|
|
Autor |
Wiadomość |
Trollica Młoteczka
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:19, 23 Gru 2007 |
|
Cooking jest malo popularnym skillem i jakos nie dziwie sie dlaczego.
- Gotowanie trwa bardzo dlugo (tyle co np. napiersnik, ktory słuzy dłuzej, niż przez dwuklik) przez co nikomu nie chce sie gotowac wiekszych ilosci i potrawy sa strasznie drogie.
- Strawa od prawdziwego mistrza patelni nie wnosi nic poza napisem, ze dobrze smakowlło.
- Ciezko o skladniki, gdyz duzo waza i nikomu nie chce sie ich zbierac (chodzi glownie o surowe mieso, sarnine itp.)
- Istnieje mit, ze dobre jedzenie wplywa na czestotliwosc gainow, jednak przy tak rozhuśtanym randomie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia (w praktyce i tak wszystko zalezy od fartu do randoma)
- Bardzo czesto trzeba dużo zjesc zeby nakarmic postac. Jesli ktos zostawi postac na koksanie expa to pozniej cierpi z powodu zjedzenia conajmniej 20 kurczakow, ew. ide na wyprawe, biore 5 stekow i po godzinie musze zezrec je wszystkie.
- Poziom najedzenia spada szybko.
- Reasumujac ... Bardziej oplaca sie jedzenie od vendora , a jedzenie "z wyzszej półki" jest dla RPGowcow z nadmiarem pieniedzy i znajomym kucharzem.
Co proponuje:
- w gumpie gotowania dac mozliwosc zaznaczenia "zrob wiele/zrob jedna sztuke", ale bez ubytków w jakości. Jesli kucharz zaznaczy "zrob wiele" bedzie gotowal kilka sztuk jedzenia na raz... dajmy na to floor(cooking)/2+1 sztuk.
- zmniejszyc wage surowego miesa i warzyw (warzywa od gracza rolnika moglyby mniej ważyc). Najlepiej do zera, jak surowe filety.
- zwiekszyc dostepnosc do produktow odzwierzecych (wieksza ilosc produktow z zabitych zwierząt ewentualnie umozliwienie rolnikowi hodowania zwierzat typu świnia, kura, krowa, krolik itp. typowo do uboju, bez umiejetnosci herding - jakas specjalna opcja w zagrodzie)
- zmniejszyc delaye zbierania miodu, nalepniania dzbankow woda/mlekiem
- zwiekszyc atrakcyjnosc dobrej jakości jedzenia od gracza poprzez: zauwazalny wplyw na random, szybsze zwiekszanie poziomu najedzenia i dluzsze utrzymywanie go, w zaleznosci od jakosci produktu. Mozna to rozwiazac podobnie jak bylo na CLTE - dobre jedzenie szybko zaspokajalo glod, w momencie kiedy niewiele brakowalo do optymalnego zaspokojenia glodu, kęs dobrze przyrzadzonej potrawy automatycznie takowy ustawial.
Zapotrzebowanie na skladniki pociagneloby za soba ozywienie Rolnictwa, gracze chetniej kupowaliby jedzenie od kucharzy, kucharz mialby warunki do wykarmiania graczy.
Pracy bardzo duzo, ale myślę, że warto
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Skreczi
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:34, 23 Gru 2007 |
|
Do tego warto dodać, iż sam skill rolniczy niewiele wnosi. Mógłby rolnik np. produkować więcej różnych rzeczy z których dało by się stworzyć różnego rodzaju nici i materiały, unikalne kolory do farbowania stroi (barwniki przecież w dużej mierze powstawały z płodów specjalnych plantacji), przyprawy zwiększające jakość jedzenia itd. Możliwości jest naprawdę wiele, a ożywiło by to rolniczy skill pełną parą!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Trollica Młoteczka
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:55, 23 Gru 2007 |
|
iiiii... Kolorowe wyświetlacze Skreczi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:59, 23 Gru 2007 |
|
W pełni popieram co Młocia naskrobała.
Z tym randomem to jest szczególnie przykra sprawa, bo dziś miałem dosłownie 3 gainy BS po rząd na poziomie 107.x, a moja postać była "bliska śmierci głodowej". Z kolei z najedzoną (i to dobrym jedzonkiem) postacią mogę równie dobrze czekać pół godziny na gain.
Więc po co w ogóle kupować żarcie od kucharza, któremu niebardzo chce się robić, bo gotowanie trwa wieki?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ashantiel
CLFE-Seer Team
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Nie 19:32, 23 Gru 2007 |
|
Ja tam zawsze koksiłem na jedzonku niebiańskiej jakości i uważam, że naprawde wiele daje, ale skoro to jest mało...
Za
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skreczi
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 612
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:41, 23 Gru 2007 |
|
Młociu - nie rozumiem co przeszkadza Tobie mój dodatek do propozycji. Ja na przykład z chęcią bym kupił inny rodzaj farbek niż standardowe od rolnika. Myślę też, że większa różnorodność materiału by była miłą odmianą zarówno dla tailora jak i jego klientów.
Co do kolorowych wyświetlaczy do była by przesada. Zresztą zawsze możesz sobie ściągnąć jakieś custom themes do klienta ultimy...
Jeśli jednak Tobie to aż tak przeszkadza to po prostu olej moją propozycję lub napisz, dlaczego jest ble - sarkazm jest fajną rzeczą ale w/g mnie tutaj nie pasuje.
EDIT
Rozumiem Kixar i dzięki za wyjaśnienie - jednak przeczytaj post Młoci i wywnioskuj to z niego -> jeśli się Tobie uda możesz iść na psychologie ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Skreczi dnia Nie 20:20, 23 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kixar
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...
|
Wysłany:
Nie 20:01, 23 Gru 2007 |
|
Skreczi... chodzi o to ze propozycja jest na temat gotowania... I to nie my mamy sobie olac/nie czytac... tylko ty masz nie pisac... Chcesz cos wniesc... dac propozycje nikt Ci nie broni zalozyc tematu...
DO WSZYSTKICH...
Nie zasmiecajcie tematow swoimi propozycjami ktore nie maja zwiazku z propozycja w temacie... Takie cos kladzie na lopatki niekiedy fajne pomysly...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kixar dnia Nie 20:04, 23 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Malarug
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 22:23, 23 Gru 2007 |
|
Jak najbardziej ZA! : )))
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
campari
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 23:18, 23 Gru 2007 |
|
Jeśli nie możliwość gotowania N sztuk za jednym zamachem, to może pytanie "Zapętlić ?"
Jeśli kucharz odpowiada "Tak", to gotuje aż do wyczerpania składników lub aż się poruszy. To powinno być mało pracochłonne.
A dla postulatów Młoci hurtowe "ZA"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 23:34, 23 Gru 2007 |
|
zrobilem, 8h pracy ale napisane (cos na wzor ksiegi kucharza z 095)
jeszcze wrzuce gdzies przepisy i macie zabawke
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Pon 0:51, 24 Gru 2007 |
|
ja uwazam ze jedzenie po prostu powinno dawac jakies bonusy dla postaci.
zeby przestalo miec znaczenie czysto rolplejowe (" mmm jadlem dzis pyszne filety rybne z piekna elfia panna...") i powstala koniecznosc jego spozywania dla postaci ktore chca sie troche wzmocnic.
obecnie informacja ze moja postac jest glodna itd jest moim zdaniem tylko niepotrzebnym nerfem.
[ot] to samo moge powiedziec o smierdzeniu - tzn ze jest niepotrzebnym nerfem - ale w sumie wolalbym zalozyc na ten temat oddzielny topic [/ot]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 7:49, 24 Gru 2007 |
|
jedzenie mocno zwieksza gainy skili
przyklad: postac zjadla costam upichcone przez swietnego kucharza, papu takie ma jakosc 6 (zakladajac).
teraz: zakladajac ze dany test skila ma trudnosc 75, jezeli bedzie pomyslny to gain skila bylby liczony od 75 (czyli jak skil gainuje przy 75) a po zjedzeniu papu gain skila liczony jest od 75+6 czyli 81. Skil podrosnie zatem o taka ilosc jakby go miec na poziomie 81 a nie 75.
Co do predkosci: tu jest odwrotnie czyli 75-6=69 czyli szaybkosc gaina jest taka jak na poziomie 69 a nie 75
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nasti
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yew
|
Wysłany:
Pon 8:32, 24 Gru 2007 |
|
Trollica Młoteczka napisał: |
Cooking jest malo popularnym skillem i jakos nie dziwie sie dlaczego.
- Gotowanie trwa bardzo dlugo (tyle co np. napiersnik, ktory słuzy dłuzej, niż przez dwuklik) przez co nikomu nie chce sie gotowac wiekszych ilosci i potrawy sa strasznie drogie. |
Komuś tam się chce gotować ^^. Fakt długo trwa już kiedyś pisałem by uzależnić go od skilla expowego.
Trollica Młoteczka napisał: |
- Strawa od prawdziwego mistrza patelni nie wnosi nic poza napisem, ze dobrze smakowlło. |
Gainy
Trollica Młoteczka napisał: |
- Ciezko o skladniki, gdyz duzo waza i nikomu nie chce sie ich zbierac (chodzi glownie o surowe mieso, sarnine itp.) |
Tu się nie zgadzam mam tego mnóstwo w skrzyni moge porobić screeny i pokazać ... Na 95 też było dużo składników i każdy jakoś dawał sobie rade. Znowu nie zróbcie z tego gotwania skill uproszczony do 1 kliknięcia. Bo zabawa nie na tym polega by iść na łatwizne...
Trollica Młoteczka napisał: |
- Istnieje mit, ze dobre jedzenie wplywa na czestotliwosc gainow, jednak przy tak rozhuśtanym randomie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia (w praktyce i tak wszystko zalezy od fartu do randoma) |
A tam piszesz, dużo ludzi jadło i nie narzekało... Chyba nawet nie sprobowałeś a już napisałeś...
Trollica Młoteczka napisał: |
- Bardzo czesto trzeba dużo zjesc zeby nakarmic postac. Jesli ktos zostawi postac na koksanie expa to pozniej cierpi z powodu zjedzenia conajmniej 20 kurczakow, ew. ide na wyprawe, biore 5 stekow i po godzinie musze zezrec je wszystkie. |
Tutaj się zgodzę, że odkąd wprowadzono niezależność jedzenia od nasycenia to jest gorzej....
Trollica Młoteczka napisał: |
- Poziom najedzenia spada szybko. |
Im więcej pracujesz tym więcej spalasz energii...
nie dziwie sie dlaczego.
- Gotowanie trwa bardzo dlugo (tyle co np. napiersnik, ktory słuzy dłuzej, niż przez dwuklik) przez co nikomu nie chce sie gotowac wiekszych ilosci i potrawy sa strasznie drogie.[/quote]
Komuś tam się chce gotować ^^. Fakt długo trwa już kiedyś pisałem by uzależnić go od skilla expowego.
Trollica Młoteczka napisał: |
- Strawa od prawdziwego mistrza patelni nie wnosi nic poza napisem, ze dobrze smakowlło. |
Gainy
Trollica Młoteczka napisał: |
- Ciezko o skladniki, gdyz duzo waza i nikomu nie chce sie ich zbierac (chodzi glownie o surowe mieso, sarnine itp.) |
Tu się nie zgadzam mam tego mnóstwo w skrzyni moge porobić screeny i pokazać ... Na 95 też było dużo składników i każdy jakoś dawał sobie rade. Znowu nie zróbcie z tego gotwania skill uproszczony do 1 kliknięcia. Bo zabawa nie na tym polega by iść na łatwizne...
Trollica Młoteczka napisał: |
- Istnieje mit, ze dobre jedzenie wplywa na czestotliwosc gainow, jednak przy tak rozhuśtanym randomie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia (w praktyce i tak wszystko zalezy od fartu do randoma) |
A tam piszesz, dużo ludzi jadło i nie narzekało... Chyba nawet nie sprobowałeś a już napisałeś...
Trollica Młoteczka napisał: |
- Bardzo czesto trzeba dużo zjesc zeby nakarmic postac. Jesli ktos zostawi postac na koksanie expa to pozniej cierpi z powodu zjedzenia conajmniej 20 kurczakow, ew. ide na wyprawe, biore 5 stekow i po godzinie musze zezrec je wszystkie. |
Tutaj się zgodzę, że odkąd wprowadzono niezależność jedzenia od nasycenia to jest gorzej....
Trollica Młoteczka napisał: |
- w gumpie gotowania dac mozliwosc zaznaczenia "zrob wiele/zrob jedna sztuke", ale bez ubytków w jakości. Jesli kucharz zaznaczy "zrob wiele" bedzie gotowal kilka sztuk jedzenia na raz... dajmy na to floor(cooking)/2+1 sztuk. |
hehe 20 sztuk na 1 patelni co to by była za patelnia
Trollica Młoteczka napisał: |
- zmniejszyc wage surowego miesa i warzyw (warzywa od gracza rolnika moglyby mniej ważyc). Najlepiej do zera, jak surowe filety. |
Kup golema problem zniknie
Trollica Młoteczka napisał: |
- zwiekszyc dostepnosc do produktow odzwierzecych (wieksza ilosc produktow z zabitych zwierząt ewentualnie umozliwienie rolnikowi hodowania zwierzat typu świnia, kura, krowa, krolik itp. typowo do uboju, bez umiejetnosci herding - jakas specjalna opcja w zagrodzie) |
Jeśli ktoś ma być typowym rolnikiem musi wziąść herding - proste (a nie że będzie rolnikiem wojownikiem szklarzem itp...) Jest tyle świń ptaszków owiec jeleni i co tam jeszcze że naprawde nie wiem czy Ty tego nie widzisz albo.... Poświęć godzinke na zabijanie zwierząt zobacz ile zbierzesz mięsa... (a to że Ci się nie chce tzn. że nie jesteś urodzonym kucharzem...)
Trollica Młoteczka napisał: |
- zmniejszyc delaye zbierania miodu, nalepniania dzbankow woda/mlekiem |
Tylko na łatwizne to nie expienie:)...
Trollica Młoteczka napisał: |
- zwiekszyc atrakcyjnosc dobrej jakości jedzenia od gracza poprzez: zauwazalny wplyw na random, szybsze zwiekszanie poziomu najedzenia i dluzsze utrzymywanie go, w zaleznosci od jakosci produktu. Mozna to rozwiazac podobnie jak bylo na CLTE - dobre jedzenie szybko zaspokajalo glod, w momencie kiedy niewiele brakowalo do optymalnego zaspokojenia glodu, kęs dobrze przyrzadzonej potrawy automatycznie takowy ustawial. |
Z tym coś bym zrobił. Można by też wprowadzić system przejedzenia. Jeśli ktoś dużo by zjadł zachorowałby (pewien czas obniżyły by się skille itp.)...
Trollica Młoteczka napisał: |
Zapotrzebowanie na skladniki pociagneloby za soba ozywienie Rolnictwa, gracze chetniej kupowaliby jedzenie od kucharzy, kucharz mialby warunki do wykarmiania graczy. |
Przez cały rok chodze po grze i szukam rolnika by kupic od niego warzywa owoce i coś tam jeszcze a liscie bambusa... Będziesz gotował rolnik na pewno będzie miał zbyt... Ale gdzie są rolnicy ^^
Pozdrawiam
i życzę Wesołych Świąt
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nasti dnia Pon 8:33, 24 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:26, 24 Gru 2007 |
|
Nasti... "Chyba nawet nie sprobowałeś a już napisałeś... ", "Będziesz gotował" etc... Nie każdy z żeńsko brzmiącym nickiem na tym serwerze to wons.
Jak już pisałem wcześniej najedzenie nie wpływa na gainy w żaden zauważalny sposób. Nie wiesz o czym piszesz ale sam wierzysz, że wiesz. Jeśli we wzorku 1-5% zależy od najedzenia czy zabrudzenia, ale 95-99% od randoma, to nawet nie ma o czym gadać. Moja głodująca postać miała 3 gainy po wykuciu 8 itemów. Czysty random. Potem ją nakarmiłem pysznymi filecikami od Malaruga. Tym razem random (a od niego zależy wszystko, co na CL jest z gainami związane) mnie nie kochał i spokojnie potrafiłem czekać i pół godziny na gain. Tak, takTrollica próbowała. Nie, nie wierzy ślepo w niemożliwy do sprawdzenia mit, że jakość jedzenia ma znaczenie.
Coltain: Twój post o gainach był deklaracją zmiany w cookingu, czy opisem tego, jak to działało dotychczas? Jeśli to drugie, to i tak random zdaje się mieć kluczowe znaczenie, a wszystko inne (brud, najedzenie, to co jedliśmy, trudność wykonywanego przedmiotu) zdaje się mieć znikome.
We wzorze miało być floor(cooking)/5+1, wdarła się literówka. Przed napisaniem posta z rozmawialiśmy o cooku, więc wiem.
Składniki ważą za dużo. To, że Ty masz ich dużo świadczy o tym, że:
a) albo grasz magiem i kiedy obładujesz się kurczakami robisz Kal Aqua,
b) albo są ludzie, którzy z radością męczą się z krojeniem mobków i oddają Ci mięcho w zamian za "hihihi dziękuję *pokazuje cycki*" ,
c) albo jedno i drugie
Nie każda postać ma e-wielbicieli i/lub jest magiem. Popatrz na problem szerzej, niż "ja mam więc jest OK".
Jeśli nie chcesz zmian, bo "tobie jest dobrze i nie będzie zabawy jeśli cośtam", to po prostu gotuj po staremu po jednej sztuce. Ty dalej będziesz się super bawić, a inni będą korzystać ze skilla bez marnowania czasu.
A rolnik, w odróżnieniu od większości innych skilli, jest na tyle mało użyteczny (robi Len i bawełnę...), że możliwość hodowli "prostych" zwierzątek na pewno by nikomu nie zaszkodziła. No ale znowu "ja mam więc jest OK".
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Firek dnia Pon 10:30, 24 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 11:58, 24 Gru 2007 |
|
Firek, random zawsze mial znaczenie i bedzie mial, jednakze ja wole dostac wiecej (od wiekszej ilosci skila) malych punkcikow zeby przy dobrym randomie i czesciej miec zysk skila... Na randoma nie ma silnych.
Nie po to pisalem Herding zeby teraz dawac rozmnazanie z rolnictwa.
Nie zauwazylem propozycji, zeby dodac do rzeznika wiecej rodzajow scierwa.
Nie widzialem propozycji, zeby zabrac warzywa czy owoce od rolnika. To ze skill rolnik jest malo uzyteczny... ciezko mi o tym decydowac, moze i tak, moze i nie. Uzytecznosc... a moze rozrywka z gry???
Nie moge takze zabrac calkowicie jedzenia , trzeba pomyslec o ludziach co nie maja ochcoty szukac kucharza.
Nie wiem gdzie ta literowka.
Mniej szyderstwa Firek, styl gry zalezy od gracza, nie oceniamy tego na forum w takim stylu.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coltain dnia Pon 11:59, 24 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |