Autor |
Wiadomość |
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:54, 08 Sty 2009 |
|
Havok, a jaka ma byc roznica w "padaniu"??
Ja wiem, ze nie masz cyferek na talerzu i bedziesz produkowal plotki i opinie, ktorych podstawa jest wątpliwa.
Wytłumaczę nieco mechanikę (tzw mechanika dla opornych)
Niech demon zadaje dmg w przedziale 80-100
Niech postac ma 0 armora i ma 161 hp.
Majac szczescie postac wytrzyma 2 ciosy (na trzecim padnie bo 80+80+x>=hp) dla x>0
Majac pecha postac wytrzyma 1 cios....
No a teraz niech postac ma zbroje ktora neguje 30% dmg.
Majac szczescie ta postac otrzyma dmg: 56+56+56>161 (wytrzyma takze 2 ciosy)
No ale majac pecha postac otrzyma 70+70+70>161 - o kurde - zbroja zmniejszyla szanse na padniecie
No a teraz jakiegos expa zalozyla postac co neguje 50%
no to jedziemy - przy szczesciu: 40+40+40+40+x>161 (kurde, ale juz wytrzyma 4 ciosy)
no a przy pechu: 50+50+50+x<161 (no tutaj wytrzymala 3 ciosy)
przygladajac sie wynikom to zwiekszenie negacji o 20% zwiekszylo szanse przezycia prawie x2
Nie chce mi sie opisywac kolejnych sytuacji, ale sprytna osoba szybko wypatrzy co i jak, co sie oplaca, itp.
Nie rozpisuje sie nad "klasa" zbrojek czy ich armorem.
Mala ilosc testow i byście rozkminili o ile dmg neguje 1ar - przemnozyc przez posiadane ar dla danej klasy, potem dla drugiej i wykumac roznice...
No ale to bedzie interesowalo tylko "ludzi cyferki".
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:00, 08 Sty 2009 |
|
Od razu sie zaprzecie ze 1 cios to pare sekund itp.
W zabawie nie uwzgedniano flam sancta, jakis armory nekro, jakies wiezy, klatwowa bron, inne.
Ogolnie to magowi nikt nie kaze trzymac moba 80-100 dmg w lapie na klacie... od tego sa woje i inne pokemony ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pikus--
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.
|
Wysłany:
Czw 14:50, 08 Sty 2009 |
|
Dostepnosc skorek jest ok.
Narzedzia z bulka? Ktos to ma? Bo mi sie zdaje ze to kolejny item ktory jest b.b.b.ciezki do zdobycia poniewaz sa materialy kolorowe a tutaj nie wiem co ma wplyw na nagrode z bulka.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Oberdaszek
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 15:55, 08 Sty 2009 |
|
ten tez edytuje bo malo tresci.
Pikus nie przesadzaj, moim zdaniem bulki nie sa zle i mysle celowo sa jakie sa by narzedzia czy skory z bulka itp nie chodzily po 5ok
czy wystarczajaco duzo literek by nie bylo to nabijanie posta?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Oberdaszek dnia Czw 16:59, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
2Osiem
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Zakon Najemnikow
|
Wysłany:
Czw 16:15, 08 Sty 2009 |
|
Wykonales chociaz 1 bulka, ze uwazasz zeby Pikus-- przesadzal ? jezeli tak to daj konstruktywna odpowiedz.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Oberdaszek
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 16:38, 08 Sty 2009 |
|
Jest to jeden bardziej wymagajacy bulk ale co z tego?
pikus powiedzial ze nikt nie ma i pewnie nikt nie ma..
edytuje bys mial lepsze samopoczucie.
bede od dzisiaj bral przyklad z ciebie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Oberdaszek dnia Czw 16:57, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
2Osiem
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Zakon Najemnikow
|
Wysłany:
Czw 16:44, 08 Sty 2009 |
|
To z tego, ze jak udzielasz odpowiedzi to zrob to po cos wiecej niz +post
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Aiedail
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Czw 17:06, 08 Sty 2009 |
|
Pikus, trochę bulków zrobiłem, zobaczę może wiem jak dostać, wtedy się wypowiem dokładniej. Na bulki jest sposób, na prawdę można je w miarę przewidywać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pikus--
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.
|
Wysłany:
Czw 17:55, 08 Sty 2009 |
|
Krawca jest troszke gorszy. Nie wiem ktore robiles. Ale tutaj jest ograniczenie 500 itemow na raz. Sukienki czy cos ciezko szyc w sumie. Jak cos masz na temat bulkow to PW !
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 19:05, 08 Sty 2009 |
|
Coltain napisał: |
Od razu sie zaprzecie ze 1 cios to pare sekund itp.
W zabawie nie uwzgedniano flam sancta, jakis armory nekro, jakies wiezy, klatwowa bron, inne.
Ogolnie to magowi nikt nie kaze trzymac moba 80-100 dmg w lapie na klacie... od tego sa woje i inne pokemony ;p |
No dobra dzięki za rozjaśnienie tematu, może w swojej wypowiedzi tego nie uwzględniłem ale chodziło mi o padanie i dmg w PVP. Nie oczekuje że PMem będę trzymał demona na klacie.
Nie wiem w jaki sposób realizowana jest funkcja random, ale pewnie korzysta z jakiegoś rozkładu statystycznego i trafienie 4 czy 5 razy pod rząd max/min dmg nie jest pewnie możliwe (chociaż kto wie).
Rzucając czary w woja widzę wpływ "randoma" resowania itp, bo obrażenia jakie zadaje, czasy paraliżu są różne. Odczuwalnie różne. W walce mag vs woj z bronią 2h bez względu na to jaką mam zbroje dostaje podobne hity i to właśnie coś koło 4x-50, jak ma exp broń z runami pod 90.
W takim razie łącząc moje obserwacje cyferek z gry i schemat działania zbroji, który podałeś wnioskuje, że funkcja wyliczająca otrzymany dmg ma (to ofk przypuszczenie i przykład) postać :
wyznaczenie "podstawowego" dmg ->y=r(x)
gdzie x -bazowy dmg broni.
dmg jaki otrzyma atakowana postać odmg=a*y-b*y^0.5
gdzie a- zalezy od staty/skile walczących postaci, b- współczynnik negacji zbroi.
W każdym razie wygląda na to że część funkcji (odpowiadająca za wpływ skili/statów i czego_tam_jeszcze) jest dominująca w stosunku do wpływu zbroi. Ergo nawet jak się zwiększy % negacji obrażeń niewiele to zmieni.
Mam rację, czy nie mam?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Havok dnia Czw 19:25, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:37, 08 Sty 2009 |
|
nie masz....
dmg jaki otrzyma atakowana postać odmg=a*y-b*y^0.5 <- tego nie ma bo po co
ja Ci opisalem co i jak... to akurat bylo do pvm
do pvp jest to samo tyle ze nie masz 80-100 a masz dmg=f(min_dmg broni, max_dmg broni);
ten dmg na koncu jest negowany i juz (inna jest tylko droga pobrania dmg)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 20:51, 08 Sty 2009 |
|
Coltain napisał: |
nie masz....
dmg jaki otrzyma atakowana postać odmg=a*y-b*y^0.5 <- tego nie ma bo po co
ja Ci opisalem co i jak... to akurat bylo do pvm
do pvp jest to samo tyle ze nie masz 80-100 a masz dmg=f(min_dmg broni, max_dmg broni);
ten dmg na koncu jest negowany i juz (inna jest tylko droga pobrania dmg) |
Chodziło mi o przykład, czemu taka postac? Bo uwzględniała w widoczny sposób wpływ np. skili na bazowy dmg i oddzielnie wpływ zbroi.
Z tego co teraz piszesz wynika tylko że % negacji przynajmniej dla skór jest bardzo mały. Reszta przypuszczeń jak trochę potestuje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:07, 08 Sty 2009 |
|
Jest tak gdyż... ktos tak zalozyl i napisal...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 22:18, 08 Sty 2009 |
|
nieprecyzyjnie się wyraziłem, powinienem w poprzednim poście napisać :"Chodziło mi o przykład, czemu zasugerowałem taka postac?" Czyli czemu podałem ten swój przykład taki a nie inny.
Przecież to oczywiste, że skoro jakiś skrypt działa to dla tego że ktoś go kiedyś napisał przyjmując jakieś założenia
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Havok dnia Czw 22:19, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:08, 08 Sty 2009 |
|
Niestety przyzwyczailem sie wyjaśniaśniać nawet oczywiste zagadnienia...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|