Autor |
Wiadomość |
Tymmo
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 6:44, 20 Cze 2007 |
|
Na początku chciałem napisać ze kwestia grywalności postacią kowala zawsze była i jest dla mnie niezwykle istota.. Od bardzo dawna nosiłem się z zamiarem napisania takiej propozycji.
Dlaczego dopiero teraz?
Po pierwsze obecnie jestem obiektywny (nie jestem już kowalem)
Po drugie chyba pierwszy raz w historii clki ekipa w takim stopniu liczy się ze zdaniem graczy ;]
Nim napisze dokładnie, o co chodzi chciałem uświadomić cos społeczności clki.
Kowale tak jak i wszyscy inni gracze chcą w PEŁNI cieszyć się grą PVM/PVP na naszym serwerze a jeśli do tego dostarczają nam swoje wyroby to CHWAŁA IM ZA TO
Propozycja jest krótka i zawsze wywołuje sporo kontrowersji.
Proponuje by skill Arms Lore przestał być liczony do skillcapa i działać poza nim tak jak skill Stonecrafting
Wymagane do nauki tego skilla niech będzie 100BS
Postać kowala ma oczywiście zastosowanie w pvp (bron 2h) ale ambitniejsze pvm może sobie odpuścić (brak parry bądź resa)
To teraz mała lekcja historii clki (stara gwardia pamięta)
Dawno dawno temu, gdy wiedza graczy odnośnie UO była znikoma większość ludzi myślało ze jedynym sposobem na zapewnienie sobie niezbędnego wyposażenia jest posiadanie skilla BS. Tak wiec znaczna większość serwera ten skill posiadała, co sprawiło ze wartość Expa z dobrej rudy była znikoma.
W tym o to czasie powstał pomysł na ukrócenie tej patologii – wprowadzenie zapychacza (mamy do dziś)
Jak wiadomo era dinozaurów dawno minęła a przeciętny gracz zdaje sobie sprawę ze na zbroje można łatwo zarobić i ją kupić ta sytuacja ponownego miejsca mieć nie będzie.
Sprawdźmy plusy i minusy takiej zmiany
Kowal:
+ Zwiększona grywalnosc postaci (dodatkowe 100skilla)
- Pojawi się pewnie nieco więcej kowali (większa konkurencja/mniejsza wartość wyrobu)
Reszta serwera
+Większa ilość kowali /mniejsze ceny
- (Jakieś pomysły?)
Dodam jeszcze ze ta propozycja jest bezpośrednio związana z inną, którą (jeśli ta przejdzie) napisze. Propozycja ta ułatwi balans broni 1h vs 2h (ale udupi kowali w obecnej formie ArL)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Śro 6:52, 20 Cze 2007 |
|
Hmm a wiecie co? Mnie sie ta propozycja podoba. Aha, dodam jeszcze od siebie, ze w takiej sytuacji ArmsLore powinien byc mozliwy do skoxania zawsze, nie tylko dla kowala, byle by nie dawal ZADNYCH bonusow w walce. Wtedy gracz jesli przeznaczy wczesniej cenny czas na nauke tego skilla sam bedzie mogl obejrzec swoj sprzet i bedzie dokladnie wiedzial na ile jest uszkodzony (tylko tyle!).
Aha, no i w takiej sytuacji dalbym tez zaleznosc w krawiectwie i bowcraftingu od tego skilla (szansa na expa). W stolarce do zbroji tych drewnianych czy kijkow of corz tez, wszystko co sie wiaze z wyposazeniem bojowym.
Ogolnie jestem za, przy moich drobnych poprawkach.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 6:54, 20 Cze 2007 |
|
a nie wystarczy wywalic al w wymogu do bs??
a moze niech on daje bardzo maly boost, tak zeby kowal bez al robiel takiej samej jakosci itemy??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Śro 6:56, 20 Cze 2007 |
|
Niee... Bo w ten sposob Col uwalisz skill tak ze nikt z niego nie bedzie korzystal. A tak go ugrywalnisz dla wszystkich. W tej chwili zaden woj ktory nie jest kowalem nie zna sie na ekwipunku bojowym - przeciez to nonsens. Jakby zrobic tak jak mowie mysle ze byloby to calkiem logiczne.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Tymmo
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 6:56, 20 Cze 2007 |
|
AL wplywa chyba w sporym stopniu na expy (ty wiesz najlepiej)
Pomysl Xurta genialny (skill ma zastosowanie) mozna mu zwiekszyc znacznie gainy (zastosowanie znikome)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 12:48, 20 Cze 2007 |
|
Lub poprostu wprowadzic bonusy ktore sam proponowalem. Nie zmieni to w zaden sposob mechaniki a uprzyjemni gre takim postaciom. :]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Śro 13:15, 20 Cze 2007 |
|
Sal: Bonusy ktore proponowales byly za mocne. IMO to co tu piszemy jest calkiem strawne, i bedzie bardzo ok. Nie chodzi o uprzyjemnienie gry kowalowi tylko o nie utrudnianie mu jej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 13:53, 20 Cze 2007 |
|
mhm a wiesz ze na 095 bonus od lumbera wynosil 18-21% do dmg dla toporow? i kurde NIKT go nie zauwazal :]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Tymmo
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 14:07, 20 Cze 2007 |
|
Sal mozemy napychac bonusy od doslownie wszystkiego (nawet i do pogody)
Tylko po cholere jak mozna (nareszcie) zrobic z kowala grywalna postac innym sposobem?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 14:24, 20 Cze 2007 |
|
Tymmo bo osobiscie uwazam (nie zeby ten pomysl byl zly) ale uwazam, ze im wiecej "polaczen" miedzy skillowych tym wiecej mozliwosci rozwoju skilowego postaci. Zwyczajnie robi sie ciekawiej i pula szablonow sie powieksza.
A swoja droga pomysl jest ok. Poza tym bonusem do innych umiejetnosci... nie zmuszajmy ludzi do koxu tego. Natomiast to by kazdy mogl miec i sobie samemu sprawdzac bron itp. jest ok.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Śro 16:28, 20 Cze 2007 |
|
Dlaczego do bowcraftu i innych nie? Znasz sie na zbroi i orezu - potrafisz wytworzyc lepsze. Proste. Skoro potrafisz wiecej powiedziec na temat luku, to i jesli znasz tajniki jego wytwarzania to na pewno duzo latwiej wytworzyc cos lepszego.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 17:04, 20 Cze 2007 |
|
Xurt, uwazam to osobiscie za nerfa, nawet jak nie bedzie to liczone w skilcupie to i tak kazdy bedzie musial miec...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Tymmo
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 17:40, 20 Cze 2007 |
|
Sal dobrze mowi (zrobi sie kolejny focus) niech ArL bedzie takim bajerkiem do oceniania poza skillcapem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
XurtVers
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss
|
Wysłany:
Śro 20:35, 20 Cze 2007 |
|
Nieee, trza sie nieco nameczyc zeby expy ciepac... Nie moze byc za latwo. I nie kazdy. Owszem, kazdy crafter co bedzie chcial robic orez. I kazdy woj, ktory bedzie chcial potrafic stwierdzic conieco o swoim orezu (na przyklad czy to juz sie nadaje do naprawy czy jeszcze nie itp). Ale... Ale takim to wystarczy tego skilla ze 30, moze 40. Potem to juz se bedzie skakac tak od niechcenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 11:06, 21 Cze 2007 |
|
Xurt, nie oszukujmy sie, w UO to oznacza ze kazdy. ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|