Autor |
Wiadomość |
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 16:48, 25 Kwi 2008 |
|
Witam.
Chcę zaproponować nietypową rzecz.
W literaturze, a przede wszystkim w tej heroic fantasy, zwieńczeniem często wieloletniej pracy mistrzów w swym rzemiośle były legendarne przedmioty. Przedmioty nasycone magią, często o unikalnym wykonaniu i niespotykanych właściwościach. Proponuje rzecz następującą:
Dodać kolejny, elitarny stopień jakości wykonywanym itemom, "item o legendarnej jakości". Szansa na wykonanie takiego przedmiotu powinna być znikoma, i stanowić powód do dumy i przechwałek dla jego twórcy.
Dalej należy rozstrzygnąć sprawę ich nieprzeciętności na min. dwa sposoby:
1. Stworzony przedmiot otrzymuje pulę losowych bonusów (kolejne staty czy resy - nuuuuda).
2. Stworzony przedmiot zyskuje nietypową cechę, wyróżniającą go od reszty itemów czymś ciekawym.
Myślałem trochę nad tym, i starałem się nie puszczać zanadto wodzy wyobraźni , gdyż większość tych pomysłów jest ograniczona kodowo. Bez konkretnych przykładów pozostawiam tę notkę niekompletną, liczę że spotka się ten pomysł z zainteresowaniem crafterów i ich klienteli.
Taki nazwijmy to artefakt, mógłby stanowić cały dorobek życiowy rzemieślnika, i sprawić że pamięć o nim przetrwa na shardzie po wieki
Pozdrawiam,
A.
adn. Magiki z pve są żenujące
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 17:05, 25 Kwi 2008 |
|
Są jeszcze pewne luki w tym pomyśle, jak choćby możliwość wykonania każdego przedmiotu, np. takiej prostej beczki, na item legendarny. Wypadałoby zatem zawężyć ten pomysł do oręży i zbroji.
Będę wdzięczny za komentarz ze strony ekipy, czy jest to możliwe oraz czy sam pomysł ma szanse powodzenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brutal Player
CLFE-Seer Team
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: że panie władzo
|
Wysłany:
Pią 17:13, 25 Kwi 2008 |
|
Co do artefaktów dawałem taki pomysł już, np szansa jedna na milion żeby zrobić artefakt. Wtedy taki "rzemieślnik" mógłby nazwać go dowolnie... byłby podpisany przez wykonawce, i dosłownie ciut lepszy od wyjątku. Co wy na to ? Ewentualnie przy broniach plus dex,str ; przy zbrojach (zbroja np zabierałaby mniej dexa, bądź dawała 2x większą odporność na coś) , ciuszki (armor ? ) itd...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Galdious
CLFE-Seer Team
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pią 17:36, 25 Kwi 2008 |
|
Hmm.. Szczerze mówiąc jestem na Nie. Już widzę rzemieślników (i sekondy wojów) z włączonym makrem i xxxxxxxx k materiałów w plecaku. Jeśli by się to wprowadziło to na pewno znalazły by się osoby, które zajęły by się tylko i wyłącznie tym.
(Chyba, że zrobiono by coś na styl: jeden legendarny na całe życie postaci... No ale to już by musiało iść pod dalsze przemyślenia i dyskusje).
Pozdrawiam...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arivald z Wybrzeża
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 17:57, 25 Kwi 2008 |
|
Wg mnie podstawą do stworzenia takiego nieprzeciętnego dzieła byłoby osiągnięcie prawdziwego mistrzostwa w swoim fachu.
Zatem pełen exp w umiejętności oraz - to wyłącznie propozycja - rzemiosło, w którym chce się wykonać dany przedmiot jako skill pierwszorzędny/tudzież drugorzędny. To oczywiste, że byle crafter nie powinien mieć do tego dostępu. A pomysł Soranusa z własnym podpisem i innymi bajerami przyznam jest bardzo pociągający
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 17:58, 25 Kwi 2008 |
|
|
|
|
Zorgan
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Pią 18:55, 25 Kwi 2008 |
|
sorki ale nie moglem sie powstrzymac Gal z calym szacunkiem i moja sympatia ale pitolisz takie farmazony ze plakac sie chce. Znajdz mi jednego kowala na serwie ktory zapoda sobie takie makro na artefakt z adamku...
*rozglada sie*
tez go nie widze. Ogolnie pomysl ciekawy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Galdious
CLFE-Seer Team
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pią 19:03, 25 Kwi 2008 |
|
No spoko... Nikt nie będzie miał legendara z jakiegoś metalu, ale teraz zerknij na stolarzy: banalnie prosto jest zrobić jakiś dobry kijek dla maga, składniki-prawie żadne.
Zresztą:
Z tym też się zgadzam...
EDIT: Jeżeli chcesz to robić tylko dla kowali, to tym bardziej nie ma to sensu..
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Galdious dnia Pią 19:05, 25 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 19:06, 25 Kwi 2008 |
|
Btw .... sa takze takie itemy jak "quest revards" .....
Wiec .... SĄ .... legendarne przedmioty .... to ze nie sa elo fajne i nie daja .kill on sight to chyba wlasciwe :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Algaron
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 22:26, 25 Kwi 2008 |
|
Jak czytam odnoszę wrażenie, że się z pomysłem w miarę zgadzacie ale boicie się rozpstrzenienia tego typu przedmiotów. Żeby tak nie było można by moim zdaniem zrobić to w następujący sposób.
1) Jak chcemy zrobić coś niezwykłego to trzebaby to zaplanować. Nie jest tak, że kowal kuje 1000 miecz i nagle wychodzi artefakt. Potrzebny jest przygotowany plan jak go opracować. Na przykład kowal ze skilem 100 sam opracowuje projekt miecza, w swojej głowie.
2) Przydałoby się to spisać w przejrzysty sposób, więc kowal z pomysłem grzeje do skryby który to odpowiednio spisuje.
3) By stworzyć coś wyjątkowego potrzeba wyjątkowych składników i warunków. Np. b. wysoką temperaturę ognia. Alchemik/Mag dzięki swym zdolnością wytworzy odpowiednią temp. Jednak lepiej sam alchemik bo mag się przyda później.
4) Kowal kuje najlepiej jak umie według projektu w specjalnych warunkach. Najlepiej niebezpiecznych. Np. kwas który miał utwardzić ostrze wylał się na biednego rzemieśnika.
5) Oprócz kunsztu wykonania (Broń jest już teraz dość potężna.) możnaby dodać jakieś magiczne właściwości, lub jeszcze wyostrzyć. Biedny kowal zrobił już co się dało młotkiem i szlifierką. Kto może pomóc? Jakiś mag.
Czy za pomocą magii do ostrzy lub nada jakąś miła właściwość magiczną.
Na każdym etapie każda z osób musi mieć b.wysoki skill. Oraz potrzebne jest zużycie kosztownych i rzadkich surowców. (Na każdym etapie.)
Oraz podczas każdego kolejnego etapu jest ryzyko zniszczenia.
Mogłaby dojść możliwość zgonu (Patrz przykład z kwasem.)
Każda z operacji ma szanse powodzenia do 40%.
Przy takim tworzeniu taki przedmiot byłby niezwykle rzadki. Ze względu na koszt i ilość osób niezbędnych do stworzenia. Oraz ryzyka śmierci, które by odstraszyło potencjalnych twórców.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 22:47, 25 Kwi 2008 |
|
Wszystko fajnie, ale pewnego razu przyjdzie płacz, że jest za trudno albo coś tam i się ułatwi i będzie to, co jest teraz z przepisami (czyt. chyba każdy crafter ma jakiś, a niektorzy nawet po kilkanascie lub wiecej).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pią 22:57, 25 Kwi 2008 |
|
Zas z przepisami nie jest latwo poprostu sa ludzkie ktorzy calymi dniami ich szukaja :>
Jeno co do legendarnych rzeczy ..... nie widzialem jeszcze magika ktory by sie przydal :>
A podobno sa jakie elo mega wypasne magiki.
Zbroje sa do kitu .... a bronie hmmm tez do kitu :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 23:13, 25 Kwi 2008 |
|
Korg napisał: |
Zas z przepisami nie jest latwo poprostu sa ludzkie ktorzy calymi dniami ich szukaja :> |
Tak samo znajdą się osoby, które całymi dniami będą koxać legendary
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Sob 2:39, 26 Kwi 2008 |
|
Dlatego napisalem taka odpowiedz a nie inna odnosnie pierwszego posta.
Niemniej sa pewne roznice ... szukanie przepisow sprawia przyjemnosc, i mozna na tym zarobic .... np dla mnie to aktualnie jedyna rozrywka jaka pozostala bo wszelkie podziemia oklepane.
Sleczenie caly dzien nad makrem az wyskoczy legendarny przedmiot to raczej nie mozna zaliczyc do przedniej rozrywki. :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Algaron
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Sob 10:58, 26 Kwi 2008 |
|
Zasoova napisał: |
Wszystko fajnie, ale pewnego razu przyjdzie płacz, że jest za trudno albo coś tam. |
Ma być trudno . W końcu ma to być coś niezwykle rzadko wykonywalne.
Z długotrwałym planowaniem, przygotowaniem i zaangażowaniem wielu osób.
W tym co ja opisałem na każdym z 5 etapów jest conajmniej 60% szans na porażkę, więc raczej by byłoby to zjawisko niezwykle rzadkie. Także z powodu ryzyka śmierci lub gorszego. Np. mag podczas nadawania właściwości magicznych stracił zdolność używania magii, na stałe. (Który mag by coś takiego ryzykował, bez głębokiego zastanowienia?)
I czemu artefakty muszą być z zadań? Czy pierwotni kowale mieli lepszą technologie/umiejętności/technikę? A magowie potężniejsi?
Ale jeśli by się udało to przedmiot i twórca zyskaliby nieśmiertelną sławę.
Przedmiot jeśli by wyszedł zbyt mocny mógłby zostać zabrany przez ekipę. Z możliwością odzyskania, i już jest pomysł na questa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|