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 14:02, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Jak nie widze argumentow.. Zas czy tu udajesz tylko slepa na to co dzieje? kowali nie ma... Z BULKOW runiczny mlotek to cud.. expow im sie nie chce kuc bo strata rudy i czasu bo tak zalosnie wychodza.. EXP SKILOWY polowa serwa siedzi na ZzzZzz zeby go koxac.. kolejny bezsens.. Bronie Slayer.. kupa kasy czasu w zrobienie jeszcze runiczny i exp.. kazdy chomikuje albo idzie duza gruba na PVM w tym.. bo szkoda stracic.. Smocza zbroja.. jeden respawn to 2 luski na drakach a SMOKi stawiane z palca.. to rzadkosc.. Postacie z wieloma skilami.. placzace na PROGI czarowania.. Po prorostu odechciewa sie grac i to nie jest wina Coltaina.. tylko DH i jego elo pomyslow ktore zepsuly de facto ten shard.. bylo 200 online mamy 30 .. jesli uwazacie to za sukces.. to coz chyba moj czas na tym shardzie dobiega konca.. i nie tylko moj.

Kiedys kazdy latal w expach.. moznabylo je wykuc z 3k rudy.. byly kopalnie a teraz gowno jest i gowno kto ma.. czasem tydzien sie czeka w kolejce do kowala zeby cos wykul.. a jest ich moze 3 co cos potrafia.. i to uwazacie za fajne ? To nie jest przyjemnosc z gry to sie staje utrapieniem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez horac dnia Czw 14:03, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:13, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Tak, uważam to za sukces ponieważ właśnie to utrzymuje sytuacje gospodarczą na poziomie dużo sprawniejszym niż to, co było gdy "Kiedys kazdy latal w expach".

Tak jak moi poprzednicy nie widzę absolutnie żadnego powodu żeby wracać do klas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
horac



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 14:18, 14 Lut 2008 Powrót do góry

wy tylko o crafterach myslicie.. bo dostali zabawki

a co z graczami PVP maja wymrzec.. bo tu balansu jak beda wciaz HYBRYDY nigdy nie bedzie.. chyba ze jezus przyjdzie skryptowac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:22, 14 Lut 2008 Powrót do góry

offtop:
biorąc pod uwagę, że Jezus był cieślą wątpię, iż Jego powtórne przyjście spowoduje nagłą idealną grę. Mało tego myślę, że raczej nie będzie to nic miłego (w/g biblii okoliczności w jakich się pojawi raczej nie sugerują dobrej zabawy). Dlatego raczej nie chcę by Jezus skryptował... ale gdyby przy balansie popracował taki Raph Koster (członek oryginalnego teamu odpowiedzialnego za Ultima Online i jeden z lepszych game designerów) to co innego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kixar



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...

PostWysłany: Czw 14:22, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Hmmm a Ty horac nie jestes czasem hybryda ?? ;] Balans jest uwalony to fakt... ale wydaje mi sie ze potrzeba tylko kosmetyki lekkiej a nie wywracania syatemu do gory nogami...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:23, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Balans w końcu się ustanowi jak tylko co poniektórzy elo-pvpiarze przestaną patrzeć jedynie na swoją grę, a postarają się dostrzec dużo większy obraz całego serwa - bo owszem, gospodarka również od PvP jest zależna.

Dopóki gracze PvP nie przestaną płakać, bo nie mogą kogoś zabić 1 czy 2 hitami i ukrywać niektórych błędów i przegięć w grze które umożliwiają im robić to samo to balansu nie będzie. A... no i głównie dlatego, że ludzi którzy próbują go ustanowić szlag trafia jak ileś godzin pracy okazuje sie zmarnowane bo taki X zapomniał powiedzieć, że np halka ma buga Y.

(przykłady zupełnie zmyślone)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Salomon



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Czw 14:41, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Balans jakis tam jest w miare i hybrydy sie w niego niezle wpasowuje. Jest sporo synergii miedzy klasami i umiejetne ich wykorzysytwanie powinno skutkowac spora ich wydajnoscia w walce. W zasadzie, wyglada na to ze najgorzej na tym wychodza specjalisci bo chociaz minusy za posiadanie skila anty za dobrze dobrane - nie uwalaja kompletnie gry ale tez sa odczuwalne - to jest malo rzeczy ktore mozna miec przez specjalizacje. Jak jeszcze necro czy druid maja te swoje polimki to juz mag hybrydowy i nie hybrydowy niczym w mocy czy roznorodnosci czarow takich jak polimka czy przyzwania demonkow sie nie roznia.

Ogolnie przeciw klasom postaci. To bylby mega krok w tyl. Juz chyba pozapominaliscie, jak to bm w exp terce z kijem magolem 3-4 lvl czyli swoisty max tej klasy musial spi3rd@lac przed wojem z halina 1lvl czy exp pika... Albo gdy zm bez poisona lub tamerki byl jak platynka - wytrzymalosc pm-a a czary 2x slabsze. Teraz przynajmniej jak klasa jest za slaba dla kogos to moze sie szybko w miare przebudowac nie niszczac kompletnie zalozen postaci. Nie ma potrzeby zmieniania klasy z woja na maga w przeplywach balansu... wystarczy dorobic sobie do maga jakies necro czy cus... Nie zeby bylo idealnie... ciagle jest mase dysproporcji np. w poisonie dla magow czy w paladynizmie itp. No ale ogolnie system jest lepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
horac



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 15:38, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Nobono bo zalezy od gospodarki.. zrobcie po mniejszych kosztach wkuwanie run w bronie.. i kucie expa z niewielkiej ilosci rudy przy duzych szansach.. i w bulkach dla kowali czesciej runiczne mlotki to wkoncu kazdy bedzie mial fajne pixele i bedzie w czym wychodzic na to PVP bo teraz gospodarki NIE MA


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:44, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Ta, i znów zwyklaki będą nikomu nie potrzebne bo nawet noobek będzie biegał w expie. Znów zrobi się zalew wszystkiego i większość graczy ZNÓW zacznie grać mając na celu to, co ewidentnie Ty masz na celu - fragowanie innych postaci poparte raz na jakiś czas emotami w towarzystwie starych znajomych - bo z nowymi szkoda czasu.

Wybacz, ale Twoje zdanie na ten temat jest wyjątkowo głupie i krótkowzroczne, i w moim mniemaniu to właśnie coś takiego a nie brak expów dla każdeg doprowadzi shard do przedwczesnego zgonu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pavlp



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 327 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suszec

PostWysłany: Czw 15:45, 14 Lut 2008 Powrót do góry

Nie zgadzam się z tobą Horac, po prostu jest taka różnica jak w grze poker calą talia a grze w poker 24 kartami - w całej talii grają pary, w tej 24-kartowej grają trójki,fulle,strity (nie wiem jak po polsku się to pisze).

Teraz jest po prostu bardziej zróżnicowany sprzęt jaki noszą gracze swoimi postaciami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mch88



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 15:53, 14 Lut 2008 Powrót do góry

jesli mialbym dodac cos od siebie, uwazam ze jest zbyt mala roznica miedzy expami a zwyklakami tzn co mam na mysli... jesli chodzi o pvp to nie ma po prostu sensu nosic lepszych broni niz zwyklaki bo zwykla bronia mozna wystarczajaco duzo zdzialac, a bron expowa z wbitymi runami naprawde drogo kosztuje.
jesli mialbym porownywac... wbicie 5 run w bron to jest kwestia wylozenia 150k na same runy. 150k to byla cena fajnego magola 2-3 lvl na 095 ktorym mozna bylo naprawde duzo zdzialac i z czasem gdy kazdy biegal w najlepszych zbrojach taki magol byl absolutnym minimum na pvp.
obecnie takie same efekty w pvp mozna uzyskac uzywajac zwyklej broni i odpowiednio uzywac specjali. dodatkowo umagicznianie zbroj i noszenie ich expowych wersji nie wplywa na wytrzymalosc na obrazenia fizyczne, tzn nie da sie umagicznic zbroi zeby lepiej chronila przed ciosami. noszenie lepszych zbrojek ma obecnie sens tylko w pvm.
wniosek z tego jest prosty.. dopoki nie zmieni sie systemu zbroi i ich ulepszania nie ma sensu uzywac lepszych broni w pvp.

i teraz na zakonczenie chcialbym przyjrzec sie lootowi woja i maga, po zabiciu woja znajduje w ciele pare bandazy (woje maja tego dziesiatki tysiecy bo to kwestia przerobienia welny na material i pociecie na bandaze) zwykla zbroja (a czasem nawet brak zbroi) i jakas bezwartosciowa bron, nie wazne z jakiej rudy, po prostu zwyklych broni mozna miec dziesiatki i nie ma sensu nawet tego podnosic "dla kolegi z gildii". teraz spojrzmy na loot maga, zbroja jest konieczna zeby miec jakas przezywalnosc (w koncu mag bez heala nie uleczy sie w biegu) do tego dochodza ziola, o ziola jest bardzo ciezko wiec jest cenny loot. przydaja sie alchemikowi albo innemu magowi, nie jest to cos co mozna umyc albo chomikowac na tysiace jak bandaze. nie wiem po ile ziol nosza inni magowie ale ja staram sie nosic po 200-300 + do tego dochodza ziola nekromanckie. obecnie najlepsza zbroja dla mnie jak sadze to jest kolczuga z mithrilu gdyz majac 105 resa i 100 expa w nim nie potrzebuje dodatkowych resow ze zbroi a jedynie ochrony przed fizykami, kolczuga zapewnia mi takze wzglednie dobra wytrzymalosc na ciosy. niestety to jest juz szczyt mozliwosci ochronnych z mojej strony a mimo tego moze mi zagrozic wojownik ze zwykla bronia i paroma bandazami.
096 to mial byc podobno postep w kwestii utrzymania postaci i efektywnosc postaci w pvp miala byc uzalezniona od noszonych przedmiotow. obecnie jedyna zmiana jaka zauwazylem to "zamiana" woja z magiem w kwestii kosztow utrzymania. wiekszosc wojow jakich spotykam na pvp to sa dawni "pmi" ktorzy moga zabijac liczac na szczescie, praktycznie bez zadnych kosztow natomiast ja czuje sie jak woj z 095 ktory przez takiego "pma" moze byc zabity ... cos tu jest nie tak jak byc powinno. Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mch88 dnia Czw 16:08, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Drov Norwood



Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:40, 14 Lut 2008 Powrót do góry

horac ty hyperboreanczyku kumplu conana barbarzyncy ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)