Autor |
Wiadomość |
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 13:52, 08 Sie 2007 |
|
Witam,
Zgodnie z prosba/poleceniem Coltaina, chcialem przedyskutowac mozliwosc nabijania exp i skillcapa offline.
Wielka dyskusja rozgorzala tutaj klik
Opcje:
1) wlaczyc nabijanie exp oraz skillcap offline
2) wlaczyc nabijanie exp offline, natomiast skillcap zostawic
3) wlaczyc nabijanie skillcap offline, natomiast exp zostawic
4) obie rzeczy offline, ale exp niech rosnie tylko przy uzyciu danego skilla
5) zostawic jak jest
6) skillcap online, exp online, ale exp niech rosnie tylko przy uzyciu danego skilla
Ponadto, nie bede tego zaznaczal w opcjach, bo za duzo tego by wyszlo. Jezeli wygralaby opcja 1, to proponowalbym wowczas wylaczyc gainowanie exp i skillcap na .afk. Przeciwdzialaloby to siedzeniu ludziom calymi nocami na .afk. Wiele to nie zmieniloby, ale jakos tak uwazam ze sluszniej by bylo.co Wy na to?
Jesli natomiast wygra opcja 2,5 lub 6 [edit]pomylka w oznaczeniach, chodzilo o te opcje zostawiajace skillcap online[/edit] proponuje zwiekszyc wzrost skillcapa, adekwatnie do wzrostu skilla > 100[/url]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Saloth dnia Śro 14:58, 08 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 14:11, 08 Sie 2007 |
|
Jeszcze nie zaglosowalam, ale 1 lub 4 - zaszalales z mnogoscia opcji do wyboru
W przypadku 4, uważam, że powinno to działać na takie zasadzie, że exp w danym skillu nie urośnie o 1, tylko jesli skill nie zostal ani razu uzyty od poprzedniego gaina expa. Jesli nie napisalam jasno, to daje przyklad (wartosci nieistotne): przyjmijmy, ze exp rosnie o 1 co 24h czasu rl i niech sie kazdy kolejny pkt expa nabija się postaci X o godz 24. Wtedy o każdej godz. 24 nabijac sie bedzie 1 exp w skillu, ktory byl przynajmniej raz uzyty, w tym rowniez pasywnie (np eval przy czarowaniu). Exp urosnie zatem niezaleznie czy skill byl uzyty 1 raz, czy 128, ważne, ze w ogole byl uzyty.
Generalnie takie ograniczenie przynajmniej jednokrotnego (kilkukrotnego) uzycia skilla nie powinno byc w praktyce zadnym ograniczeniem - mamy jakies skille i grajac po prostu z nich korzystamy. Spowoduje to jednak, ze osoby, ktore w ogole sie nie zaloguja w danym przedziale czasu - exp im nie urosnie mimo iż będzie teoretycznie rosl offline. Z kolei osobom, ktore non stop nic nie robia poza *ZzZ*, exp nie bedzie rosl mimo iż beda online.
Przy opcji 1 - exp rosnie offline bez ograniczen - zmniejszylabym predkosc przyrostu expa do jakiegos 0.8 obecnej predkosci.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 14:52, 08 Sie 2007 |
|
4 opcja jest najlepsza
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nasti
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yew
|
Wysłany:
Śro 15:14, 08 Sie 2007 |
|
exp niech rośnie tylko przy użyciu danego skilla, (online)
skillcap z wiekiem postaci... (offline)
włączyć auto wylogowanie się po 5 min....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 15:20, 08 Sie 2007 |
|
Nasti ale nie kazdy am tyle czasu by siedziec 24/7 przy kompie...
Pisalem juz ze jak by exp rosl offline i skillkap to najlepiej zeby byly jakies warunki spelnione np uzywanie skilla i logowanie sie na 2h w tygodniu czy cos...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nasti
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yew
|
Wysłany:
Śro 15:25, 08 Sie 2007 |
|
No to i tak ten skill exp bedzie bezsensu to może go w ogóle wywalić?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fir
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny
|
Wysłany:
Śro 16:31, 08 Sie 2007 |
|
No niezbyt bez sensu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nasti
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yew
|
Wysłany:
Śro 17:27, 08 Sie 2007 |
|
Nie bezsensu ale jak kgos sie pytam co on ma na celu to nikt nie umie mi odpoiwiedziec dokładnie, albo nie chce może to wielka tajemnica...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FlamGrav
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:11, 08 Sie 2007 |
|
Dodatkowy % do skilla,Coltain pisal gdzies zeby dawac propozycje co to ma dawac.
Ja do wampiryzmu napisalem, a wy...?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nasti
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yew
|
Wysłany:
Śro 20:44, 08 Sie 2007 |
|
mozesz dac linka?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 21:51, 08 Sie 2007 |
|
Głosowałem za opcją nr. 1
Teraz dla czego imo opcja 4 nie jest najlepsza. Skillcap offline - ok. Teraz co do expa. Jeżeli exp rosnie niezależnie od tego czy się skila używa, można to traktować jako bonus za to, że nie zmienia się skili co chwila i uważam, że jest to ok. Gdyby exp rósł offline, wyrównywałoby to szanse ludzi, którzy nie maja czasu siedzieć xx godzin przy kompie. Swoje wykoxać i tak muszą a wystarczającym bonusem dla grających częściej jest to, co zyskują z samej gry.
Gdyby exp rosł w zależności od uzywania skila:
- co ze silam które są tylko "zapychaczami"? Np. eval jeśli exp będzie rósł tylko przy użyciu każdy mag będzie musiał non stop latać z włączonym makro. Jaki to ma sens?
- exp rośnie od 90% część skili jest intensywnie używana tylko podczas koxu. Np. robiąc alchemię używam go non stop aż wykoxam te 100. Później, już w zależności od potrzeb, czyli generalnie zdecydowanie rzadziej. Exp w tym skilu będzie rósł zdecydowanie wolniej niż w przypadku sworda i kogoś kto bawi się w pvm/pvp. Wniosek, poza koxem skili będzie jeszcze trzeba koxac exp imo niepotrzebnie.
Dla tego moim zdaniem exp powinien rosnąć offline i niezależnie od częstości użycia skila. Byłby wówczas tylko wyznacznikiem tego jak długo ma się dany skill i na ile czesto zmienia sie koncepcję postaci. I to imo wystarczy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ashantiel
CLFE-Seer Team
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 22:32, 08 Sie 2007 |
|
Czy doświadczenie w umiejętności nie powinno nam rosnąć wraz z używaniem tejże?
Wyobraźcie sobie Mistrza kung-fu, który trenuje codziennie i mistrza kung-fu, który doszedł do tego poziomu, a teraz sobie olał. Kto będzie lepszy i kto ma więcej doświadczenia? Niech skillcap rośnie offline, to oznacza starość gracza i jest wynagrodzeniem za długie miesiące/lata z servem, a exp niech rośnie wraz z używaniem skilla i tylko online, to jest doświadczenie gracza w danym skillu. Możnaby wprowadzić rośnięcie expa w skillach pomocniczych, wraz z używaniem skilla, którego wspomagają (dalej mi się wydaje, że exp mi rósł tylko jak byłem i używałem skilla )
Sens w tym jest ;]
Mam większy skillcap (albo cały), bo długo jestem z Wami
Mam więcej expa, bo używam umiejętności, a nie skoksam i zostawiam, bo przydaje się tylko czasem.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garth
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 22:51, 08 Sie 2007 |
|
ALe nie mowimy to oczywiscie o uzywaniu go czesto tylko tyle by bylo widoczne "uzycie" (iles razy w przedziale jakiegos tam czasu)
Rozwiazaniem "uzywania" skilli takich jak eval(ktory notabene jest np przezemnie dosyc czesto uzywany) bylo by sprawienie ze uzycie skilla "glownego" uzywalo by tez wszystkie skile "poboczne" mp magery(glowny) eval(poboczny czy tamming(glowny) animal lore(poboczny) i klopot z glowy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Saloth
CLFE-Seer Team
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 7:47, 09 Sie 2007 |
|
ale eval bodajze rosnie przy uzyciu mgr, wiec zakladam ze system traktowalby go jakos "uzycie". I tak jak garth pisal, to milaloby byc tylko widoczne uzycie, a nie koniecznosc ciaglego makrowania skilla by exp rosl.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Flavius
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:01, 09 Sie 2007 |
|
Skillcap, przyrost jak najbardziej na off-line ale zmiana przyrostu expa to juz lipa. Są skille ktorych uzycie naprawde jest bardzo zadkie i nie wnoszące nic do gry,zeby rosł mi exp w anacie bede zamiast walczyc z moobami stal w banku i gapił sie na innych. i tak bedą robc wszyscy ze wszystkim aby rosło i gra stanie sie nudna. Takie moje zdanie
Pozdrawiam z wakacji Morgius ( z konta Flava bo nie pamietam hasla do Siebie;) )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|