Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Jakość przedmiotów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Może być?

Tak
65%
 65%  [ 13 ]
Nie
25%
 25%  [ 5 ]
No jak się nie podoba, to róbcie jak chcecie
5%
 5%  [ 1 ]
Ogólnie się zgadzam, ale... (tu swoje ale)
5%
 5%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 20


Autor Wiadomość
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pon 0:04, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Poruszyłem ten temat w bugach, ale nikt albo nie zauważył, albo nie chciał zauważyć...
Otóż, uważam, że jest to trochę przegięte. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie to działa, ale...
Moja postać ma 100% stolarki (i sporo expa), kupiłem sobie narzędzia dla stolarza u NPC'a i chciałem sobie zrobić kilka rzeczy by móc grać. Rozumiem, narzędzia nie były dobrej, ani tym bardziej wyjątkowej jakości, ale bez przesady... Nie zrobiłem niczego o lepszej jakości niż: normalna... (a babrałem się trochę z tym).
Uzależnienie tego od jakości narzędzi fakt, jest potrzebne, ale proponuje uzależnić to też (w większej mierze) od skila...
Powiedzmy: -jeśli masz te 50% skila to szansa na przedmiot o dobrej jakości jest nie za duża, dajmy na to, że 30%*...
-jeśli zaś masz 100% to szansa, że ci wyjdzie przedmiot normalnej jakości jest minimalna. Nie wiem... do 5%*.
Czyli np. Mam normalne narzędzia i 100% skila, to moje szanse na przedmiot o minimum dobrej jakości wynoszą 80%*. Mam narzędzia dobrej jakości to 95%*. Wyjątkowej: 100%*

Gram sobie jakimś tam cieślą, to moje szanse na wykonanie dobrej jakości (i lepszej) przedmiotów przedstawiają się tak:
.................................Skil:....30%................70%...............100%
Jakość narzędzi: normalna..10%*...............30%*..............80%*
.........................dobra..........20%*...............35%*..............95%*
.........................wyjątek.......30%*...............40%*............ 100%*

(* -wartości przykładowe)

Pozdrawiam...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Galdious dnia Pon 0:06, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Havok



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 0:30, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Nie kumam przy 100% skila chcesz trzaskać same wyjatki??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pon 0:32, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Same dobrej jakości.. zresztą nie koniecznie same...
Wszystko jest uwzględnione na dobra jakość, ale przecież istnieje możliwość, że wyjdzie wyjątek...


(Skile brane nie uwzględniając expa [3exp=1%skila] wtedy było by za łatwo jeszcze)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Galdious dnia Pon 0:33, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:58, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Rozumiem, że to wysokości procentowe ale nigdy nie powinno być 100% szansy na przedmiot o dobrej jakości. Maks powinno to być jakieś 80 czy 90 % ale nigdy 100. Takie moje drobne ale (sam mam trochę stolarki) Rozumiem, że ktoś ma GM w stolarce ale nawet wtedy powinna być szansa na pecha.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:03, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Ty dokladnie powiedz co trzaskales, moze ta rzecz nie da sie zrobic dobrej jakosci

po drugie: wiem, ze kazdy chcialby robic najlepsze... jednakze uwazam ze 30% na dobrej jakosci to nie jest malo i przypuszczam, ze tak zostanie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coltain dnia Pon 1:05, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pon 1:06, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Coltain - Zbroje drewniane.

Skreczi - nie patrz na wartości skilowe, to są tylko przykłady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Salomon



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 7:28, 31 Gru 2007 Powrót do góry

... Pomijamy fakt ze przedmioty niszcza sie w zastraszajacym tempie i ze mamy ciagle niski online, oraz ze w pvm potrzeba jednak zdatnych pancerzy a przy stanie gospodarki takim jaki jest teraz znalezienie paru konkurencyjnych crafterow - dla wyposrodkowania cen, graniczy z niemozliwoscia.
Chyba ze ta zmiana ma na celu przypakowanie noobow i jest dalsza czescia polityki pro noob. By poczatkujacy crafter nie odbiegal zbytnio od mistrza, oraz by kazdego nooba bylo stac na przecietny stuff (nie podpisany)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
voult



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:37, 31 Gru 2007 Powrót do góry

[x] Przeciw!

Nie kumam tej tabelki:

Galdious napisał:

.................................Skil:....30%................70%...............100%
Jakość narzędzi: normalna..10%*...............30%*..............80%*
.........................dobra..........20%*...............35%*..............95%*
.........................wyjątek.......30%*...............40%*............ 100%*


Wynika z niej, że łatwiej zrobić expa niż normalny.
Exp ma być czymś czym można się pochwalić, a nie czymś jak na 95 - must have, bo nie było bez tego gry (pomijam hard cory w stylu exp podpisana smosza z teathrytu - ci co mają pamiętać to pamietają gdzie stał sprzedawca w takowej; inna rzecz, odnośnie must have exp, podp., że jeżeli szedłeś bić mobki z kataną z żelaza to dostawałeś blok/jail/-pd za "koxanie z za słabą bronią").

Pozdro szejset crafterzy, ja proponuje delikatnie zwiększyć szanse, ale bez takiego hc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:42, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Colt myślę, że nie każdy chciałby robić najlepsze, tylko komfortowo robić dobre. Wink

Przynajmniej zmiana nie dotknęła kowali, którym chyba najtrudniej jest zdobyć budulec do wyprodukowania porządnej zbroi.

Stolarz ma o tyle lekko, że prosi drwala, żeby ten wyciął mu 5k wierzby, a po, powiedzmy, godzinie drwal wraca z tą wierzbą. Podobnie Majsterkowicz raczej nigdy nie będzie miał problemów ze zdobyciem żelaza. Pod tym względem jestem w stanie zrozumieć zmianę.

Z drugiej strony nie-kowale są stratni o tyle, że tracą kilka razy więcej czasu, niż kowal, jeśli chcą wyprodukować porządny sprzęt. Ponadto Bowcrafter, którego tez dotknęła zmiana, potrzebuje zużyć spore ilości ścięgien, by zrobić dobry łuk. A o dużą ilość ścięgien nie tak łatwo, jak o dużą ilość żelaza czy drewna. Tak samo wiele narzędzi Tinkera da się (i chyba daje to jakieś bonusy?) robić z lepszej rudy i tutaj ta profesja jest poszkodowana względem kowala. Pół biedy, gdyby Tinker mógł topić niesatysfakcjonujące itemy, ale na dzień dzisiejszy nie ma takiej opcji.

edit: v_for_vendetta - przeczytaj posty poniżej tego pierwszego plz. Galdious wyjaśnił, że wartości pól to szansa na wykonanie podpisanego (dobrej jakości) przedmiotu. Wiersze przedstawiają jakość narzędzia, kolumny poziom skilla. Proste? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Pon 10:45, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
voult



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:19, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Fir, zbyt dosłownie wziałeś moje "nie rozumiem tabelki", weź to kontekstowo: nie rozumiem tabelki, bo... wedle niej crafterowi łatwiej będzie zrobić expa niż normalny, co jest bzdurą, bo ogólnie nikt nie trzyma skilla (poza paroma mniej ważnymi) na powiedzmy 80 żeby nie móc korzystać z pełni jego dobrodziejstw i każdy ma go na 100 (+exp skillowy)... i prędzej czy później będzie jak na 95... "nie chce zwykłego, robisz exp, albo pałuj się noobie" (i frag Twisted Evil ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:13, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Napisałeś, że łatwiej zrobić expa niż normalny, a Galdious prawi o podpisanych, nie expowych. Smile

Do niedawna było tak, że po osiągnięciu jakiegoś pułapu rzemieślnik różne przedmioty robił zawsze dobrej jakości. Po prostu dobry fachowiec nie zrobi dziadowskiej, rozlatującej się tandety. Very Happy Po prostu ma "fach w ręku" i już. Tak było od dawna i jakoś nikt nie narzekał. Smile

Nooby mogą być konkurencyjne o tyle, że chyba podpisany item jest równy innemu podpisanemu itemowi nawet jeśli zrobiły je osoby z różnymi poziomami skilla. Jeśli tak nie jest, to chyba powinno się zmienić. Smile Innymi słowy kowal z 8x/8x skilla może kuć broń, ringi i kolczugi, bo wychodzą mu często/zawsze podpisy, ale płytówki musi już zostawić kowalowi z 100/100 lub więcej. Nie wiem, czy tak jest teraz... Smile

Co ciekawe zdaje się, że expy wychodzą tak samo dobrze jak dawniej. Smile Przynajmniej będzie dalej tak, że exp będzie sporym wydatkiem a nie tak, że będzie OMFG rare artefaktem wychodzącym raz na 10,000 prób. Smile`


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
voult



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:56, 31 Gru 2007 Powrót do góry

@Fir, gadka z tobą jest jak bicie głową w ściane (to taka metafora), pokaż mi gdzie Galdious napisał o podpisanych przedmiotach, a gdzie wyraźnie NIE o exp (to taki skrót od angielskiego słowa - exceptional - wyjątkowy). Może zacznij czytać ze zrozumieniem, a nie z wydawniem misiów (czytaj: "wydaje mi się" - dodaje, bo możesz nie zrozumieć o co mi chodzi), czy też czytania po tzw. łebkach.
Jego (Galdiousa) post jest wyraźnie o tym jakiej jakości przedmioty życzyłby sobie żeby częściej wydziły, jak również o tym jakiej w ogóle są - normalnej, dobrej, czy też wyjątkowej. Do tego właśnie ja się przyczepiam, że tak to nazwę, bo nie podoba mi się to i obawiam się, że zmieniając zazbytnio mechanikę gry (w zakresie szansy powstawania przedmiotów wyjątkowych) dojdzie do sytuacji, że będą jedynie dostępne na rynku (gry) przedmioty wyjątkowe, a każde inne nie będą miała prawa istnieć, bo będą zbędnym elementem zapychającym pamięć RAM serwera.
Odnośnie tego, że specjalista ma fach w ręku, pokaż mi takiego, który czegoś nie spierdolił i nie miał problemu z poprawkami, bo klient się awanturował - chyba każdy miał taką sytuację, więc argument, że ultimowy crafter (wytwórca, rzemieślnik) za każdym razem powinien tworzyć wyjątkowy przedmiot jest bzdurą.

Ps. po prostu denerwujesz mnie, bo co czytam twoje posty i nie pierwszy raz widze, że masz jakiś dziwny problem z chwytaniem za słowa, chcesz nas uczyć logiki (z punktu widzenia metodologii)? zacznij od siebie - patrz twój błąd czytania po tzw. łebkach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voult dnia Pon 12:57, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pon 13:22, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Ech.. v_for_vendetta - Firek ma racje, nie zrozumiałeś tabelki ani trochę... zresztą chyba nie tylko tabelki.
Wszystko zrobione jest pod jakości: dobre i normalna, ale jeśli coś się mieści w tej jakości dobrej, to oczywistym jest to, że może wyjść ci jeszcze wyjątek (np. jeśli zrobisz podpis to masz tam.. 5%* szans na to, że to jednak będzie exp).
Nie jestem, aż (podkreślam "aż") taki głupi by crafter z 100% skila robił same expy - przecież to tak rozwali grę, że ... no właśnie. Chodzi o to by robił (prawie, powiedzmy 90%*) same przedmioty o jakości dobrej.

(* - i znów wartości przykładowe)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
voult



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:04, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Dobra, po rozmowie na prv z Galdiousem już wiem ocb. Chodzi mu o poprawienie szansy na wykonywanie przedmiotów w jakości "dobrej" i do tego też jego powyższa tabelka się odnosi, nie koniecznie zaś poprawa miała by się odnosić do wyjątkowych.

Za taką poprawką "dobrej" jakości byłbym za, bo to by było w porządku, zwłaszcza jakby się odnosiło do wykonywania narzędzi.

@Fir, czasem mnie denerwujesz i też przepraszam za zbyt ostry wjazd, mam nadzieje, że będzie bez napinek więcej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:41, 31 Gru 2007 Powrót do góry

znaczy 3x % szans to malo???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)