Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Gainy statów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Zgadzasz się z propozycją zawartą w poście?

Zgadzam się
26%
 26%  [ 6 ]
Zgadzam się, ale mam zastrzeżenia (napisz)
8%
 8%  [ 2 ]
Nie zgadzam się co uzasadniam w poście poniżej
65%
 65%  [ 15 ]
Wszystkich Głosów : 23


Autor Wiadomość
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:52, 20 Paź 2007 Powrót do góry

Witam,

Niedawno wróciłem do CLki po dłuższej przerwie i zauważyłem, że staty dziwnie wolno rosną. Gdy kiedyś tutaj grałem to pamiętam, że gainy były częstsze niż teraz (po całym popołudniu zbierania ziół, a wcześniej po całym popołudniu evalintowania nie maiłem nawet jednego gaina DEXa czy INTa). Jest to dosyć dziwne bo zniechęca dosyć do tej gry nowych graczy. Nie można by tego przyspieszyć do powiedzmy 40 czy 60 na statach? Nie mówię zaraz, by nowi gracze po 1h to osiągali, ale powiedzmy po 2 tygodniach nie-hardcorowej gry? Ta gra nie robi się młodsza i raczej powinno się zachęcać niż zniechęcać - w końcu to gra, a nie praca. Nie można przecież przez parę miesięcy tylko siedzieć w banku i opowiadać o czasach "przed przybyciem do tej krainy". przecież UO to nie graficzny chatroom.

Zaraz zapewne rozpoczną się krzyki o "biegających n00bach z mega powernymi postaciami skupiającymi się na grindowaniu". Nie sądzę by do tego doszło - tacy gracze przecież mają MU, Diablo i inne tego typu gierki serwujące im ładniej i smaczniej to, czego szukają w grach. Ultima jest chyba ostatnim prawdziwym (mmo)RPG. Tymczasem nowi gracze nie mogą chodzić na wyprawy z przyjaciółmi, którzy próbują ich wciągnąć gdyż najzwyczajniej w świecie mają za słabe postacie. Z kolei starzy gracie z mocniejszymi postaciami nie będą chcieli chodzić ze swoimi kuplami na ogromne szczury czy niedźwiedzie. Nie będzie ich też bawiło opiekowanie się "kulą u nogi" na ich wyprawach - w najlepszym przypadku zacznie ich to nudzić po drugiej czy trzeciej takiej sytuacji.

Ułatwmy grę początkującym - dwa tygodnie starczą by sprawdzić, czy się nadają a ci co się nie wykruszą będą wartościowym nabytkiem dla shardu.

Bardzo też proszę aby posty w tym temacie nie ograniczały się do "nie bo nie bo tak jest źle" i były prawdziwymi odpowiedziami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:06, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Jasne, że za.

UO to nie praca - grywalna postać, umożliwiająca przyjemną grę z innymi, powinna być dostępna możliwie szybko i "bezstresowo". Dopiero na wyższych progach statów powinna być możliwość przepychania się na długość e-przyrodzeń swoich postaci. Razz Że "ja mam 78 siłki, a ty tylko 77 ahuehuehue". Razz Oczywiście, jeśli ktoś odczuwa taką potrzebę czy wręcz "mieć więcej niż inni" to główny/jedyny czynnik motywujący go/ją do gry. Smile

Jeśli komuś przeszkadza, że musiał(a) koksać miesiącami, żeby mieć grywalną postać, a inni dostaną takie prawie na talerzu, to już ich problem. Niedorzeczne jest, że jakiś gracz jest "skazany na bycie znacznie gorszym" tylko dlatego, że o Ultimie Online, lub tym shardzie, dowiedział/zainteresował się później, niż ktoś, kto tu już jest od dawna. Ile razy ktoś z Was próbował kogoś namówić do gry w UO, po czym następnego dnia Wasza "ofiara" popukała się po głowie, bo trzeba mieć coś nie tak z mózgiem, żeby chciało się "pracować"* miesiącami, by z Wami grać? Smile

Jeśli komuś z kolei przeszkadza, że miałoby to spowodować wysyp postaci PvP mimo, że nie musieli koksać... Cóż, jeśli ktoś chce grać PvP, to będzie grał PvP czy będzie musiał koksać miesiącami, czy 2 tygodnie na spokojnie. Rozważamy tu normalnych graczy, którzy chcą grać for fun. Smile Z resztą, w PvP chyba im więcej przeciwników tym lepiej, prawda (zakładam, że jeśli przybędzie postaci PvP, to na obu frontach).

"Bardzo szybkie gainy dla młodych postaci" to super slogan reklamowy dla bannerka CL4.


* - Z tego co rozumiem, na CL4 istnieje dziwna mutacja systemu "Guarranteed Gain System" z OSI, więc może słowo "czekać" pasowałoby lepiej, niż "pracować"? Oczywiście, jeśli szybszy przyrost statów na "koksaniu" jest "zablokowany" również dla nowszych postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ashantiel
CLFE-Seer Team


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Nie 1:55, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Panowie, idziecie na łatwizne, chcecie jak najszybciej mieć skoksane postacie, to nie Quake III Arena, co powtarzam od kilku tygodni. Jestem przeciwny takim szybkim gainom, czemu? Otóż:
-grając przez 2 tygodnie, mam tyle stata ile gracze kilkuletni, frajda? Nie, dziecinada.
-Jesteście za młodzi na tym shardzie, żeby wiedzieć jedno: Gain stata daje taką niesamowitą radość, że chce sie śpiewać z tej okazji.
-znam ponad tuzin ludzi, którzy nie mają skoksanych postaci, a chodzą na trudne mooby, często ze mną. Ci ludzie potrafią tak grać, żeby nie ginąć co chwila, mimo że ich skill często daje wieeele do życzenia, a staty są na poziomie początkowym.
-to nie jest shard, na którym chodzi o koks postaci, ale shard na którym gra się yRPyGy, jak ktoś lubi koks, zapraszam na XX shard (ocenzurowane przez użytkownika ;] )
-to nie praca, a staty tu rosną od używania skilla, a nie od siedzenia na afk, (gwoli ścisłości)
-cytat: "Niedorzeczne jest, że jakiś gracz jest "skazany na bycie znacznie gorszym" tylko dlatego, że o Ultimie Online, lub tym shardzie, dowiedział/zainteresował się później, niż ktoś, kto tu już jest od dawna." -hmm, czyli niedorzeczne jest to, że moja siostra jest młodsza, bo to ja sie pierwszy urodziłem? N/C.
-Kilka argumentów wyżej jest o słabych, ale umiejących grać, osobach. Powiem tyle, te osoby często lepiej grają niż "megakoksy", trzeba tylko umieć grać, a nie płakać na forum, że staty, czy skile za wolno rosną. Może od raz w prezencie, młodzi gracze będą dostawać postacie ze skilami i statami na maxa, żeby "nie byli znacznie gorsi", tak dla lepszej promocji shardu? To nie Quak... a, mówiłem to już? A więc wiadomo.
Pewnie jako jedyny sie tu wypowiem, bo starsi i mądrzejsi ode mnie gracze, nie mają już siły na takich jak Wy (z całym szacunkiem) płaczących.
Chcesz być lepszy? Ćwicz, trenuj, ucz sie, tak jak w życiu, chcesz być mistrzem w karate, to ćwiczysz, chcesz być mistrzem w malarstwie, to ćwiczysz, itp. itd. i w kółeczko...


"Bardzo szybkie gainy dla młodych postaci- przyjdź, pograj miesiąc i Ci sie znudzi, bo nie będziesz już miał co osiągać..." - tak by wygądał slogan CL4
(pozwoliłem sobie przerobić, mam nadzieje Firek, że nie masz mi tego za złe)

Szczerze pozdrawiam i życze jak najszybszego koksu ;]
Ashantiel


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Silvestris



Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:21, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Nie, bo np ty swsoja 2 dniowa postacia bedziesz kladl dwuletnie.
To po co ja moja postac koxalem pare z dobry rok zeby jakis nowy gracz przyszedl w dwa dni zrobil se staty i juz prawdopodobnie pk'wal wszystko co sie da:P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coltain
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:52, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Nie jest to kwestia zabijania pvp postaci wieloletnich, nie jest to kwestia ogromnej roznicy miedzy stara postacia a nowa...

Takich rzeczy nie ma. Widzialem noobki jak manewrowaly demony itp...

Przytocze to co juz mowilem. Lepiej gainuja skile wymagajace przedmoitu niz takie, ktore pozyskuja przedmioty (np gornik czy zielarz)

Ja na brak gainow nie narzekam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Saloth
CLFE-Seer Team


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 8:23, 21 Paź 2007 Powrót do góry

przeciw. imo gainy sa dobra. Nawet na poziomie 7x, 8x.

Zreszta, to byla jedna z pierwszych zmian jakie zrobilo cl:r?
Tak sie zawsze zaczyna, tu zwiekszymy gainy o 20%, tam o 60%, potem mulowanie i boom, nie ma serwera


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
krell



Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 8:27, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Ja także.
Każdy z nas chciałby mięc lepszą postać niż ma obecnie-nawet gracz z wieloletnim często doświadczeniem.

System przyrostu statystyk (używanie skila gainującego satystykę oraz blokada na zbyt częsty stat upy) i skili (w tym wprowadzony exp.) jest dobrym, motywujacym do gry systemem.

Co tu zmieniać...? Nic. Treba wziąść sie do roboty!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:31, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Nie będę uzasadniał zbyt głęboko - większość opisali już przedmówcy. Staty skaczą sobie co jakiś czas i jest OK. Mówie tu zarówno o woju jak i crafterze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kosturek



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 9:11, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bern



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 179 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 9:42, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Jak dostane gain inta to powiem czy jest ok - narazie wstrzymuje sie od glosowania.
Choc lol kuwa str up byl na dosc wysokim poziomie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
drako



Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 9:47, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Wogole te dwa pierwsze posty sa tak dyskredytujace ze szkoda gadac. Pograli tacy pol dnia i juz chcieli miec gainy. Ja swego czasu narzekalem ze mam gaina str raz na dwa miesiace! A wy o pare godzin gry robicie wielkie halo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:30, 21 Paź 2007 Powrót do góry

dla ścisłości - z tego co wiem to Firek gra już ładnych parę lat (co najmniej 6 bo miał jaila by zdać maturę). Ma silną postać - to on mnie zachęcił bym spróbował. Trudno więc powiedzieć, że jest płaczkiem. Nie wiem też co było dyskredytujące w jego czy moim poście.

Ja gram dużo krócej i do tego z przerwami - o mnie więc można powiedzieć, że jestem n00bek co to "cośtam". Choć uważam, że tak nie jest. Nie chce też by n00by miały staty kilkuletnich postaci. Podałem kryteria 40 lub 50 bo to już w miarę grywalne postacie nawet dla niedoświadczonych graczy. Wiem, że są osoby co potrafią wymanewrować demona słabszą postacią. nie wszyscy jednak to potrafią. Powolny gain statów jest dobrą motywacją - to prawda. Lecz nie dla nowych postaci lub takich, które niewiele mogą. Co do młodości na shardzie - większość nowych graczy nie doczeka się tej satysfakcji, odejdą za wcześnie zirytowani. Ja mam słabą postać, skill mój nie jest boski. Nie ginę za często (od kiedy wróciłem padłem dosłownie raz, a trochę już gram) ale chciałbym móc bezpiecznie w miarę pójść na wyprawę i nie być kulą u nogi. Wiem też, że nie chodzi na tym shardzie o koks tylko o RPG. Ile jednak można tylko RPGować siedząc w mieście wychodząc tylko po zioła i złoto an te które są niedostępne na bezpiecznym terytorium? To też gra a nie real - młodsi gracze też chcą mieć jakąś frajdę więc porównanie do siostry było trochę chybione. Również ćwiczę swoją postacią i trenuje. Robię co mogę ale naprawdę - nie miałem jeszcze żadnego stat gaina. Ja jakoś przeżyje ale nowsi gracze po prostu się zirytują i pójdą w przysłowiową cholerę.

Miło mi, że był respond na mojego posta choć liczyłem na lepsze argumenty - na przykład takie jak podał Ashantiel. Drako - nie znasz naszych postaci, nie wiesz kim jesteśmy, więc nie podawaj argumentów bazując na domysłach. Wcześniej grałem z miesiąc, potem przerwa, teraz wróciłem. Zauważyłem znaczną różnicę w gainach - postnąłem. Przykro mi, że uraziłem Twoje ego, choć nie wiem w jaki sposób, ale popatrz na statystyki -> 4 za, 7 przeciw. Różnica zaledwie 3 głosów. Coś więc w tym musi być.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RazoR



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 80 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Nie 12:25, 21 Paź 2007 Powrót do góry

TOTALNIE PRZECIW!!!!
Staty leca fajnie na poziomie 7x/6x wiem bo praktykuje to dzienie.
Po 2 dniach walki (IRL) mam jakiegos gaina.
Co maja staty do zabijania postaci wieloletnich? Jesli sa stare powiny byc slabe i sflaczale. A idac w slad irl to kazdy nawet rzemiesnik moze byc kilerem. Siekiera w plecy czy cos i nara. To jest gra a nie irl wiec tutaj licza sie umiejetnosci glownie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:37, 21 Paź 2007 Powrót do góry

RazoR - właśnie o to mi chodzi Smile Ashantiel twierdzi, że jak są nowe postacie to mają być słabe (i podał przykład swojej siostry ^_^' ) Ja wolał bym by szybciej staty rosły dla nowych postaci


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ashantiel
CLFE-Seer Team


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Nie 13:10, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Skreczi, ja Cię rozumiem, kilka miesięcy temu również chciałem przyspieszenia gainów, bo miałem słabszą postać. Rozumiem też po części młodszych graczy, których może zirytować taki system przyrostu, ale system ten "odsieje" elite z masy ;] jesli moge się tak wyrazić i co sam zauważyłeś pozostaną się najlepsi, ale dlatego, że będą się cieszyć z jednorazowego przyrostu co jakiś czas, a nie szybkiego skoksania. Może troche gadam trzy po trzy, bo ostatnio mam wesołe dni ;P , ale o co mi chodzi, na początku jest trudno, ale po tych kilku miesiącach jesteś dumny z tego, że wytrzymałeś, że masz wysokie staty, że sie nie wyłamałeś.
I nie twierdze, że jesteś n00bem, jeśli dałem takie odczucie, bo wg. mnie n00bami można nazwać osoby po raz pierwszy w to grające, a nie tych, którzy kiedyś grali, a teraz zaczynają od początku.
Pograj troche dłużej, a na pewno poczujesz się dumny, jak Twej postaci podskoczy statów, bo będzie to nagroda za poświęconą uwagę.
I nadal uważam, że przykład "młodszej siostry" nie był chybiony ;]
Co do reklamy shardu, uważam, że jest wystarczająca i ten kto ma sie tu znaleźć, ten sie znajdzie, biorąc pod uwage ostatnie wydarzenia z bliźniaczym shardem ;]

Pozdrawiam
Ashantiel


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)