Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Forty gildyjne Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Woofca



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:48, 25 Lut 2008 Powrót do góry

No dobra.... Po tym jaka ostatnio problematyka przewija sie na forum (mam na mysli glownie offtopic), przyszedl mi do glowy taki jeden pomysl. Jest to na razie TYLKO zalazek propozycji, zapodana mysl, mocno surowa i niedopracowana, wiec bardzo prosze wziac to pod uwage. Smile Poza samym niedopracowaniem pomyslu nie wiem tez jak wygladaloby to od strony czysto mechaniczno-skryptowej (zapewne wymagaloby duzego nakladu pracy), wiec nie wiem na ile byloby to realne do stworzenia. Niemniej jednak zaryzykuje i podziele sie swoja mysla. Wink

Otoz proponuje dac gildiom mozliwosc zakupu i postawienia swojego fortu (za odpowiednia oczywiscie wysoka cene). Nie ograniczaloby sie to jednak jedynie do budynku. Taki fort (grod, miasteczko, jakkolwiek to zwac) mialby caly czas otwarte bramy (poza pewnymi godzinami, ale o tym za chwile), jak ma to miejsce w miescie. Do obrony takiego fortu gildia moglaby wynajmowac (a w dalszym ciagu rowniez dozbrajac, ulepszac itp.) straznikow. Straznicy tacy tolerowaliby tylko obecnie panujaca w forcie gildie, oraz kogo tylko dana gildia uznalaby za mile widzianego. Korzysci plynace z posiadania takowego fortu trzeba by jeszcze przemyslec, na razie przychodza mi do glowy darmowe miejsca noclegowe. Na pewno nie jestem za tym, by stawiac tam jakichkolwiek NPC, bo wowczas gildie zamknelyby sie w swoich fortach i nie odwiedzaly zupelnie miast, a to nie byloby dobre. Co jeszcze dawalby taki fort posiadajacej go gildii - nie wiem, czekam na propozycje.

Oczywiscie teraz kwestia kluczowa - przejmowanie fortow przez wroga gildie. Jak wspomnialam, bramy takiego siedliszcza sa otwarte, jedyna ochrona to mieszkancy fortu oraz straz przez nich zatrudniona. Aby jednak zapobiec sytuacji najazdu na fort o godzinie 3 w nocy, gdy wiekszosc ludzi spi, wprowadzilabym opcje mozliwosci zamykania bramy fortu w okreslonych godzinach (np. miedzy polnoca i godzina 9 rano). Zdobycie siedliszcza polegaloby na przejeciu np. flagi danej gildii, symbolu, czy czegos podobnego (kwestia rowniez do przemyslenia). W momencie przejecia fortu przez inna gildie straz zaczyna traktowac nowych wlascicieli jako swoich panow i podlega im.

Jak powiedzialam, to jedynie zalazek pomyslu (nie wiem, czy dobrego, czy do calkowitego odrzucenia), wiele kwestii trzeba by jeszcze dopracowac (jak korzysci plynace z posiadania fortu, reguly przejecia, ochrony itp.), jednakze rzucam go na forum i czekam na odzew. Moze taka opcja pomoglaby rozladowac obecne spory o ataki na miasto i fragowanie crafterow nie zabierajac przy tym pvp'kowcom przyjemnosci z gry.

Tak czy siak, pomysl rzucam, moze cos z nim bedziecie chcieli zrobic (i moze nie bedzie to od razu "usun post" Wink )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woofca dnia Pon 12:49, 25 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:58, 25 Lut 2008 Powrót do góry

Najwcześniej po wejściu nowej mapy - może niektóre z domków od architekta pojawią się w menu kamienia gildyjnego z odpowiednią opłatą... ale to musiałby się jeszcze Coltain wypowiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Woofca



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:00, 25 Lut 2008 Powrót do góry

No myslalam o tym w perspektywie raczej nowej mapy, rowniez z tej przyczyny, ze na tej nie byloby miejsca. Wink Ale, jak mowilam, nie wiem na ile to realne i potrzebne. :]

:EDYCJA:

Jeszcze taka mysl odnosnie propozycji. W forcie trzeba by bylo regularnie przebywac, w przeciwnym razie w takim opuszczonym siedlisku straz moze sie np. zbuntowac i opuscic posterunki. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woofca dnia Pon 13:03, 25 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 13:07, 25 Lut 2008 Powrót do góry

kozak pomysl, dodac jeszcze mozliwosc wysylania strazakow z fortu aby mogli atakowac inny fort ( to co ma byc niby w wojnach miedzy miastami) i mozna dzialac Smile
Ewentualnie w przyszlosci jak ten online skoczy powyzej 50 i bedzie dzialal system wojen miejskich, to wprowadzic mozliwosc wspierania mieskich dzialan wojennych przez strazkow z tych fortow, oczywiscie jesli wczesniej Burmistrz sie dogada z wlascicielami fortu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kosturek



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 15:38, 25 Lut 2008 Powrót do góry

Ciekawy pomysł jak najbardziej ZA.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oberdaszek



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 16:52, 25 Lut 2008 Powrót do góry

ja bym nawet dal zwyklych npc jak w miescie, w koncu i tak ludzie potrzebuja rzemieslnikow


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ZooL



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 20:01, 25 Lut 2008 Powrót do góry

a moze cosik takiego:
na mapie 1 fort, jego glowny budynek to cosik na ksztalt "siedziby" a w niej jakichs 2 podstawowych npc, dajmy na to bankier + mag, no i stajenny(chociaz ten to raczej przed budynkiem:p ). Bankier jak wiadomo - skrzynia, a mag np portale + blessy(gratis dla wladcow fortu, dla reszty nic). Fortow sztuk 1(przynajmniej dopoki online nie bedzie jakies solidne) i oblezenie fortu co weekend o jakiejs ustalonej porze. Gildie zapisuja sie na atak fortu, kto przejmie flage, czy kamien nie ma to znaczenia, i utrzyma sie w forcie nie tracac go do konca oblezenia, ten przejmuje fort na kolejny tydzien. Po tygodniu gildia posiadajaca fort, automatycznie wystepuje w roli jego obroncy a pozostale gildie moga sprobowac swoich sil atakujac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loralien



Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 22:04, 25 Lut 2008 Powrót do góry

Zool... Bez obrazy ale powstałby wielki chaos i kolejne płacze... Nie podoba mi się to (ale to tylko moje skromne zdanie).
Pomysł Woofca- jak najbardziej za! Nadałby większy sens gildiom... Gratuluje pomysłu Wink Teraz pozostaje nam tylko czekać na nową mapę... Ale, również, jak już Nobono napisał, musiałby sie Coltain wypowiedzieć... Bo zaplanować niełatwo, gorzej z realizacja...
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ZooL



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 23:16, 25 Lut 2008 Powrót do góry

No i problem taki, ze co kawalek stalby fort po jakims czasie(bo zebranie kasy jak wiadomo to tylko kwestia farmienia odpowiednio dlugo, zatem kazda gildia predzej czy pozniej sobie fort postawi).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zargal



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 1:34, 26 Lut 2008 Powrót do góry

no i co w tym zlego ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Woofca



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:29, 26 Lut 2008 Powrót do góry

ZooL napisał:
No i problem taki, ze co kawalek stalby fort po jakims czasie(bo zebranie kasy jak wiadomo to tylko kwestia farmienia odpowiednio dlugo, zatem kazda gildia predzej czy pozniej sobie fort postawi).

Hmmm... Na 095 gildie tez mialy swoje siedliszcza, czasami byly to i wielgasne posiadlosci i jakos nie zabraklo miejsca... Poza tym, nie sadze, aby kazda gildia chciala postawic taki fort. Po pierwsze, jego utrzymanie byloby kosztowne (wynajmowani straznicy powinni pobierac odpowiednio wysokie wynagrodzenie). Po drugie, taki fort przydatny bylby tak naprawde jedynie gildiom wojennym. Rzemieslniczym zgrupowaniom nie oplacaloby sie wydac kupe kasy na cos, co zaraz by stracili (straz straza, ale bez wsparcia wlasnorecznego ciezko ocalic fort przed najazdem, a juz na pewno nie mozna byloby go odbic). Dla crafterow lepiej jest sobie kupic jakis zwykly budynek, postawic kupcow i zyc spokojnie bez obawy o najazdy co chwila. Tak naprawde forty sa glownie idea pvp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)