|
|
Autor |
Wiadomość |
Woofca
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:34, 31 Mar 2008 |
|
No dobra, pewnie zaraz za ta propozycje rzuci sie na mnie polowa forum, ale co tam...
Ostatnie zmiany w zbrojach ulepszyly je dosyc znacznie, zwlaszcza expy zyskaly na wartosci. Jednakze, to moze doprowadzic do sytuacji z 095, czyli 3/4 serwa lata w wyjatkach, a jak sama nazwa wskazuje expy powinny byc czyms wyjatkowym.
Mam zatem taka propozycje: Aby expowe zbroje psuly sie wolniej od zwyklych, ale po naprawie takiego expowego elementu tracil on swoje wyjatkowe wlasciwosci i stawal sie swoim zwyklym odpowiednikiem (w koncu cos wyjatkowego naprawianego nie jest juz takie wspaniale ).
To moze sprawi, ze ludzie zaczna bardziej szanowac expowe zbroje i nie zrezygnuja od razu ze zwyklych. A wyjatki pozostana wyjatkami.
*ucieka przed bluzgami*
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
Yasiu
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany:
Pon 10:39, 31 Mar 2008 |
|
[X] ZA jak najbardziej !
Woofca ma swietny pomysl, ktory dobrze tez wplynie na gospodarke serwera. Nie bedzie sytuacji z 095 gdy nawet dopiero co zalogowany n00b zamawia tylko i wylacznie expa (z zelaza, bo z zelaza, ale jednak).
Zeby uniknac za wiele placzu innych - mozna minimalnie zwiekszyc mozliwosc wykucia expa.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Yasiu dnia Pon 10:40, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Raw
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Pon 11:12, 31 Mar 2008 |
|
Przeciw! Niech zostanie jak jest jak dla mnie przynajmniej na razie jest ok;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Yasiu
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany:
Pon 11:18, 31 Mar 2008 |
|
Raw napisał: |
Przeciw! Niech zostanie jak jest jak dla mnie przynajmniej na razie jest ok;] |
A jakies uzasadnienie? Kazdy powie ze mu dobrze tak jak jest, gdy chce mu sie cos odebrac...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 11:26, 31 Mar 2008 |
|
Przeciw. Popsuloby to rynek. Expow nikt by nie kupowal ze wzgledu na bezuzytecznosc (nikt nie zaplaci 2-3 razy wiecej za zbroje ktora po 2 dniach stanie sie zwykla zbroja). Narazie nie zauwazylem wysypu expow, ludzie raczej biegaja ze zwyklym stuffem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Yasiu
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany:
Pon 11:33, 31 Mar 2008 |
|
drako napisał: |
Przeciw. Popsuloby to rynek. Expow nikt by nie kupowal ze wzgledu na bezuzytecznosc (nikt nie zaplaci 2-3 razy wiecej za zbroje ktora po 2 dniach stanie sie zwykla zbroja). Narazie nie zauwazylem wysypu expow, ludzie raczej biegaja ze zwyklym stuffem. |
Wysypu expow nie ma bo kowale nie chca ich kuc by nie bylo sytuacji z 095, a nie dlatego, ze nie ma chetnych. Pozatym nikt nieokreslil jak szybko mialaby sie psuc zbroja, opisane zostalo tylko wolniej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 11:44, 31 Mar 2008 |
|
No to jesli kowale dobrze sami reguluja rynek to po co to zmieniac? Nie rozumiem w czym widzicie problem. Wasze rozwiazanie jedynie by spowodowalo odwleczenie momentu zalozenia expa do chwili az sie go umagiczni. No chyba ze chcecie by umagiczniony sprzet tez tracil swoje wlasciwosci po naprawie a to juz wogole by bylo bez sensu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:07, 31 Mar 2008 |
|
Nie jestem w stanie się zgodzić... Nie po to siedzę powiedzmy godzinę nad kowadłem i kilka dni w kopalni, żeby wykuć coś, co za jakiś czas stanie się śmieciem, który może się nadawać do zablokowania na podłodze w domku lub założenia na sprzedawcę (któremu nie da się otworzyć paperdolla:P).
Nie znam zbyt wielu graczy, których byłoby stać na expa z super hiper rudy, więc zapewne rudy mithrilu w górę pozostaną do kucia expowych broni pod kątem run, umagicznień itp.
Zmiana w expach powoduje, że rudy "gorsze" od Royalu stają się znowu użyteczne w oczach prostego gracza. Że jeśli kupisz 3000 sztab allanitu, to będziesz miał "lepszą" płytę, niż ze 100 sztab adamantytu, tylko ktoś będzie musiał nad tym przysiąść i dziadostwo wykuć. Dotychczas wszystko od Royalu w dół służyło do kucia pancerzy dla koni i do zapychania plecaków sprzedawców.
Gospodarka poradzi sobie sama, kowale będą sobie solidnie liczyć (Yasiu, chyba coś o tym wiesz:P) za wykucie expa, górnicy podniosą ceny gorszych rud pod kątem ich użyteczności.
Może po prostu zmienimy nazwę z "wyjątkowej jakości" na "starannie wykonane"? Taka zbroja nie będzie wtedy nosiła piętna bycia "expem" a więc "nie dla szmaciarzy" (jeśli to o to chodzi)...
Jedyne problemy które widzę to:
1) może się okazać, że na serwerze jest zbyt mało kowali, by kuć expy dla mas.
2) górnicy będą mieli za dobrze...
3) wykucie expa z carnilu/velitium (stop pół na pół), pod kątem odporności na czary mobów, wygeneruje zbroję gorszą, niż zwyklak z adamantytu, który o niebo łatwiej zdobyć;
osobiście podniósłbym te 3 słabsze resy w carnilu, kaorze, i velitium do poziomu 24-28, żeby nie były tak dziadowskie po połączeniu z innymi rudami z ich "półki";
dodałbym też procentowe zwiększanie resów po wykuciu expa (jak obecnie AR), żeby kucie zbroi z "ukierunkowanego" stopu było opłacalne.
4) szansę na wykopanie danej rudy zapewne będzie trzeba z czasem dostosować do jej przydatności w stopach z innymi rudami;
carnil może dawać dobrą zbroję w połączeniu z velitium (odporności odpowiednio ogień i energia - najczęściej używane czary przez mobki), ale velitium jest dużo mniej, mimo, że po zmianie nie jest technicznie "lepsze" niż carnilu - po prostu użyteczny do czegoś innego;
5) chyba trzeba zmienić trzęsienie u mobów, by "wchodziło" jak zwykłe trafienie z łapy, nie jak czar wchodzący w odporność na obrażenia fizyczne; chodzi o to, żeby wojownik (patrzę na doświadczenia Trollicy) nie wybierał i tak zbroi z najlepszym AR bo "jak zresuję trzęsienie to OK, a jak nie zresuję to miazga"; byłoby wtedy sensowne zamówienie zbroi na PVM pod kątem resów na energię/ogień i z "wystarczającym" AR - jeśli trzęsienie byłoby "przewidywalne".
6) kucie expa jest szalenie rozhuśtane pod względem randoma; można wykuć wyjątek za pierszym lub za 130 razem (mój osobisty rekord, w dodatku młotkiem z bulka:P); żeby oszczędzić kowalom nerwów i czasu (szczególnie teraz, gdy więcej osób będzie chciało expowe zbroje) należałoby zmodyfikować kowalkę; widzę dwie opcje:
- a) zmienienie wzoru na szansę wykucia expa, aby było ono bardziej "przewidywalne" (odwieczne, dość irytujące, pytanie nieświadomych graczy "ile będziesz na to potrzebował sztab?" i pytania kowala "czy starczy mi rudy?" i "ile czasu mi to zajmie?");
- b) sprawdzona na innym_shardzie (i wypłakana tam przeze mnie:P) opcja "kuj expa"; kucie dawało olbrzymią (95-99%?) szansę na expa, zajmowało znacznie więcej czasu (3-5 minut?) i pochłaniało jakieś 20-30 razy więcej surowców (równowartość ok. 40-60 prób wykucia expa); ale przynajmniej wiedziałeś w co się pakujesz (np. 2000-3000 sztab na zbroję płytową)... a jak ktoś lubi hazard to może kozakować z kuciem "po randomie"... no i przy okazji słowa "wyjątkowej jakości"/"starannie wykonane" zdają się wtedy bardziej pasować - obecnie to bardziej "wyjątkowo farciarsko udane po kilkudziesięciu zwyklakach"...
Mam nadzieję, że nie potraktujecie tego jako offtop... Jakby co mogę założyć nowy wątek z powyższymi przemyśleniami.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Pon 12:25, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 16:28, 31 Mar 2008 |
|
kuj expa... hmm
no niby tak... tylko musialoby sie to mocno nie oplacac...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 16:41, 31 Mar 2008 |
|
Nieeeee... to zabije całą zabawę ;/ Zostawmy trochę uroku tej grze, nie wszystko musi się sprowadzać do czystej mechaniki. Absolutnie przeciw :/
(mówię o opcji "kuj expa")
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zasoova dnia Pon 16:49, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Zorgan
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Pon 16:45, 31 Mar 2008 |
|
pomysl bezsensu
Jako kowal strace robote bo po co komus kuc expa z hm szybko liczac 7k rudy jak po kilku wyprawkach bedzie zbroja smiec......
Dla mnie troche lipa, a co do sytuacji z 095 to chyba tutaj nam to nie grozi..... ot co
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:12, 31 Mar 2008 |
|
Zas polecam najpierw zrobić sobie postać górniko-kowala z prawdziwego zdarzenia, a potem pisać o "uroku"... Nie, Nob się nie liczy (kiedy Elarien kuła to też wydawało się to takie lajtowe na cudzym monitorze). Z resztą... Kiedy ostatnio Nob miał okazję cokolwiek wykuć..?
Poza tym to będzie musiało być opcjonalne. Jeśli ktoś chce skosztować "uroku" przetapiania po raz n-ty i wykucia expowego sztyletu po ponad stu próbach, licząc, że wyjdzie po kilkunastu-kilkudziesięciu, to będzie miał do tego pełne prawo. Krzyżyk na drogę etc. Tak samo jak alchemik nie musi robić całego kega żółtych - może robić po jednej butelczynie i wlewać ręcznie, jeśli tego zapragnie.
Na CLR zmiana przyjęła się bardzo dobrze. Ciężko obliczyć "opłacalność" ale nawet, jeśli kucie expa taką metodą było nieopłacalne, to i tak chyba każdy kowal z niego tam korzystał. Dla świętego spokoju.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Pon 17:16, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 17:39, 31 Mar 2008 |
|
Firek napisał: |
i tak chyba każdy kowal z niego tam korzystał. Dla świętego spokoju. |
O to mi właśnie chodzi. Exp nie będzie już czymś wyczekanym, niespodziewanym, wyjątkowym, tylko czysta kalkulacja. Chcesz expa? - masz. Nikt nie będzie już kuł normalnie. Ja wiem, że chcecie mieć łatwiej etc, ale jakie są poza tym zalety tego rozwiązania? Obecnie exp jest czymś rzadkim i "wyjątkowym" nie tylko z nazwy. Chcesz potem "wyjątkowym" przedmiotem nazywać coś, na co trzeba było po prostu trochę dłużej zbierać sprzęt i poświęcić potem na wykucie całe 3 czy 5 minut?
Ktoś chciałby exp smoczą. No to co za problem, łuski raz zebrać, rudę i wio. Ale to nie będzie już miało uroku, nikt nie powie "jemu pierwszemu wyszła exp smocza" . Nie wiem czy już jakieś exp smocze elementy są, ale obstawiam, że pełnego kompletu nie ma. W takiej sytuacji pojawi się zaraz. Przykro mi, ale pogoń za pixelem mam już dawno za sobą, miałam już wszelkie bogactwa pixelowe, wszelakie postaci i skille, widziałam też niejedno jeśli chodzi o wykoxany stuff i wizja przetapiania sztyletów, czy zbierania rudy 4x dłużej nie robi na mnie absolutnie żadnego wrażenia. Jakoś ludziom udało się potworzyć takie 5-cio runowe magole i inne cudaki i to nawet bez "kuj exp"!
Kowalka miała być bajeranckim skillem. System stopów do pomyślunku, ale za to jakie możliwości. Ale kowale leniwi, nie chciało im się kombinować (poza może trzema), to gracze zaczęli płakać, że zbroje im się psują za szybko, to wypłakali zwolnienie jedno, drugie - bo po co myśleć? Lepiej zrobić zbroje z czystej terki i pozwalać na złe skrypty. Czy teraz komuś faktycznie brakuje expów? Moim zdaniem ich ilość jest w sam raz - są, ale nie zawalają postaciom skrzyń, są szanowane i nie ma ich tyle, żeby "balans" (wiem, wiem) ustawiać pod nie. I proszę, nie mówcie, że "kuj exp" nie zwiększy ilości expów na serwie, bo jeśli ktoś tak napisze, to nawet tego nie skomentuję.
P.S. Temat nie dotyczy "kuj exp", tylko innej propozycji, więc z mojej strony obliguję się do nie kontynuowania offtopu.
P.P.S. A zdziwiłbyś się, kiedy Nob ostatni raz kuł
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pon 17:49, 31 Mar 2008 |
|
No tak ... system stopow jest dla tych ktorzy lubia spedzac przy upo caly dzien i maja na tyle rudy by to wszystko testowac.
Niektorzy uwazaja ze kowalka jest fajna , niektorzy jednak uwazaja ze stopy i inne komplikacji to zbedne komplikowanie gry ktora powinna bawic :>
Co do kucia expa przeciw.
Co do proponowanej zmiany ..... przeciw.
Moim zdaniem polepszenie expow spowoduje odpompowanie z servera rudy.
Katualnie nikt zbytnio nie chcial zbroi expowej .... chyba ze 1 czy 2 czesci by wbyc runy i poprawic resy.
Ja osobiscie wole sytuacje gdzie ludzie beda wolec expy od zwyklych zbroi niz zwykle zbroje od expa. A twoja propozycja moze spowodowac powrot tej wlasnie sytuacji :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:58, 31 Mar 2008 |
|
Odpowiedź na sporą część swojego posta znajdziesz w mojej pierwszej odpowiedzi w tym wątku. Na przykład specjalnie dlatego napisałem "20-30 razy więcej surowców" a nie "sztab" - życzę powodzenia w znalezieniu kilu tysięcy smoczych łusek. Co do nazewnictwa również już się wypowiedziałem. Obecne expy powinny mieć dopisek [patrzcie jak fajnie wyszło]. I tak dalej.
Z resztą powinnaś się zainteresować wczorajszymi zmianami w rudach. Dopiero teraz jest sens kuć expowe zbroje i chyba tylko po to powstał nowy rozkład właściwości rud (pod kątem expów ze stopów "słabszych rud"). Dotychczas zbroja expowa dawała minimalnie większego ARa i możliwość wkuwania run. I to ostatnie było dotychczas jedyną racją bytu dla expowych zbroi. Dlatego nie było wysypu expów. Nie dlatego, że nie było dodatkowego guzika w menu kowalskim...
Co zaś się tyczy stopów - różnice w szybkości psucia między poszczególnymi rudami były na tyle znikome, że jedyny sens w korzystaniu ze stopów to uzyskanie jakiegoś pożądanego resa lub wykucie broni z jak najlepszym dmg jak najniższym kosztem.
Po co komu zbroja, która ma 3 AR mniej, ale "wolniej się psuje" (mithril)? Zamiast tego można mieć zbroję z lepszymi resami i początkowo lepszym AR (adamantyt). Po wyjściu z dungeona i tak obie będą miały tyle samo AR (gwoli wyjaśnienia: jedna straci np. 5 AR, a druga 8 ). Obie psują się za szybko - różnica polega na tym, że jedna z nich minimalnie wolniej, no ma "0.3" zamiast "-0.1". Stop jednego z drugim zaowocowałby podobnym zakończeniem - i tak zbroja po wyprawie nadaje się do naprawy lub odłożenia do banku, aż znajdziemy kowala.
Myślę, że "myślało" znacznie więcej kowali, niż uważasz, ale większość z nich nie patrzyła tylko na tabelkę (którą ja dla przykładu bardzo ładnie opracowałem sobie w excelu) i po kilku testach doszli do wniosku, że w praktyce nie warto kombinować. Teorie są dobre, ale doświadczenia potrafią je podważać.
I póki co autorzy wątku nie mają nic przeciwko temu offtopowi... Nawet byłem uprzejmy się spytać.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Pon 18:02, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |