|
|
Autor |
Wiadomość |
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Pon 15:08, 17 Gru 2007 |
|
Coltain napisał: |
. Noob to rownie wartosciowy gracz, czasami bardziej niz jakis znudzony staroc co na 095 3 lata kopał po kontach lub rypal sery. |
wypraszam sobie. moja postac robilem rzeczywiscie ok 2 lat. z czego 2 tygodnie przesiedzialem w kopalni, gdzie kopalem do 71 str. reszte statystyk mam z gry (mialem swego czasu 80 dexa ktorego zrobilem na archery i mace ale teraz opuscilem go) int rosl mi rownomiernie z gry, nie czarowalem serow ani innych artykulow spozywczych.
jesli moja postac ze statcapem, skillcapem z najlepsza konfiguracja magowa ma byc rownym przeciwnikiem dla nowego gracza to moze od razu Coltainie daj nowym graczom 225 pkt statystyk do rozdzielenia i 715 pkt skilli - w koncu po co koxac jesli to sa "tylko" cyferki ktore wg twojej wizji nie powinny miec znaczenia dla prawdziwego CLFE gracza... po co w ogole nabijac jakies punkty jesli i tak nowa postac powinna byc rowna ze starsza aby nowym sie dobrze zylo i chetnie tu grali...
naprawde nie rozumiem tego. sarin dobrze napisal ze wiekszosc jak nie wszystkie gry rpg opieraja sie o rozwoj postaci i roznicuja na podstawie mozliwosci postacie nowe i postacie stare. Jesli Coltainie chcesz zatrzec ta roznice to moze zmien profil shardu na shard "przygodowy" gdzie nie liczyc sie bedzie rozwoj postaci a jedynie jej przezycia i interakcja z innymi graczami... wtedy kazdy bedzie mogl sie uwazac za poteznego wojownika, poteznego maga... nie bedzie mialo znaczenia ze ledwo zalozyl plyte albo to ze 7 krag magii bedzie mu wychodzil raz na 20 prob; bo roznice w statystykach nie beda mialy wplywu na gre.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 15:41, 17 Gru 2007 |
|
Mi tam by takie rozwiązanie nie przeszkadzało. Nie widzę też powodu, dla którego stare postaci musiałyby mieć dłuższe e-penisy, niż te młode. Może nie przesadzajmy z 225/715 na starcie (w końcu patrzenie jak punkciki się nabijają też daje jakąś satysfakcję z gry), ale zawsze byłem zwolennikiem systemu, w którym zrobienie grywalnej postaci jest możliwe do osiągnięcia w sposób w miarę szybki i komfortowy. Coltainie, może wszyscy moi znajomi źle grają, ale staty bynajmniej nie idą na CL4 szybciej, niż na 095. A już na pewno nie na kopaniu i walce (przy czym ubolewam szczególnie nad tym drugim).
On-topic mam nadzieję, że redukcja obrażeń od żywiołów przez zbroję nie zostanie usunięta. Nie wszystkie postaci w końcu mają resista, a noszą np. lżejsze zbroje pod kątem właśnie lepszych odporności.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 15:47, 17 Gru 2007 |
|
mch, jak widze masz widzenie graniczne, albo w jedna albo w druga... przeczytalem juz Twoje propozycje zatem prosze o zaprzestanie udzielania sie w tym watku
Twoje widzenie:
gram 4 lata - niech ten co gra rok (w wiekszosci tyle nooby tu graja) mi nie podskakuje powyzej siusiaka
Koniec Twojego widzenia.
Ten serwer jest serwerem rpg, postaci sie rozwijaja, umiejetnosci szkola, nabieraja doswiadczenia i to w (jak mi sie zdaje) wlasciwych odstepach czasu.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coltain dnia Pon 15:49, 17 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Pon 15:51, 17 Gru 2007 |
|
Firek napisał: |
Mi tam by takie rozwiązanie nie przeszkadzało. Nie widzę też powodu, dla którego stare postaci musiałyby mieć dłuższe e-penisy, niż te młode. |
dlaczego nie ? to jest gra.. ultima odkad w nia gram miala to do siebie ze kazdy moze osiagnac w niej co chce jesli bedzie sie przykladal. jesli ktos marzy o tym zeby dobrze uprawia rzepe to niech koxa uprawianie rzepy i w koncu bedzie najlepsza osoba ktora uprawia rzepe na serwerze, jesli ja chce byc najlepszym magiem to bede koxal i nabieral doswiadczenia az w koncu zostane najlepszym magiem na serwerze <- przez 6 lat odkad istnieje ten serwer nikt nigdy nie negowal takiego podejscia, dlaczego teraz ma byc inaczej.
poza tym jesli nie cyferki maja roznicowac postacie to niech zostanie wprowadzony taki system w ktorym umiejetnosci gracza beda sie liczyc a nie random, bo system gdzie tylko random ma decydowac o potencjale danej postaci za bardzo przypomina mi lotto.
odp. do postu powyzej.
ok, nie mam nic przeciwko temu zeby nowi gracze mogli pokonac starsze ale niech to ma odzwierciedlenie w statystykach, zeby nie bylo sytuacji ze roznica 20 inta to sa jakies 4 pkty w dmg..
nie mam nic przeciwko przyspieszeniu gainow... ale niech przynajmniej statystyki beda wykladnia sily postaci, a nie ze staty sa zupelnie niepowiazane z potencjalem postaci.
napisze jeszcze tylko taki przyklad ze ja gdy chcialem dorownac starszym graczom po prostu staralem sie wbic podobne statystyki w miedzyczasie uczac sie gry, po pol roku gry moglem juz normalnie walczyc z graczami ktorzy grali na CL po pare lat. i jak wiadomo kiedys nie bylo szybkich gainow, a staty mialy duze znaczenie.
aha zapomnialem dodac... ad. "podskakiwanie powyzej siusiaka" <- tak, rzeczywiscie nowe postacie nie powinny podskakiwac innym. pisze oczywiscie tylko o pvp.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mch88 dnia Pon 16:02, 17 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pon 16:18, 17 Gru 2007 |
|
Coltain, czytanie ze zrozumieniem szwankuje?
Napisalem o DODATKOWYM BONUSIE OD RESSISTA JAKO O CZYMS ZUPELNIE DODATKOWYM DO SYSTEMU KTORY MAMY TERAZ!
Nie zas o usunieciu czegokolwiek...
I nie chce by sie cokolwiek robilo wieki, ale by zrobienie jakiegos stata/skilla cos dawalo. Wymiernie cos dawalo (tak samo jak sprzet).
Uwazam dodatkowo, ze nie ma teraz maga w pvp, ktory by stanowil wielkie wyzwanie dla mnie... Sa tacy z ktorymi moge miec problemy - fakt. ale nie ma takiego, z ktorym bym sie faktycznie obawial walczyc. Czyli jezeli ja czegos nie wykorzystuje, albo zle czegos uzywam - szczegolnie ze mam chyba teraz najwieksza wiedze o systemie magii na CL i najwieksze doswiadczenie w "latach" spedzone na pvp, to chyba nikt inny tego nie robi...
I nie dochodzi do Ciebie takze to, ze jak jest taki szybki heal, to przy starym systemie w vof-ach (2 sek. dellaya) to stojakowe kombo o ktorym mowisz jest konieczne do tego by cos zabic?
ha i to jakie kombo, policzmy prawdopodobnienstwo :
Zakladamy postac 100 evala i 100 ressista.
1 - czar - an exp por - 14 many, szansa na wejscie 1/2. - czas trwania bez ressista - 6 sek.
2 - czar - vof - 20 many, szansa na wejscie max dmg: (liczone w zaokragleniach itp.) m/w 1/4 - 2 randomy decydujace o tym.
3 - czar - an exp por - 14 many, szansa na wejscie 1/4 (teraz juz, nie tylko to decyduje o udanej akcji, czy zostanie zressowany, ale rowniez czy kolejne czary byly rzucane 1, po drugim, czy tez trzeba bylo podbiec odrobine, by miec kontrole - widziec to co przeciwnik robi.)
4 - czar - vof - 20 many, szansa na wejscie max dmg: 1/4
5 - czar - por ort grav - 14 many - szansa na wejscie max dmg 1/4 - 2 randomy o tym decyduja.
Teraz mozemy przyjac takie minimum dla ktorego to ma jakis sensowny efekt. Potrzeba do tego 2 paralizy + 1 vof-a co pozwala na zadanie ladnego dmg. Jezeli ktorykolwiek z paralizy nie wejdzie, lub wejdzie z opoznieniem, kombo trzeba budowac od nowa bo kazdy myslacy gracz wypije zolta. Tak wiec taka srednia efektywnosc, uzyskuje sie w 1 na 32 przypadkach a samo wejscie komba nie gwarantuje wygranej. (vof nie ressniety: 6x - 7x hp, vof ressniety - 1x hp + por ort grav ressniety 1x hp = 8x-100hp) Co jest mniej wiecej rowne 2/3 max hp niezlego wojownika, ktory odzyskuje to hp w przeciagu paru chwil. (zolta + heal)
Dodajmy do tego czas rzucania paralizu - kazdy zdazy odbiec. Mozliwosc schowania sie za drzewem, wypicia niewidki, uzycia hida, podbiegniecie i zadanie dmg rozpraszajacego itp.
No i policzmy zuzycie many: 14*3+20*2 = 82. Moj max to 160. (100 inta, 100 evala) Hm, czyli po 1 kombie, musze pic butle many, by zaczynac drugie takie kombo. Doliczajac do tego fakt, ze sytuacje by to rzucic trzeba sobie wypracowac, leczyc sie w trakcie walki, rzucac czary defensywne itp. to mozna spokojnie zalozyc ze zaczynamy kombo z 2/3 many calkowitej, czyli mam jej gdzies 100pt-ow.
Faktycznie, bardzo duzo chce. 1/32 szansy na wyjscie tego w jakis sensowny sposob. Teraz ofc. takie cos jest wogole nie mozliwe, jak i jakiekolwiek laczenie 2 czarow offensywnych ze soba.
NO i klatka... faktycznie ktos postoi w niej jak bedzie mial maga za plecami 1 czar i *puff* - klatki nie ma. 1 mala butla wybuchu do kupienia u alchemika za smieszne pieniadze *puff* i klatki nie ma. 1 butelka conflagracji, ktora i tak warto miec by odkrywac tych poukrywanych *puff* i klatki nie ma. To ze mala rozowa i conflagracja zadadza jakis minimalny dmg... no omg. straszne.
Swoja droga, dziwne ze nie przeszkadzaja ci czary necro, ktore robia skuteczniejsze stojaki - ten z wyssaniem staminy np. 1 czar wysysa z 7x staminy a jak nie ma co wysysac to za 7x wali dmg... faaaaajny 2 szybkie czary + dobicie strzalka na hp i zgon w 100%. I ze mozna to przerwac czerwona? Heh no niby mozna, ale dmg i tak zostal zadany a kolejny czar usuwa na nowo ta stamine.
No ale faktycznie, jak ja chce za 40 many czaru ktory pozwoli mi sie przygotowac do walki albo ujac mi na 20 sek. 1 przeciwnika ktory do tego mozna przerwac 1 buteleczka tak jakby go niebylo(w koncu dmg nie zadaje itp.)... szkoda slow.
Nie, nie takie predkosci jak na 095, to by bylo przegiete, teraz 6 krag sie rzuca 2,5 sek chyba a 1-szy + 5/4-ty sie rzuca 1,5 sek? albo 2 sek? to poprostu dac 6-kregowi czas castu o 0,1 sek krotszy niz rzucenie strzalki + paralizu, co da wiecej mozliwosci taktycznych w walce mag vs mag a przy innych klasach niczego nie bedzie to zmienialo, bo i tak nie ma problemu by uciec przed strzalka + paralizem - na ten przyklad za ekran.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pon 16:51, 17 Gru 2007 |
|
Salomon napisał: |
Swoja droga, dziwne ze nie przeszkadzaja ci czary necro, ktore robia skuteczniejsze stojaki - ten z wyssaniem staminy np. 1 czar wysysa z 7x staminy a jak nie ma co wysysac to za 7x wali dmg... faaaaajny 2 szybkie czary + dobicie strzalka na hp i zgon w 100%. |
taak wszystkie dotychczasowe moje spotkania z Gaborem tak wygladaly:) pozdrawiam tego pana tyle ze juz sie wycwanilem i rejteruje recallem w momencie gdy opuszcza mnie cala stamina, malo finezyjne ale dopoki nie naucze sie przeciwdzialac tej necrotaktyce musi wystarczyc na razie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 17:09, 17 Gru 2007 |
|
@Salomon swego czasu mowilem ze ten czar jest wg mnie za mocny to zarowno Ty jak i Coltain uznaliscie ze nie:P (bo sa czerwone!:< )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:26, 17 Gru 2007 |
|
ty chcesz czar, mi sie nie chce skryptowac (jak pewnie wiecie mam urlop), nie znajdziemy rozwiazania, znajde wene to moze oskryptuje conieco, teraz mam lenia/inne zabawy.
po Twoich przemysleniach to mi sie nasuwa jedno pytanie: co z celem, ktory ma szanse 1/32 (skoro tak wyliczyles) na min dmg??? nie odpowiadaj.
Az zajrzalem do heala (skoro taki "szybki") no i taaaak....
postac z 100 dexa(sic) leczy sie tylko 5s ufff, jednakze postac z 50 dexa juz 8s, usredniajac postac z 70dexa leczy sie.. uwaga 7s, ile wg Ciebie powinny trwac te czasy leczenia bo juz nie wiem
uzywasz ciagle w przykladzie vofa, co to mag ma 1 czar atakujacy???
Nie bede opisywal zadnych sytuacji bo sa setki sytuacji i kazda jest inna. Nie zgadzasz sie z moim punktem widzenia. Rozumiem to i szanuje. Nie jest konieczym poruszanie szwankowania mego czytania. Przeczytałem jednakże Twoj post raz jeszcze.
Poruszasz temat nekro, moze poruszymy temat barda???
Jako ze jak sadze wyczerpalismy temat nie bede wypowiadal sie wiecej w tym watku. Wszystkim, ktorzy zglosili propozycje bardzo dziekuje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sarin
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany:
Pon 18:52, 17 Gru 2007 |
|
Coltain napisał: |
mch, jak widze masz widzenie graniczne, albo w jedna albo w druga... przeczytalem juz Twoje propozycje zatem prosze o zaprzestanie udzielania sie w tym watku
Twoje widzenie:
gram 4 lata - niech ten co gra rok (w wiekszosci tyle nooby tu graja) mi nie podskakuje powyzej siusiaka
Koniec Twojego widzenia.
Ten serwer jest serwerem rpg, postaci sie rozwijaja, umiejetnosci szkola, nabieraja doswiadczenia i to w (jak mi sie zdaje) wlasciwych odstepach czasu. |
//(apropo szybkosci przyrostu skilli i statow w 100% sie zgadzam z Coltem )
// a to apropo roznicy miedzy n00bem a vetem
rzadko sie z mch zgadzam, a twoje zdanie Colt czesto podzielam, ale teraz musze przyznac ze troche pieprzysz glupoty.
Mch nie pisal ze chce an mani zabijac rocznego plytowca, lecz pisal ze grajac 3-4 lata dluzej od niego miec jakas przewage.
Czy to dziwne?
Kazdy glupi film o jakims bohaterze, mega magu czy cokolwiek na poczatku zazwyczaj opisywala lata jego treningow i szkolenia. Czy drizzt decostam urden urodzil sie najlepszym szermierzem w swiecie FR ?
Czy Raistlin rok po urodzeniu byl poteznym magiem ?
Fakt , Legolas jak pojawil sie w filmie/ksiazce odrazu byl pr0 lucznikiem ale jednak dalo sie wyczuc ze dlugo cwiczyc, a orki dopiero co uzbrojone byly kmiotami nie umiejacymi walczyc bo brak im doswiadczenia.
Do czego zmierzam?
Od zawsze nie zaleznie od balansu jesli chodzi o mass pvp sprawa wygranej miala sie tak:
60% - zgranie druzyny + doswiadczenie
30% - dobry sprzet
10% -skille & staty
jesli chodzilo o 1/1
33 staty skille 33 sprzet 34 doswiadczenie
a teraz wydaje sie ze w mass pvp te 10% w ogole nie potrzebne a 1/1 wygladac bedzie 70% sprzet 30 % doswiadczenie .
aha jeszcze jedno : colt i mch prosze was odrzuccie jakies tam uprzedzenia odnosnie siebie bo ton rozmowy jaka prowadzicie nie prowadzi to zbalansowania pvp ale do jakiegos bana cz cos;d
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sarin dnia Pon 18:54, 17 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pon 20:51, 17 Gru 2007 |
|
hm Colt, Te wyliczenia (strasznie ofc. zaokraglane itp. i malo profesjonalne - tylko by m/w pokazac jak to tam wyglada) mowia o szansie maga na przyzwoity dmg. Szansa na zabicie takim kombem jest o wiele mniejsza (*1/16) bo musi wejsc wszystko na maxa.
Tak wiec szansa na przezycie tego komba w przypadku dobrej postaci to hm... 511/512? cos takiego?
a szansa na dostanie minimalnego dmg takim kombem
to hm... zakladajac ze wchodzi 1 paraliz a drugi nie, to mamy 3/8 (przy rownych sobie ressistach)
jezeli ma wejsc kazdy paraliz to 27/512 jakos tak to by bylo (2 paralize wlazly nie ressniete, a kazdy czar wszedl z minimalnym dmg. przy 2 randomach).
Czemu ciagle pisze o vof-ach? Bo to byl jedyny czar z ktorym mozna bylo probowac laczyc inne czary w ciagu trwania 1 paralizu. Dodatkowo, ten wielki random w vofie mial swoje uzasadnienie tym wlasnie, ze sie go dalo laczyc z innymi czarami (max z por ort gravem, czasami z por corp wisem - ale to jakis lag raczej).
Jak rozumiem, zgadzasz sie wprowadzic to usprawnienie do ressista i przyspieszyc nieznacznie 6 i 7 krag magii? te podpunkty pisalem w hierarchii od najwazniejszego do najmniej waznego odnosnie do topicu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 1:41, 18 Gru 2007 |
|
Widze ze nikt nie zwrocil uwagi na mojego linka w poprzednim poscie.
Temat zapchany jest jakims nerwem, to raczej do niczego nie prowadzi.
Ja tylko jeszcze dodam krotko:
Serwer powinnien byc dla noobow przedewszystkim i dawac im wiele ulatwien. Nie chodzi o to by noob byl tak samo wypasiony co stary, ale by sie nie frustrowal, a po tygodniu zalamal rece i poszedl grac w WoWa. Tak, chce byc super zajefajnym killerem bohaterem, tak by nikt mi nie podskoczyl.... do czego to prowadzi? Ze na serwie bedzie 99% takich super hiper, czyli wlasciwie takich samych. Wiec pytam sie czy wtedy bedzie lepiej? Czy jak zacheci sie nowych graczy, ktorzy beda mogli szybciej dojsc do czegos, ale jednak beda slabsi troche od "wielkich bohaterow".
Tylko przez przyciagniecie noobow ta gra ma sens. Tylko wtedy bedziecie sie mogli wyroznic, a tak o tym placzecie ze wszyscy prawie tacy sami... chcecie to zrobcie tak by wszystkie nooby uciekaly z serwa. Wtedy zobaczycie co to oznacza ze wszyscy sa tak samo silni.
a potem po kilku tygodniach nastanie nuda, ciagle te same pixelowe gemby, ciagle te same schematy, oline spadnie do 10, a was bedzie szlak trafial ze sie koxaliscie 4 lata, a swiat umiera i wy wraz z nim.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mitikas z Aure dnia Wto 1:43, 18 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Wto 9:23, 18 Gru 2007 |
|
Mitikas racja niby, tyle ze caly system nie jest taki pro noob wcale.
Poczatki sa trudne, ciezko zarobic kase, ciezko skoxac staty wystarczajace na pvm, o pvm ktore przynosi zyski dla nooba to wogole ciezo myslec, z crafterki ciezko wyzyc o ile sie nie ma gm-a a by zrobic gm-a potrzeba kasy o ktora ciezko itp. itd. Zeby zrobic magery/evala/ressista do 100% i int-a na znosny poziom, jak slyszalem wystarczy 20k siarki... tak wiec to ekonomia jest glownym hamulcem szybkiego rozwoju graczy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abie Filarel
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Lasu
|
Wysłany:
Wto 14:08, 18 Gru 2007 |
|
Popieram Mitkasa w całej rozciągłości...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |