Forum Clair's Lair: Fourth Edition Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Prośba o wypełnienie ankiety Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Nasti



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 457 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yew

PostWysłany: Wto 21:17, 19 Cze 2007 Powrót do góry

To trzeba było nic nie zaznaczać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
XurtVers



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 580 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: vast abyss

PostWysłany: Wto 22:20, 19 Cze 2007 Powrót do góry

Oczywiscie tez wypelnilem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mitar



Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:52, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Normalnie nie wypelniam takich rzeczy ale ze to na prace mgr(a sam tez pisze) to wspomoge Wink

Pozdrawiam sevilla i zycze zaliczenia na 5 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hogas



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:03, 11 Lip 2007 Powrót do góry

Przyłączam się i pozdrawiam Marte Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dayel



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:23, 15 Lip 2007 Powrót do góry

Mam nadzieje, że na czas ją wypełniłam i sie przydałam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sevilla



Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:39, 25 Mar 2008 Powrót do góry

Na wstępie jeszcze raz bardzo dziekuje wszystkim, którzy wzieli udzial w ankiecie do mojej pracy mgr - to dzieki Wam moglam zrealizowac cały ten projekt i napisac prace na temat, który byl dla mnie wyjatkowo interesujący Dziekuje ! ;*

Przepraszam, ze to wszystko tyle trwalo... ale chyba kazdy kto pisal mgr(i nie jest wybitnie systematycznym studentem:P) wie co to znaczy magisterkowy i pomagisterkowy kocioł Wink

Ale do rzeczy !
Poniżej by niepotrzebnie nie zasmiecac forum, przedstawiam krotkie streszczenie uzyskanych przeze mnie rezultatow badań oraz podsumowanie tzw. analizy jakościowej czyli odpowiedzi uzyskanych na trzy ostatnie pytania otwarte w ankiecie.

Streszczenie

Przedmiotem niniejszej pracy jest zależność pomiędzy ekstrawersją-introwersją a sposobem uczestnictwa (stylem gry) w internetowym świecie Ultimy Online (UO) oraz intensywnością gry postacią główną i ogólnym czasem poświęcanym na grę. Osoby badane to grupa czterystu trzydziestu jeden użytkowników skupionych wokół społeczności gier cRPG (ang. computer role playing game) w wieku 12-38 lat. Badanie przeprowadziłam drogą internetową, przy użyciu dwóch autorskich kwestionariuszy: NEKI oraz IBPG. Uzyskane rezultaty potwierdziły hipotezę o istnieniu związku ekstrawersji-introwersji gracza jako osoby z jego ekstrawertycznym-introwertycznym stylem gry w odniesieniu do postaci głównej. Wyniki te sugerują, że gracze nie traktują badanego metaświata jako miejsca do testowania nowych tożsamości i udawania kogoś innego. Badanie ujawniło także zależność pomiędzy ekstrawersją-introwersją a intensywnością gry postacią główną. Wynik ten interpretować można jako tendencję introwertyków do lokowania swojego ja w odgrywanej postaci głównej, przywiązywania się do niej, a nawet utożsamiania się z nią. Kolejne rezultaty badania zdają się sugerować związek wieku z ogólnym czasem gry. Można zatem przypuszczać, iż młodsi użytkownicy są bardziej narażeni na niebezpieczne zanurzenie w omawianym metaświecie. Ogólnie rzecz biorąc, rezultaty badań sugerują, że oddzielanie tego, co wirtualne, od tego co realne, staje się coraz trudniejsze. Niesie to ze sobą szereg korzyści i strat, które nam jako ludziom może przyjść ocenić szybciej niż się spodziewamy.

Słowa kluczowe: metaświat Ultimy Online, ekstrawersja-introwersja, sposób prowadzenia postaci głównej (styl gry), intensywność gry

Analiza jakościowa – podsumowanie

Pomimo kilku zagadnień jakie, udało mi się scharakteryzować i zebrać w podobne znaczeniowo treści, nie wyłonił się jeden, uniwersalny wzorzec odpowiedzi na pytanie o powody lubienia postaci głównej. Za najważniejsze kwestie można uznać pierwszeństwo stworzenia tej postaci i jej wysoki status społeczno-kompetencyjny w świecie gry oraz największy rozwój (w porównaniu z innymi postaciami prowadzonymi przez gracza). Uczestnicy podkreślali odczuwanie sentymentu i przywiązania do głównego bohatera, deklarowali również utożsamianie oraz emocjonalne związanie się z nim. Niejednokrotnie wskazywali także, iż nie posiadają innych postaci poza główną. Gracze deklarowali czasem, iż główny awatar jest podobny do nich w swym postępowaniu, ale jednocześnie pozwala na testowanie pewnych zachowań, na które nie odważyliby się w rzeczywistości bądź nie posiadają możliwości ich sprawdzenia.
Postać poboczna posiada dla użytkowników pewne określone role, często podrzędne względem głównego awatara. Uczestnicy poświęcają małą ilość czasu na rozwój postaci pobocznych, a niekiedy deklarują całkowity brak chęci ich posiadania. Jednocześnie duża część użytkowników dostrzega pewne korzyści płynące z prowadzenia raz na jakiś czas postaci pobocznych. Kilku graczy zaś podkreśliło obdarzanie jednakową sympatią wszystkich posiadanych postaci. Warto nadmienić, iż żaden z uczestników nie zadeklarował utożsamiania się czy odczuwania więzi emocjonalnej z postaciami pobocznymi, co stanowi podstawową różnicę w porównaniu z podejściem do postaci głównej.
Uczestnicy wskazali zarówno pozytywne, jak i negatywne cechy oraz sposoby postępowania postaci głównej. Wspólny mianownik tych zachowań stanowiła deklarowana chęć użytkowników do ich odgrywania Najczęściej lubiane sposoby postępowania postaci głównej, jakie wymieniali gracze, oscylowały wokół istotnej roli awatara w świecie i jego ważności dla innych postaci. Dodatkowo, ważną kwestią były relacje towarzyskie oraz wojenne z innymi awatarami, takie jak dyskusje i rozmowy oraz bitwy i pojedynki. Ponadto uważam, że podstawowe zachowania głównego bohatera, które lubią odgrywać uczestnicy, to wszelkie czynności pozwalające im na kreowanie i zmienianie warunków panujących wokoło oraz poznawanie i sprawdzanie reakcji innych postaci na postępowanie awatara prowadzonego przez gracza.
Pod względem czysto formalnym uczestnicy udzielali odpowiedzi bardzo zróżnicowanych, od równoważników zdań po rozbudowane wypowiedzi. Używali zarówno potocznego, jak eleganckiego języka oraz żargonu związanego z kontekstem gry. Nade wszystko jednakże użytkownicy różnili się poziomem przemyśleń i refleksji zawartych w odpowiedziach. Ciekawe było również to, iż kilku graczy pisało do mnie różne komentarze lub zwracali się tak, jakbym była gdzieś obok, np.: „Ponieważ jak Sama wiesz (...)”, „Cóż nie ma tu takich za dużo ponieważ moja postać jest z założenia zła, ale jeśli nalegasz to (...)”, „czy dużo jeszcze tych pytań ponieważ zaraz muszę wyjść?” oraz „Tego raczej twój promotor nie zrozumie Razz” (tyczące się wypowiedzi pełnej żargonu z gry). Wydaje mi się, iż wszystko to świadczy o ogromnej różnorodności graczy i ich odmiennego podejścia do wielu kwestii. Tym bardziej zatem wyłonienie pewnych nadrzędnych kwestii i zagadnień, jakie poruszali użytkownicy odpowiadając na pytania, należy uznać za cenne i istotne, skoro często treści te były znaczeniowo bliskoznaczne.

Dodatkowo wszystkich, ktorzy chcieliby dowiedziec sie czegos wiecej zachecam do kontaktu ze mna najlepiej przez e-mail: [link widoczny dla zalogowanych] lub pw na forum.

Pozdrawiam wiosennie Smile
Sevilla


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sevilla dnia Wto 16:45, 25 Mar 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
mch88



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 17:30, 25 Mar 2008 Powrót do góry

o lol Very Happy praca dyplomowa o ultimie :DDDDDD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
voult



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:02, 25 Mar 2008 Powrót do góry

DH podobno doktorat zrobił na ultimie, to magisterka mnie nie dziwi Wink ... za to zaskakuje mnie wniosek:

Sevilla napisał:

Uzyskane rezultaty potwierdziły hipotezę o istnieniu związku ekstrawersji-introwersji gracza jako osoby z jego ekstrawertycznym-introwertycznym stylem gry w odniesieniu do postaci głównej. Wynik ten interpretować można jako tendencję introwertyków do lokowania swojego ja w odgrywanej postaci głównej, przywiązywania się do niej, a nawet utożsamiania się z nią.

Sevilla napisał:

Ogólnie rzecz biorąc, rezultaty badań sugerują, że oddzielanie tego, co wirtualne, od tego co realne, staje się coraz trudniejsze. Niesie to ze sobą szereg korzyści i strat, które nam jako ludziom może przyjść ocenić szybciej niż się spodziewamy.


Ban dla Korkiego... za pare lat nam podziękuje, że uratowaliśmy mu zrowie, bądź nawet życie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voult dnia Wto 18:04, 25 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zasoova



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 18:55, 25 Mar 2008 Powrót do góry

A ja mam nawet papierowe fragmenty tej pracy z oryginalnymi poprawkami pani promotor ^^ *szpanuje*


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Malarug



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 730 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:06, 25 Mar 2008 Powrót do góry

To przeciez nie pierwsza praca o ultimie Very Happy Ktos Krzyka pamieta?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Havok



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 19:15, 25 Mar 2008 Powrót do góry

Pamiętać, pamięta. W sumie to chyba jakaś moda ostatnio z "badaniem wirtualnego świata" Wink. Miło, że pojawiło się streszczenie pracy. Praca już obroniona czy nie? Bo ankieta z zeszłego roku...Tak czy siak powodzenia w dalszej karierze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sevilla



Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:32, 25 Mar 2008 Powrót do góry

Tak, praca juz obroniona Smile Pominelam jakos ten drobny fakt ;D W sumie powinnam byla sie podpisac mgr Sevilla Wink zeby nie bylo watpliwosci ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Saloth
CLFE-Seer Team


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 680 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 8:29, 26 Mar 2008 Powrót do góry

no wiesz co zami, pisac prace o tym, ze ludzie wola grac na jednej postaci, a na muly logowac sie tylko jak trzeba Wink zartuje ofc.

Niemniej gratuluje obrony!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sevilla



Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:51, 26 Mar 2008 Powrót do góry

Ty tak nie zartuj Saloth jesli chcesz przezyc nastepnym razem bedac w Wawce Twisted Evil

muahahahaahha! ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fir
CLFE Team


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1923 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Greeny

PostWysłany: Śro 13:33, 26 Mar 2008 Powrót do góry

Jak to mowi David - Mag Bitewny - ZginieSZ! ;]

A co do pracy - zaraz zabierzemy sie do dostosowania regulaminu na podstawie wynikow badan, niah niah Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)