Autor |
Wiadomość |
Ashantiel
CLFE-Seer Team
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Śro 14:48, 23 Lip 2008 |
 |
W temacie o komendzie .przeszukaj, wywiązała się dysputa o stosunku panujących do ludu (Jako serek pozwolę sobie taki temat założyć). Tamten temat został przeze mnie zamknięty z powodu offtopicu, ale żeby nie było, że wszystko jest tłumione u podstaw, zakładam ten oto temat w odpowiednim dziale. Zapraszam do dyskusji, proszę tylko, aby nie było tu osobistych wycieczek względem siebie/osób z ekipy/prezydenta itp.
Oraz kultura języka, ale chyba o tym nie trzeba wspominać
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ashantiel dnia Śro 14:50, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 15:37, 23 Lip 2008 |
 |
Szczerze powiedziawszy jest juz za pozno .... druga szansa dla clki po upadku Cl:R zostala zmarnowana ... aktualne 5-10 online nie nakloni ludzi do powrotu.
Teraz to server podlaczony jest do respiratora. ( tak to przynajmniej wyglada )
Moge jedynie wypisac tutaj powody ktore spowodowaly dlaczego ja przestalem grac:
- Brak aktywnosci ze strony ekipy ( tylko 2 osoby pracowaly czyli Zas i Coltain )
- Brak ludzi do budowania mapy ( wszyscy wiemy jak to przez 4 lata wygladalo ale gdy mapa jest w 75% zakonczona i nima gartha ktory by znowu wiecej zaszkodzil niz pomogl to online na budowanej mapie wachal sie w okolicach 1-2 a przeciez mapa to jeden z priorytetow czyli nawet inni gmowie czy seerowie powinni zostac przeszkoleni i probowac pomoc w jej budowie )
- Mimo iz Coltain pracowal / pracuje jak robot z 10 motorkami w zadku ( co szanuje ) to jego wlasne pomysly badz poprawki sa malo trafne ( czasami jednak lepiej wysluchac graczy ktorzy "robia pod siebie" )
- Brak jakiegokolwiek backgroundu rpgowego , panteonu bogow itd itp ( jest to nastepstwo braku mapy )
- Zmiany powodujace ze wklad gracza w gre by cos osiagnacz / zdobyc zostaje niwelowany ( zmiana z exp zbrojami )
- Ciagle i co najlepsze drastyczne zmiany w balansie przy systemie expa skillowego ktory nie pozwala graczowi na latwa zmiane klasy.
- Zmiany dotyczace hybryd ( pan x mowi ze cos jest przegiete i nie zostaje to zmienione ... nagle pan x postanawia zrobic ten przegiety skillset i to co nie bylo poprawiane przez kilka miesiecy zostaje poprawione z dnia na dzien )
- Zmiany w poisoningu.
- Brak przydatnosci lepszych itemow w pvp
- Nudne pvm ( brak oskryptowanych potyczek z jakimis bossami )
- Nudne skarbowanie / Brak pozadnych magikow ( ilez to mozna szukac te przepisy )
- Brak obiecywanych od dawna questow skryptowych
- Fir nie dal mi piwafwi
Rozwiazanie:
Zebranie wiekszej ekipy w celu szybkiego ukonczenia mapy .
W tym czasie 2 osoby pisza pozadna historie rozpoczynajaca nowa ere na nowej wyspie i panteon by bylo na czym oprzec rpg.
(max czas na te 2 projekty 1 miesiac )
Po skonczeniu mapy i napisaniu historii ekipa seerow powinna zachecic ludzi do gry czestymi eventami a moze nawet questami.
Stopniowo wprowadzac skryptowe championy + questy skryptowe.
W miedzyczasie szlifowac balans pvp.
Nie dodawac nastepnych 120 potraw do cokkingu i jakis kaktusow do rolnictwa.
Urozmaicic skarbowanie o ladne i blyszczace ertefakty.
Brzmi to wszystko jak duzo roboty a przeciez sa wakacje .... to co napisalem to czysta teoria .... ktora jak mniemam nigdy nie zostanie zrealizowana. Gdyz ilosc osob chetnych do pracy, ktora mozna bylo pozyskac z niegdys widzianej liczby online 50 zmalala dziesieciokrotnie.
Reasumujac:
Server od ponad roku wyglada jak versja beta .....
1-sza fala po pierwszym upie CLFE stwierdzila ze jest gozej niz na CLTE i przestala grac / poszla na CL:R
2-ga fala wzrostu online po upadku CL:R pograla sobie , pomarudzila - zostala zniechecona muminkowoscia servera oraz z czasem ... brakiem rzeczy do robienia/zwiedzania ....
Moim zdaniem trzeciej szansy juz nie bedzie .... ale jezeli ekipa nie chce doprowadzic do upadku servera .... to musi podjac drastyczne decyzje ..
PS. Ash jezeli zamykasz jakis watek i zamierzasz utworzyc inny topic dla kontynuacji to warto przeniesc do niego wypowiedzi z poprzedniego topica + umisescic w poscie zamykajacym link do nowego watku :>
PZDR
|
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez Korg dnia Śro 16:50, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
zomoblue
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:14, 23 Lip 2008 |
 |
Osłabiłbym moby. W chwili obecnej wojownik-noobek nie ma czego szukać tak w pvp jak i pvm. Nie rozumiem dlaczego mając 46% swordsmanshipa po treningu na kukle najlepszy mobek jakiego jestem w stanie utłuc to wiewiórka? To są jakieś jaja! Zanim nabiję dość statów i skilla, żeby bić moby z jakimkolwiek lootem, musiałbym grać kwartał... I to nie jest tylko moja opinia. Gdziekolwiek nie ruszysz się postacią, wszędzie silne moby. Ten shard definitywnie nie jest noob-friendly...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
voult
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:12, 23 Lip 2008 |
 |
Korg napisał: |
- Fir nie dal mi piwafwi
|
Dał ci, ale że zrobił to tak niefortunnie, że było to w dzień, to się od razu zepsuło...
Korg napisał: |
Rozwiazanie:
Zebranie wiekszej ekipy w celu szybkiego ukonczenia mapy. |
A będziesz jedną z osób tej ekipy?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 17:27, 23 Lip 2008 |
 |
To zalezy .... od ekipy czy takiego marude bedzie chciala do budowania , od ilosci osob wkladajacych w to prace no i od mojego kofanego Guardiana.
Btw piwafwi to nie czysty adamentyt i nie psuje sie w jeden dzien a poprostu powoli traci magiczne wlasciwosci :>
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Korg dnia Śro 17:29, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 17:34, 23 Lip 2008 |
 |
Do mapy to nawet ja się zgłosiłem, ale praca przy mapie wymaga sensownej koordynacji i jasnego planu a nie kasowania i zniechęcania ludzi. Widać że naprawdę sporo roboty zostało w mapę włożone i ludzie którzy przy tym dłubali mieli talent. Szkoda ze ktoś to w dużym stopniu zaprzepaścił.
Teraz albo serwer będzie w praktyce "zrobiony od nowa" albo ...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 17:46, 23 Lip 2008 |
 |
No niestety pan G olewal mape tlumaczac sie ze niema czasu ( i kilka innych wymowek ) ... no i przy okazji kasowal cokolwiek mu sie z jakiegos tam powodu nie podobalo ...... przy okazji po 4 latach zrezygnowal z projektu co chyba bylo jego najlepsza decyzja .... niestety jak mneimam mapa aktualnie stoi opustoszala chyba ze voult dalej cos dziarga .... ale projekt ten potrzebuje pozadnego An Corpa .... w postaci 5-10 pozadnych budowniczych.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Oberdaszek
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 21:26, 23 Lip 2008 |
 |
w koncu za trzecim razem wyszla jaskinia dla mlodych, teraz cos dla starszych.
Tak z drugiej strony, ja osobiscie nie mam zaufania do ciebie Korg i na przyklad nie chcial bym zeby ktos pod twoje uwagi zmienial balans.
Z jednym masz racje, z mapa zrabali. (jak wrocilem po przerwie i zobaczylem nowa mpke pomyslalem ze to ta zwiedzalem i inne takie bach miesiac czas zabrali bo za tydzien wejdzie nowa bo klest i tak trzy miesiace i dupa nadal i znowu bedzie rok i dwa i piec )
Korg troche marudzisz moim zdaniem bo widac ze uo ci sie przejadlo i co by ekipa nie zrobila to i tak nie wrocisz na dluzej na cl. ile bedziesz zwiedzal nowa mape tydzien dwa i wrocisz na forum , magika znajdziesz w nastepny tydzien.
mnie osobiscie podobaly sie figurki w mobkach, bardzo mnie zdziwilo ze ich teraz nie ma i co komu one przeszkadzaly
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
pupeq
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z tamtont : >
|
Wysłany:
Śro 22:09, 23 Lip 2008 |
 |
Może by tak ktoś pilnował przemian nerko albo, chociaż poziomu odgrywania postaci.
Większość tych śmierdzących ubek wymiataczy(czyt .fragerów) nie do zatłuczenia jeżdżących na lamach, siedzących na afk’u w banku mist… Mało tego nawet mieszkających i koxajacych w mistas przyprawia nie jednego o ból głowy! Czekam na jakieś odgórne założenia odnośnie nekromantów. Co im wolno a czego nie itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 23:07, 23 Lip 2008 |
 |
A gdzie ja napisalem ze ja bym chcial robic balans pvp .....
A skad wiesz jakie sa moje uwagi odnosnie balansu jezeli takie dyskusje prowadzone byly nie na forum a na ircu / gg / przy piwie ?
Pozatym moze wskaz mi kogos na clce aktualnie o dluzszym stazu pvp i lepszych kwalifikacjach ....
Co do marudzenia .... uo sie przejadlo nie tylko mi ale i innym .... i wlasnie trzeba troche swiezosci i innowacji by wrocili na ten tydzien / miesiac ....
Jezeli wersja beta clki ( czyli to co aktualnie jest ) przyciagnelo tyle ludzi na dosyc dlugi czas .... to pomysl co moglaby zrobic pozadna mapa , pozadnie ospawnowana z jakimis trudniejszymi championami i atrakcyjniejsza skarberka. ?
Figurki w rare mobkach na CLTE byly ... na CLFE byly tylko w rare mobkach niektorych zespawnowanych przez nowego czy innego ekipanta .... niemniej po pewnym czasie nawet to zniknelo z powiezchni sosarii .... czyli nikomu nie chcialo sie takowe mobki spawnowac.
Odnosnie nekro i poziomu rpg innych fragerow ( redow ) - z miesem armatnim sie nie rpguje bo:
a) wieje na widok nekromanty
b) wykorzystuje rpg by zawolac znajomych
c) przestancie wreszcie plakac ze zly red was zabil - to nie care bear land
A poza tym jakie ty chcesz zalozenia co im wolno a co nie .... wolno im wszystko .... to nie paladyny kierujace sie kodexem honorowym.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zargal
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany:
Śro 23:18, 23 Lip 2008 |
 |
Ja to od dawna niegram ale obstawiam ze na lamach nekrusy jezdza bo w ramach Clairs Lire Social Edition, wszyscy maja po rowno i kosciane koniki znikaja z pod tylka, moze i jest po rowno ale efekt tego malo klimatyczny
Co do tematu co mi sie nie podba w Ekipie to szeroko stosowana idea Socializmu czyli porowno wszystkim, zabrac vetom i dac noobom, nadmierne troszczenie sie o formumowych placzków zazwyczaj to to Nooby sa. Pozatym zlewka pomysłow graczy (czy zostało co kolwiek zrealizowany z działu Propozycje ???) w zamian mamy 1001 pomysłow na dania z kartofli i jezyn.
Dodam do tego bzdurny wymysł ze jak ktos juz jest graczem CL to aby cos osiagnąć to musi 48h na dobe grac, przykladów cala masa, gainy statów, dropy przepisów, albo najciekawsze aby dostac szaty w fajnym kolorku dla Nekrusów co by spewnoscia urozmaicilo nasza gre i w jakis sposob zmotywowało do odgrywania postaci to nam Coltain wyznaczył taka cene pajacykow ze w 5 mielismy przez 6 miechow je klikac dzien w dzien. Spewnoscią takie podejscie jest bardzo slusznym wkoncu widzimy rezultaty po Online.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Havok
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 853
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 23:57, 23 Lip 2008 |
 |
Nie, no nie chrzańcie, że największym problemem są nekro jezdzacy na lamach...Niech sobie jezdza nawet na platynkach. Nikt jakoś nie chce zauważyć skąd się wziął wysyp nekro. Wiadomo, że nie wynikało to z yrpygy.... Balans, są gracze dobrze ogarniający pvp ale trzeba chcieć z kimkolwiek gadać a nie mieć wizję i w nosie zdanie graczy (bo przynajmniej po efektach nie widać tej współpracy)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Havok dnia Śro 23:59, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Malarug
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 8:39, 24 Lip 2008 |
 |
To kto teraz zajmuje sie mapa? Ze swojej strony mysle ze moglbym prawie codziennie godzinke w pracy wygospodarowac zeby cos pobobowac.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Malarug dnia Czw 8:40, 24 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Nobono
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:01, 24 Lip 2008 |
 |
Voult i ja (dorywczo, ostatnio mam dość ;] )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
pupeq
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z tamtont : >
|
Wysłany:
Czw 9:45, 24 Lip 2008 |
 |
Korg napisał: |
Odnosnie nekro i poziomu rpg innych fragerow ( redow ) - z miesem armatnim sie nie rpguje bo:
a) wieje na widok nekromanty
b) wykorzystuje rpg by zawolac znajomych
c) przestancie wreszcie plakac ze zly red was zabil - to nie care bear land
A poza tym jakie ty chcesz zalozenia co im wolno a co nie .... wolno im wszystko .... to nie paladyny kierujace sie kodexem honorowym. |
Nie placze że red mnie zabił bo może mnie co najwyżej posmerać ;F
Bo wolno wszystko - to dlatego serwer jest w stanie jakim jest : d
Oby tak dalej, ja bynajmniej z samymi nekro grać nie mam zamiaru a już nie napewno z tymi fajnymi erpegowcami, kto wogóle przemienił takie cholerstwo ! ? : /
ehuehuheuheu, server truposzy - nawet pasuje ;f
zal.br
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|