Autor |
Wiadomość |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 20:27, 03 Paź 2007 |
|
Witam
Aktualnie bole sa nie do uzytku. Przyblize wam aktualny stan boli dajac kilka przykladow z testow.
Nie wiem jaki jest dokladny zasieg boli ... testowane bylo na odleglosci pol ekranu.
- bole mozna uzywac tylko jezeli jest sie pieszo
- bole mozna uzywac tylko z pustymi rekoma
- rzucajacy bole musi byc skierowany w strone przeciwnika/jezdzca, czyli nie mozna patrzec postacia na np poludnie io rzucic bole w przeciwnika na polnocy ( prosze mnie poprawic jezeli to jest bledne ale jak bylem odwrocony plecami do salomona to nie moglem rzucic boli )
- zrzucony przez kogos jezdziec moze natychmiastowo wejsc na konia
- prawdopodobienstwo zrzucenia ( i tutaj kilka liczb z 3 testow ):
jedna na szesc rzuconych boli zrzucila przeciwnika.
jedna na dziesiec rzuconych boli zrzucila przeciwnika.
jedna na piec rzuconych boli zrzucila przeciwnika.
Propozycja:
- bole moze rzucac tylko pieszo
- bole trzeba rzucac z pustymi rekoma
- rzucajacy nie musi byc odwrocony twarza do celu
- bole mozna rzucac na odleglosc max pol ekranu od rzucajacego ( nie wiem ile to dokladnie kratek )
- zrzucony przez kogos jezdziec nie moze odrazu wsiasc na mounta ( oszolomienie mounta na kilka sekund - tutaj proponuje okolo 3 do 5 sek)
- prawdopodobienstwo zrzucenia z mounta zalezy (no i tutaj mam 2 alternatywne propozycje):
a)
Zrzucenie z mounta zalezy od jakosci konika czy innego zwierza na jakim jezdzimy. Rozrozniamy kilka jakosci mountow
pod wzgledem trudnosci zrzucenia przez bole:
Summonowane wierzchowce - 80% na zrzucenie z mounta
Podstawowe wierzchowce - 50% na zrzucenie z mounta ( do tej kategori zaliczamy konie , lamy , ostardy, i kilka innych )
Lepsze wierzchowce - 33% na zrzucenie z mounta ( do tej kategorii zaliczamy azzary, shadeony , mougliny, chigoki , kagoki, konie pustynne itp)
Wypasione wierzchowce - 20% na zrzucenie z mounta ( smoki bagienne , koszmary, armoki , misie polarne , draki , pajaki , smoki kosciane, itp )
Nad przydzialem poszczegolnych zwierzat do danej klasy trza by jeszcze popracowac by to jakos wygladalo - by to sklecic potrzebowal bym tamplaty i trudnosc oswajania danych zwierzat oraz jakie sa dostepne tylko tammerowi a jakie graczom bez tammingu.
b)
Zrzucanie z mounta zalezy od sily badz zrecznosci (STR lub DEX) zwierzaka na ktorym jezdzimy, oraz od zrecznosci (DEX) jezdzcy. By ustalic jakis konkretny wzor potrzebowal bym tutaj templaty wierzchowcow i informacje jak bardzo mozna by wytrenowac danego wierzcha.
Myslaem o wzorze typu :
[100 - ( STR lub DEX wierzchowca / 10 + DEX jezdzca / 4 )] %
To tylko wzor przykladowy. Ogolnie chodzi o to iz zrzucenie z wierzcha nie zalezy nie tylko od tego jaki rodzaj wierzcha zakupimy ale takze jak dobrze wytrenowany zostal przez tammera od ktorego go zakupilismy oraz od tego jak zreczna jest postac dosiadajaca dane zwierze.
Zapraszam do glosowania oraz do dyskusji na temat poprawienia sytuacji boli.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bern
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 20:43, 03 Paź 2007 |
|
UWAGA:
nie zrobcie tego co na 095 ze prawie w 100% woj zaczynal walke pieszo bo bola zrzucala czesto i do tego ogluszala wierzcha, to jest akurat najgorsza rzecz.
No i jesli juz to wejdzie to z kazdej grupy procentowej (odpornosci na bole) musi byc jeden wierzch z kazdego rodzaju (lamowate konne itd) i musi byc dostepny dla nie tammerow takze, czyli mowiac prosto - jak krasnolud chce wydac kase i kupic 'wypasionego' wierzcha z lamowatych to musi miec taka mozliwosc a nie ze przez rpg bedzie dostawal w PvP.
PROPOZYCJA:
po boli nie mozna wejsc na wierzcha nawet i przez 1 min ale wierzch w tym czasie ma immune na dmg - czemu? Ten kto ma bole uzyskuja zadana przewage ale nie zabija wierzcha i nie zmusza konnego do walki pieszej. Jakos konny nie moze zmusisc pieszego do walki konnej .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 21:11, 03 Paź 2007 |
|
Dlatego tez opcja B jest bardziej kozystna bo nawet taka zwykla lama wytrenowana odpowiednio przez oswajacz moze nabyc dobrej odpornosci na zrzucanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bern
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 22:47, 03 Paź 2007 |
|
Nic nie pisales o tym ze trening podwyzszalby odpornosc na bole.
Poza tym od poczatku powinno byc tak ze kazdy rodzaj wierzchow ma swojego przedstawiciela w jednej sekcji odpornosciowej.
To i tak nie zmieni ze bole mi sie wogole nie podobaja bo dalej nie rozumiem czemu ktos walczacy pieszo ma szanse zabic wierzcha i wymusic zmiane strategi na konnym. Natomiast konny nie ma szans zburzyc strategi pieszego gdyz ten zawsze jest pieszo.
Od zrzucania z wierzcha powinien byc tylko i wylacznie skill provocation i to tez nie tak ze w 100% zabic sie da wierzcha a nie jeden glupi przedmiot.
P.S.: Poza tym czemu nie ma w ankiecie opcji - 'wywalic bole' - wtedy ta ankieta bylaby naprawde bezstronna.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Czw 0:52, 04 Paź 2007 |
|
Przeczytaj dokladnie opcje B .... napisalem by byl brany pod uwage str badz dex zwierzaka a z tego co wiem to mozna to wytrzenowac badz zwiekszyc staty danego zwierzaka poprzez rozmnazanie czy inne krzyzowki genetyczne.
Niestety nie grasz tutaj od dosyc dawna a nawet jak grales to nie zaglebiales sie w temat szkolenia wierzchow wiec mozesz tego niewiedziec.
Jezeli chcesz zlozyc propozycje wywalenia boli prosze napisz taki topic .... ten topic jest o zmianach jakie powinny usprawnic aktualne dzialanie boli. A czemu nie napisalem wywalic ... bo wole zeby cos sie rozwijalo a nie uwstecznialo.
Jeszcze raz cie poprosze bys zaczal wpierw grac a potem rozpisywal sie na dane tematy bo dana propozycje trza rozpatrywac w realiach aktualnie istniejacych a nie w kategori "Bo ja mysle ze tak powinno byc".
I druga rzecz, o ktora cie prosze - Przestan porownywac ten server do jakiegos CLR. Tutaj rozgrywka wyglada calkiem inaczej.
Cytat: |
To i tak nie zmieni ze bole mi sie wogole nie podobaja bo dalej nie rozumiem czemu ktos walczacy pieszo ma szanse zabic wierzcha i wymusic zmiane strategi na konnym. Natomiast konny nie ma szans zburzyc strategi pieszego gdyz ten zawsze jest pieszo. |
To powtarzales w co 2 poscie na forum CLR i walkujesz to samo tutaj.
A czemu niby konny ma wymuszac na mnie walke takze konno .... bo przeciez pieszy nie ma szans nigdy zabic/dogonic konnego jezeli ten nie jest glupi.
To dziala w 2 strony .....
Jest opcja wierzchow, jest opcja boli.
Zauwaz ze bole i zrzucanie z wierzcha wprowadzono na 095 po zmianach w dmg broni 2 recznych .... czyli gdy bronie 2h zaczely zadawac duzo mniejszy dmg na konikach. Moze wiec usuniemy bole ale zarazem usuniemy minus dmg z broni 2h na wierzchu ? Wtedy bedzie rowno i sprawiedliwie. Kto bedzie chcial jezdzic na koniku bedzie jezdzil a kto nie to nie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drako
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 5:40, 04 Paź 2007 |
|
Jesli zlikwidujemy minus do 2h na koniu to likwidujemy bole ale pieszy z bronia 2h moze zrzucic jezdzca z konia. Mounty i tak w tej chwili daja duzy dopal zarowno w pvp jak i pvm wiec nie widze powodu zeby bole likwidowac. I nie zgadzam sie tez z propozycja berna zeby nie mozna bylo zabic mounta - bierzesz go na pvp to miej swiadomosc ze moga ci go zabic. A jesli chcemy od czegos uzaleznic skutecznosc boli to od str/dex osoby rzucajacej+od dexa konia. Mysle ze w ten sposob to ma wiecej sensu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 7:00, 04 Paź 2007 |
|
lubie jak gracze wymyslalaja zaleznosci (tak jak na 095 o craftingu i porze dnia)
bola dziala na 10 pol
a napisana zaleznosc... uwazam ze jest prawidlowa
zdradze 3 smaczki:
1. zalezy od stroju
2. zalezy od postaci
2. zalezy od treningu wierzcha
testnijcie to wsiadanie od razu, ja widze ze jest blokada
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Czw 7:14, 04 Paź 2007 |
|
Potestuje wiecej dzisiaj z salomonem ....
mam jeszcze z 70 boli do testowania .... moze poprostu wzory sa do poprawienia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bern
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 8:06, 04 Paź 2007 |
|
@ Korg - chwilunia - sam wybrales walke pieszo wiec nikt Cie do tego nie zmuszal. Tak jak nikt nie powinien zmuszac konnego do walki na glebie. Ty wybierasz duzy dmg a konny maly dmg plus mobilnosc - proste. Teraz dzieki bolom ty masz szanse zrzucic go do swojego poziomy i zabrac mu mobilnosc, natomiast konny nie ma szans nic zrobic tobie i rozwalic twoja koncepcje walki - racja?
Jesli zrobicie bole dosc uzyteczne to w walce pieszej
macki+parry MUSI byc tak samo mocne jak 2H (pika) plus poison.
Dla mnie mozna wywalic minusy do dmg na wierzcha - whatever.
Powtorze - od zrzucenia z wierzcha powinno byc provo (ewentualnie specjale) a nie jeden glupi przedmiot.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coltain
CLFE Team
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 3326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 8:09, 04 Paź 2007 |
|
aha, jak cos to ja nic nie zmienialem
(kiedys jedynie buga poprawilem bo niszczyl stack a nie 1 item)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Czw 8:58, 04 Paź 2007 |
|
Oj i znowu w bledzie ... uzytkujacych bronie 2 reczne wpier ekipa zmusiala do walki pieszo wprowadzajac zmiany w dmg ..... potem wprowadzila bole by poprawic szanse pieszych w zabiciu konnego.
Ja jako ze mam od niedawna woja mozna powidziec iz wybralem sobie piszy tryb walki ..... co niezmienia faktu jak wyklada historia rozwoju mechaniki walki. Mozna wiec powiedziec iz woje z bronia 2 reczna sa zmuszeni do walki pieszo bo wlasnie uzytkownicy 1 recznych broni wyplakali ze ludzie jezdza z halabardami na koniach a to jest nie fajne rpgowo. Dlatego tez mozna powiedziec ze to wlasnie tarczownicy z bronia 1h wymusili na uzytkownikach 2h walke piesza.
Pozniej piesi uzytkownicy 2h wyplakali bole by miec mozliwosc zabicia jak to nazwales "mobilnego" wojownika. Wystarczy ten wynalazek dobrze zbalansowac a obie strony powinny byc zadowolone. Biorac pod uwage cala historie tego tematu.
A co do tego jak konny woj moze rozwalic koncepcje walki przeciwka pieszego - poprostu odwraca sie tylem do przeciwnika i ucieka .... nikt go nie zatrzyma .... na odwrot jest juz gozej a jezeli mu sie zachce to moze odbiec 10 ekranow , wyleczyc sie, rozpalic ognisko, wyczesac konika i wrocic walczyc a pieszy dalej bedzie probowal go dogonic.
Do tego wlasnie sluza bole - by pieszy mial SZANSE zabic konnego. Bo bez mozliwosci sprowadzenia jezdzca na ziemie na kilka sekund ... taka szansa nie istnieje.
Cytat: |
Jesli zrobicie bole dosc uzyteczne to w walce pieszej
macki+parry MUSI byc tak samo mocne jak 2H (pika) plus poison. |
Temat jest o kozie a ty piszesz o wozie.
Aktualnie macki sa niedopracowane w pvp bo nie ma osoby grajacej z zamilowania pvp wlasnie tym rodzajem broni. Jako rodzaj broni nalezy do wolnych aczkolwiek silnych .... niemniej patrzac na wypisane specjale sa one malo atrakcyjne i nie wiem na ile sa poprawione.
Zalezy co dla ciebie znaczy dosc uzyteczne ..... jezeli ktos wypoci sie i rzuci 15 boli i po trzecim zrzuceniu z wierzcha zabije ci konia i nareszcie zmusi do walki pieszy vs pieszy .... to wez pod uwage ze w miedzyczasie moze okolo 15 razy zginac gdyz na tej Clce podbiegniecie do celu ktory niema broni w rece i nie ma wrestla = 100% trafieniem. Polaczenie tego z specjalami jakie posiada bron czyli np paraliz czy podwojny cios czy cos innego ... powoduje iz sztuka zrzucenia kogos z wierzcha i nie padniecia przy tym zalezy nie tylko od rzucajacego bole a takze od jezdzca. Obie strony musza szybko i skutecznie reagowac.
Jak rozmawialismy na ten temat to mowiles ze na 100% mozna przezyc te kilka sekund podczas rzucania boli. Niemniej ja mam inne zdanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kosturek
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 11:57, 04 Paź 2007 |
|
Korg ma racje te pare s niepżyjesz bola + paraliż i kilka ciosów i padasz:F
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bern
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 17:41, 04 Paź 2007 |
|
@ Korg
to moze jednak moje propozycja bedzie dobra co?
Po boli nie mozna wsiasc np ok 1 min ale mount ma wtedy odpornosc na dmg. Ty masz swoja przewage na 1 min i jesli wtedy ja wykorzystasz to ok a pozniej konny znowu ma wierzcha. Masz jeszcze bole to masz szanse na kolejna minute czy iles tam.
Mi sie poprostu nie podoba zabijanie wierzcha po boli - tyle.
Cytat:
Jesli zrobicie bole dosc uzyteczne to w walce pieszej
macki+parry MUSI byc tak samo mocne jak 2H (pika) plus poison.
To jest jak najbardziej na temat gdyz jesli chcesz tarczownika zmusic do walki pieszej to musi on miec normalne szasne z bronia 2H.
A to ze ktos nie gra mackami to nie znaczy ze ktos z ekipy nie moze sobie stworzyc playerka i pocwiczyc - dla chcacego nic trudnego.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 17:47, 04 Paź 2007 |
|
Bole oplaca sie rzucac tylko w paralizu i to w paralizu maga - wtedy jest szansa na zrzucenie. W kazdym innym przypadku nawet gdy sie zrzuci przeciwnika ten natychmiast wsiada na konika i pomyka sobie dalej.
Nie mozna zrobic boli w sposob jak na CL:te. Szczegolnie ze mozna je zrobic - a nie tylko znalezc. Co by moglo pomoc?
1. skrocenie czasu rzucania boli (do 1 sekundy)
2. zwiekszenie skutecznosci boli i uzaleznienie jej od statow dex rzucajacego vs dex wroga + (dex wierzchowca)/20
O ile sie dobrze orientuje staty wierzchow dochadza do 200? wtedy bysmy mieli + 10% na zrzucenie, jezeli by to bylo do 100 to + 5% - i tak swietnie.
Tamer mialby naturalna przewage w tej materii, ale w zasadzie nie widze powodu dla ktorego mialby jej nie miec, skoro zna sie na tych zwierzetach jak nikt inny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bern
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Czw 17:52, 04 Paź 2007 |
|
A moim zdaniem tammer nie powinien miec plusow w tej materii bo niby czemu - to juz predzej peacemaker.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|