Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Drobna errata do Fabuły. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:38, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Mam prośbę i propozycję zarazem.

Cała historia kataklizmu i ucieczki na Wyspę jest fajna, z drobnym "ale". "(...) statek, na którym niewielkiej grupie mieszkańców udało się uciec z kontynentu."... Może to tylko moja opinia, ale ta jedna część jest po prostu słaba. Wink

Kiedyś, daaawno temu na forum bobowym (albo ekipanckim, jak jeszcze próbowałem seerować) był wątek z propozycjami fabuły w związku z budową nowej, zdewastowanej mapy. W przynajmniej jednej z nich był kawałek o stworzeniu wielkich portali, przez które została ewakuowana populacja Sosarii (a przynajmniej duża część czy nawet większość). Bodajże miejsce, do którego byli ewakuowani to dziewiczy kontynent (na nasze potrzeby "Wyspa") w, powiedzmy, innym wymiarze. Coś jak Malas, Ilshenar itp. Bodajże najpierw zostali wysłani rzemieślnicy i inni "pionierzy", który zbudowali na Wyspie miasta. IMHO to bardzo sensownie brzmiące i dość ciekawe wyjaśnienie, skąd nasze postaci wzięły się na wyspie. Smile

Sosaria zawsze była okrągła. Skończona. Można ją było opłynąć dookoła. Pomińmy już brak "polotu" ucieczki statkiem i nagłego sztormu... "Niewielka grupa mieszkańców", której udało się uciec brzmi po prostu bezsensownie. Sad Widać te paręset postaci, którymi gramy obecnie, miało sporo farta, że akurat oni trafili na statek i zmieścili się na nim. Nie wspomnę o przeżyciu sztormu. Jeszcze mniej sensowne jest przypadkowe wpadnięcie na wyspę wielkości połowy Sosarii na zbadanym wzdłuż i wszerz, siłą rzeczy, okrągłym globie. Smile

Uprzejmie proszę o drobną erratę ostatnich kilku linijek fabuły. Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Pon 0:38, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pon 0:50, 31 Gru 2007 Powrót do góry

No niby trochę racji. Szczerze mówiąc lepsza jest opcja ewakuacji na statku niż portal :\. Wszyscy ewakuowali się przez portal, tylko kto wtedy wiedział o istnieniu Wyspy? Tym samym jakim cudem go tam postawili? Wink
Jak by się uparł można ładnie połączyć te dwa fakty:
Nieliczna grupka, która jako pierwsza opuściła Sosarię to właśnie rzemieślnicy i kilku arcymagów (właśnie statek). Rozbudowali się tam, a magowie, po pewnym czasie, postawili potężne portale by cała reszta humanoidów bezpiecznie mogła opuścić Sosarię... <-- Mniej więcej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:55, 31 Gru 2007 Powrót do góry

eee Galdious - problem w tym, że ta nasza "Wyspa" gdzieś była i nikt jej wcześniej nie widział... O to głównie chodzi - całkiem sporawa wyspa (jak słusznie zauważono wielkości połowy Sosarii o ile nie więcej) nagle pojawia się w miejscu z którego nie da się dostać do Sosarii. I tutaj jest ten problem. Co do Twojej propozycji łatwo to wytłumaczyć - zbliżają się kataklizmy, nowy król przegina w stosunku do Bogów jasnym jest, że co mądrzejsi magowie zaczną węszyć, że się to całkiem kiepsko skończy. Szukają więc miejsca by przeczekać, znajdują je i wysyłają tam grupki rzemieślników. Kto niby skoro wszyscy ludzie balują i wybijają inne rasy (w/g historii)? Na przykład elfy i krasnoludy. Nadchodzi koniec i portale są postawione by ocalić tę garstkę (znaczy nas) przed końcem. I sprawa załatwiona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Galdious
CLFE-Seer Team


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pon 1:03, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Wiem wiem..
Chodzi mi o to, że ci na tym statku wypłynęli nie wiedząc gdzie płyną. Jak znaleźli Wyspę to się rozbudowali i postawili portale. Ludzi było dużo więc popłynęli tylko ci, którzy by sie przydali w razie znalezienia nowego lądu.
Właśnie biorąc pod uwagę fakt, że o Wyspie nikt nic nie wiedział, nie pasował mi pomysł Firka. Jak można postawić portal w miejsce o którego istnieniu się nawet nie wie.

Pewnie i tak nie będzie to dobre rozwiązanie, ale sam portal jest chyba jeszcze gorszym rozwiązaniem. :\


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skreczi



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:07, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Wręcz przeciwnie. magowie znaleźli by wyspę przy pomocy czegoś magicznego (np. w rodzaju Palantira) czy jakichś naukowych obliczeń ("tam musi być jakiś wymiar!") i potem to wybadali wpierw magią. Gdy zlokalizowali dobre miejsce postawili pierwszy portal, wysłali badaczy. Poczekali. Wysłali następnych w większej ilości po trupy tych pierwszych. Znaleźli ich żywych więc jednak bezpieczne - wysyłamy resztę Razz

Sama łódka po prostu nie pasuje - tak wielka wyspa nie miała się jak schować. Mało tego! Bogowie by i ją znaleźli w celach zemsty tymczasem inny wymiar - łatwiej się schować przed gniewem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skreczi dnia Pon 2:36, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Garth



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 1:23, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Ogolnie sytuacja wygladala tak:

Nie mialo byc wyspy.

Jest ona tylko czyms narzuconym przez DH(wpierw testy potem juz start serva) wiec trzeba bylo i fabule nagiac pod nia.

Przy starcie CL4 aka 096 mielismy sie przeniesc sporo lat w przod do czasow kiedy to ludzkosc w koncu ociezale zaczela sie podnosic z ziemi po kataklizmie.

W tych czasach to ludzie sa mniejszoscia, magia zostala praktycznie unicestwiona przez ludzka glupote i ociemnialosc a wycieczka poza mury miasta bez malej armi konczyla by sie smiercia.

Niestety wyspa troche namieszala i jest jak jest...no chyba ze "wrocimy" do starej fabuly po wejsciu nowej mapy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:33, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Szczerze mówiąc nie miałbym nic przeciwko, gdyby wyspa została wycięta ze świadomości i historii Sosarii. Smile

Tym bardziej, że gdy została wprowadzona, w zasadzie nikt nie miał bladego pojęcia o co biega - nie było nawet najdrobniejszej informacji o tym, gdzie nagle wszyscy się znaleźli etc. Ale mimo wszystko gracze jakoś tam dali sobie radę, pomijając w swoim RPG fakt, że "chyba już nie są w Kansas". Wink Tak samo teraz, zapewne, co inteligentniejsi gracze ogarną, że tak będzie lepiej i zaakceptują wycięcie roku istnienia CL4 z fabuły shardu. Smile Tym bardziej, że taka fabuła zapewne będzie lepiej wyglądała dla noobów przybywających na serwer. Ci, którym się to nie spodoba albo dostosują swoje przeżycia na Wyspie do potrzeb nowej, zdewastowanej Sosarii (a więc np. tłukli się z orkami pod murami Trinsic, a nie na zachód od Aure), albo będą się rzucać na forum, albo przestaną grać. Oh well. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Havok



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 16:13, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Firek napisał:
(...), albo będą się rzucać na forum, albo przestaną grać. Oh well. Razz

Myślisz, że mamy aż tak fanatycznych erpegowo nobow Shocked . Zart ofk. Mysle, że skoro ekipa podjęła już jakieś przygotowani fabularne do zmiany mapy to może szkoda zmieniać co chwilę koncepcję (kestia zaawansowania owych przygotowań) ale gdyby wyspy "nigdy nie bylo" tez bym nie płakał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Śro 1:02, 02 Sty 2008 Powrót do góry

1) Skad zalozenie ze wyspa lezy w tym samym realmie co sosaria? Tylko blagam, bez odpowiedzi 'bo tak pasuje w automapie'. Rozumujecie 'jak to jest ze nagle odkryto ogromna wyspe lezaca niedaleko sosari, ktora rybacy oplyneli co do krateczki na milion sposobow'. Nie byloby sensowniej 'skoro wczesniej nie trafilismy na ta wyspe (powod juz wymieniony) to gdzie my cholera jestesmy, bo na starym swiecie na pewno nie' ?
2) Skad zalozenie, ze nalezy tekst z provektora traktowac jako 100% poprawna jedyna wykladnie wiedzy? Chyba wyraznie jest zaznaczone ze to tekst znaleziony przez postac w swiecie, a wiec napisany przez czlowieka (lub inna rase) a co za tym idzie niewatpliwie ograniczony jej wiedza i obarczony plynacymi z brakow w niej bledami.

Cel tego co znajduje sie na provku wydaje mi sie jasny - ludzie maja wiedziec dlaczego sa na jakiejs wyspie, jak sie tam dostali jest niekoniecznie wazne.

Warto tez zwrocic uwage na to co napisal Garth, wyspa nie byla nigdy uwzgledniana w jakichkolwiek ustaleniach fabularnych przez co jej klecona na predce fabula moze miejscami nieco dziwic koneserow.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fir dnia Śro 1:03, 02 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Nobono



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:48, 03 Sty 2008 Powrót do góry

Cytat:
Myślisz, że mamy aż tak fanatycznych erpegowo nobow
;((

Mi osobiście szkoda będzie trochę tej wyspy, wielu nowych graczy na niej zaczęło grę i dla nich to to jest "stara mapa" a odnośnie fabuły... zajmują się tym IMO osoby które robią co mogą (biorąc pod uwagę obecne realia) i robią to jak na mnie na prawdę dobrze.

No ale ot, taki wtręt ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Czw 10:23, 03 Sty 2008 Powrót do góry

Ty siedz cicho, Ty nalezysz do UKLADU Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Garth



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 441 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 12:30, 03 Sty 2008 Powrót do góry

Nob mordo ty moja!

Wyspa musi zniknac predzej czy pozniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zasoova



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 13:40, 03 Sty 2008 Powrót do góry

O, fajnie, że ktoś jednak przeczytał tą fabułę 8 miesięcy po publikacji Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Firek
Moderator


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:05, 03 Sty 2008 Powrót do góry

Wydawało mi się dawno temu, że jakąś już czytałem i byłem na bieżąco, więc nie tykałem tej co jest teraz na Provku (aż do pojawienia się newsa jakiś miesiąc temu). Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)