|
|
Autor |
Wiadomość |
Eldaren
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
|
Wysłany:
Wto 23:57, 29 Wrz 2009 |
|
Jestem młodym graczem na cl4, gram ze 2 tygodnie. Dużo ciekawych rzeczy zostało wprowadzonych od czasów cl3. Większość jest bardzo fajna, mam jednak kilka zastrzeżeń. Pewne rzeczy zamiast urozmaicać grę, czynią ją bezbarwną.
Stąd kilka moich propozycji. Mianowicie:
1. Spowolnić wszystkie gainy o jakieś 50%, niektóre bardziej (np, anatomia)
2. Zmienić proporcje gainow str/dex/int - więcej z rzemiosł, mniej z walki
3. Wprowadzić stałe niszczenie zbroi/broni - staf niszczeje wolniej, za to nie można go naprawić na maxa. Maksimum zepsucia zbroi to -30% armora. Czyli do 70% zawsze mozna naprawić. Analogicznie broń.
4. Zmniejszyć ilość ziółek w lootach
5. Zmienić proporcje złota w lootach - mniej złota ze slabych stworków, więcej z mocnych.
6. Wprowadzić niszczenie domków. Nie ma sensu żeby stały domy widmo i kupcy widmo graczy którzy sobie darowali grę. Tylko zajmują dobre lokalizacje aktywnym graczom.
Zmiany mają na celu głównie pobudzenie rzemiosła: drwale, gornicy, kowale, zielarze. Spowolnienie gainów sprzyja różnorodności postaci, postacie są bardziej unikalne, bo zwykle się wybiera jedną drogę i ją rozwija wtedy. Zaś przy szybkich gainach, możemy szybko zmieniać profesje i każdy może być każdym, postacie robią się bezbarwne.
Również szybkie gainy zabijają craftowanie. Po co szukać craftera, jak można opuścić bojówki, narobić stafu, zrobić bojowki i jazda.
Punkt 5 ma sprawić, żeby troche lepszym postaciom opłacało się bić trochę lepsze potwory, żeby miejsca dla noobków były rzeczywiście dla noobków. To absurd że na bagienku Trin zarabia się lepiej niż w większości miejsc
No chyba, tyle. Czekam na ciepłe komentarze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bilbur89
CLFE-Seer Team
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie;)
|
Wysłany:
Śro 5:44, 30 Wrz 2009 |
|
1. Jak najbardziej na tak;)
2. Jak najbardziej na tak, chociaz jestem wojownik:)
3. Hmm tu bym zrobil troche inaczej ale nie wiem jak;) Na nie.
4. Za, obecnie nie ma zielarzy prawie bo ziolek jest bd w moobach, tylko moze byc problem jak zielarzy sie nie wylegnie wiecej to znowu beda braki ziol;) Moze tak ulepszyc jakos zielarstwo?
5. O tak:)
6. Nie, jak ktos przestaje grac to i tak moze zamrozic konto i tym samym dom by nie niszczał, tak by to musialo wygladac;)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bilbur89 dnia Śro 5:47, 30 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Śro 8:36, 30 Wrz 2009 |
|
Szczerze mówiąc, to ja trochę podpuszczałem z tym forum wczoraj
Niemniej skoro napisałeś, to dorzucę swoje trzy grosze:
Oto przemówił głos doświadczonego gracza CL - widział CL3, widzi CL4. Ja nie jestem zbytnim zwolennikiem utrudniania teraz, skoro czasy dla CL są raczej trudne, niemniej chciałem zwrócić uwagę na to, że nie jest tak jak się niektórym wydaje, że gainy są za wolne, wszystkiego jest za mało, gra się za trudno. To nie jest pierwszy sygnał od gracza, który już trochę czasu z nami jest, więcej osób mówiło mi, że kiedyś było gorzej, że kiedyś także nową postacią zaczynało się grę trudniej.
Niektórym być może trudność sprawia dowiedzenie się jak obecnie działają niektóre zmienione rzeczy, ale samo ich działanie nie stawia poprzeczki wcale zbyt wysoko.
Jakieś zmiany z pewnością będą następowały, nad każdym z tych punktów pewnie jakoś się zastanowimy, chociaż podejrzewam, że niektóre zostaną pominięte (przynajmniej w obecnej sytuacji CLki)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Śro 8:37, 30 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Eldaren
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
|
Wysłany:
Śro 9:00, 30 Wrz 2009 |
|
Fir napisał: |
Szczerze mówiąc, to ja trochę podpuszczałem z tym forum wczoraj
|
I tak bym to napisał, bo leżało mi to na sercu, patrząc na obecny system i ilość online. A ty tylko przyspieszyłeś bieg wydarzeń
W każdym razie dobrze widać, że szybkie gainy wcale nie powodują że gra więcej osób.
edit. Acha no i to może truizm, ale nie zawsze to czego chce większość jest słuszna.
Przekonujemy się o tym zwykle w Polsce co 4 lata
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Eldaren dnia Śro 9:02, 30 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
cienki90
CLFE-Seer Team
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 9:08, 30 Wrz 2009 |
|
i codziennie na cl..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Śro 10:17, 30 Wrz 2009 |
|
A jak mówię, że ankieta na forum to jest przejaw demokracji i powinno się ją traktować jako działanie na szkodę shardu, to mi nie wierzą
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raw
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Śro 13:59, 30 Wrz 2009 |
|
Hmm
Z mojego punktu widzenia wyglada to zupełnie inaczej. To nie mały online a właśnie takei tematy zniechecaja graczy^^ Ale mniejsza z tym...
1: Mi to wsio rybka. Takim podejściem utrudnisz gre postacią ktore zaczynaja. Nie spotkałem się jeszcze z żonglerką skillami.
2: Z tym się akurat zgodze.
3: Nie ma problemu, ale jesli chcesz tej zmiany skoxaj kowala/stolarza/krawca i napierdzielaj co tydzień każdemu nowy stuff. W obecnym stnie gospodarki jest to awykonalne.
4: Rozumiem że punkt ten ma się o braku zielarzy an serwie. Więc ja Ci powiem iż masz gwarant że obsypie Cie złotem jak bedziesz dla mnie kopać ziolka^^
5: szczuroczłek 150gp,zmij cienia 3k,Demon 11500k Jak na moje oko proporcja jest dobra;)
6: Starzy gracze ktorzy nie maja czasu na gre/graja na innych serwach też maja szanse wrocić. Jeśli nie będą mieli do czego wracać... raczej nie napedzi to online:)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zorgan
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Śro 15:07, 30 Wrz 2009 |
|
z tym gainem skili to chyba joke czy mi się zdaje ?
jesli chcecie zwiększyć online to na pewno tym pkt przyciągnie się graczy mhmmmm.
Co do statow powinny rosnąc tak samo na walce jak i na rzemiośle
Ogólnie kiedyś było fakt trudniej ale Ultima Online w 2009 roku to juz nie ta sama Ultima Online która tak nas jarala 6 lat temu. Zrozumcie to ze ta gra lata świetności ma już za sobą i uwalanie tak gry wedle mnie tylko odepchnie a nie przyciągnie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Śro 15:28, 30 Wrz 2009 |
|
Ale nikt jeszcze niczego nie uwala
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qler
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów
|
Wysłany:
Śro 16:58, 30 Wrz 2009 |
|
Coz, wedlug mnie teraz jest o wiele latwiej nowym postaciom niz ponad 1.5 roku temu jak ja zaczynalem.
Wiem to, poniewaz sam sobie zalozylem druga postac i zaczynam od 0.
Staty rosna z poczatku szybko, raz dwa mozna miec postac ktora da sie grac. Skille tez rosna dosc szybko, zwlaszcza bojowe. Problem natomiast stanowi to, ze ciezko jest czasem znalesc na sprzedaz dana rzecz. Przykladowo szukalem ostatnio kogos kto moglby wykonc mi zbroje skorzana... nie znalazlem i z musu kupilem od kupca, nie koniecznie taka jak mi odpowiadala. Jak dla mnie start postaci jest dobry, do tego auto account. To moze przyciagnac graczy.
A co do zielarzy... mysle ze jak bys popytal w grze, to sam znam 3 zielarzy, w tym jedna mloda postac, ktora zielarke koksa.
Ja na przyklad na "[sz] kowala" w grze czy na ircu nie odpowiadam, choc moja podstawoa postac jest kowalem. Ale jak kto w grze zapyta, to nie ma sprawy.
Co do propozycji. Opcja 3 jest ok, opcja 6 delikatnie zmodyfikowana tez, ale pozostale nie szczegolnie. Dlaczego? Starczy spojzec na online i rok produkcji gry. Jest wiele nowych MMO, ktore przyciagaja. Choc ja bym UO nie zamienil na zadna inna, choc w kilka gralem. Grywalnosc UO jest nieporownywalna.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Eldaren
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
|
Wysłany:
Śro 23:39, 30 Wrz 2009 |
|
Raw napisał: |
5: szczuroczłek 150gp,zmij cienia 3k,Demon 11500k Jak na moje oko proporcja jest dobra;) |
Cóż, akurat wyłuskałeś widocznie 3 stworki które wypluwają kasy adekwatnie do trudności ubicia.
Jednak porównaj sobie ilość złota stworków takich jak: bezglowy/jaszczurolak/szczurolak/ork z takimi jak hydra/wiekszy drake/ zywiolak krwi
Ta pierwsza grupka: kazdy na 1 cios dobra bronia i daja po jakies 100 gp. Ta druga grupka to stwory którym trzeba już chwilkę dluzsza poświęcić a wypada z nich tak z 500-800 gp. Jak mam bić hydre 5 min, to wolę nabić w tym czasie 30 jaszczuroludzi i zysk jest znacznie większy.
Ty podałeś konkretne opłacalne przypadki, ale chyba przyznasz że większość mocnych stworów jest nieoplacalna pod wzgledem lootu.
Zorgan napisał: |
Ogólnie kiedyś było fakt trudniej ale Ultima Online w 2009 roku to juz nie ta sama Ultima Online która tak nas jarala 6 lat temu. Zrozumcie to ze ta gra lata świetności ma już za sobą i uwalanie tak gry wedle mnie tylko odepchnie a nie przyciągnie |
Hmm, mi się wydaje że ultima jest jednak bardziej atrakcyjna przy wolnym tempie rozwoju postaci. Wcale nie traktowałbym tego jako uwalanie. Hmm, powiadasz że lata świetności ma już za sobą. Może, ale jak zerknąłem na CL:R czy DM to jednak gra tam trochę ludzi. Myślę że jeszcze kilka innych serwow tez ma swoją spoleczność.
Szczerze mowiac nie orientuję się zbytnio jak tam rosną gainy, może są rzeczywiście ultraszybkie i to tylu graczy przyciąga. Ale wątpie.
Jeszcze na cl3 ludzie strasznie narzekali że bardzo wolno wszystko rośnie i ten serwer to jedna wielka koksownia a polowa onlinu kopie siłę. Ok może rósł wtedy trochę za wolno, ale to było dla wielu wyzwaniem. Było wtedy takie coś jak skile elitarne (np.taming,nekro) których prawie nikt na serwie nie miał na 100. Za to dawały sporo powera i radochy z gry ludziom.
Ludzie narzekali strasznie, ale nawet w czasach kryzysu online był pow 30.
Jedyne co by teraz bolało w spowolnieniu gainów to to że starzy gracze sobie porobili stat i skillcapy a młodzi by mięli pod górkę. Tu mi się nasuwa już tylko jedno sprawiedliwe rozwiązanie... ale na to juz nikt nie pójdzie, tylko bym wiadro pomyi na głowę dostał
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Czw 6:58, 01 Paź 2009 |
|
Skasowac postacie, jeeeee!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pavlp
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suszec
|
Wysłany:
Czw 8:19, 01 Paź 2009 |
|
Dorzucę swoje zdanie:
ad. 1. Spowolnic gainy, ale o np. 20%, może tą anatomię o 50%.
ad. 2. Tyle samo z walki co w rzemiośle, może nieco więcej w rzemiośle, np. o 10% więcej, ponieważ w rzemiośle trzeba mieć surowce do pracy, w walce - też, lecz się dużo mniej zużywają.
ad. 3. Za, NPC będą mieli więcej zbytu (gracze też). Jest temat o tym (nie pamiętam gdzie).
ad. 4. Za, (mam zielarstwo ) npc mają dosyć (mistas+trinsic+lupis = 240 ziółek z każdego rodzaju, za około 10k, mogę się mylić).
ad. 5. Więcej złota w lootach mobków czarujących, zwłaszcza leczących się, a tym samym mniej ziół u nich (przynamniej tych dla maga). Leczenie u mobków znacznie wydłuża walkę z nimi, dla wojów (nie wiem jak dla magów).
ad. 6. Dla skasowanych kont usunąć domki starczy, niektórzy wracają, np. po miesiącu delegacji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Deathtime
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Piekary
|
Wysłany:
Czw 13:58, 01 Paź 2009 |
|
Fir podpalil kolege widze i sie ostro napalil. Z motyka na slonce. Online spadnie i nic wiecej.
Napewno komus sie bedzie chcialo chodzic na wyprawy tylko po to zeby zwrocic jej koszty. I napewno kupimy nowa zbroje czy cos w tym stylu przy obecnym stanie krafterow.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Czw 15:31, 01 Paź 2009 |
|
Oho, a eMx wytrzelil ze swoja madroscia, na nastepna lekcje sprawdz w slowniku slowa:
- zart
- ironia
oraz
- propozycja
- decyzja
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |