|
|
Autor |
Wiadomość |
Kros
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Nie 11:57, 30 Sie 2009 |
|
Witam
W tym temacie możecie pisać swoje poradniki na temat różnych klas
No to ja zacznę :
Na początku chciałbym zaznaczyć, że każdy może stać się wojownikiem, jednak bycie nim a ogarnianie pvp i pvm to inna rzecz, wystarczy tylko troche pomyśleć.
1 Zacznijmy od najważniejszego czyli od konfiguracji naszego wojownika.
Moim zdaniem odpowiednie statystyki na początek to 45/10/10 a maxymalnie najlepsze staty to 90/85/50. Więcej siły i zręczności nie potrzeba, gdyż nawet wojem 8x/7x można wiele zdziałać (sam mam takie staty). Dzięki Intowi posiadamy manę niezbędną do wykonywania specjalnych ataków, także warto również zwrócić uwagę na ten stat. Dex to oczywiście szybkość zadawanych ciosów a Str zwiększa nasz DMG w walce oraz wytrzymałość. Ponadto dodaje nam punkty HP.
Dalszą częścią jest dobór skilli. Według mnie najlepszym wyborem są trzy rozwiązania:
a) Wojownik ze swordem, mackami i parra
b) Wojownik z poisonem , fencem i parra
c) Wojownik ze swordem , archery i parra
Wszystkie trzy opcje są dobre zarówno w pvp jak i pvm. Na sam początek proponuję wziąć 50 heala i 50 resista a dalej jakiego wojownika wybierzecie zależy już tylko od Was.
2. Mamy już złożonego PW, teraz opowiem co nieco o taktyce w pvp:
PODSTAWA to butle, sam się bez nich nigdzie nie ruszam, także warto zainwestować w kegi:
Żółtej – leczy nas, gdy spadnie nam hp
Białej, niebieskiej – popularnie zwanymi butlami blesa, dodają punkty do str i dex
Niewidki – stajemy się niewidzialni, (często ratują mi tyłek)
Kamiennej lub żelaznej skóry – dodają punkty AR
Pomarańczowej – leczy naszą postać z wszelkiej maści trucizn
Różowej – butla wybuchu
Many oraz staminy
Większość z tych mikstur zawsze mam w plecaku, warto nauczyć się ich delaya, aby można było z nich korzystać co do sekundy. Dodam, że niezbędne jest zbindowanie tych butli pod klawisze.
Kolejną ważną częścią jest dobór broni. Wybierając się na pvp pamiętajcie że:
- Fenc jest dobry na kolczugi i skóry a gorzej wchodzi w płyty.
- Mace są dobre na płyty jednak sprawują się gorzej z kolczugami i skórami.
- Sword to skill wyśrodkowany i wchodzi średnio na wszystkie rodzaje zbroi.
- Archery nadaję się na wszystko chociaż w płyty lepiej wchodzą bełty.
A teraz trochę o samej walce:
a) Vs mag – PAMIĘTAJCIE, nie walczymy z magiem na otwartym polu, otwarte pole = zgon.
Staramy się chować za wszelkimi przeszkodami jak budynki, drzewa i inne, a gdy nadarzy się okazja wybiegamy lub cofamy się ku goniącemu nas magowi i kontratakujemy.
Jeżeli nie uda nam się go zabić, ponownie wbiegamy za przeszkodę i czekamy na kolejną szansę. Oczywiście cały czas mamy w pogotowiu mikstury aby w każdej chwili wyjść z opresji.
Kolejna ważna rzecz, jeżeli mag straci swojego wierzchowca lub jest na piechotę, jest wasz.
PAMIĘTAJCIE że, mag NIE może łykać mikstur podczas czarowania, więc tutaj macie przewagę, wystarczy tylko pomyśleć. Dodam, że warto mieć w zanadrzu łuk aby można było trzymać maga na bezpieczną odległość .
b) Vs woj – tu nie ma dużej filozofii, staramy się ciągle atakować przeciwnika czym mamy pod ręką, kontrolując przy tym swoje hp.
PAMIĘTAJCIE, że zółta mikstura leczenia ma delay 10s, więc po jej wypiciu odczekajcie jeszcze parę sekund i nie dobiegajcie z powrotem do przeciwnika. Dlaczego? Ponieważ, może on Wam zasadzić kolejnego hita, a wtedy nie będziecie mogli znowu łyknąć żółtej, ponieważ nie skończył się jeszcze kolejny delay. Jest to najczęstszy błąd popełniany przez ludzi.
c) Vs łucznik – Jeżeli owy konkurent posiada łuk, po prostu staramy się podejść do niego jak najbliżej i zranić, gdyż łucznik nie może strzelać gdy jesteśmy o 1 kratkę lub mniej od niego.
Z kusznikiem postępujemy podobnie lecz UWAGA, kusznik może do nas strzelać nawet gdy jesteśmy obok niego!
d) Vs nekromanta - Według mnie najtrudniejszy przeciwnik, nekromanta posiada szereg czarów potencjalnie śmiercionośnych dla woja. W tym przypadku wykorzystujemy taktykę jak z magiem lecz jest ona znacznie trudniejsza do zrealizowania.
UWAGA, nekromanta w przeciwieństwie do maga, może pić butle leczenia podczas czarowania! Osobiście nie polecam nikomu wybierać się samemu na nekro.
Następna ważna rzecz: tak samo jak przy butlach, warto nauczyć się na pamięć czasu castowania kilku podstawowych czarów u maga jak paraliż (an ex por), vof (vas ort flam) czy kvf ( kal vas flam). W czasie walki jest to bardzo przydatne, gdyż wiemy w jakim momencie po wycastowaniu czaru wybiegnąć i uderzyć.
Jeśli chodzi o pvm, jest to sztuka indywidualnego odkrywania taktyki na danego moba, Każdy ma swoje sposoby na np.: demona czy smoka. Osobiście na pvm zawsze wybieram się z tarczą i jakąś dobrą bronią, w moim przypadku jest to katana albo krótki miecz.
Spisane przez Kros
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kros dnia Nie 12:14, 30 Sie 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:16, 30 Sie 2009 |
|
Troszke juz gram, i kilka uzupełnień z mojej strony, może komuś sie przydarzą....
- Można wybrać równie dobrze wojownika z samym swordem lub macka a "uzyskany" w ten sposób scilcap przeznaczyć na cos innego- jeżeli gramy postacia "praworządną" i cokolwiek rpg lubimy;) można się usmiechnąć do Paladynów...
- trzeba uważac na mikstury bowiem "pomarańczowo-żółty" kolor maja, tez mikstury płomienia, działające jak te wybuchowe. Szare i zielone są natomiast trucizny.
- jeżeli chdozi o wybór uzbrojenia i kwestę walki konnej bronie" dwuręczne" są słabsze przy walce konnej, ale w walce z mobkami sprawnie manewrując (szczeg. jako fencer) jesteśmy w stanie bez większego ryzyka pokonać nawet silne walczące wręcz mobki.
- wybuchowe mikstury mogą "być wykorzystane do przepłoszenia" przeciwnika , np. jeśli ktoś chowa się "za rogiem" rzut mikstury na pole obok"które widzimy" obejmie wybuchem też jego kryjówkę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kosturek
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Nie 12:59, 30 Sie 2009 |
|
Osobiście używam nieco innej taktyki, którą opisał kros(sam nie raz walczyłem z X magami na polu odwartym i dało się wygrać). Dla mnie najlepszy config statowy to 80-90-55 (te 5 inta możemy opuścić na rzecz str lub dexa). Bojówka dla woja hmm... Polecam mieć 2 bojówki w zanadrzu swojej postaci. Nie zawsze 1 bojówka jest silna na każdą klase wrogą. Co do parryngu można pvm grać i bez niego fakt ciężej idzie nasze pvm ale dobrą bronią 2h nadrabiamy straty - no i trzeba ogarnąć niektóre mobki takie jak większy drak do których nie podchodze nawet, a do demona bez problemu podejde i potrafie go zabić. Tak jak wspomniałem wyżej dla mojej postaci liczy się głownie dex.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
del
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:48, 30 Sie 2009 |
|
Kros napisał: |
Pomarańczowej – leczy naszą postać z wszelkiej maści trucizn |
znów tak jest? bo ostatnio pomarańczowe chwilowo zwiekszaly odpornosc na truty
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amras
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:07, 30 Sie 2009 |
|
Pomaranczowa leczy if zatruty zwieksza if nie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Malarug
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 22:21, 30 Sie 2009 |
|
leczy if zatruty ORAZ wzmacnia odpornosc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cienki90
CLFE-Seer Team
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Nie 22:43, 30 Sie 2009 |
|
Pozwoliłem sobie, na usunięcie kilka postów.
Następne offtopicowanie, będę nagradzał warnami.
Jeśli jakieś uwagi, proszę do MNIE na PW.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cienki90 dnia Nie 22:45, 30 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |