|
|
Autor |
Wiadomość |
Maniak
CLFE Team
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Śro 23:37, 21 Lip 2010 |
|
Witam, temat niemniej wydaje się bardo intrygujący, a nawet budzący emocje zarówno te lepsze, jak i te gorsze. W każdym razie w imieniu osób, które jeszcze chcą i próbują zrobić coś w kierunku lepszego jutra na serwerze Clair's Lair - postanowiliśmy wywrócić całą polską scenę Ultimy Online do góry nogami, postaramy się, aby znów serwer Clair's Lair był wytyczną i definicją dobrej, niecodziennej zabawy w świecie odległym od naszej codzienności, od realizmu widzianego tylko i wyłącznie w sztywnej konstrukcji, zwanej życiem. Będziemy rewolucjonistami na drodze urozmaicenia znaczenia zabawy, relaksu, a nawet wyobraźni, która już tylko może wprowadzić was w inne, ciekawsze życie pozwalające zapomnieć o problemach i sporach. Tym czym teraz będzie Clair's Lair nikt z was nie będzie mógł opisać w słowach, jedynym rozwiązaniem będzie włączenie się do świata i to co zobaczycie będzie tym czym stanie się Clair's Lair.
Nazwę projektu ekipa zatrzyma dla siebie, chcemy zbudować coś co jest nietypowe, coś co będzie krążyło w waszych myślach przez okres, który będzie silnikiem i jednocześnie motorem napędzającym nazwę projektu, jak i odpowiedzią na naszą ciekawość. Zapomnijcie o Ultimie Online jako grze, zapamiętajcie ten początek jako Ultime Online część naszego lepszego jutra i część naszego lepszego "ja".
Póki co, kieruje się do was z pewną możliwością - mimo, iż plan był przygotowywany od jakiegoś czasu (między innymi nowe łącze), to jednak chcę, aby każdy z nas poczuł się częścią tak wielkiego projektu i dołożył coś od siebie. Mówię tutaj o możliwości powiedzenia, jakiego elementu brakuje tobie w świecie Clair's Lair, co chcesz dodać, co chcesz zmienić, co chcesz usunąć. (w tym temacie możesz napisać swoje przemyślenia)
Nadmienię również na koniec, że spokojnie teraz możecie grać do ostatniego dnia miesiąca. Kolejna informacja będzie podana 2 dni przed końcem miesiąca. Jednak już teraz bądźmy wszyscy razem wspólnym ogniwem budującym lepsze Clair's Lair.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maniak dnia Czw 9:42, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Pikus--
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.
|
Wysłany:
Czw 9:50, 22 Lip 2010 |
|
mi brakuje zwyklego swiata, normalnych miast/osad malych przytulnych. No i skryptow ktore byly wczesniej tj. straznik otwierajacy brame do dziedzinca..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kros
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 11:24, 22 Lip 2010 |
|
hoho..w sumie to nie wiem co powiedziec (napisac), zupelnie zostalem zaskoczony tym newsem.. :]
Zatem dodam od siebie, że także chciałbym powrotu starych miast czyli minoc, britt, yew itp, smialo moge powiedziec ze najbardziej brakuje mi calej starej sosarii - mogą byc te miasta w odmienionym wygladzie, ale niech beda. Aktualna mapa jest zupelnie nie grywalna, dlaczego? Bo jest za malo miast (na miejscu britt jest jedna wielka pustynia0_0), zycie toczy sie zazwyczaj wokół trinsic.
Dalej, przyspieszyłbym rozwój postaci, tak aby nowi gracze nie zrażali sie hard koxem, dodałbym wiecej złota na poczatek, czyli np 10k, przyspieszony przyrost statystyk do okreslonego poziomu, wiecej miejsc pvm dla newbie - cos ala te bagienka przy trinsic z jaszczuroczlekami i WIEKSZY loot w slabszych moobach, tak aby nowi gracze mogli cos zarobic na tym pvm itp itd
Zlikwidowac te chore podatki w innych miastach, np w skara za konia od stajennego trzeba zaplacic 20k ;O,
zlikwidowałbym tą zmiane "- postacie z tego samego konta nie moga ubierac sie w zrobione przez siebie przedmioty
- powyzsze rozszezone zostanie na uzywanie przedmiotow" - slyszalem ze duzo osob sie skarzylo na ta zmiane, wdlug mnie tez lipa z tym.
-Naprawic nekro tzn (przywrocic wreszcie normalne działanie i sile wiekszosci czarow) - to juz bylo wałkowane tysiące razy, nie wiem czy u palka tez trzeba cos poprawic, niech sie wypowiedza palladyni ;p
Co jest dobre? na pewno auto account, upominki w grze za bycie online itp
Tych rzeczy do zmiany badz do wywalenia jest na pewno wiecej, nie mam teraz glowy do myslenia. Jak mi sie przypomni to napisze.
Pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sangrattus
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:28, 22 Lip 2010 |
|
A wiecie czego mi brakuje najbardziej?
1.Mapy z Aure.
2.Starego systemu robienia expow (exp miecz krotki wychodził z 2k sztab a nie 100!)
3.Tego, ze rare itemki mieli wybrani a nie wszyscy i rzeczywiście było je trudno zdobyć!
4. Najważniejsze: graczy...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Maniak
CLFE Team
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Czw 12:00, 22 Lip 2010 |
|
Super dzięki, będzie to brane pod uwagę i w miarę możliwości będziemy co chwile informować co zostało postanowione, a nawet zrobione.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kros
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 12:31, 22 Lip 2010 |
|
A, dodam ze takze bardzo lubilem mape z aure, kiedys nawet zalozylem temat z ponownym jej wprowadzeniem ale nie przeszlo ;/
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pikus--
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z nienacka.
|
Wysłany:
Czw 13:04, 22 Lip 2010 |
|
San, nie chodzi o to ze "kiedys" bylo cos trudno zdobyc. Poprostu "kiedys" wszyscy zaczynali od poczatkua a co wytrwalsze bestie graja dalej i nie maja problemu z itemami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
qooepi
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 14:11, 22 Lip 2010 |
|
Pamietajcie, ze glowny powod dla ktorego gracze odeszli to zbyt dlugi down serwera. Wystarcza dwa tygodnie zeby ludzie znalezli sobie cos lepszego do roboty i juz nie wroca.
Druga sprawa, to przeszkadzanie ludziom w pvp. Ja rozumiem, ze sa noobki i gracze, ktorzy chca tylko pvm. Ale walka z innymi przeciwnikami niz komputer to byla podstawa Ultimy Online jak i kazdego innego mmorpg. Po to sie leveluje zeby byc lepszym od innych, a potem im wkopac jak dojdzie co do czego.
Do wszystkich, ktorzy napisza teraz, ze noobki nie maja zycia itp. Owszem, nie maja na obecna chwile, bo graczy jest tak malo iz aby kogos zabic to trzeba sie szukac godzinami. A kogo najlatwiej znalezc? Noobka.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Teron
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:11, 22 Lip 2010 |
|
A więc propozycje:
- może by tak ustawić 1 lub 2 skille jako zmienne i pozwolić graczom dowolnie je zmieniać? Albo za zmianę jednego z nich brać złoto - jednorazowo lub za czas trwania zmienionego skila;
- iska przenosi elementy ekwipunku wprost do banku - po co uprzykrzać sobie pvm skoro jest iskra. Dwuklikamy iskrę, wskazujemy pojemnik lub przedmiot i np 200 kamieni wagi znika z ekwipunki i ląduje w banku. Trwa to długo i jest łatwo disturbowalne, żeby w pvp nie namieszać;
- zamiast lub jako dodatek do pierwszej pozycji możliwość zapisania konfiguracji postaci i później jej przywrócenia
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Teron dnia Czw 16:12, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mch88
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany:
Czw 16:37, 22 Lip 2010 |
|
qooepi napisał: |
madre slowa |
ja przestalem grac, bo "znudzilo mi sie" w UO zawsze bawilo mnie pvp, bylem przyzwyczajony do tego z clte i zostalo wywrocone do gory nogami, nie mam na mysli tylko zmian w samej walce, uzywanych umiejetnosci, taktyk lecz rowniez to ze przeciwnik mogl w dowolnym momencie po prostu sie wycofac, nie mowiac juz o osobach ktore nie byly zainteresowane pvp - one mogly z latwoscia go uniknac.
mam nadzieje ze w powyzszym zdaniu wielokrotnie zlozonym udalo mi sie wylac caly zal i zgryzote jakie dreczyly mnie gdy myslalem o UO.
od kiedy przestalem grac na CLFE, nie mialem zadnej stycznosci z UO (procz tego ze czesto czytalem forum). a powiem szczerze, ze chetnie bym wrocil do grania gdyby zmiany rzeczywiscie spowodowalyby powiew swiezosci.
ostatnio gralem troche w WoWa na prywatnym serwerze, gralem tam pve (pvp jest beznadziejne) i niestety wada tej gry jest fakt iz po osiagnieciu pewnego rozwoju postaci (glownie chodzi o zdobyte pixele w postaci itemow), dalszy rozwoj jest w pelni uzalezniony od pozostalych 24 osob z ktorymi mozna isc na "raid" (takie wspolne klepanie mobow w lokacjach). Dlaczego o tym pisze ? Otoz chcialem podkreslic, ze UO mimo ze jest gra mmo do czerpania pelnej przyjemnosci wymaga dobranie sobie 2-3 znajomkow, a nie 24 (i to okreslonej klasy, poza tym na rozne lokacje trzeba inaczej dobierac ludzi)
W takie "mniej zobowiazujace" mmo z checia bym pogral dlatego z niecierpliwoscia bede sledzil forum..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
merq
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Czw 17:23, 22 Lip 2010 |
|
Sama idea jest zaskakująca, ale bardzo potrzebna. Od siebie dodam, że tak jak poprzednikom, tak i mi bardzo podobała się mapa zwana "wyspą". Mapka mała, przytulna, z dużą ilością dungów, na której nawet gdy jest 5 online można kogoś spotkać, ale przede wszystkim fajne miasta. To właśnie one były moim zdaniem największą zaletą tamtej mapy. Każde z nich miało "przypisaną" do siebie rasę która tam urzędowała. Poza tym większość z nich miała swój specyficzny charakter i naprawdę cieszyła oko. Wadą tamtej mapy były natomiast ogromne lagi wynikające ze źle zbudowanych miast (co jest oczywiście do naprawienia, a poza tym stoimy przecież na nowym sprzęcie), szczególnie widoczne w Ominarze . A skoro już jestem przy tym mieście to należy też wspomnieć o zajefajnym górnym mieście, do którego wstęp był tylko o określonych porach, dzięki wspomnianym wcześniej przez pikaczu strażnikom otwierającym bramę ludkom, co było w mojej ocenie ogromną zaletą. Poza tym był tam ciekawy quest na zostanie paladynem - teraz wystarczy podejść do jakiegoś tam npc'a i mamy skilla od ręki, co oczywiście trzeba poprawić. Kolejnym świetnym elementem byli "sztuczni mieszkańcy", którzy zachowywali się jak gracze, chodzili po miastach i mieli swoje sprawy. Jak widzicie wszystkie te rzeczy dotyczące Ominar składają się na odjazdowy klimat, którego niestety na nowej mapie brak.
Kolejną rzeczą którą trzeba niejako wrócić do życia są modlitwy w świątyniach druidów i palków. Pamiętam jak byłem swego czasu druidem. Odnalezienie ołtarza przemian zajęło mi wtedy sporo czasu, nie mówiąc już o "wymodleniu" czarów. To wszystko było naprawdę bardzo ekscytujące, ale też trochę nerwowe bo zawsze z wielkim utęsknieniem oczekiwało się na wymodlenie jak najlepszego czaru:) Teraz niestety (znowu) tego nie ma, a gromadzenie czarów palkowych/druidowych stało się tak jakby sztuczne, bo ich zdobywanie niczym nie różni się teraz od czarów magów, nekromantów (co zabiło różnorodność) i każdy z nich można wyciągnąć z liczy, demonów itp. co nijak się ma do klimatu panującego na serwerze.
Wspomniałem jakoś wcześniej o nekromantach... pragnę przypomnieć, że ich miasto (Anekrog) świeci pustkami, nie ma tam żadnego "życia" - mam na myśli npc'ów. Pamiętacie czasy, kiedy nekromanci siedzieli tam (zamiast wśród elfów) i żyli swoim życiem, które nieustannie uprzykrzali im paladyni? (pozdrawiam żonę Colta ). Wypadałoby zatem umieścić tam npc'ów.
Co do przyspieszenia rozwoju postaci - jestem za, widać że ludziom nie chce się, a nie którzy nie mają już po prostu czasu siedzieć nad koxem nie wiadomo ile. Jest to sprawa priorytetowa skoro chcemy mieć wysoki online.
Jeśli chodzi o podatki - to moim zdaniem są OK, ale tak wysokie ceny w normalnych osadach bez kamienia to zdecydowana przesada.
Kolejną sprawą, która jest warta rozpatrzenia to kox skilli na byle czym: mag trenuje do 110 skilla na magic arrow, nekro przez większość swojego koxu też trenuje wyłącznie na jednym czarze, u druida również jest podobnie. Właściwie to sprawa jest identyczna u crafterów. Nie myle się twierdząc, że na każdym z polskich serwerów w miarę wzrostu skilla trenuje się na coraz to bardziej wymagających itemach/czarach itp prawda? Wraz z tą zmianą powróciły by stare podziały klasowe tzn, nekro koxa się dłużej niż pozostałe klasy, z wampem(?) i druidem by było podobnie bo czarują z rzadkich ziół, z treningiem maga też szybko by nie poszło. Nie obyło by się także bez wzmocnienia klas, które szczególnie trudno byłoby wytrenować.
Co się nie podoba?
- upominki w grze (po co ludziom dawać jakieś prezenciki, skoro i tak większość z nich jest chomikowana w skrzyniach bankowych i nigdy nie ujrzy światła dziennego?)
- za duża mapa -> skoro robimy nową, świeżą edycję serwera to po co grać na tym co się w obecnych realiach nie sprawdza.
- jak to ktoś wspomniał wcześniej, zbyt szybko wychodzące expy. Nie chcemy przecież żeby każdy chodził w wyjątkach?
- propozycje TeronG'a :f
Jeśli jeszcze coś sobie przypomnę to wyedytuję tego posta.
pozdro10
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Darqs
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Praskie Księstwo Warszawskie
|
Wysłany:
Czw 23:05, 22 Lip 2010 |
|
Ja osobiście nie widziałem mapki z Aure na której graliście, słyszałem też, że była nawet bardzo konkretna. Jednak dla mnie osobiście Ultima ma najlepszy klimat na mapie starej Sosarii, naprawdę bardzo chciałbym spotkać się z tymi graczami na tym serwerze np. w Moonglow, albo w Britt ;] (że o Minoc nie wspomnę ). Moim zdaniem jeżeli chodzi o mapę, to klasyczna chyba byłaby najlepsza. Z całym szacunkiem dla budowniczych tej mapy oczywiście, ale naprawdę jest za duża, jak na jedno zakolonizowane miasto na całym kontynencie.
Sprawa kolejna, to szybkość gainu skili oraz statystyk. W chwili obecnej, naprawdę to wszystko leci jakby chciało, a nie mogło . Dobrze by było właśnie gdyby postać tak na w miarę użytkową robiło się stosunkowo szybko. Oczywiście nie mówię tutaj o kilku dniach, ale chociażby o kilku tygodniach. Ja gram tutaj będzie ze 2,5 roku i naprawdę dobić do tego co mam to była naprawdę nie lada gratka ;], a i tak nie mam jeszcze tego co chciałbym osiągnąć To mogłoby przyciągnąć nowych graczy i zachęcić ich do grania u nas, a nie na np. innym serwerze UO którego nazwy wymieniać nie będe
Fajną opcję zauważyłem grając na innym shardzie. Mianowicie tam było coś na zasadzie gubernatora miasta i kilku osób które mu pomagały w prowadzeniu miasta, czyli tam powiedzmy zastępca, skarbnik, opiekun miasta, strażnicy miasta. W mieście była straż, ale nie atakowała crima, reda czy blue tak ot sobie. Tam była taka dosyć ciekawa zasada, że gdy osobnik łamał zasady danego miasta był z niego wygnany, czyli za kazdym razem gdy prubowął zblizyć się do tego miasta/osady był atakowany przez strażnika. Dodam oczywiście, że tutaj o wygnaniu decyduje gubernator miasta. Ciekawe dosyć rozwiązanie i bardzo oryginalne ;]
Co ja bym jeszcze rzec chciał... Jak dla mnie zbyt szybko postać się brudzi i głodnieje, tyczy się to również mountów. To tylko gra nie zmuszajmy się do chodzenia sie kąpać lub jeść co godzinę. Coś takiego moim zdaniem powinno być tylko odgrywaniem i klimatem. Niech te współczynniki spadają na nizsze poziomy ale troche dłużej ;]
Moim zdaniem powrót pór dnia i nocy byłby naprawdę czymś świetnym, wiem że to ciężka sprawa, bo zaraz zaczęły by się płaczę "jak to grać bez Razora?!?!" ale jeżeli chodzi o klimat i chodzenie po ciemku w nocy postacią i przyglądanie się dekoracjom domków w postaci latarni, świec i innych lampionów, to to naprawdę kozacka sprawa. Chociaż wiem że to raczej by nie wypaliło, to uważam za stosowne o tym napisać ;] ;p
Chciałbym tez zobaczyć nieco większy loot w mobkach, tych słabszych i tych mocniejszych również ;] Jakies losowo wypadające przedmioty które można sprzedać tylko u npca za jakąś gotówkę w miarę rozsądną. No i na sam koniec chciałem dodać że najbardziej ucieszyłaby mnie nieograniczona gotówka npca
To tyle ode mnie, sory naprawdę, że piszę w taki sposób jakbym narzucał co ma być a czego nie. Tak po prostu napisałem i już. Też trochę nie grałem, więc jak walnąłem jakąs gafę to mnie poprawcie
Rasti
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Klajdek
CLFE Team
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 8:50, 23 Lip 2010 |
|
Mała uwaga... Coś zmieniali z porą dnia i nocy.? Dziwne, bo tego nie zauważyłam i widzę oświetlone o zmierzchu miasta...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Morgrim
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Pią 10:04, 23 Lip 2010 |
|
Wipe wszystko załatwi. Zostawić gołe postacie ze statami, wprowadzić mape z Aure, Ered'or, Ominar(miasto wpisać w mape bo lagi były ), ładnie ospawnować, ewentualnie nową mape również można dać bo coby robota bobów nie poszła na marne, zwiększyć gain dla młodych postaci i będę grał Nudzi mnie ciągłe chodzenie w jednym stuffie, ale to nie znaczy że jak będę chciał to sobie go wyrzucę. Jak wszyscy tracimy to wszyscy i już. Czas pozwoli to rozpisze się w temacie co jeszcze z chęcią bym zmienił a znajdzie się na pewno kilka rzeczy . Propozycja dość ciekawa ze strony ekipy tylko gratulować jeśli wypali.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sangrattus
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 12:42, 23 Lip 2010 |
|
Teron, moze jeszcze wprowadzić spell dla wszystkich graczy, ktory automatycznie stwarza jedzenie niebo w gebie i myje postac? Moze damy jeszcze status adminow i gm wszystkim graczom?
Co to jest za gra, skoro wszystko jest łatwe. Nie trzeba sie starac, bo po co. Jak dla mnie to sprawia ze ten server jest nudny.
W całości popieram Morgrima. Wipe...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sangrattus dnia Pią 12:43, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |