|
|
Autor |
Wiadomość |
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 8:34, 16 Sty 2008 |
|
Jakiś czas temu wkoksałem na swoim secondzie Inskrypcję, po czym zrobiłem trochę Magery. Nie jestem w stanie określić dokładnie kiedy zacząłem, ale będzie tego coś między dwoma tygodniami a miesiącem temu. W tym czasie mój INT zwiększył się z 12 do 56! Podczas koksania Magery (mam jakieś 89) na poziomie INTa 5x miałem 2 gainy w przeciągu około godziny!
Ta sama postać jest kowalem i górnikiem. Zaczynałem, rzecz jasna, z 45 STR. Po kilku miesiącach koksu (110 BS, 105 AL, 100 Mining, a więc trochę tego było - o WIEEELE więcej, niż Inskra + Magery) a później po prostu gry górniko-kowalem (kopanie rudy, kucie zwykłych zbrój i broni, a także expów) mam STR na poziomie takim, co INT po kilku tygodniach. Parę dni temu, podczas kucia expa, miałem na kowalce gain STR. Nie pamiętam, kiedy miałem poprzedni gain. Pewnie dawno temu, skoro nie pamiętam.
Malarug niedawno bardzo ładnie określił ten stan rzeczy: "Mam większe gainy INTa na grze, niż STR na koksie". Około miesiąca-dwóch temu narzekał, że brakuje mu 2 pkt siły, żeby móc założyć szpony. Dopiero parę dni temu chwalił się, że w końcu ma jej wystarczająco dużo. A mówimy o szponach wymagających 35 STR, nie płycie wymagającej 60...
Ponoć na CL4 jest takie cuś, że skille "przetwórcze" (czyli wymagające zdobycia surowca do przerobienia, np. kowalstwo) dają lepsze gainy, niż skille "wydobywcze" (np. Mining) czy walka. Ponoć chodzi o to, że taki kowal musi wydawać e-kasę na e-surowce, a więc "bardziej zasługuje na gainy". W końcu poświęca swoje e-zasoby na pozyskanie e-zasobów. Potrafię w to uwierzyć patrząc na gainy Trollicy, która raz, że przez pewien czas praktycznie dzień w dzień tłukła moby w dungeonach, a dwa, że nie pamięta, kiedy miała ostatni gain STR. Z resztą chyba czytałem kiedyś post Coltaina, w którym potwierdzał, że tak jest i nie zostanie to zmienione. Jest to jednak, moim skromnym zdaniem (i bez obrazy dla nikogo, w końcu serwer bardzo ładnie sie rozwija), pozbawiony sensu system.
Każdy gra tak, jak mu się podoba. Nie można nikogo "karać" za to, że nie gra kowalem lub stolarzem (czy też magiem...), jeśli chce grać silnym wojownikiem. Tym bardziej, że gainy STR, choć wydają się być lepsze, i tak są marne. Co ważniejsze, nie wolno faworyzować jednej klasy/profesji na inną. A więc górnik czy wojownik nie powinien mieć w tym samym czasie mniejszych gainów, niż kowal czy stolarz.
Wyznacznikiem, czy ktoś "zasługuje" na gaina nie mogą być e-pieniądze czy e-surowce, które w końcu można dostać od e-znajomych. Tym wyznacznikiem powinien (a raczej musi) być wspólny surowiec, który każdy z nas "wydaje" podczas gry. Tym wyznacznikiem jest czas poświęcany na grę.
A trzeba pamiętać, że o ile crafter może zapuścić makro, a wojak raz, że musi pilnować się podczas walki (ot, np. by nie zginąć) a dwa, że nie jest otoczony mobami non-stop. Walczy, wybija, szuka następnych wrogów itp. Nie może po prostu klikać "Rób ostatnie" lub zapuścić makro robiące to za niego. Z tego powodu tym bardziej gainy statów na walce powinny zostać zwiększone. Gwoli porównania, wracając na chwilę do tematu porównywalnie kolosalnych gainów INTa, magowi wystarczy, że wyżebrze od znajomych siarkę, zapoda makro na Cunning, strzałki, leczenie i medytkę i po paru dniach nie dość, że ma 100 Magery, to jeszcze kilkadziesiąt (a co najmniej kilkanaście) punktów INTa więcej. Życzę powodzenia w dokonaniu tego z siłką na postaci wojownika.
W sprawie surowców na koks itp. mógłbym powiedzieć, że wojak też poświęca zasoby na walkę, ale chyba bym kłamał. W końcu bandaże się myje, mikstury nie są aż tak drogie, naprawa zbroi to drobniaki, a jeśli sprzęt zje mobek, wystarczy zapłakać na IRCu a wpadnie ekipa i go odzyska (pozdro horac). Ponadto moby mają loota, a koks takiej np. kowalki nie daje kowalowi żadnego loota... Ale czas i fatyga są te same. Tylko "nagrody" trochę inne.
Jest jeszcze inna sprawa. Nowa postać, zwykle zakładana z maksymalną możliwą siłą, ma (siłą rzeczy) mało zręczności. Zwykle 10. Oznacza to, że uderza/strzela bardzo wolno. Gainy skilli i statów są przyznawane po trafieniu lub wykonaniu zamachu. To z kolei oznacza, że gainy tychże postaci są stosunkowo cholernie rzadkie.
Byłoby wskazane, żeby gainy były mnożone np. przez 60/DEX, aby noob wojownik miał tą samą szansę na gaina, co noob mag lub "vet" zmieniający coś w postaci lub po prostu żonglujący profesjami (pozdro horac).
W praktyce ten drugi zdobywa umiejętności wielokrotnie szybciej. Może stąd bierze się mit, że na CL4 łatwo i szybciutko postać uczy się skilli? W końcu jeśli jakiś noobek napisze "wolno mi rosną skille, bu" to "vet" odpisze "co ty gadasz, tydzień temu zrobiłem w 3 dni setke macek STFU n00b GTFO". Czyją rację uzna "opinia publiczna"? "Doświadczonego gracza" czy "pUaczącego nobka" (no offense Nob:P)?
Z DEXem nie jest tak tragicznie. Niemniej moja główna postać miała o niebo więcej gainów na koksie Hidinga/Stealtha, niż postać Trollicy na walce. Co więcej, każdy z jej "ostatnich" (3 na przestrzeni może dwóch-trzech miesięcy) gainów miał miejsce podczas mozolnego ukrywania się (0 skilla) przed zostawieniem postaci na AFK. Mógł to być przypadek, w końcu duża część tego DEXa mogła "nabić się" na walce, a podczas tego ukrywania się Trollica dobiła "końcówkę". Niemniej warto zainteresować się, czy gainy DEXa na walce są równie wysokie, co np. na Krawiectwie (dla przykładu: pomagałem Trollicy robić sznurki, w ciągu 2 dni mój DEX, na poziomie 1x, zwiększył się o bite 6 pkt).
The bottom line is: gainy statów innych niż INT, a w szczególności STR (oraz, przy okazji, gainy skilli w przypadku nowych, a więc mało zręcznych. postaci wojowników) domagają się remontu, jeśli nie wywrócenia do góry nogami...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
kosturek
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 8:51, 16 Sty 2008 |
|
Str na wojaczce leci bardzo wolno..Dex wsumie troche lepiej ale niewiele.Int skacze jak poj*****..........
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mitikas z Aure
CLFE-Seer Team
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 10:40, 16 Sty 2008 |
|
Z tego co piszerz to int jednak troche za szybko rosnie. Reszta statow wydaje sie ok. Prawie z niczego wzrosata mi str, a dex to chyba od biegania. Od poczatku CL4 mialem zaskakujaco duzo int upow na poziomie 70-83, gdzie przez pol roku na CL3 nie mialem ani jednego gaina.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 10:52, 16 Sty 2008 |
|
a moze tak:
Nie mam magery, evala - Int rosnie wolniej - sila szybiej
Niw mam antki, taktyki itp - na odwrot
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 11:29, 16 Sty 2008 |
|
A może po prostu... Wszystkie staty rosną jak INT?
Po co zabierać jednym, skoro można dać tyle samo drugim?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Geom
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 12:36, 16 Sty 2008 |
|
dochodzimy tutaj do odwiecznych pytan o klimat tzn czy magowi przystoi stac z kilofem czy siekiera itp...ale jak by niebylo magowie powinni (sugerujac sie swiatem fantasy)ustepowac sila wojownikom i stad moja propozycja by uczynic taka wlasnie zaleznosc przyrostu statystyk.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kixar
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: że znowu...
|
Wysłany:
Śro 12:42, 16 Sty 2008 |
|
Ja osobiscie dalbym dalbym szybsze gainy str i dexa i obnizyl nieco inta...
Jestem magiem wiec ta zmiana i mnie udupi ;/
A co do wzrostu inta... to wydaje mi sie ze sam wzrost wspolczynnik gaina jest taki sam... Tylko musicie pamietac ze gainy sa od uzywania czynnosci... A grajac magiem na int wplywa magery/eval/medyka A na STR tylko bojowka... Z tad moze wynikac ta roznica...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Salomon
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany:
Śro 12:45, 16 Sty 2008 |
|
Po prawdzie to system gainow jest zrabany od poczatku tego pol-a tyle ze niby tak to mialo wygladac... Szybsze gainy skilli niz statow, potem cos bylo ze naodwrot... ogolnie smieszne jest to ze wojownik ktory cale zycie spedza na biciu mobow tym mieczem nie ma gainow skili a stolarz tnacy na krajzedze pale na deski i deski na zwoje ma ich sporo.
Proponuje zrownac przyrost gainow str-a i dex-a na walce, kopaniu itp. do tego na innych skilach rzemieslniczych z wykorzystyaniem drogich materialow. Kiedys kazdy musial miec 7x-8x str-a i dex-a grajac postaciami typu zm/bm/pw... teraz magowie sobie moga odpuscic str-a powyzej 60 a system naliczania hp jest tak mily ze str na poziomie 9x + bless nie daje nam wyniku 170 tylko max 140 chyba...
Dodatkowo, w przypadku duzej roznicy str-a/dex-a miedzy graczem a bitym moobem powinny byc wysokie mnozniki przyrostu gainow. Skoro moby z wysokiej polki maja smieszny loot to niech chociaz taki wojownik "odczuwa" to ze sie rozwija podejmujac tak karkolomne wyzwanie.
Jedynym slowem przyspieszenie gainow z gry i z kopalni tylko polepszy nam rozgrywke, spowoduje ze te biedne ucisnione noobki jak beda chcialy beda mogly sie zamknac w kopalni na pare tygodni i podkoxac str-a, powydobywac rudy co poprawi sytuacje w pvp - bedzie realna szansa na jakies obozy a nie jak teraz 3 gildie z sojuszem + z nieco z boku necrusi i maaasa noobow ktora nie potrafi nic ze soba zrobic.
A jak komus przeszkadza ze ktos tam zmarnowal sobie miecha zycia na kox w kopalni zamiast cieszyc sie gra
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Eltales666
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 16:43, 16 Sty 2008 |
|
Stara postac skoksana na polu 95 miala ciekawe staty po kilku tygodniach grania,a tutaj grajac 2 tyg mialem tylko 1 gaina ,a ciagle chodzilem pvm. Teraz mam nowa postac i mialem 1szego gaina na poczatku grania. Str to porazka, dex juz lepiej ,ale tez nie za ciekawie. Inta nie komentuje, bo nie koksalem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 18:04, 16 Sty 2008 |
|
Etam, mój noob po tygodniu gry miał po 5 gainów każdego stata, marudy. Ale to pewnie dlatego, że jestem GMem ;>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Eltales666
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 18:23, 16 Sty 2008 |
|
no tak gmi znają czynniki wpływające na gain i na maksa ułatwiają to sobie
pozatym nie każdy wie na czym najlepiej koxać
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Eltales666 dnia Śro 18:23, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Zasoova
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 18:38, 16 Sty 2008 |
|
Omg, człowieku, Ty uważasz, że w moim wieku ktoś mógłby tworzyć postać dla koxu? Ratujcie ;p Sory, ale na myśl, że miałabym robić nią cokolwiek dla gainów, chce mi się śmiać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Firek
Moderator
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:43, 16 Sty 2008 |
|
Eltales z grubsza dobrze prawi. Odstawiając na bok myśli konspiracyjne (choć dość oczywiste jest, że GM/seer ma możliwość sprawdzenia sobie w sterylnych warunkach interesujących go/ją kwestii związanych z mechaniką serwera), nowi gracze nie wiedzą, co najlepiej obecnie kogzać dla dobrych gainów każdego stata. Np. siłkę na Stolarstwie (taki przynajmniej jest obecnie stereotyp?) itd.
5 gainów każdego stata w tydzień - czemu nie? Przy odpowiednio niskim pułapie siły i zręczności nie jest to problem. Tyle że ja miałem ze dwa razy tak, że dostałem 4 lub 5 gainów inta... W ciągu jednego dnia koksu Inskrypcji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
_nowy_
CLFE-Seer Team
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:05, 16 Sty 2008 |
|
Ja tam mam 59 str i 59 dex po ponad 5 latach gry - przeszedlem sporo pvm, na poczatku nawet kowalke i pozniej majsterke... na 95 na grze te upy nie byly porazajaco lepsze, teraz po prostu nie upuje na koxie tak ;] Chyba z 4 czy 5 statow tych zrobilem wlasnie na 96 a od czasu jak seeruje gram naprawde malo.
Co do przyspieszenia gainow - bylbym za przyspieszeniem wiekszym na nizszych poziomach - 1-2 miechy gry (nie mowie koxu) powinny wojowi dac plyte.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Korg
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Śro 20:45, 16 Sty 2008 |
|
A ja zrobilem statcapa w tej erze clki !!!! :>
Jeno zgodze sie z przedmowcami .... roznica miedzy gainami INTa a gainami STR/DEX jest astronomiczna :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |