Autor |
Wiadomość |
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:29, 17 Maj 2007 |
|
jak juz pisałem parę razy jestem łucznikiem. Na naszym pięknym i cudownym POL96 mamy nareszcie możliwość wyboru typu strzał (są bowiem więcej jak jedne, a i ja postulowałem aby strzały zatrute były jako osobny item - dawałoby to 4 rodzaje strzal i bełtów - zw/zw-zat/ppanc/ppanc-zat). Strzały którymi strzelamy możemy zmieniać wyłącznie kiedy kołczan jest w plecaku. No i tu jest moje pytanie:
Czy dałoby się zrobić aby do wybierania typu aktualnie używanych strzał nie potrzeba było ściągać kołczanu z pleców ?
BTW: po turnieju coś mówiono nt. tego że łucznik trafia za mało - czy coś dzieje się ku poprawie tej gestii ? (to tylko pytanie =-> nie zabieram zdania ponieważ nie jestem bezstronny)
Proszę również o zdanie - dlaczego ZA/PRZECIW
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez badgerman dnia Czw 20:11, 17 Maj 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Galdious
CLFE-Seer Team
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Czw 19:34, 17 Maj 2007 |
|
Jestem zdecydowanie ZA.
ZA, na wszystkie aspekty.
I dodajcie jeszcze jakieś nowe kusze co? :/
Pozdrawiam...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:36, 17 Maj 2007 |
|
lucznik licho strzelal i wolno bo byl w plycie
mysle nad zatruwaniem strzal (albo jakies inne cacko)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:58, 17 Maj 2007 |
|
to wolno strzelać z łuku w płycie ?
moja propozycja na zatruwanie strzał :
1. strzały zatrute (zw i ppanc) jako osobne strzały
2. zatruć strzały może poisoner (i tu tak: do zatrucia wprowadzić item miseczka na truciznę, najpierw trucizna do miseczki[co w zależności od skilla daje ilość łądunków + test czy sam sie nie zatrułem i / lub czy nie rozlałem trutki zależne od oison], potem strzały (uprzednio zrobione przez Bowcraftera) do michy [tu też test na zatrucie + czy się udało zależne od skilla poison])
3. takie strzały/bełty na zielono, i jako osobna strzała (na zasadach zgodności pierwowzoru strzały - znaczy czy pasować będzie do łuku z którego strzelamy)
4. strzelanie:
a) strzelec bez poisona - zmniejszenie szansy na zatrucie celu
b) strzelec z poisonem - test zatrucia celu zależny od Poisoning+Archery (no jakoś trza umieć przechowywać zatrutą broń a nie ją polerować suchą szmatką )
Na podobnej zasadzie można by było dodać np. strzały ogniowe [pomysł podsunięty przez Galdiousa] - tylko że zamiast testów na Poisoning byłyby na co innego (IMO - Bowcraft przy tworzeniu, Archery przy strzelaniu, strzały takie robiłby IMO tez Bowcrafter, z miseczką albo taką jak poisoner, albo jeszcze jedna miseczka. i tylko pytanie co by robiło za petrol )
Mam jeszcze do Colta pytanko - a co z naszą prośbą o kołczanie ? Bo to na serio uciążliwe jest
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:45, 17 Maj 2007 |
|
teraz nie mam czasu, w piatek mam bibe z roboty, moze w sobote popatrze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 22:01, 17 Maj 2007 |
|
To są strzały ppanc?? Podkalibrowe czy kumulacyjne sorry za offtop
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
badgerman
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:05, 17 Maj 2007 |
|
strzały przebicia, czyli przeciwpancerzowe IMO
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
brutality
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że panie władzo
|
Wysłany:
Śro 13:52, 17 Paź 2007 |
|
Badger za petrol do strzał ogniowych mogą służyć różowe potionki ^^, i to by było najlogiczniejsze rozwiązanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 15:09, 17 Paź 2007 |
|
a czemu by nie mogl strzelac w plycie?
Wystarczajacym uwaleniem tego jest zjadany przez plyte dex co spowalnia predkosc strzelania i pewnie uzaleznienie dmg. luku od dex-a.
Nauczmy sie w koncu ze nie ma sensu robic ograniczen wiekszych niz te systemowe. Plyta spowalnia ruchy ale ich nie ogranicza. WIdzialem jak kolesie biegali, skakali, robili pajacyki czy fikolki w full plytach i nie widze powodu dla ktorego by nie mogli naciagnac cienciwy i strzelic.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RazoR
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 15:19, 17 Paź 2007 |
|
Halo halo colt zatrute strzaly? i powiem teraz tak jak ty "SPECJALNE ATAKI legna w gruzach" Jak beda zatrute strzaly to ja chce zatrute katany widly i inne bronie ktore na 95 sie dalo zatruc, i zatruwanie z hita tez a nie tylko ze specjala bo luk niema specjala Infect blalb la
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:13, 17 Paź 2007 |
|
Sal: Myślę, że są dwa uzasadnienia.
Pierwsze to kanon fantasy. Zwykle, jeśli na jakimś arcie widzisz postać z łukiem, to albo jest to typowy Ranger/Rogue w skórze (nabijanej lub nie) lub wojownik w kolczudze, dla którego łuk jest bronią "wspomagającą". Jeśli już jest wojak w płycie, to co najwyżej u jego pasa wisi kusza. Efekt: nawet w UO płyciarz z łukiem to paskudny widok.
Drugie jest zdroworozsądkowe. Naciągnąć łuk w płycie, choć na pewno niezbyt wygodne, być może jest możliwe. W końcu ręka, której dłoń trzyma strzałę musi się w pełni zgiąć w łokciu. Płyta, która pozwalałaby na taką swobodę ruchów byłaby jednym wielkim słabym punktem. Nie wiem, czy zastosowanie elementu kolczugi po wewnętrznej stronie przegubu łokciowego pozwoliłoby w pełni zgiąć do wewnątrz ten staw. Z resztą pomińmy to, załóżmy, że się da, nie zostawia odsłoniętych żył i tętnic i nie ma to większego wpływu na ochronę zbroi.
Zostaje jeszcze napierśnik. Z tego co wiem, między napierśnikiem a tułowiem wojownika jest jakaś przestrzeń. W końcu głupio by było, gdyby np. płyta wgięta uderzeniem obucha uniemożliwiała właścicielowi oddychanie. Nawet nie wspomnę o broniach anty-płytowych typu nadziak. Ponieważ łucznik napinając łuk stoi z grubsza bokiem do celu, a dłoń trzymająca strzałę jest z grubsza koło brody... Odstający napierśnik pewnie by przeszkadzał cięciwie. Stąd zapewne mit, że Amazonki obcinały sobie jeden cycek.
Ponadto hełm zapewnia ograniczoną widoczność, a, zdaje się, łucznik powinien widzieć strzałę w miarę na całej jej długości, żeby móc oszacować jej nachylenie, bla bla.
Były specjalne rękawice płytowe, wręcz ułatwiające strzelanie z łuku, więc to akurat jest OK.
IMHO pierwsze uzasadnienie jest w pełni wystarczające. Płyciarz z łukiem to po prostu nieciekawy widok w świecie fantasy.
Z resztą Młocia, która swego czasu dużo się udzielała w scenie odtwarzaczy historii , nigdy w życiu nie widziała na turnieju człowieka z łukiem i w płycie. Byli w mieszanych, w kolczugach, ale nigdy w pełnych płytach...
A jeśli chodzi o ludzi robiących fikołki w "zbrojach płytowych"... W dawnych czasach nie było aluminium, a zbroje były zapewne robione dla ochrony, a nie, żeby wyglądać jak zbroja płytowa. Taka prawdziwa ważyła co najmniej 20 kilo. Te dzisiejsze z resztą pewnie są robione trochę bardziej nowocześnie, ergonomicznie, niekoniecznie w 100% zgodnie z tradycjami sprzed wieków. W końcu chodzi o to, żeby fajnie wyglądać na pokazie, a nie, żeby chodzić jak C3PO (trochę przesadzam, ale liczy się idea) i przeżyć uderzenie miecza w, w końcu wychoreografowanej, scence.
Oczywiście, zdarzają się fanatycy, którzy zrobią bardzo dużo, żeby jak najlepiej odwzorować historię. Ale podejrzewam, że więcej jest "mrokhów" , którzy chcą wyglądać fajnie i może taniej, niż gdyby mieli znaleźć kowala, który wykuje im taką "prawdziwą płytę"... Chyba wygodniej kupić taką "jak prawdziwa" na eBayu czy innym Allegro. Tym bardziej, że pewnie łatwiej się w takiej popopisywać na zlocie/turnieju/pokazie/konwencie/dzielni/Youtubie.
BTW: HOLY THREAD RESSURECTION, BATMAN!!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 17:54, 17 Paź 2007 |
|
Firek. o tym kolesiu robiacym japacyki i fikolki to akurat w normalnej plytce :] jakis tam zbrojmistrz w Londynie czy gdzies tam taki tam o.
No i to nie takie hm... full plyty panow konnych co to jak zsiadl to ciezko sie ruszac bylo, tylko takie piechociarskie
A co do luku i plyty...
Sam zauwazasz ze jakos to tam by moglo wygladac tyle ze by bylo to z duzymi utrudnieniami i... o to wlasnie chodzi nie? :]
System jest taki ze ten lucznik w plycie to miekki koles, ktory nie dosc ze bedzie slabo strzelal to jeszcze jak go woj z tym lukiem w lapie przydybie to go potnie i o co chodzi? Nie chodzi o to w zadnym rpg. by cos bylo niemozliwe a jedynie "watpliwe" badz "maloprawdopodobne" w koncu moze sie znalezc taki przekox co bedzie mial sporo tego dex-a w plytcie, walnie sobie luczek magiczny z szybszym castem by zniwelowac te minusy od plytki itp. i, dajmy na to, walnie sobie wresta. Czemu nie? Ze to kiepski widok? No bez jaj :] Ma wielkie minusy wiec powinno samo wymrzec albo koles powinien sie chwycic za kusze. (bo o wiele lepsze efekty ktos osiagnie majac pol plytowa albo kolczuge na sobie)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:02, 25 Paź 2007 |
|
Bump.
Co prawda da się zrobić na to makro w Razorku, ale oznacza to konieczność zrobienia od 1 do 4 makr przy każdej zmianie ekwipunku. Byłoby miło, gdyby możliwa była zmiana ammo w założonym na plecy kołczanie. Tym bardziej, że grafiki niektórych nakryć głowy, np. czepca skórzanego, zwyczajnie zasłaniają grafikę kołczanu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:21, 26 Paź 2007 |
|
niby dali na 097 taka mozliwosc (bo to nie chodzi o to ze ja wam nie daje - core nie pozwala) ale bylo to popsute
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Pią 9:16, 26 Paź 2007 |
|
hm tymczasowo chyba latwiej napisac te makra dla lucznika poprostu...
2 makra:
1 na pp
2 na zwykle
i podpiac po kazde zarowno belty jak i strzaly
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|