Autor |
Wiadomość |
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Śro 15:43, 07 Maj 2008 |
|
Obecnie mamy, przynajmniej teoretycznie system gainow "noob friendly" czyli staty powinno sie robic szybko i przyjemnie. niestety jak sie okazuje gainy sa znikome na walce za to na craftingu sa podobno dobre. chcialem zauwazyc ze nie kazdy noobek ma pelno materialow do przerabiania i koxania skilla crafterskiego, predzej raczej co jest bardziej zrozumiale, chwyci za miecz albo inny kryss i pobiegnie w las bic dzikie zwierzeta. niestety w obecnej sytuacji z pewnoscia dozna zdziwienia gdyz gainy statow z walki sa bardzo male - tak wnioskuje z wypowiedzi np Geoma. dodatkowo jest to denerwujace dla rozwinietych postaci, jak np moja kiedy nie mam miejsca na zadne skille crafterskie, a chce poprawic sobie ktoras ze statystyk.
Z drugiej strony, zastanawiam sie czy jest sens posiadania wysokich statow. wlasnie ten problem chcialem poruszyc w tym temacie, mianowicie chodzi mi o to ze procz ladnego wygladu w tabelce .staty i mozliwosci pochwalenia sie innym swoim stazem nie ma zadnych wymiernych korzysci z posiadania wysokich statow.
Majac 90 str bede bil tak samo jak postac z 50 str, majac 100 inta moja postac bedzie miala tak samo mocne czary jak postac z 60 int, 100 dexa nie oznacza ze bedziemy machac 10 razy szybciej od postaci z 10 dexa... co wiecej predkosc ta nie bedzie pewnie nawet wieksza 5cio ani 2krotnie (pomijam dodatkowe obciazenie w postaci zbroi).
Do czego zmierzam ? otoz chodzi mi o to o czym pisalem juz dawno, mianowicie statystyki nie wplywaja na zroznicowanie postaci tak jak to byc powinno. dla woja wystarczy 60 str, 60 dex i 50+ inta tylko po to zeby miec troche hp i moc korzystac ze specjali. nie sa to statystyki wytrenowanej postaci, a dorownuje ona spokojnie dlugo robionym herosom z np 85/90/50 moim zdaniem jest to niesprawiedliwe. podobny przyklad mozna przytoczyc nt sytuacji magow. skonczylo sie juz dazenie do 100 inta, kiedy to dawniej roznice w incie byly zauwazalne.: mocniejszy bless, trudniejsze do zresowania paralize, mocniejsze explozje. obecnie magowi wystarcza 60 inta bo reszte i tak ma z blessa.
Dodam ze Ultima na pewno stracila przez to troche uroku, bo niektorych graczy bawil rozwoj postaci tak jak innych wczuwanie sie w nia albo granie pvp... obecnie zniknal sens rozwijania postaci bo nie ma z tego tytulu zadnych korzysci.
Jako ze temat jest w dziale propozycje, moze napisze teraz pare rozwiazan jakie moim zdaniem mozna by wprowadzic.
- str bardziej wplywa na zadawany dmg (woj w koncu by musial wybrac czy chce miec w miare rowny ale mniejszy dmg czy woli -mowiac kolokwialnie- srać specjalami)
- dex przyspiesza machanie bronia, obecnie kazdy kto nie ma skilli sprzecznych do bojowych macha kryssem jak widelcem.
- int zwieksza dmg czarow albo wplywa na zdolnosc ich resowania przez przeciwnika
*zmiana powinna objac tez nekro, bo od czasu przyspieszenia gainow nekro i przyrownania jego mocy do innych klas, nekro nie jest oparte o zadna statystyke ktora wplywalaby na jego moc
- przyspieszone gainy statow na walce, pvm jest i tak trudniejsze, a bardziej logiczne jest nabijanie sily biegajac po loszkach bijac potworki niz siedzenie przed telewizorem i zerkanie czy przypadkiem makro nie wysypuje nam zelaznych karczkow z plecaka
Do tematu dodalem ankiete, mozna w niej poprzec moj topic w calosci albo go odrzucic, uwazam ze bez sensu jest przyspieszanie gainow statow bez zwiekszania ich znaczenia, bo wtedy cyferki roslyby dla picu; natomiast wieksze zaleznosci w statach wprowadzone bez przyspieszania gainow bylyby nie fair dla postaci ktore dopiero zaczynaja grac, bo dawniej wszystko roslo szybciej i nowi gracze szybko zniechecaliby sie do grania widzac ze nigdy nie dorownaja gotowym postaciom...
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
robus
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Śro 15:47, 07 Maj 2008 |
|
dobrze gada ,polac mu!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:01, 07 Maj 2008 |
|
koks denna bronia rodem z 095 nie ma tu miejsca - juz to mowilem, im lepsza bron, tym lepsze gainy
to ze wrestem walicie z piach... no nic nie poradze, uzywajcie super szponow a bedzie lepiej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Śro 21:24, 07 Maj 2008 |
|
Nie chodzi mi o umozliwienie koxu denna bronia... to jest w porzadku ze gainy sa szybsze na lepszych broniach ...ale z drugiej strony te gainy sa naprawde bardzo wolne.
Moze nieslusznie sie uczepilem Geoma ale wydaje mi sie ze po tylu miesiacach grania powinien juz wytrzymywac ataki mobow typu licz lord i przestac sie fascynowac walkami z jaszczuroludzmi albo zabijaniem platynek w lesie... z tego wynika ze jednak na samej walce gainy sa slabe i dalekie od "newbie friendly". uwazam ze do zalozenia plyty, przyrosty statow powinny byc w miare szybkie.
Teraz pare slow o mojej postaci, mianowicie ja nie koxam drewniana palka z najslabszego drewna zeby jak najdluzej meczyc moby, tylko biegam z hebanowym kijem, mysle ze to nie jest slaba bron bo nie dosc ze dwureczna to jeszcze z najlepszego drewna. pamietam z 095 (gdzie niby gainy byly wolniejsze) robiac 90-100 mozna bylo spokojnie wbic 1 punkt sily albo dexa, obecnie majac juz 91 mace sila nie skoczyla mi nawet o 0.1 (dex mam zablokowany wiec nie wiem jak gainowal)
Poza tym jak juz tu zajrzales Coltainie to moglbys sie odniesc takze do 2 tematu tego topica
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:00, 07 Maj 2008 |
|
po co inny watek poruszac, tam sami sobie wymieniacie poglady kto mial kiedy gaina
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Śro 22:10, 07 Maj 2008 |
|
Chodzilo mi o slaba zaleznosc miedzy statami a sila postaci
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:43, 07 Maj 2008 |
|
no ale nie rozumiem cos chcecie....
wylaczyc obostrzenia broni/zbroi od str???
ja postacia nadal sie boje lich lorda... a czasem wiekszej zgrai jaszczurek... i tak ma byc...
a to ze random nie daje gainow... w to nie dam rady wplynac
PS. czemu tak teraz obstajesz przy gainach noobow skoro jeszcze niedawno plakales z kims tam ze noob Cie zabil bo sie skoksal...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zargal
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany:
Czw 1:04, 08 Maj 2008 |
|
Coltain ja ganiam z wierzbowym mieczem moim noobem i i przy statach 50/4x gainy sa znikome.
Jaka tu jest zaleznosc zeby byly gainy to musi byc bron exp czy moze musi byc olbrzymi dmg czyli np halka zwykla z terki.
I na czym beda wieksze gainy na wolnej halce exp czy szybkiej katanie exp ??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 6:31, 08 Maj 2008 |
|
Zargal, na to pytanie Ci nie odpowiem gdyż nie dostaniecie metod na wyliczanie - o 200 razy machnalem wykalaczka, zaraz wskoczy dex
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 8:02, 08 Maj 2008 |
|
Moim skromnym zdaniem obecnie staty dzialaja ok. Chcesz rozwijac postac i robic staty? Nikt nikomu tego nie zabrania a wyzszy stat zawsze daje jakis tam plus. Musze sie jednak zgodzic ze staty na bojowkach rosna za wolno. Albo moze inaczej - rosna za wolno biorac pod uwage wymagania niektorych zbrojek i broni. Przyklad - mlot bojowy wymaga 55str. Moja obecna postac przez kilka miesiecy miala doslownie 3 str upy co przy standardowej konfiguracji statow na starcie daje 48 str. Jesli 3 str upy na tym poziomie zajely te 4 miesiace to kolejne 7 zajmie prawie rok... Troche bez sensu czekac rok zeby moc uzyc jakiejs broni. Jesli staty rosna szybciej na crafterce to jest to troche nie halo bo znow wymagamy od graczy stopniowego rozwijania postaci: najpierw robisz craftera, koksasz staty, pozniej zrzucasz i robisz bojowki (cos ala 095 gdzie na poczatku zawsze byl etap kopalni).
Oczywiscie mowie tu o normalnej grze pracujacego czlowieka ktory nie ma czasu siedziec 24h online. Nie wnikam w to jak szybko komus udaje sie skoksac staty siedzac non stopa w grze bo to nie powinno byc punktem odniesienia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kixar
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...
|
Wysłany:
Czw 8:14, 08 Maj 2008 |
|
Hmmm to ja czegos nie rozumiem... najpierw dajesz teze ze staty sa ok... a pozniej obalasz ja kazdym nasteonym zdaniem ;/
Ja uwazam ze staty powinno sie zroznicowac i dac inne wzrosty przed 60 i po 60... wtedy jak juz mowilem noobek nie spedzi roku zeby wdziac plyte... a vet bedzie mial przewage 15-20 pkt stata...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 8:22, 08 Maj 2008 |
|
Pierwsze 3 zdania odnosza sie do dzialania statow a dalsze do gainow. To przeciez sa dwie rozne sprawy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Woofca
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:08, 08 Maj 2008 |
|
Hmmm, a takie moje male pytanko. Czy nie mozna by mniej wiecej zrownac poziomu gainowania na skillach crafterskich z bojowkami? Nie chodzi mi o przyspieszenie gainowania, ale wyrownanie tempa przyrostu statow. By nie bylo takich roznic pomiedzy jednym a drugim, przez co woje nie wyrabialiby muskulow orajac pole, czy rabiac drzewa w lesie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Czw 12:10, 08 Maj 2008 |
|
Pozostaje jeszcze drugi temat tego topica, czyli brak wiekszych roznic miedzy postaciami z 60 str a 100 str. Oczywiscie na pewno jest roznica w ilosci hp, jednak czy istnieje roznica w zadawanym dmg ? podobno tak, jednak w tym temacie zalozylem ze nie istnieje gdyz nie widac tego w walce.
Podobnie sytuacja ma sie z intem, jaka jest roznica miedzy 60 int a 100 ? 40 punktow many ? watpie ze cokolwiek wiecej, a nawet jesli to bardzo nieznacznie. Jako przyklad moge podac chociazby blessy, sa podobno napisane tak jak to bylo na 095, tylko ze tutaj kazdy mag blessuje z Rel Sanct za m/w 35. dawniej bylo tak ze mag majacy 60 int blessowal za ~ 25, a niewielu ktorzy mieli 80 int blesowali za ~35.
Za przyklad podalem tylko roznice w blessie, ale procz tego powinna byc jeszcze wyrazniejsza roznica w resowaniu czarow od postaci z malym i duzym intem.
Jak juz pisalem wczesniej, obecnie gracz nie musi wybierac czy chce mocno uderzac bronia albo uzywac duzo specjali, bo wojownikowi nie robi roznicy czy ma 60 czy 100 str - zawsze uderza tak samo, potrzebny mu tylko int na specjale. natomiast mag nie musi rozwazac tak jak dawniej na 095 czy chce miec mocne czary (duzo int) czy lepiej walczyc wrecz (str+dex), bo obecnie nie ma sensu miec duzo inta gdyz daje on jedynie punkty mana, a bless daje i tak ponad 30 many
Podsumowujac, nie zgadzam sie z tym zeby o sile postaci decydowala tylko bojowka/skill magiczny i exp w nich, ale takze odpowiednie statystyki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Woofca
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:25, 08 Maj 2008 |
|
Zakladajac, ze jest jak mowisz (a opieram sie na Twoich slowach, nie wlasnym doswiadczeniu), czyli ponad pewien poziom staty maja niewielki wplyw na skille i sile postaci, to zgadzam sie z przedstawionym przez Ciebie stanowiskiem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|