Autor |
Wiadomość |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 1:48, 31 Sie 2007 |
 |
Hmmm czyli nie moglbym zorbic "morgius im your father join the dark side"
Nie no ja wszystko rozumie poprostu jestem przeciwnikiem jakiegokolwiek zabraniania skilli szczegolnie ze gdzie w jakims systemie widzialem klase paladyna to byl i avenger/dark paladin. Tak samo dobzi jak i evil bogowie moga obdarowywac swych slug mocami.
Jezeli ludzie biora tutaj pod uwage ze paladyn mial byc rownowaga dla "evil" skilli jak necro czy vampiryzm to moznaby takze zauwazyc iz posiadacz skilla necro wcale nie musi byc evil tak samo jak vampir. Nie bede tu rospisywal ksiazkowych przykladow. Czyli nie ma tak naprawde skilla ktory bylby tylko dla zlych postaci dlatego tez mysle iz paladynizm nie powinien byc tylko dla dobrych. Ktos za chwile moze powiedziec "jakto necro nie jest evil , jak to te pijawki nie sa najwiekszym zlem na ziemi". no i wszystko wlasnie sprowadza sie do rpg. Latwiej odgrywac zlego necro i zlego vampa niz neutralnych/dobrych, nasze grono graczy zna sie na tyle dobrze iz kazdy mniej wiecej wie jakie ktos ma skille czy nawet staty. Ale wyobrazcie sobie, iz chodzi sobie ulica lakeshire taki Garth czy nawet Flavius. Nie znacie tego jakie ma skille. Nie uzywa przy ludziach w miescie czarow necro, ubiera sie jak inni. To skad nagle wszyscy wiedza ze to "bardzo zly" nekromanta. Tak samo z vampirami. Wielu graczy by nawet nie wiedzialo kto to vampir gdyby nie rzucali czarow w miescie, gdyby tylko ukrywali swa nature.
Dlatego tez jak dla mnie nie ma zadnego skilla evil badz order, sa poprostu skille, a co dana postac chce z nimi zrobic i do czego i jak je wykorzystac to juz nalezy do graczy.
Oczywiscie trzeba dodac iz vampiryzm to takze calkiem cos innego. Jest to jakby skill zmieniajacy rase danego osobnika. wymaga sie od niego pewnych zachowan charakterystycznych dla vampira. Lecz czy ta postac zostanie seryjnym morderca, czy gryzacym w nocy komarem zalezy tylko i wylacznie od gracza.
Jezeli niektorzy maja obawy co do zbyt duzego przyrostu pvp to problem z tym tematem tkwi w samej naturze gracza. ale jest rozwiazanie. PvP to najczesciej czynnosc wywolana nuda w grze. Czlowiek woli zawalczyc z czlowiekiem niz isc po raz 1000000 bic tego samego mobka. Eventy, questy skryptowe, questy by seer team itd .. to rozwiazanie do ograniczenia pvp.
Aha co do mechanilki - Jedyna kombinacja skilli jaka bym zabronil to palladynizm + poisoning.
Wyobrazcie sobie Korganika z paladynizmem :>
PZDR
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 14:40, 31 Sie 2007 |
 |
Mozna wrocic do tematu kiedys jak pojawi sie ktos kto odegra taka postac tak dobrze ze wzbudzi "szacunek" ekipy i zacheci innych do odgrywania;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Pią 15:26, 31 Sie 2007 |
 |
Korg, no ale powiedz, kto ma latwiej, ktos kto sobie moze mordowac bo jest umownie 'zly' czy ktos kto musi stac i czekac, az dostanie w pape zeby sie ruszyc?
(nie pije w tym przykladzie do wampirow i nekro, ow zly to moze byc zupelnie dowolny ludzik)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 16:28, 31 Sie 2007 |
 |
Zawsze zlemu jest latwiej a dobremu trudniej. Dlatego na roznych servach jest masa redow ale tylko kilku sie szanuje. Order jest zadko spotykany a jak juz ktos takowa gildie stwozy to przez niedorozwinietych malolatow jest on wysmiewany a przez normalnych graczy szanowany jak, a moze nawet bardziej niz tych kilku wyjatkowych redow.
Jednakze Firku ktorego tak bardzi niecierpie :> Trudnosc ogrywania w zaden sposob nie powinien wplywac na skillbiuld danej postaci. To wlasnie seer team powinien zadbac by mimo wielu wyrzeczen danej grupie ludzi bedzie gralo sie milo. Jak do tej pory eventow jest sporo a nawet te najmniejsze urozmaicaja gre. Wiec keep up the good work
PZDR
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:33, 31 Sie 2007 |
 |
jak najbardziej nie - i tak jest już dość dla EVIL...
Zabijanie Blue przez paladynów - tak = no straszni jesteśmy - 2 razy zabiliśmy blue... raz jak Frankuzy latał, puszczał głupie emoty, ale i przy tym szpiegował gdzie jesteśmy to ubiliśmy gnoja za to, a drugi raz nagle między redami a paladynami wyrósł sobie pan Blue i oberwał z Tornada... Poza tym już mówiłem - nie ma orderowego wampira i nekro... dla tych 2 klas powinien być Autocrim i tyle - chcą handlować - jest już targ, a ideii nekromanty mieszkającego sobie w Aure i w domowych pieleszach pod domkiem paladynów sobie koxa nekromancję, potem wychodzi sobie i reduje a jak sie ucisza to wraca sobie do domku już totalnie nie popieram
Jeszcze jedno - popieram jak najbardziej aby Paladyni mianowali innych paladynów. Nawet wymóg mam - 101% skila Paladin
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 16:43, 31 Sie 2007 |
 |
To bogowie mianuja nowych paladynow a nie inni paladyni :>
Badgerman moze uzasadnisz troche szerzej swoje wypowiedzi typu :
"i tak jest juz dosc dla EVIL"
"dla tych 2 klas powinien byc Autocrim i tyle"
Kilka postow wyzej przed 2 w nocy napisalem bardziej wylewnego posta niz ty o 16:33. :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Pią 17:29, 31 Sie 2007 |
 |
Zgadza sie, paladyni w sensie skila (czyli bozych lask) sa mianowani przez bogow. Paladyni w sensie kodeksu postepowania moga byc sobie mianowani przez innego paladyna.
Korg, ja sie zgadzam, ze najlepiej jest otworzyc wszystkie skile dla wszystkich, niech tylko zostana zaleznosci miedzy nimi zeby pois+pal sie nie oplacalo po prostu, natomiast mam takze swiadomosc, ze wykonanie tego jest trudne, bo o ile mozna eventowac i questowac to nigdy nie bedzie tak ze gracze sa caly czas pod czyjas opieka i wiekszosc gry stanowi jednak 'samodzielne' przemieszczanie sie i zachowanie postaci.
Chce, zeby na CL zbudowal sie order z prawdziwego zdarzenia. Nie chce, zeby byl dopalony ponad miare, powinien byc taki jak napisales, ale do tego trzeba nieco srodkow mechanicznych, zeby przynajmniej taka inicjatywa nie startowala ze spalonej pozycji. Umowmy sie, ze porzucimy na jakis czas idee mrocznego bozego wojownika, ale wrocimy do niej tworzac interesujaca alternatywe.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:40, 31 Sie 2007 |
 |
widać Ty o przed 2 w nocy masz więcej wolnego czasu jak ja o 16:33, ale ok - odpowiem szerzej na te 3 kwestie:
1. Skoro bogowie mianują Paladynów, to powiedz mi tak:
a) dlaczeggo skila Paladyn uzyskujemy od innego Paladyna (NPC) po ukończeniu Questów - czy to już Bóg ?
b) Teraz jest jak mówisz i zobacz jaki jest rozpiździaj - 0 klimatu 0 wszystkiego, a dlaczego ? Otóż dlatego że KAŻDY może sobie iść i zrobić paladyna...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:44, 31 Sie 2007 |
 |
widać Ty o przed 2 w nocy masz więcej wolnego czasu jak ja o 16:33, ale ok - odpowiem szerzej na te 3 kwestie:
1. Skoro bogowie mianują Paladynów, to powiedz mi tak:
a) dlaczeggo skila Paladyn uzyskujemy od innego Paladyna (NPC) po ukończeniu Questów - czy to już Bóg ?
b) Teraz jest jak mówisz i zobacz jaki jest rozpiździaj - 0 klimatu 0 wszystkiego, a dlaczego ? Otóż dlatego że KAŻDY może sobie iść i zrobić paladyna...
"i tak jest dość dla Evil"
Mam na myśliliczebną przewagę klas złych nad dobrymi... i nie wyjeżdżać mi tu żę Blue to też nie są Evil... tak na to patrzeć to to w ogole serw bez evili czasem...
"dla tych 2 klas powinien być autocrim i tyle"
Chodzi mi o klase Nekro i Wampir - jak już ktoś wspominał - nie ma orderowego wampira i nie ma orderowego nekro - zatem chcąc posiadać tęklasę postaci powinno się godzić z tym że raczej sie nie siedzi w miastach... A potem dochodzi do tego że Paladyn ma reda, albo Crima bo wpierniczył wampowi/necro którzy mieli blue........
sic... sie narobiło - prosze skasować post wyżej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 18:29, 31 Sie 2007 |
 |
1.
Ad a)
Moge ci wymylic 58643487 "klimatycznych" tlumaczen czemu Paladyn ( NPC po ukonczeniu questa daje ci skilla, np. Dany bog zauwazyl twoje starania i uzywajac swego sluge jako medium przekazuje ci czesc swej mocy. Zaraz mozesz napisac ze gracz jako medium takrze moglby przekazac nowemu paladynowi czesc boskiej mocy, lecz jest tu pewna roznica a mianowicie gracz to nie quest NPC. Jezeli juz to raczej jakis coord ( czlonek ekipy ) powinien o tym decydowac. Mozesz takze napisac ... u vampirw wystarczy zeby jeden ugryzl drugiego i juz jest vampirkiem. To wiedz iz stanie sie vampirem bylo i jest jedna z najtrudniejszych rzeczy na servie. Oprocz tego "stworzenie" nowego vampira powoduje spadek skilla vampiryzmu u gryzacego.
Ad b)
To juz nie moja wina .... a raczej wy "true" paladyni powinniscie tego pilnowac tak jak za starych czasow "true" chaos kontrolowal przyrost naturalny nowych redow na starej cl ( oj te piekne dawne czasy ).
Tak samo mozna powiedziec o necro ... mozna zrobic rytual i koniec.
Sa to tylko skille .... ktore powinny zmuszac do pewnych zachowan ... jezeli ktos jednak nagminnie nie ukierunkowywuje swojego stylu gry do wyboru skilla czy rasy .... powinien zostac odpowiednio ukarany przez innych graczy danego grona lub moze nawet przez ekipe.
Jakie klasy złe jezeli nie ma po pierwsze zadnych klas na CL ... sa jedynie skille. I co to w ogole za stwierdzenie zła klasa. Zła moze byc postac , charakter postaci itp, itd. A nie skille jakie posiada.
Ze nie ma orderowego necro czy vampira to nie znaczy odrazu ze maja odrazu miec crima. Idac twoim tokiem myslenia to wszyscy na swiecie powinni miec crima oprocz Paladynow. Czemu ??? ... a no temu ze w swiecie i czasach ktorych gramy kazdy cos mial na sumieniu. Nawet zwykly rolnik ( ukradl owce rzemolowi) czy karczmarz (okradl pijanego klienta).
Mechanika to mechanika a rpg to rpg .... nie powinno sie tego laczyc. Nic nie poradzisz na to ze niektorzy nie staraja sie rpgowac. Coz bywa, od zawsze jest to mankamentem gier mmorpg. Prawdziwe odgrywanie postaci to tylko w starym poczciwym p&p rpg :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 18:40, 31 Sie 2007 |
 |
Zgadzam sie z Korgiem,
Dlaczego autokrim dla wmpira cyz nekro? Wampiry prawie wszedzie zyly posrod ludzie, a oni nie zdawali sobie z tego sprawy... Maskarada i te sprawy. Nekro na dobra sprawe, gdyby umozliwic to, moglby stosowac masci, perfumy, szaty z kapturami i takie tam i byc nie do odroznienia od zwyklego czlowieka
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:42, 31 Sie 2007 |
 |
dlaczezgo autocrim ? Bo potem jest jak piszę. Saloth - sam sobie odpowiedziałeś - ja jak najbrdziej popieram Twój pomysł z płaszczem z kapturem - rozwiązywałoby to Twój problem. A pachnidła ? zdaje się że są już dostępne... Mówicie że stanie się vampirem to jedna z najtródniejszych rzeczy... a ciekawe co by było jakby dać WAmpirom możliwość przemiany zapomocą questa... Może wystosujemy do Ekipy taką prośbę ?
No chłopaki - czemu nie ? Jak równo to równo I jak już jesteśmy przy takiej równości to powiedzmy na provku też takie "how to" umieścić - takie "nekromancja dla opornych"... No co za opory ? To kto napisze ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Sob 2:40, 01 Wrz 2007 |
 |
Widze ze niezly prowokator sie z ciebie zrobil.
Juz kilka razy w postach podkreslalem ze vampiryzm to cos badziej dziwacznego od skilla .. ale jak chcesz proste bardzo - jak dla mnie ekipa moze zrobic quest na vampiryzm odciazy to graczy juz posiadajacych ten "skill".... ciekawe ilu z "nowych" vampirow wytrzyma takie meczarnie z tym "skillem" jak ci ktorzy go posiadaja i nie zapomnieli go od poczatku 96.
To nie topic o plaszczu z kapturem.
Jezeli chcesz rownosci to tylko w utopii ..... czemu chcesz na chama zmieniac mechanike bo czyjes rpg lub jego brak ci sie nie podoba .... moze sprobuj poprostu pogadac z danym osobnikiem badz sklonic w pewien sposob ludzi do lepszego rpgowania a nie na sile zmieniac mechanike.
A jezeli chcesz jakis tekst typu "nekromancja dla opornych" to napisz prosze cie bardzo a nie zadawaj pytan typu "co za opory ?" , "kto to napisze ?"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Sob 4:35, 01 Wrz 2007 |
 |
Mozemy zrobic tak, ze paladynizm jest dawany nie z klesta ale przez ekipe a pozniej 'rozprzestrzenia' sie po graczach sam, ale.... zabieramy wszysctkim paladynizm i dotana Ci co zasluza, kto za? :] Co za opory, nikt nie chce?
Poki co, nie chcac nikogo urazic, wampiry reprezentuja soba 3 razy wiecej niz wszyscy paladyni i nekromanci razem wzieci, wiec czepianie sie ich akurat nie jest na miejscu. Taka mala dygresja GMa
Ja na razie opuszczam ta cudowna dyskusje i jade sie delektowac Tatrami, do zobaczenia Paniom i Panom
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|